Harkitsen muuttu muualle :( masentavaa, negatiivinen, tyly ja ikävä ilmapiiri on alkanut nakertaa hermoja täysin.
Kärsin motivaation puutteesta, pelkään ihmisiä, olen hirmu tarkka että olen tekemisissä ainoastaan sivistyneiden, rauhallisten ihmisten kanssa. Tuntuu että Suomi on henkisesti todella pahoinvoiva ja taantunut.
Lähivuosina on kuullut niin paljon ikäviä asioita ja myös nähnyt paljon ikävää.
Jotenkin olen alkanut kysenalaistaa koko Suomen hyvinvointi. En keksi enää mitään positiivista.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin ja oli paras päätös ikinä. Arki on arkea kaikkialla stresseineen ja ajoittaisine hankaluuksineen, mutta kanssaihmisten positiivisempi ja ymmärtäväisempi mielenmaisema on aivan mahtava resurssi jaksamiseen. Minustakin on kuoriutunut puheliaampi ja ystävällisempi ihminen, ja myös tuntemattomien auttamisesta on tullut ilo. Oikeasti, jos ahdistaa lähde!
Mihin muutit?
Minua nimenomaan kanssaihmisten empatiakyvyttömyys, kylmyys ja välinpitämättömyys saavat kysenalaistamaan sitä että miksi pitää itse jaksata ja mitä järkeä on elää itsekseen. Suomessa elämällä ei ole merkitystä.
Olen asunut viimeisen 15 vuoden aikana kolmessa eri maassa. Opiskelin usassa tutkinnot, jonka jälkeen olen työskennelly etelä-Euroopassa. Viimeiset viisi vuotta olen asunut perheineni Israelissa. Tunnistajat tunnistaa, mutta väliäkös sillä. Jos et suunnittele järjestäväsi lähtöäsi opiskelun tai suoraan työn ympärille, en suosittele usaa tai israelia ensimmäisiksi vaihtoehdoiksi. Onnea matkaan ja tsemppiä!
Mene takaisin kotimaahasi. Et osaa edes suomen kielioppia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ehkä kliseiseltä, mutta muutos lähtee susta itsestä. Hymyile, ole ystävällinen, älä provosoidu tai anna muiden negatiivisuuden vaikuttaa omaan oloosi. On meitä iloisiakin ihmisiä, ja kaikkein paras olo tulee, kun tervehtii/kiittää esim bussikuskia tai siistijää ja selvästi ilahduttaa toista. Hyvä mieli tarttuu.
Yleensä suomalainen "iloisuus ja ystävällisyys" on puhdasta pilkkanaurua ja kettuilua. Harvoin näkee aitoa ystävällisyyttä. Jopa kohteliaille sanoille ja teoille naurahdetaan pilkallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten älykkyysosamäärä on korkeampi kuin monessa muussa maassa. Toki sivistystä on muunkinlaista.
Vai pitäisikö alkaa omasta muutoksesta? Motivaatio lähtee sisältä.
Joskus kehittyminen vaatii mukavuusalueen ulkopuolelle menoa.Älykkyysosamäärä korkeampi??? Missä se näkyy? Miksi sitten käyttävät sitä huimaa älykkyyttään toisten elämän pilaamiseen? Hämmästyttävää kyllä kehitysvammaisia pidetään vähemmän älykkäinä ja nämä ihanat ihmiset ei koskaan juoruile eikä keksi pahantahtoisia juoruja muista ihmisistä.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ao-tes…
Suomalaiset ovat tylyjä, koska ovat arkoja. Ollaan kuin hylättyjä koiria, jotka ovat valmiina puremaan liian äkkiä ojennettua kättä.
Pohjimmiltaan ei pahoja, mutta vaikeasti lähestyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ehkä kliseiseltä, mutta muutos lähtee susta itsestä. Hymyile, ole ystävällinen, älä provosoidu tai anna muiden negatiivisuuden vaikuttaa omaan oloosi. On meitä iloisiakin ihmisiä, ja kaikkein paras olo tulee, kun tervehtii/kiittää esim bussikuskia tai siistijää ja selvästi ilahduttaa toista. Hyvä mieli tarttuu.
Yleensä suomalainen "iloisuus ja ystävällisyys" on puhdasta pilkkanaurua ja kettuilua. Harvoin näkee aitoa ystävällisyyttä. Jopa kohteliaille sanoille ja teoille naurahdetaan pilkallisesti.
Ihmiset eivät yleisesti osaaa suhtautua puheliaaseen ja avoimeen kanssakäymiseen tuntemattomien kanssa. Ihmiset hämmentyvät ja menevät lukkoon mikä johtaa kireään ja ilkeäänkin vaikutelmaan. Kauoungilla monet kävelevät katse lasittuneena eteenpäin, jottei vahingossakaan osuisi katseet yhteen. Hieman koomisen näköistä näin henkilölle joka ei ole käytösmalliin tottunut, mutta Suomessa ihmisillä tarve pitää omasta "tilastaan" kiinni kaikin voimin. Sen tilan rajan voi rikkoa jo katseella, joten katseitakin vältellään.
Suomessa ihmisillä menee myös sukat makkaralle vastakkaisen tai preferenssisukupuolensa kanssa paljon helpommin kuin muulla maailmassa, sillä katsekontakti koetaan täällä jo jonkinnäköisenä flirttinä ja kiinnostuksen osoittamisena. Tämä osasyynä, miksi suomalaisia naisia pidetään "helppoina", he eivät vain ole tottuneet avoimiin kohteliaisuuksiin ja silloin kun niitä saa, koetaan että tosi kyseessä. Tämä katsekotaktin merkityksellisyys flirttimielessä on ironisen samanlaista konservatiivisissa maissa ja Suomessa, vaikka syyt olisivatkin eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten älykkyysosamäärä on korkeampi kui ihann monessa muussa maassa. Toki sivistystä on muunkinlaista.
Vai pitäisikö alkaa omasta muutoksesta? Motivaatio lähtee sisältä.
Joskus kehittyminen vaatii mukavuusalueen ulkopuolelle menoa.Miksi tätä alapeukutettiin? Ap voi lähteä vaikka pimeimpään Afrikkaan, kun sivistystä kaipaa.
Ei omaa tyytymättömyyttä voi laittaa ulkomaailman syyksi. Jos joku asia harmittaa, pitää itse muuttaa se minkä voi.No ehkä ovat lukutaidottomia mutta sydämmellisiä!! Mitä älykkyydellä tekee jos yhteiskunta on kylmä kuin jää?
Työssäkäyvien rahat ja hoiva kuitenkin kelpaa? Ei se yhteiskunta sillä tavalla toimi, että vaan ollaan ja etsitään helppoa elämää. Ja muut maksaa.
Muuten, miksi esim Afrikka ei kampanjoi oman maanosansa puolesta. Nyt vaan halutaan länsimaihin vaikka henkensä uhalla. Vaikka länsimainen vauraus on vaan mielikuva, joka ei ole totta.
Mikäli asut pk-seudulla tai oulussa/kemissä yms niin en ihmettele yhtään että fiiliksesi on tuo. Pois sieltä rannikolta, siellä ihmiset ovat v¡ttumaisia, ilkeitä ja ylimielisiä. Ehkä se merituuli on mikä tekee porukasta niin k¥rpiä.
Itse muutin pois Itä-Suomeen jo kymmenen vuotta sitten enkä päivääkään ole katunut. Mukavaa, rentoa ja lepposta.
Mua ärsyttää että Suomeen rantautuu kaikki maailman roska ohjelmat ja tavaraa. Pelimaailmat, somet.
Sit kun sattumalta tulee aito ihminen vastaan joka on onnellinen ja vaatimaton niin haukutaan maanrakoon.
Jos aplla on koulu tai työ jonka puitteissa voi lähteä vaihtoon/ ulkomaille töihin, tietysti kannattaa.
Mutta jos ei ole mitään kiintopisteitä, kannattaako sitä omaa tyhjyyttään lähteä kuljettamaan mihinkään? Kyllä sun sisimpäsi pitäisi tietää mitä teet tai jätät tekemättä, paikasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää että Suomeen rantautuu kaikki maailman roska ohjelmat ja tavaraa. Pelimaailmat, somet.
Sit kun sattumalta tulee aito ihminen vastaan joka on onnellinen ja vaatimaton niin haukutaan maanrakoon.
Ei nyt mielestäni välttämättä haukuta maanrakoon, mutta selkeästi näytetään ja esitetään tätä omaksuttua hierarkiaa ja pöhinäkultuuria. Vaatimattomasta levelilystä ja "nimien mainitsemisesta" on tullut arkipäivää, kun Suomalaiset larppaavat jenkkien pöhinäkultuuria ymmärtämättä miten kultuurihistoriallisesti se on täysin sopimatonta Suomen kontekstiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin! Mutta silti ei kannata katkeroitua. Hyvä voittaa❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan minun lapsuudenperheeltäni! Aitoa ystävällisyyttä ei yhtään, vaan kaikki on "leukailua" ja ivaamista. Ilkeilyä. Kun yrittää itse olla ystävällinen ja avoin, tulee turpiin kahta kauheammin, koska moiset ominaisuudet tarkoittavat että olen jotenkin tyhmä ja naiivi, kai. Tosi lannistavaa, ja ehkä yleisempikin tapa olla muiden kanssa Suomessa...
Itselläni tuli masennus ja eristäydyin kun aina jollain oli sanomista mun iloisuudesta, innokkuudesta ja nauramisesta. Suomessa ei voi olla oma ittensä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tuli masennus ja eristäydyin kun aina jollain oli sanomista mun iloisuudesta, innokkuudesta ja nauramisesta. Suomessa ei voi olla oma ittensä.
Taisi olla niin, että iloisuutesi, innokkuutesi ja nauramisesi oli todellisuudessa naiiviutta, häsläämistä ja äänekästä turhanhörötystä. Sitä ei varsinkaan työpaikoilla jakseta, nähty on. Rauhallisesta positiivisuudesta ei valiteta.
Suomessa merkitsee vain titteli. Oletko työtön, töissä, kotiäiti, töissä, eläkeläinen, mikämikämikä.
Stadi oli 80-luvulla mukava paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla niin, että iloisuutesi, innokkuutesi ja nauramisesi oli todellisuudessa naiiviutta, häsläämistä ja äänekästä turhanhörötystä. Sitä ei varsinkaan työpaikoilla jakseta, nähty on. Rauhallisesta positiivisuudesta ei valiteta.
Tässä oiva esimerkkitapaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oiva esimerkkitapaus...
Sinulla ei näemmä ole ollut loputtomasti säheltävää ja kaikelle kovaan ääneen nauravaa työkaveria, joka tekee oikein numeron siitä, että vauhtia ja ääntä riittää. Jos yrittää vähän rauhoitella tuollaista ihmistä, hän loukkaantuu verisesti, kuten näkyy. Ja tuo ylempänä oleva on ollut jopa niin voimaton mieleltään, että katsoo masentuneensa saamastaan palautteesta, mokoma lumihiutale.
Sinä olet vinkunut muuttamisesta jo vuosikausia muuallakin kuin tällä palstalla. Olet harvinaisen negatiivinen ja ikävä ihminen: sinulla ei ole koskaan mitään hyvää sanottavaa mistään, paitsi tietysti itsestäsi.
Suomessa olet sen vuoksi, että täällä on puhdasta ja turvallista, kuten olet monta kertaa todennut. Nämä asiat ovat selvästi tärkeysjärjestyksessäsi korkeimmalla, koska kaikesta huolimatta olet päättänyt asua täällä kotimaasi sijasta. Loppumaton valittamisesi ei kuitenkaan muuta mitään, joten lopeta se harkitseminen, muuta pois ja pysy sitten poissa myös suomalaisilta keskustelupalstoilta, jookos?