Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalo asujat: Pidättekö ovet lukossa päivisin jos olette kotona?

Vierailija
12.11.2020 |

Itsellä on takaovi päivisin lukitsematta ja näköjään päädyn terassiovi ollut jo useamman kuukauden lukitsematta. Ei ole käynyt tietääkseni rosvoja eikä muitakaan kutsumattomia vieraita.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modeko siellä kyselee? Jaatko ovia auki pitävien ip-osoitteet rikollisille?

Vierailija
102/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivisin etuovi auki, yöksi laitan lukkoon. Eipä kukaan koskaan ole sisään omin päin tullut muuta kuin tutut, ja hekin soittavat ovikelloa ennen kuin avaavat oven.

Hyi hele, en edes ajattelisi olla kohtelias ihmisille, jotka tulevat kutsumatta kotiini "vain soittamalla ovikelloa ja tulemalla sisälle". Minun kotiini ei siis sellaisia vieraita tulisi eikä tulekaan.

Et ilmeisesti asu maalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovet on päivällä auki

pk seutu

Vierailija
104/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukitse edes kun poistun kotoa. Siellä ei ole mitään vietävää.

Ei edes lompakkoa tai henkilötunnusta, jolla voi nostaa lainaa? Ei astioita, valaisimia, tauluja ym?

Vierailija
105/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovet auki päivisin jos ollaan kotona mutta muutoin aina lukossa yöt ja jos ei olla kotona.

Vierailija
106/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivisin etuovi auki, yöksi laitan lukkoon. Eipä kukaan koskaan ole sisään omin päin tullut muuta kuin tutut, ja hekin soittavat ovikelloa ennen kuin avaavat oven.

Hyi hele, en edes ajattelisi olla kohtelias ihmisille, jotka tulevat kutsumatta kotiini "vain soittamalla ovikelloa ja tulemalla sisälle". Minun kotiini ei siis sellaisia vieraita tulisi eikä tulekaan.

Minulla riippuu ihmisistä, pari ystävää saa tulla kyllä sisään ja itsekin saan mennä heille. Toki tämä on meille vain tullut tapa kun asiasta on erikseen puhuttu eikä nyt täysin yllätyksenä kuitenkaan kukaan tule vierailemaan. En tosiaan muutoin ymmärrä miten jotkut kuvittelevat että voi muuten vaan tulla taloon sisään ellei sitten kyse olisi hengenhädästä.

Vierailija
107/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina auki paitsi silloin kun lähden kaupunkiin.

Vierailija
108/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pidän ja myös pihan portti on lukossa ja kamerat valvovat sisääntuloa ja takapihaa.

Terveisiä Espanjasta!

Vierailija
109/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukittu on jos ei itse olla pihalla. Paikkakunta Espoo.

Vierailija
110/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenkodissa maalaiskirkonkylässä pidetään. Naapurostossa asuu nykyään epämääräistä porukkaa (äiti ja isä ostivat aikoinaan huippurauhallisen paikan päättyvän tien päästä, nyt se on vaarallisessa risteyksessä ja tien toisella puolella vuokrakerrostalo, jossa asuu ns. sijoitettuja). 

Vierailija
111/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku perheestä on omalla pihalla touhuamassa samaan aikaan ku joku on sisälläkin niin voi olla auki. Muuten on kyllä aina lukossa.

Vierailija
112/112 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan muutoin ymmärrä miten jotkut kuvittelevat että voi muuten vaan tulla taloon sisään ellei sitten kyse olisi hengenhädästä.

se on vanha perinne etenkin maaseudulla ja sillä on hyvätkin puolensa. Henk. koht. en jaksa ihmisiä, joiden kanssa pitää erikseen sopia jotkut kyläilyajat. Ehkä siksi asunkin maalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän