Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varoitus Adlibris-nettikirjakaupasta

Vierailija
13.11.2020 |

Tilasin Adlibriksesta 17.10. kirjan lahjaksi 31.10. järjestettyihin kihlajaisiin. Kirjaa tilatessani luonnollisesti luulin, että kirja toimitetaan ennen tuota ajankohtaa. Kirja tuli lopulta juhlapäivän jälkeen, 2.11.

Olin yhteydessä Adlibriksen asiakaspalveluun kaksi kertaa vajaan kahden viikon aikana, mutta en saanut vastausta. Tänään laitoin heille chat-viestin, jossa pääsin kertomaan asiasta. Pyysin hyvittämään palautuksesta aiheutuvat postikulut, koska moka oli mielestäni heidän. Asiakaspalvelija intti, että olen saanut sähköpostiini tilausvahvistuksen, josta ilmenee toimituksen ajankohta. Enhän tätä voinut tietää tilatessani, koska sähköposti saapuu vasta tilauksen jälkeen. Hän sanoi myös, että olisin voinut peruuttaa tilaukseni. Tällaisesta en kuitenkaan ollut tietoinen.

Haluan siis varoittaa Adlibriksestä! Tavanomaiset tilaukset sujuvat varmasti hyvin, mutta jos tulee jokin ongelma kuten minulle tuli, on asiakaspalvelu ala-arvoista. En koskaan enää tilaa heiltä mitään.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ole pakko tilata. "Vanhat" asiakkaat kyllä tietävät, että kirjat (tai muut tuotteet) tulevat sitten kun ehtivät.

Entiset asiakkaat tietävät, mistä tilataan, kun haluavat kirjan nopeasti. Lisäksi he ymmärtävät ettei kirja myynnissä olo tarkoita sitä, että se oikeasti löytyisi varastosta, vaan kirja voi olla loppuunmyyty myös kustantajalta.

Vierailija
42/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan melkein aina Adlibriksestä, koska haluamani kirjoja ei ainakaan helposti löydy muualta Suomesta. Tilaan siis aina englanninkielisiä kirjoja, ja heiltä saa "mitä vain". Toimitusaika on tosiaan pitkä, mutta se on ymmärrettävää, tuskin heillä ihan jokaista kirjaa on varastossa, joten joutuvat ensin tilaamaan kirjat jostain muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sieltä tilannut paljonkin kirjoja, joita esimerkiksi Suomalaisesta ei saa lainkaan. Ei ongelmia koskaan. Toimitusaika vähän pitkähkö, mutta pitää tilata hyvissä ajoin. Sähköpostissa tosiaan lukee, että toimitus esimerkiksi 2.-7.11.2020 tai mitä se nyt onkaan sitten milläkin kirjalla. Siinä kohtaa on helppo laittaa sähköposti sinne, että peruu tilauksen, jos kirja ei ehdi omaan tarkoitukseen. Itselläni ei koskaan näin käynyt, mutta kerran onnistuin omat tilaustietoni möhlimään pahemman kerran ja laitoin sähköpostin perään ja asia korjattiin välittömästi. Ei mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin. Edukkaat hinnat ja laaja valikoima.

Suosittelen, että opettelet ennakoimaan asioita. Ei ole kaupan vika, että kirjasi ei ehtinyt juhlapäivään.

Vierailija
44/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin AdLibriksesta ja Clas Ohlsonilta joululahjat lokakuun loppupuolella. Jännitän kuitenkin, tulevatko ajoissa ennen joulua. Aina kannattaa olla ajoissa

Vierailija
45/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, AdLibis-tilaukset toimivat hyvin kun varautuu siihen että toimitus kestää useita viikkoja. Ilmeisesti kyseisellä kaupalla ei ole varsinaisesti henkilökuntaa vaan ehkä noin kerran viikossa joku käy lähettelemässä saapuneita tilauksia, tai osan niistä.

Vierailija
46/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä lukee toimituksen lähetysaika sivuillaan kunkin kirjan kohdalla, mitä siinä luki kun ostit?

Olen ollut Adlibriksen asiakas vuosia, eivät nuo toimitusajat ole yhtään ainutta kertaa pitäneet paikkaansa. Siinä tilausvahvistuksessa tulee oikea toimitusaika, ja se on aina moninkertaisesti pidempi kuin sivuilla kerrottu. Jos tilaa ensimmäistä kertaa Adlibriksestä, niin toki se tulee yllätyksenä. Se on luotettava kauppa, mutta todella hidas. Tosin niillä parilla kerralla kun tilaukseni toimitus on oikeasti kestänyt kauan (monta kuukautta), olen saanut ihan pyytämättä korvaukseksi lahjakortin.

Siis on luotettava toimittaja kun ilmoittaa asiakkaalle muuta kuin mitä tekee koska on aina tehnyt niin? Ei herranjestas sentään, luotettava huijari. Joillekin, kuten ap:lle nyt se toimitusaika on kaupan valinnan peruste, huijattu on jos tuo on kaupan tapa.

Mitä mammat olisi siitä mieltä jos vaikka juhlapalvelu ei ihan ehtisi juhliin mennessä paikalle mutta muistaisi lahjakortilla tästä valitettavasta tilanteesta. Kirjoja usein tarvitaan kurssille, tenttiin, lahjaksi, lomalukemiseksi tms jolloin toimitusajalla on väliä.

Reklamoin tästä lähtien kaikista viivästyksistä joita ei ostovaiheessa ole ilmoitettu ja vaadin korvausta. Luotettavat verkkokaupat kun ilmoittaa jo tilausvaiheessa viivästyksistä, varaston tilanteesta, koronan vaikutuksista sun muusta onnistuneesti.

Vierailija
47/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran meinasin tilata sieltä jotain. Kysyin mielipiteitä asiasta täällä. Tästä on joku vuosi pari ehkä, en muista tarkkaan. Silloin tuli niin monta vastausta, että toimitusajat ovat järjettömän pitkät eikä asiakaspalvelu toimi, että tilasin sitten muualta.

Vierailija
48/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sieltä tilannut paljonkin kirjoja, joita esimerkiksi Suomalaisesta ei saa lainkaan. Ei ongelmia koskaan. Toimitusaika vähän pitkähkö, mutta pitää tilata hyvissä ajoin. Sähköpostissa tosiaan lukee, että toimitus esimerkiksi 2.-7.11.2020 tai mitä se nyt onkaan sitten milläkin kirjalla. Siinä kohtaa on helppo laittaa sähköposti sinne, että peruu tilauksen, jos kirja ei ehdi omaan tarkoitukseen. Itselläni ei koskaan näin käynyt, mutta kerran onnistuin omat tilaustietoni möhlimään pahemman kerran ja laitoin sähköpostin perään ja asia korjattiin välittömästi. Ei mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin. Edukkaat hinnat ja laaja valikoima.

Suosittelen, että opettelet ennakoimaan asioita. Ei ole kaupan vika, että kirjasi ei ehtinyt juhlapäivään.

On kyllä kaupan vika jos kauppa ilmoittaa että paketti lähtee esimerkiksi viikon sisään oletettavasti Suomesta ja se ei ole viikon sisään lähtenyt. Ja kyseessä on vieläpä tiedossa oleva kusetus ainakin tämän ketjun mukaan.

Vierailija
49/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä lukee toimituksen lähetysaika sivuillaan kunkin kirjan kohdalla, mitä siinä luki kun ostit?

Olen ollut Adlibriksen asiakas vuosia, eivät nuo toimitusajat ole yhtään ainutta kertaa pitäneet paikkaansa. Siinä tilausvahvistuksessa tulee oikea toimitusaika, ja se on aina moninkertaisesti pidempi kuin sivuilla kerrottu. Jos tilaa ensimmäistä kertaa Adlibriksestä, niin toki se tulee yllätyksenä. Se on luotettava kauppa, mutta todella hidas. Tosin niillä parilla kerralla kun tilaukseni toimitus on oikeasti kestänyt kauan (monta kuukautta), olen saanut ihan pyytämättä korvaukseksi lahjakortin.

Siis on luotettava toimittaja kun ilmoittaa asiakkaalle muuta kuin mitä tekee koska on aina tehnyt niin? Ei herranjestas sentään, luotettava huijari. Joillekin, kuten ap:lle nyt se toimitusaika on kaupan valinnan peruste, huijattu on jos tuo on kaupan tapa.

Mitä mammat olisi siitä mieltä jos vaikka juhlapalvelu ei ihan ehtisi juhliin mennessä paikalle mutta muistaisi lahjakortilla tästä valitettavasta tilanteesta. Kirjoja usein tarvitaan kurssille, tenttiin, lahjaksi, lomalukemiseksi tms jolloin toimitusajalla on väliä.

Reklamoin tästä lähtien kaikista viivästyksistä joita ei ostovaiheessa ole ilmoitettu ja vaadin korvausta. Luotettavat verkkokaupat kun ilmoittaa jo tilausvaiheessa viivästyksistä, varaston tilanteesta, koronan vaikutuksista sun muusta onnistuneesti.

No onhan tuo harhaanjohtavaa, että nettikauppa ilmoittaa toimitusajan olevan 2-3 päivää, vaikkei se toteudu lähes koskaan, mutta jostain syystä suurin osa nettikaupoista vain tekee näin. Jos vähänkään on netistä tilannut, niin pitäisi tietää, etteivät nuo arvioidut toimitusajat ole läheskään aina luotettavia. Adlibris on kyllä tässä suhteessa huonoimmasta päästä, mutta ei todellakaan ainoa, joka noin toimii.

Vierailija
50/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adlibriksellä on hyvä valikoima ja hinnat. Kuitenkin, olen itse laittanut sen pysyvään boikottiin.

Kirjojen tulossa kestää todella kauan ja tästä ei saa tarpeeksi infoa. Omalla kohdallani toimitus viime vuonna kesti kolmisen kuukautta, vaikka arvio oli viikkoja. Ymmärrän, että tilasin harvinaisempia juttuja, mutta minusta firman olisi tullut olla rehellinen minua kohtaan eikä luvata liikoja. Lisäksi asiakasta pitäisi informoidakin, jos tilaus viivästyy.

Asiakaspalvelu on olematonta ja töykeää. En saanut tiedusteluihini kunnon vastausta ja kommunikointi oli niin huonoa, että aloin jo epäillä joutuneeni jonkun huijauksen kohteeksi! Surkein käyttämäni aspa, helposti.

Lisäksi firma on veronkiertäjä. Lukekaa: https://yle.fi/uutiset/3-7042145

Nykyään katson ehdottomasti kaikki muut toimittajat ensin, jos tarvitsen tietyn kirjan. Tilaan mieluummin vaikka Amazonista, veroja menee Suomeen suurin piirtein yhtä vähän sitä kautta.

Vierailija
51/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nettikauppojen ilmoittamat toimitusajat näyttävät kuvastavan lähinnä optimitapausta, eivät niinkään keskimääräistä tapausta. Onkohan tuossa sama ongelma kuin poliitikoilla, että kaikkien on pakko luvata liikaa, koska niitä jotka valehtelevat asian parhain päin suositaan joka tapauksessa.

Vierailija
52/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo harhaanjohtavaa, että nettikauppa ilmoittaa toimitusajan olevan 2-3 päivää, vaikkei se toteudu lähes koskaan, mutta jostain syystä suurin osa nettikaupoista vain tekee näin. Jos vähänkään on netistä tilannut, niin pitäisi tietää, etteivät nuo arvioidut toimitusajat ole läheskään aina luotettavia. Adlibris on kyllä tässä suhteessa huonoimmasta päästä, mutta ei todellakaan ainoa, joka noin toimii.

Ihan aidosti käytän itse nettikauppoja joiden toimitusajat on pitänyt ja mahdollisista viivästyksistä on ilmoitettu asiallisesti jo kaupassa. Mitä nää Suomessa operoivat kaupat on mistä kestää viikkoja saada tuotteet?

Vierailija
53/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adlibriksellä on hyvä valikoima ja hinnat. Kuitenkin, olen itse laittanut sen pysyvään boikottiin.

Kirjojen tulossa kestää todella kauan ja tästä ei saa tarpeeksi infoa. Omalla kohdallani toimitus viime vuonna kesti kolmisen kuukautta, vaikka arvio oli viikkoja. Ymmärrän, että tilasin harvinaisempia juttuja, mutta minusta firman olisi tullut olla rehellinen minua kohtaan eikä luvata liikoja. Lisäksi asiakasta pitäisi informoidakin, jos tilaus viivästyy.

Asiakaspalvelu on olematonta ja töykeää. En saanut tiedusteluihini kunnon vastausta ja kommunikointi oli niin huonoa, että aloin jo epäillä joutuneeni jonkun huijauksen kohteeksi! Surkein käyttämäni aspa, helposti.

Nykyään katson ehdottomasti kaikki muut toimittajat ensin, jos tarvitsen tietyn kirjan. Tilaan mieluummin vaikka Amazonista, veroja menee Suomeen suurin piirtein yhtä vähän sitä kautta.

Amazon kiertää veroja yhtälailla ja lisäksi hyväksikäyttää työvoimaansa julmasti. Palkka on nälkärajalla tai alle ja esim. wc-käynti on periaatteessa kielletty, tauot periaatteessa kiellettyjä, vaikkakaan ei virallisesti. Moni on töissä vaipat jalassa, ettei saa kenkää ja jos pitää edes muutaman minuutin taukoja tai käy wc:ssä niin voi herkästi sanoa hyvästi työpaikalle. Seuranta on myös todella tiukkaa. Isoveli todellakin valvoo. Mutta poissa silmistä, poissa mielestä. Vai mitä?

Vierailija
54/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tietysti että firma harrastaa verosuunnittelua, kierto on eri asia. Suomeen se ei kuitenkaan paljonkaan verotuloja tuota, joten Adlibristä kannattaa kohdella ulkomaisena firmana, jos tämä on sinulle tärkeää.

Vierailija
55/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amazon kiertää veroja yhtälailla ja lisäksi hyväksikäyttää työvoimaansa julmasti. Palkka on nälkärajalla tai alle ja esim. wc-käynti on periaatteessa kielletty, tauot periaatteessa kiellettyjä, vaikkakaan ei virallisesti. Moni on töissä vaipat jalassa, ettei saa kenkää ja jos pitää edes muutaman minuutin taukoja tai käy wc:ssä niin voi herkästi sanoa hyvästi työpaikalle. Seuranta on myös todella tiukkaa. Isoveli todellakin valvoo. Mutta poissa silmistä, poissa mielestä. Vai mitä?

Amazon ei anna ymmärtää, että olisi jollain tasolla suomalainen. Minulle on tärkeää tukea kotimaista, että rahasta jäisi osa kiertämään tänne.

Amazon muutenkin vain esimerkkinä sitä kautta, että veroja sieltä tilaaminen tuottaa Suomeen yhtä paljon kuin Adlibriksestä. Muuhun en ota enkä ottanut kantaa. Hölmöä lähteä revittelemään tuolla lailla sivuasialla.

Vierailija
56/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimitusaika näyttää tarkoittavan sitä, kun paketti lopulta lähtee asiakkaalle. Ei sitä kun tilausta "leivotaan" jossain.

Vierailija
57/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kyllä siinä oikeassa että se todellinen toimitusaika tulee vasta sähköpostissa tilauksen ja maksun jälkeen. Eli jos ennen ostoa lukee "lähetetään 2-3 arkipäivässä", tilauksen jälkeen voi tulla sähköposti että "arvioitu lähetysaika 2 viikon päästä". Onhan tuo vähän harhaanjohtavaa.

Tämä! Itse tilaan paljon Adlibrikseltä kirjoja ja mielestäni heillä on erinomainen asiakaspalvelu myös. Ainakin sen kerran, kun olen heidän kanssaan ollut tekemisissä. Tuotteet, kirjat ja pelit ovat myös aina saapuneet ja aina moitteettomassa kunnossa sekä huolellisesti pakattuina. Samaa ei todellakaan voi sanoa esim. amazonista!

Mutta! Toimitusajat harvoin pitävät paikkansa, jos koskaan, ja on tavallista että ne viivästyy. Eli ei kannata tilata mitään sellaista, jolla on kiire. Toisekseen, palautus/vaihto hankala ja asiakas maksaa sen postikulut.

Vierailija
58/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei niinkään haittaisi todella pitkät toimitusajat, kunhan niistä kerrottaisiin rehellisesti ja asiakas pidettäisiin ajan tasalla. Tällaisenaan Adlibriksen toiminnassa on tietty epärehellisyyden maku, joka on ainakin minut karkottanut.

Vierailija
59/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Adlibris on yksi parhaimmista sivustoista tilata kirjoja. Aina on tullut minulle ainakin tavara perille ja saanut hyvitykset tai uuden kirjan jos on vähänkään vikaa. Ei ole heidän vika jos et osaa lukea mitä heidän vahvistuksissa sanotaan ja ota etukäteen selvää jos saapumispäivämäärä on noin tärkeä.

Vierailija
60/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Adlibris on yksi parhaimmista sivustoista tilata kirjoja. Aina on tullut minulle ainakin tavara perille ja saanut hyvitykset tai uuden kirjan jos on vähänkään vikaa. Ei ole heidän vika jos et osaa lukea mitä heidän vahvistuksissa sanotaan ja ota etukäteen selvää jos saapumispäivämäärä on noin tärkeä.

Et siis ole joutunut heidän aspansa kanssa tekemisiin ja sinulla on loputtomasti aikaa odotella.