Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varoitus Adlibris-nettikirjakaupasta

Vierailija
13.11.2020 |

Tilasin Adlibriksesta 17.10. kirjan lahjaksi 31.10. järjestettyihin kihlajaisiin. Kirjaa tilatessani luonnollisesti luulin, että kirja toimitetaan ennen tuota ajankohtaa. Kirja tuli lopulta juhlapäivän jälkeen, 2.11.

Olin yhteydessä Adlibriksen asiakaspalveluun kaksi kertaa vajaan kahden viikon aikana, mutta en saanut vastausta. Tänään laitoin heille chat-viestin, jossa pääsin kertomaan asiasta. Pyysin hyvittämään palautuksesta aiheutuvat postikulut, koska moka oli mielestäni heidän. Asiakaspalvelija intti, että olen saanut sähköpostiini tilausvahvistuksen, josta ilmenee toimituksen ajankohta. Enhän tätä voinut tietää tilatessani, koska sähköposti saapuu vasta tilauksen jälkeen. Hän sanoi myös, että olisin voinut peruuttaa tilaukseni. Tällaisesta en kuitenkaan ollut tietoinen.

Haluan siis varoittaa Adlibriksestä! Tavanomaiset tilaukset sujuvat varmasti hyvin, mutta jos tulee jokin ongelma kuten minulle tuli, on asiakaspalvelu ala-arvoista. En koskaan enää tilaa heiltä mitään.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaiset ihmiset pärjäävät elämässä?

Vierailija
2/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole pakko tilata. "Vanhat" asiakkaat kyllä tietävät, että kirjat (tai muut tuotteet) tulevat sitten kun ehtivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kannattaa tilata ajoissa. Adlibris on luotettava kauppa, mutta toimitus ei käy ihan sormia napsauttamalla. Jotkut kirjat täytyy vieläpä erikseen tilata kustantajalta, mikä lisää toimitusaikaa.

Vierailija
4/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus.... kukaan ei sanonu, kukaan ei kertonu... kukaan ei niistäny nenää eikä pyyhkiny persettä...

Vierailija
5/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja! Todellakin, miten pärjäävät.

Olen tilannut useasti Adlibriksestä. Usein tilauksissa kestää ja sen tosiaan saa heti tietää tilauksen yhteydessä. Olen varautunut siihen, että paketti ei ole heti huomenna oven takana ja tilaan kiireettömiä tuotteita. Tilaan silti, koska usein hinta on ollut ratkaiseva tai muualta ei ole saanut kätevästi samaa tuotetta. 

Näemmeköhän asiakaspalvelussa olleen henkilän kertomuksen ketjussa, jossa kerrotaan kuinka asiakkaalle sai vääntää rautalangasta perusasioita?

Vierailija
6/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä siinä oikeassa että se todellinen toimitusaika tulee vasta sähköpostissa tilauksen ja maksun jälkeen. Eli jos ennen ostoa lukee "lähetetään 2-3 arkipäivässä", tilauksen jälkeen voi tulla sähköposti että "arvioitu lähetysaika 2 viikon päästä". Onhan tuo vähän harhaanjohtavaa.

Vierailija
7/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset nopeaa toimitusta vaativat lahjat kannattaa tilata Suomalaisesta. Siellä toimitus yleensä toimii ripeästi siinä ajassa kun on luvattukin. Poikkeuksena ulkomailta tilattavat kirjat, mutta niitä ei ole enää pystynytkään tilaamaan verkkokaupasta tietokantapäivityksen jälkeen, mikä on harmi.

Vierailija
8/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nettitilauksissa muutenkin kannata varautua siihen, että ne tulee kun tulee.

Vierailija
9/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, odotin kirjoja viimeksi yli kuukauden. :D Mutta ei tullut mieleen valittaa, kyseisiä kirjoja ei mistään muualta saisi yhtä halvalla ja helposti.

Vierailija
10/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on aina ollut tosi hidas toimitus. Jos olisi kiire, niin pyrkisin tekemään ostokset jossain muualla.

Vierailija
11/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin otteeseen olen tilannut sieltä joululahjat. Tilaan lokakuussa, niin hyvin ovat ehtineet jouluksi :D Kannattaa aina tarkoin katsoa toimitusajat, adlibriksellä menee se pari kolme viikkoa.

Vierailija
12/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä tää on jokaisen sieltä tilaavan tiedossa. Jos kirjaa ostaessa tulee "Lähetettävissä 7-10 päivän päästä" niin se on tosiaan silloin 10 päivän päästä ja sitten saattaa mennä vielä viikko toimitukseen. En valitsisi Adlibrista jos olisi tiukka 10 arkipäivän aikataulu tai tuotteen saisi muualta. Mikset voi antaa sitä kirjaa nyt enää jälkikäteen?

Vierailija
13/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nettitilauksissa muutenkin kannata varautua siihen, että ne tulee kun tulee.

Harvassa ovat kyllä nettikaupat, jotka edes joka toisella kerralla onnistuisivat lähettämään tuotteen luvatussa ajassa.

Vierailija
14/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Suomalainenkaan sen nopeampi ole, jos tuotetta ei juuri silloin ole.

Yleensäkin ihmisillä on outo käsitys siitä, miten nopeasti jokin tavara x on tilauksen jälkeen tullut. Ei se mene niin, että saapumisaika on yhtä kuin postirekan ajoaika varastolta kohteeseen.

Vierailija
15/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ei koskaan kiireellisiä tilauksia Adlibrikseltä. Yhtenä vuonna tilasin joululahjan black fridayna, mutta ei ehtinyt jouluksi. Muuten kyllä luotettava, ja usein hinnat niin paljon halvempia että se ratkaisee.

Vierailija
16/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adlibris on viime aikoina ollut jopa hämmästyttävän nopea. Yhdessä vaiheessa totuin siihen, että kirjoja sai odottaa pitkälti toista kuukautta, joskus kauemminkin, ja nyt olen jo pari kertaa yllättynyt iloisesti, kun tilaukseni on tullut kahdessa viikossa :D

Vierailija
17/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa, ja mä olen kyllä saanut sieltä aina tosi hyvää asiakaspalvelua, niin soittamalla kuin sähköpostilla. Yleensä ollaan menty täysin toivomusteni mukaan.

Vierailija
18/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallinto-oikeus? 500 euron korvaus kihlajaisten pilalle menemisestä?

Tää on näköjään niin tätä, mielensäpahoittamista potenssiin sata. Ja kostoksi pilattava koko firman maine?

Vierailija
19/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Adlibriksesta tuli tilaamani kirja salamannopeasti. Tilasin Loirin elämäkerran ja se saapui minulle kaksi päivää sen jälkeen kun olin tilauksen tehnyt. Se oli uutuuskirja. Normaalisti Adlibriksen tilaukset kestävät ainakin kaksi viikkoa. Kun sen tietää niin osaa varautua.

Vierailija
20/98 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, hyvä kun muistutit. Olin jo unohtanut, että olen aikeissa tilata muutaman kirjan. Itselläni toimitukset ovat takunneet vain yhden kerran ja olen tilannut sieltä usein! Se kerta oli toissa joulu, jolloin täälläkin oli pitkät viestiketjut, kun tilaukset olivat kaikilla jumissa. Muuten toimitukset ovat kyllä tulleet viikossa tai reilussa. Ihan ok aika odottaa.