Omakotitalo asujat: Pidättekö ovet lukossa päivisin jos olette kotona?
Itsellä on takaovi päivisin lukitsematta ja näköjään päädyn terassiovi ollut jo useamman kuukauden lukitsematta. Ei ole käynyt tietääkseni rosvoja eikä muitakaan kutsumattomia vieraita.
Kommentit (112)
Päivisi auki vain jos tiuhaan jotain pihalla tai käyn vaikka autotallissa tai istun työhuoneessa, josta näkyy suoraan etupihalle. Yöt luonnollisesti lukossa, samoin jos vaikka otetaan päivätorkut. Löytyy Verisure ja saksanpaimenkoira.
Suosittelen muuten vaihtamaan Yalen lukkoon, sillä voi kätevästi vaihdella auki-/lukossa-asentoja. Koskaan ei voi jäädä lukittujen ovien taakse, ja oven voi lukita ja avata vaikka toiselta puolelta maailmaa.
Me asutaan rivarissa keskisuuren kaupungin lähiössä ja yleensä päivisin pidetään ovet auki. Lapset kulkee ulos ja sisään, niin on paljon helpompi että ovet on auki. Ei ole kutsumattomia vieraita näkynyt.
Pidetään aina lukossa olin kotona tai en.
Me asumme tämmöisessä kasarilähiössä. Kaikki ovet aina lukitsematta, oltiin kotona tai ei. Koira meillä on, tuommoinen höpsö, ei se edes ymmärtäisi hyökätä kenenkään kimppuun, mutta jää se ovi lukitsematta myös kun lenkille lähdetään. Tietty jos nyt jonnekin pidemmälle lähdetään, vaikka sukulaisiin satojen kilometrien päähän, niin sitten lukitaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivisin etuovi auki, yöksi laitan lukkoon. Eipä kukaan koskaan ole sisään omin päin tullut muuta kuin tutut, ja hekin soittavat ovikelloa ennen kuin avaavat oven.
Hyi hele, en edes ajattelisi olla kohtelias ihmisille, jotka tulevat kutsumatta kotiini "vain soittamalla ovikelloa ja tulemalla sisälle". Minun kotiini ei siis sellaisia vieraita tulisi eikä tulekaan.
Anoppi alkuaikoina vaan ryysäs sisään kun se "kertullekin" (ex-miniä) oli ookoo. Todellakin tehtiin selväksi että enää ei ole ookoo ja ovet on kyll lukossakin.
Aina lukossa ja öisin ja iltaisin lisäksi hälyt päällä, vaikka kotona ollaankin.
Yksi murtokeikka riittää meille.
Muistattehan, että vakuutus ei korvaa varastettua omaisuutta, jos ovet on olleet auki ja/tai sisään on päästy rikkomatta rakenteita. Meillä onneksi oli ovet lukossa ja vakuutuksen kanssa ei ongelmia tullut.
Keskisuuri kaupunki, omakotitaloalue ja ei lukita ikinä paitsi jos lähdetään useammaksi päiväksi pois. Työpäivän ajan ovet auki, eipä vielä kukaan ole käynyt varkaissa.
Kun asuin omakotitalossa, pidin etuovea ja porttia aina lukittuna. Rannalle päin olevan takaoven pidin auki kun olin kotona ja hereillä. Illalla laitoin hälytysjärjestelmän päälle johon kuului myös sisällä olevia liiketunnisteita. Mökillä pidän ovet aina kiinni koska hälytysjärjestelmä ei ole samaa luokkaa ja koska se ei ole samalla tavalla syrjässä.
Vierailija kirjoitti:
Pidetään päivisin auki, yöksi lukkoon.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Aina lukossa ja öisin ja iltaisin lisäksi hälyt päällä, vaikka kotona ollaankin.
Yksi murtokeikka riittää meille.
Muistattehan, että vakuutus ei korvaa varastettua omaisuutta, jos ovet on olleet auki ja/tai sisään on päästy rikkomatta rakenteita. Meillä onneksi oli ovet lukossa ja vakuutuksen kanssa ei ongelmia tullut.
No, siinä kohtaa kun tultaisiin kotiin ja huomattaisiin, että talo on ryöstetty, laitettaisiin oven lukon kieli lukitusasentoon ja vedeltäisiin moottorisahalla lukon kohdalle kolo karmiin. Jos on varastettu vaikka kymppitonnin irtaimistot, se karmin korjaaminen ei paljon maksa. Itse tämä talo kuitenkin on tehty alusta loppuun.
Päivisin etuovi auki kun ollaan kotona, takaovi ollut auki koko ajan jo kuukausia 😅
Meillä ILog, joten kyllä. Kesällä joskus auki.
Meillä auki yöllä ja päivällä. Aika usein jää auki vaikka ei olla edes kotona. Hullun huoletonta ja niin kauan ollaan tyhmiä kunnes tapahtuu jotain.
Terveisiä Turusta.
Lukossa ovat paitsi silloin, kun olemme ulkona ja ovelle on näköyhteys.
Tästä pitää päätellä että on meille vielä aika turvallinen lintukoto. Ovet ja autot aina auki. Tulkaa ,keitän kahvit. Toivotaan ettei pikkulapset tarvitse avainta.
Lukossa ovat kaikki ulko-ovet ovet paitsi, jos itse oleilen takapihan terassilla tai teen siellä niitä pihatöitä, joista huoltoyhtiö ei vastaa. Silloin takaovi on auki.
Täällä päin varkaille kelpaavat jopa pyykit narulta ja pihan kukkaistutukset polkupyöristä puhumattakaan.
Sitä paitsi jos olen yläkerrassa työhuoneessani luurit päässä en välttämättä edes kuulisi, jos joku hiippailisi omia aikojaan sisälle alakertaan. Siinä ehtisi ainakin tutkimaan, että mitä tavaraa vohkittavaksi ja realisoitavaksi löytyy.
En halua, että yksikään tuntematon ihminen tunkee sisälle sillä aikaan, kun esimerkiksi olen suihkussa, olipa vaikka kuinka hyvällä asialla.
Auki, monesti yölläkin auki. Koira kyllä herättää jos yöllä rosvo tulis.
Yhdessä asunnossa oli pihan puolella onneton risa haka, ei lukkoa. Espoossa. Joskus myöhemmin hankittiin lukko. Jos on pakko , pääsee omakotitaloon muutenkin lman avaimia.
Auki yöt päivät. Mutta mulla onkin aina täällä kavereita, nimittäin herrat Smith, Wesson ja Golt.