Elämä krantun lapsen kanssa. Matkailu lähes mahdotonta.
7v on syönyt ikänsä oikeastaan pelkkää kotiruokaa. Ravintolaruoka ei putoa, kouluruuan kanssa nirsoilee. Hedelmiä syö vähän, kasviksia huonosti.
Päiväkodissa valitettiin heikosta syömisestä, koulusta on valitettu heikosta syömisestä jne.
Kotona syö normaaliin tapaan tavallisia ruokia mutta esim. ulkomaanmatkat tällaisen lapsen kanssa ovat tosi vaikeita. Ei söisi oikein ´mitään ja olepa sitten vaikka viikko niin ettei syö oikein mitään.. Puhe/lahjonta/kiristys/uhkailu eivät auta.
En ole enää yrittänytkään suostutella. Ehkä tämä lapsi ei sitten ulkomaanreissuille isompana lähde. En jaksa käydä reissussa mitään valtataisteluita.
Ugh olen puhunut.
Kommentit (51)
Pidäpä summu kiinni kun et mitään viisasta osaa mihinkään sanoa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 12:58"]
Kivastipa olet lapsesi kasvattanut, muuta en voi sanoa....
[/quote]
Ei ole ainoa lapsi, vaan ison perheen lapsi. Muut normaalisti syöviä. Huomiohakua tuo ei ole. Uudet asiat ovat vain aina olleet hänelle tod. vaikeita. Ei auta miljoonakaan kertaa totuttamista.
t. AP
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:01"]
Lähdette reissuun ja jatkat samaan tapaan kuin nyt eli älä yritäkään suostutella. Voipi olla pitkälle huomionhakua. Ja kun tarpeeksi kieltäytyy niin saa sitä mitä haluaa. Onko ainoa lapsi? Kranttu lapsi jaksaa olla viikon vähemmälläkin ruualla ja saattaa jopa kiinnostua syömisestä jos hänet jätetään kokonaan rauhaan eikä yritetäkään suostutella. Hyviä lomia teille tulevaisuudessa.
[/quote]
Keittoja, laatikoita, spagettia ja jauhelihakastiketta, kaikkea tavallista perusruokaa - miten niin?
ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:05"]
Olisipa jännä tietää mitä se teidän kotiruoka on.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:45"]
[/quote]
[/quote]
Ai sinäkin olet melkein onnistunut kasvattamaan normaalisti syövän lapsen?
Varmaan siksi, että kotiruoka on aika laaja käsite!
Selitäpä miten ap on tämän yhden lapsen pilannut? Kun muut lapset ovat normaalisti syöviä kuitenkin? Kun olet niin viisas ja kaikkivoipa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:57"]
Selitäpä miten ap on tämän yhden lapsen pilannut? Kun muut lapset ovat normaalisti syöviä kuitenkin? Kun olet niin viisas ja kaikkivoipa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mä en tiedä, mitä siellä on säädetty. Mutta sen tiedän, että kukaan ei synny nirppanokkana, siihen opitaan.
et tidä nirsoista lapsista mitään kun sulla ei edes ole niitä.
Opetta syömään mäkkärillä. Voi matkailla aika monessa paikassa. Meillä toimi lapsen pahimman ruokakriisin yli. Ja teille tiukkapipot, ollaan normaalipainoisia ja syödään terveellisesti.
Spagetti bolognesella pärjää jo aika pitkälle. Syökä lapsi pizzaa? entä jugurttia ja jätskiä? Kyllä niillä viikon pärjää.
Meillä esikoinen ei syö ranskalaisia eikä leipää, eikä juo mehua ja limpparia. Yleensä se on tietysti ihan hyvä asia, mutta reissussa hankalampaa.
Meillä syödään mikrossa lämmitettyjä lihapiirakkoja.
ap
Nyt tuo yksi paskanpuhuja ja mollaaja kirjoittelee täällä minun nimissäni. Eli tuo viesti ei ollut kirjoittamani.
t. Ketjun aloittaja
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:44"]
ap
[/quote]
Heippa,
Mää oon se palstapelle joka feikkaa toisten nimissä ja sit mun ihqu taipumus on sössiä kaikki ketjut. Mä tumputan onnesta kun saan pilata kaikki hyvät keskustelut:D Buahahhhaaaaa :D .D Muahahhaaaaaaaa...... REPIKÄÄ SIIT.
ap
[/quote]
Vain otettu lääke auttaa. Kuinka häiriintynyt pitää ihmisen olla että tulee palstalle haukkumaan ja kirjoittelemaan alkuperäisen keskustelunavaajan nimissä kaikkea tuubaa?
Pienet on ilot jollakin. Ois kiva tavata livenä nämä palstapellet.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:49"]
Heippa,
Mää oon se palstapelle joka feikkaa toisten nimissä ja sit mun ihqu taipumus on sössiä kaikki ketjut. Mä tumputan onnesta kun saan pilata kaikki hyvät keskustelut:D Buahahhhaaaaa :D .D Muahahhaaaaaaaa...... REPIKÄÄ SIIT.
ap
[/quote]
[/quote]
me oltiin viikko Rhodoksella, poika söi pelkkiä sipsejä ja ranskalaisia viikon. Kaikki palasivat hengissä kotiin.
No onpas outo lapsi sulla jos ravintolaruokakaan ei kelpaa (lasten listalta tietty)?? Ootko varma ettei oo jotain muita ongelmia, esim jännittää ulkomailla tai ravintoloissa niin paljon ettei haluu syödä
Kyllä siellä koulussakin on tarjolla ihan vain tavallista kotiruokaa. Sellaista missä ei ole juuri mitään mausteita tai makua. Joten mistä johtuu ettei lapsi kouluruokaa syö?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:23"]
Ottakaa vaan matkoille mukaan, kuten tuolla jo aiemmin todettiin, ei se nälkään kuole. Vielä parempaa olisi, jos kävisitte kehitysmaissa katsomassa mitä siellä lapset syö ja missä olosuhteissa, voisi tuoda kaivattua perspektiiviä
[/quote]
Miksi miinusta? Mielestäni tuollainen todellisuuteen herääminen voisi tepsiä
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:57"]No onpas outo lapsi sulla jos ravintolaruokakaan ei kelpaa (lasten listalta tietty)?? Ootko varma ettei oo jotain muita ongelmia, esim jännittää ulkomailla tai ravintoloissa niin paljon ettei haluu syödä
[/quote]
Mikä vitun lastenlista?
Olen itse ollut kranttu lapsi (allergiat taustalla) eikä huono syöminen matkoilla ollut mikään ongelma. Söin mitä söin ja lopun aikaa olin syömättä. Ei se lapsi siihen kuole vaikka olisi viikon vähillä ruoilla. Pidät vaan suolatasapainosta ja nesteen saannista huolta eli syötät suolaisia shipsejä ja juotat vettä.