Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varoitus Adlibris-nettikirjakaupasta

Vierailija
13.11.2020 |

Tilasin Adlibriksesta 17.10. kirjan lahjaksi 31.10. järjestettyihin kihlajaisiin. Kirjaa tilatessani luonnollisesti luulin, että kirja toimitetaan ennen tuota ajankohtaa. Kirja tuli lopulta juhlapäivän jälkeen, 2.11.

Olin yhteydessä Adlibriksen asiakaspalveluun kaksi kertaa vajaan kahden viikon aikana, mutta en saanut vastausta. Tänään laitoin heille chat-viestin, jossa pääsin kertomaan asiasta. Pyysin hyvittämään palautuksesta aiheutuvat postikulut, koska moka oli mielestäni heidän. Asiakaspalvelija intti, että olen saanut sähköpostiini tilausvahvistuksen, josta ilmenee toimituksen ajankohta. Enhän tätä voinut tietää tilatessani, koska sähköposti saapuu vasta tilauksen jälkeen. Hän sanoi myös, että olisin voinut peruuttaa tilaukseni. Tällaisesta en kuitenkaan ollut tietoinen.

Haluan siis varoittaa Adlibriksestä! Tavanomaiset tilaukset sujuvat varmasti hyvin, mutta jos tulee jokin ongelma kuten minulle tuli, on asiakaspalvelu ala-arvoista. En koskaan enää tilaa heiltä mitään.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota stressiä, jos tilaus hieman myöhästyy. Kyllä tässä saisi ihan joka ikisestä asiasta ahdistua, jos sikseen on. Itsellä on Adlibrikseltä tilaus tullut välillä todella nopeasti ja välillä voi kestää. Aina ne tilaamani kirjat ovat kuitenkin tulleet.

Vierailija
22/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ja olen tyytyväinen. Kun minä tilaan kirjan, niin odottelen vaan kun se saapuu.

En lähtisi tilaamaan netistä _yhtään mitään_ jolla on viikon parin aikataulu, kun mitä tahansa voi käydä.

Ostaisin kivijalasta, jos olisi kiire.

-Sinkkiş

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan sieltä lähinnä englanninkielisiä kirjoja, ja niiden toimitus kestää ja kestää...

Vierailija
24/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on tilaukseni tulleet ihan säällisessä ajassa, huomioonottaen, että lähes poikkeuksetta heidän on ensin täytynyt tilata tuo tilaustuotteeksi kategorisoimansa tuote tavarantoimittajalta, ja melkein aina, paria poikkeusta lukuunottamatta, ovat saaneet tilaamani tuotteet matkaan mulle 1-2 päivää ennen ilmoitettua.

Käytän jatkossakin, ja luotan, mikäli heiltä halvemmalla tuotteen löydän.

Vierailija
25/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut adlibriksen tilausten kanssa odottamaan jopa yli kuukauden, koska monesti tilaan kirjoja jotka eivät ole heillä varastossa vaan he tilaavat kustantajalta tai mistä tilaavatkaan.

Vierailija
26/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla firmassa on niin pitkät toimitukset, että ihan sen takia ei tuu tilattua. 

Vierailija
27/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilauksen jälkeen tulee viesti ja linkki, josta voi seurata tilauksen kulkua JA perua tilauksen. Olisit seurannut ja perunut sen ajoissa. Itse olen toiminut niin eikä ongelmia. Jos näyttää, ettei ehdi ajoissa, olen klikannut "peruuta tilaus".

Vierailija
28/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pelkkiä hyviä kokemuksia Adlibriksesta. Aina on tullut luvatussa ajassa, ja sen ainoan kerran kun oli tapahtunut erehdys, eli paketti oli toimitettu väärään noutopaikkaan, ei tarvittu kuin yksi puhelinsoitto, niin asia korjattiin. Suosittelen Adlibristä!

Tuossa ylempänä joku väitti, ettei ole yhtään suomalaista nettikauppaa, jonka lupaamat toimitusajat pitäisivät. Minä väitän, että on ainakin kaksi: Dermosil (ihonhoitotuotteita ym.) ja Finnish Design Shop. Kummankin toimitusajaksi luvataan 2-3 arkipäivää, ja aina, siis ihan aina, on pitänyt paikkansa.

Vierailija
29/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet varmaan sellainen henkilö joka ei käy sähköpotiaan katsomassa. asia olisi paljastunut jos kävisit toisinaan tarkistamassa postisi, niin olisit huomannut tilausvahvistuksen.

Vierailija
30/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin paketin Yhdysvalloista ja on hauska seurata, missä se menee. Viikon aikana se on siirtynyt Scottsborosta, Birminghamin jakelukeskukseen, sieltä Montgomeryn jakelukeskukseen, sieltä Miamin kansainväliseen jakelukeskukseen ja nyt se on lentokentällä New Yorkissa tai lähtenyt sieltä. Noissa kestää sen minkä kestää ja etenkin nyt korona-aikana on etenkin kansainvälisten pakettien välitys hidastunut. Ei voi mitään eikä se ole kaupan syy.

Vierailija
31/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä kirjaa ei voinut antaa jälkikäteen? Tai vaikka joululahjaksi?

Lakkaa riehumasta. Maailma ei tähän pysähdy. Adlibris on hyvä ja edullinen sellaiselle, joka ei odota olevansa maailman ainoa asiakas. Anna meidän muiden tilailla rauhassa ja jatkaa elämää normaalisti siihen asti kunnes paketti ilmestyy postiin/postiluukkuun.

Vierailija
32/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaus.... kukaan ei sanonu, kukaan ei kertonu... kukaan ei niistäny nenää eikä pyyhkiny persettä...

En ole Adlibriksellä töissä, mutta muualla asiakaspalvelussa ja tämmöstähän tämä nykyään on. Hirveetä riehumista ja mielensäpahoittamista ihan typeristä asioista, ja suurimmaksi osaksi ihan asiakkaan omasta toiminnasta johtuvia ongelmia. Ja tuo korvauksien vaatiminen on nykyään hyvin yleistä, vaikkei mitään oikeaa vahinkoa ole edes tapahtunut. En tiedä miten kauan enää jaksan tätä työtä tehdä.

Vierailija
33/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tieto! Monen mielestä tuo voi olla perusmeininki kun kaikkihan sen tietää mutta enpä tiedä. Katselin kirjoja lahjaksi ja tilasin lopulta pienen kotimaisen kirjaston verkkokaupasta ja toimitus oli alle vuorokaudessa noudettavissa. Hassua sinänsä että kävin myös Adlibriksen sivuilla mutta kaikki katsomani kirjat oli siellä kalliimpia enkä siksi edes harkinnut ja tietysti muutenkin tukee ennemmin pieniä paikallisia toimijoita. Jotka toimittaa nopeasti!!

Vierailija
34/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä tieto! Monen mielestä tuo voi olla perusmeininki kun kaikkihan sen tietää mutta enpä tiedä. Katselin kirjoja lahjaksi ja tilasin lopulta pienen kotimaisen kirjaston verkkokaupasta ja toimitus oli alle vuorokaudessa noudettavissa. Hassua sinänsä että kävin myös Adlibriksen sivuilla mutta kaikki katsomani kirjat oli siellä kalliimpia enkä siksi edes harkinnut ja tietysti muutenkin tukee ennemmin pieniä paikallisia toimijoita. Jotka toimittaa nopeasti!!

kirjaston = kirjakaupan

Vierailija
35/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän minulla tilaukset tulleet tosi nopeasti!

Vierailija
36/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle piti tulla3-5 pvässä kurssikirja, lopulta meni melkein kolme viikkoa. Asiakaspalvelusta vastattiin että "tulee kun tulee" kysyessäni asiaa.

Vierailija
37/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä lukee toimituksen lähetysaika sivuillaan kunkin kirjan kohdalla, mitä siinä luki kun ostit?

Totta kyllä että itsekin valikoin verkkokauppoja palautteiden ja asiakaspalvelukokemusten perusteella. Ihan vihoviimeistä että kun tulee joku ongelma olipa sitten väärinymmärrys tai oikea ongelma jos et saa ketään kiinni, ei vastata asiallisesti tai muuta vastaavaa. Kuka haluaa laittaa vaikka 100 € kiinni yritykseen joka toimittaa kun kerkee ja ehkä vastaa, jotain. No suomalaiset vissiin kun täällä höykytetään ap:tä. 😂

Vierailija
38/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina saanut kirjani viikon sisällä tilauksesta. Tilaan monta kertaa vuodessa.

Vierailija
39/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä lukee toimituksen lähetysaika sivuillaan kunkin kirjan kohdalla, mitä siinä luki kun ostit?

Olen ollut Adlibriksen asiakas vuosia, eivät nuo toimitusajat ole yhtään ainutta kertaa pitäneet paikkaansa. Siinä tilausvahvistuksessa tulee oikea toimitusaika, ja se on aina moninkertaisesti pidempi kuin sivuilla kerrottu. Jos tilaa ensimmäistä kertaa Adlibriksestä, niin toki se tulee yllätyksenä. Se on luotettava kauppa, mutta todella hidas. Tosin niillä parilla kerralla kun tilaukseni toimitus on oikeasti kestänyt kauan (monta kuukautta), olen saanut ihan pyytämättä korvaukseksi lahjakortin.

Vierailija
40/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Adlibrikseltä tilatessa aina pelännyt superpitkiä toimitusaikoja, mutta aina on kirjat tulleet alle viikossa :D