Varoitus Adlibris-nettikirjakaupasta
Tilasin Adlibriksesta 17.10. kirjan lahjaksi 31.10. järjestettyihin kihlajaisiin. Kirjaa tilatessani luonnollisesti luulin, että kirja toimitetaan ennen tuota ajankohtaa. Kirja tuli lopulta juhlapäivän jälkeen, 2.11.
Olin yhteydessä Adlibriksen asiakaspalveluun kaksi kertaa vajaan kahden viikon aikana, mutta en saanut vastausta. Tänään laitoin heille chat-viestin, jossa pääsin kertomaan asiasta. Pyysin hyvittämään palautuksesta aiheutuvat postikulut, koska moka oli mielestäni heidän. Asiakaspalvelija intti, että olen saanut sähköpostiini tilausvahvistuksen, josta ilmenee toimituksen ajankohta. Enhän tätä voinut tietää tilatessani, koska sähköposti saapuu vasta tilauksen jälkeen. Hän sanoi myös, että olisin voinut peruuttaa tilaukseni. Tällaisesta en kuitenkaan ollut tietoinen.
Haluan siis varoittaa Adlibriksestä! Tavanomaiset tilaukset sujuvat varmasti hyvin, mutta jos tulee jokin ongelma kuten minulle tuli, on asiakaspalvelu ala-arvoista. En koskaan enää tilaa heiltä mitään.
Kommentit (98)
No itsellä on sujunut hyvin asiat heidän kanssa :)
Adlibriksen toiminta ja asiakaspalvelu on törkeää. Toimitusajat luvattoman pitkiä. Tilasin kirjan jouluksi, nyt on vasta tulossa, Olen Lapissa 3 viikkoa ja en voi noutaa kirjaa, perivät 14 euroa saamattomasta kirjasta.
Firmalla ei ole puhelinnumeroa ollenkaan ja chatti katkaisi keskustelun kun kritisoin firmaa, Mainostaa myös itseää suomalaisena vaikka on ruotsalainen firma.
Olen tyytymätön asiakas.
Tilasin kaksi kertaa ja halusin laskulla. Kummallakaan kerralla ei tullut laskua tilauksen mukana. Ekalla kerralla ajattelin että hävinnyt. Kyselin perään koirien ja kissojen kanssa. Pahoittelivat ettei tullut mukana ja laittoivat laskun sähköpostilla. Toisella kerralla laskua ei taas näkynyt tilauksen mukana. Ei postissa eikä sähköpostissa. Tulipa maksumuistutus. Tilausten välillä oli kuitenkin aikaa. Siksi kun toinen kerta niin pistää miettimään että tekeekö sitten tota kaikille. Jäi tosi huono maku suuhun. Yrittäjänä se kyllä on oma vika jos ei muista laskuttaa. Se vasta antaa huonon maun että lähettää vain muistuslaskun. Arvaatte varmaan tilaanko enää samasta puljusta? Se että pitää jopa kysellä laskun perään niin eipä anna kovin hyvää kuvaa luotettavuudesta.
Kelle kaikille on käynyt samoin?
Joo, ihan naurettavaa touhua näillä. Tilasin kirjoja, ja annettiin arvioiduksi toimitusajaksi 14.4. No, mitään ilmoitusta saapumisesta ei alkanut kuulua, 15.4. katsoin (ruotsinkielistä!) tilausseurantaa, mistä kävi ilmi, että paketti oli saapunut ärrälle jo kaksi viikkoa aiemmin – ja lähtenyt takaisin noutamattomana! Mitään ilmoitusta ei koskaan tullut ja jouduin maksamaan 14 euroa noutamattomasta paketista.
Kolme kertaa olen tätä jo yrittänyt eri asiakaspalvelijoiden kanssa selvittää, vastaus on joka kerta sama. Ilmoitusviesti on lähetetty matkapuhelimeesi. Mutta kun EI OLE. Mistään ei edes näe, eivätkä suostu kertomaan, mihin numeroon sitä viestiä on (ehkä) yritetty lähettää. Huoh.
Välttäkää kuin ruttoa. Silkkaa huijausta ja aspa luottaa siihen, että kukaan ei lähde pikkusummien takia viemään asiaa eteenpäin. No väärässä ovat.
Käyttäjä32789 kirjoitti:
Olen tyytymätön asiakas.
Tilasin kaksi kertaa ja halusin laskulla. Kummallakaan kerralla ei tullut laskua tilauksen mukana. Ekalla kerralla ajattelin että hävinnyt. Kyselin perään koirien ja kissojen kanssa. Pahoittelivat ettei tullut mukana ja laittoivat laskun sähköpostilla. Toisella kerralla laskua ei taas näkynyt tilauksen mukana. Ei postissa eikä sähköpostissa. Tulipa maksumuistutus. Tilausten välillä oli kuitenkin aikaa. Siksi kun toinen kerta niin pistää miettimään että tekeekö sitten tota kaikille. Jäi tosi huono maku suuhun. Yrittäjänä se kyllä on oma vika jos ei muista laskuttaa. Se vasta antaa huonon maun että lähettää vain muistuslaskun. Arvaatte varmaan tilaanko enää samasta puljusta? Se että pitää jopa kysellä laskun perään niin eipä anna kovin hyvää kuvaa luotettavuudesta.
Se kyllä kerrotaan tilausvaiheessa, että lasku tulee Klarnalta sähköpostiin, kun paketti on lähetetty.
Joo, ei kannata tilata mitään, mikä pitäisi saada tietyssä ajassa.
Sen sijaan jos tarvitsee tietyn tuotteen, jota ei helpolla löydä muualta, eikä asialla ole kiire, niin Adlibriksessä on valikoimaa.
Hidas toimitus, mutta aina kaikki tilaukset ovat tulleet perille.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan naurettavaa touhua näillä. Tilasin kirjoja, ja annettiin arvioiduksi toimitusajaksi 14.4. No, mitään ilmoitusta saapumisesta ei alkanut kuulua, 15.4. katsoin (ruotsinkielistä!) tilausseurantaa, mistä kävi ilmi, että paketti oli saapunut ärrälle jo kaksi viikkoa aiemmin – ja lähtenyt takaisin noutamattomana! Mitään ilmoitusta ei koskaan tullut ja jouduin maksamaan 14 euroa noutamattomasta paketista.
Kolme kertaa olen tätä jo yrittänyt eri asiakaspalvelijoiden kanssa selvittää, vastaus on joka kerta sama. Ilmoitusviesti on lähetetty matkapuhelimeesi. Mutta kun EI OLE. Mistään ei edes näe, eivätkä suostu kertomaan, mihin numeroon sitä viestiä on (ehkä) yritetty lähettää. Huoh.
Välttäkää kuin ruttoa. Silkkaa huijausta ja aspa luottaa siihen, että kukaan ei lähde pikkusummien takia viemään asiaa eteenpäin. No väärässä ovat.
Sieltähän tulee sähköposti, kun paketti lähetetään sinulle. Paketin toimittaja lähettää noutoilmoituksen numeroosi, ei Adlibris.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei kannata tilata mitään, mikä pitäisi saada tietyssä ajassa.
Sen sijaan jos tarvitsee tietyn tuotteen, jota ei helpolla löydä muualta, eikä asialla ole kiire, niin Adlibriksessä on valikoimaa.
Juuri näin. Tilaan sieltä itse kirjoja, joita ei todellakaan paikallisesta kirjakaupasta saisi (periaatteessa tykkään suosia kivijalkaliikkeitä), englanninkielisiä, erikoisemmasta aihepiiristä jne. Ikinä kirjat eivät ole saapuneet sen arvioidun aikahaarukan alkupäässä vaan aina ihan viime päivinä tai hieman yli. Mutta jos arvioitu aika on parin viikon päästä ja menee siitä kaksi päivää yli, niin ei se minua ole haitannut. Minun kohdallani se pitkälle menevä arvioitu aika on ilmoitettu selvästi jo tilausta tehdessä.
Käyttäjä32789 kirjoitti:
Olen tyytymätön asiakas.
Tällaisten ihmisten takia en pysty asiakaspalvelutyöhön.
Nostan vanhaa ketjua. Adlibriksestä ei kannata tilata tuotteita, joista on epävarma, että haluaako pitää. Palautukset maksaa asiakas kokonaan itse, eikä voi palauttaa edes edullisimman eli pakettiautomaatin kautta, vaan postin tiskiltä.
Omassa tapauksessani 15 euron kirjalle tulikin yllättäen palautuskuluja noin 11 euroa. Nykyisin tilaan epävarmat kirjat suomalaisista kaupoista, koska palautus on yleensä ilmainen. Edullisia, harvinaisempia kirjoja tilaan Adlibrikseltä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Nostan vanhaa ketjua. Adlibriksestä ei kannata tilata tuotteita, joista on epävarma, että haluaako pitää. Palautukset maksaa asiakas kokonaan itse, eikä voi palauttaa edes edullisimman eli pakettiautomaatin kautta, vaan postin tiskiltä.
Omassa tapauksessani 15 euron kirjalle tulikin yllättäen palautuskuluja noin 11 euroa. Nykyisin tilaan epävarmat kirjat suomalaisista kaupoista, koska palautus on yleensä ilmainen. Edullisia, harvinaisempia kirjoja tilaan Adlibrikseltä edelleen.
Jos ei tiedä haluaako jotain kirjaa vai ei niin kannattaa mennä lukemaan se kirjastoon ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ylipäätään tilailet tuotteita, joista olet alun perinkin epävarma haluatko pitää? Kirjojen edestakainen lähettely sinne tänne ei ole halpaa lystiä, ja kaltaistesi perseilyn maksamme me kaikki muutkin tuotteiden tai toimitusten hinnoissa.
Toki joskus tajuaa vasta tuotteen saatuaan, että ei olekaan itselle sopiva. Mutta en mä tilaile randomisti tavaraa siinä toivossa että jos vaikka satuisinkin pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei jumaliste. Joskus alkaa oikein sattua päähän, kun miettii millaisia uuveloita ja oman elämänsä torspoja tässäkin maassa pyörii vaikka millä mitalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tiedä haluaako jotain kirjaa vai ei niin kannattaa mennä lukemaan se kirjastoon ihan ilmaiseksi.
Tietenkään en lue tai käytä näitä nähtäviksi tilaamiani kirjoja! Kyse on esim. neulekirjoista tai erilaisista lahjakirjoista, joista ei löydy kylliksi esitietoa netistä eikä niitä ole kivijalkakaupoissa mahdollista käydä hypistelemässä.
Heti ensivilkaisulta esim. näen neuleohjeet ovat aivan liian edistyneelle neulojalle tai että kirja ei sovellu muistisairaan luettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Epävarma kirja? Eli teit niin, että tilasit Adlibriksestä kirjan, luit sen, ja halusit sitten palauttaa kirjan ilmaiseksi, koska kirja oli mielestäsi huono? Ei tuosta kommentistasi muuta voi päätellä.
Minulla ei ole koskaan ollut Adlibriksen kanssa mitään ongelmia.
Tilaan Adlibriksestä noin 2000 eurolla kirjoja vuositasolla, joka kuukausi paketillisen. Koskaan ei ole ollut ongelmia missään, ja kyllä luulen että nämä pari tässä ketjussa ovat ihan itse uunoilleet.
Ihmettelin miksi tässä ketjussa puolustellaan adlibristä noin vahvasti. On muka luotettava kauppa, vaikka kaikki tietää adlibris valehtelee toimitusajat ja varastotilanteet? Ei tuollainen kauppa ole luotettava, vaan ihan paska.