Avaudumpa minäkin äijästäni
Ollaan oltu nyt vuosi erilleen miehen kanssa ja meillä on lapsia, edelleen kuitenki naimisissa. Meillä oli suhteessa isoja ongelmia, joiden takia päädyttiin asumaan erilleen. Meillä mies oli se joka enemmän halusi taukoa ja miettimisaikaa. Edelleen sama ajatus hänellä, haluaisi muka aina vain lisäaikaa, miten kauan mun pää kestää... Haluaa aikaa puntaroida suhdetta, jatketaanko vai erotaanko lopullisesti. Ekavaiheen erolaput on viety, minä vein, en halunnut, MUTTA mun oli pakko oman mielenterveyden vuoksi, koska mies ei tunnu haluavan enää sitoutua minuun eikä perheeseen yleensäkään. Elää sinkkuelämää, mutta aina joskus vietetään aika perheenä, käydään syömässä, sukulaisilla, leffassa, jne. Olen kysynyt tuhansia kertoja suhteen tilasta ja hänen ajatuksistaan, vastaa niitä näitä, tai ei ollenkaan. MIKSI teen itsestäni näin törpön, etten osaa päästää irti. Suhteessa on ollut aikoinaan henkistä väkivaltaa ym.rankkoja juttuja jotka vei tasapainoa ja luottamusta suhteestamme. Tää on tää vanha kaava, huono suhde mutta jompikumpi roikkuu, ja toinen etääntyy entisestään, kun kokee olonsa nurkkaan ahdistetuksi toisen puolelta. Harkinta-aikahan ei vielä mitään tarkota, mut mä halusin kyllä jonkun suunnan elämälle ja tietää mitä sen päässä oikeasti liikkuu. Kummallakaan ei ole muita osapuolia tässä. Haluaa vain aikaa, mutta minä kärsimättömänä päätöksiä NYT ja HETI! Olen kyl ansainnu parempaa ja vakaan suhteen, kun en tunnu sitä nyt saavan, niin tarvin jostain apua ja maagisia voimia tehdä töitä sen eteen että alotteisin omaa elämää ja keskittymään muihin asioihin tällä hetkellä. Käydään pariterapiassa noin kerta / kk , joku kommentti siellä täällä miehen suusta saa toivomaan, joku toinen taas lysähtämään syvälle suohon ja omaan ahdistukseen. Auttakaa!
Kommentit (48)
Ap sä roikut nyt odottamassa miehen yksipuolista päätöstä sun elämästä ikään kuin olisit sivuhenkilö omassa elämässäsi. Jos tää tyyli ei sua miellytä, ja mies on kuin löysä paska, eihän homma toimi. Vie se toinenkin eropaperi, anna laittaa tiedoksi miehelle.
Rupea elämään omaa elämääsi, vie vaikka viikoksi lapset hoitoon sille exälle ja lähde matkalle - sano että tarttet itse vähintään vuoden selvittääksesi ajatuksiasi. Oletat että iskä ottaa nyt vuorostaan vastuun.
Grow a pair of tits!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 19:12"]
Ap sä roikut nyt odottamassa miehen yksipuolista päätöstä sun elämästä ikään kuin olisit sivuhenkilö omassa elämässäsi. Jos tää tyyli ei sua miellytä, ja mies on kuin löysä paska, eihän homma toimi. Vie se toinenkin eropaperi, anna laittaa tiedoksi miehelle.
Rupea elämään omaa elämääsi, vie vaikka viikoksi lapset hoitoon sille exälle ja lähde matkalle - sano että tarttet itse vähintään vuoden selvittääksesi ajatuksiasi. Oletat että iskä ottaa nyt vuorostaan vastuun.
Grow a pair of tits!
Käytännön syistä(sen työt ym syitä) en voi viedä molempia lapsia kuin muutamaksi päiväksi. Muuten kyllä olisin tehny ton ajat sitten. Kun mä ilmotin lähteväni reissuun viime syksynä, hän välttämättä halusi tietää kenen kans menen ja minne, niin kauan jankkasi että kerroin, mut ikinä ei kertonut mulle itte kenen kans menee ja minne. Huoh.
[/quote]
Ja olen sanonu miljoona kertaa et jos se ei ala näyttään käytännössä mulle että rakastaa ja välittää tosissaan, niin mä vien kyllä eropaperit ja suuntaan uutta elämää kohti.
Kuulostaa ihan meidän tilanteelta, ollaan oltu erilleen 2 v, ei olla naimisissa. Mulla on auttanu se että kun ahdistaa ja tekee mieli "pommittaa" ukkoa, niin siivoan, lähden kauppaan, vaikka vain suklaata ostamaan :D lenkille, soitan kaverille, pelaan netissä, vien lapset puistoon jne. Olen päättänyt hirvittävällä suomalaisella sisulla olla hiljaa, jos ei alotetta tule toisesta suunnasta, niin sitten ei tule, mutta jos tulee esim ehdotus kahdenkeskiselle ajalle, edes pienelle reissulle, niin sitten olen ikionnellinen. Meillä meni niin että mies jäi kiinni valehtelusta, ja sen jälkeen halusin ottaa aikalisän ja muutin pois kotoa lasten kanssa. Hirveesti tsemppiä ja sisua!! Sä oot ansainnu parempaa jos kerran ukkosi ei laita tikkua ristiin suhteenne eteen!!!
Millä tavalla mies on hyvä isä? Onko osana lasten arkea? Huolehtii puolet lasten kustannuksista? Vie harrastuksiin, leikkii, pelaa, lukee?
Vai käykö vaan vierailemassa lasten elämässä? Myös eron jälkeen mies voi olla hyvä isä. Ja jos tilanne olisi sulle selkeämpi, jaksaisit itsekin paremmin, ja lapsetkin voi paremmin, jos äidin elämästä suurin osa energiasta ei mene parisuhteen huoliin.
HOP! Kiitos kaikille viesteistä! Kaipaan vielä lisää vinkkejä, kokemuksia, vertaistukea...
Ihan vastaava tilanne meilläkin menossa tällä hetkellä,tosin sillä erotuksella että toinen nainen on ollut kuvioissa josta sain vahingossa tietää! Luulin että vaan joku ikäkriisi tms.
Mies puhui vaan ettei tiedä mitä haluaa,mikä tekee hänet onnelliseksi ym ym.
Kuulemma rakastaa mutta kun ei osoita sitä millään tavalla niin otin oman asunnon jonne muuttivat myös lapset.
Meillä nyt virallisesti semmonen "mietintäaika" mutta kyllähän sen nyt tietää jo ettei tästä mitään tule.
Nro 29, oletko se joka teki alotuksen täällä aiheesta viime vuoden puolella, josta tulikin suosittu keskusteluketju?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 21:23"]
Ihan vastaava tilanne meilläkin menossa tällä hetkellä,tosin sillä erotuksella että toinen nainen on ollut kuvioissa josta sain vahingossa tietää! Luulin että vaan joku ikäkriisi tms.
Mies puhui vaan ettei tiedä mitä haluaa,mikä tekee hänet onnelliseksi ym ym.
Kuulemma rakastaa mutta kun ei osoita sitä millään tavalla niin otin oman asunnon jonne muuttivat myös lapset.
Meillä nyt virallisesti semmonen "mietintäaika" mutta kyllähän sen nyt tietää jo ettei tästä mitään tule.
[/quote]
Siis onko teillä vieläkin toinen nainen kuvioissa? Oliko niillä seksiä ollu? Kerrotko enemmän kokemuksistas, miten jaksoit lähteä sillä poismuutto on tosi iso juttu yhtäkkiä? Käyttekö ammattiauttajalla? Näettekö usein miehen kans, onko teillä seksiä? Oletko itse "roikkuja"-tyyppi jne... Miten kauan tilanne teil kestäny? Meillä kanssa samantyyppistä ollut t.nimim. yh-äippä täl hetkel
Kuulkaas naiset. Missä on teidän omanarvontunto? Mäkeen tuollaiset miehet ja heti. Pärjäätte hyvin ilman heitä, tehkää sopimus viikko/viikko lapset isällä, niin saatte omaa aikaa ja joutuu nää luuserijätkät osallistumaan.
Siinä sitten etsivät onnellisuuttaan. Onnellisuus löytyy sisältä, itsestä. Ja jos se paskaa täynnä, niin siinä ei naisen vaihto auta. Mutta tuollaset tyypit, älkää nyt perhana odotelko!!!!!!
Ero, lastenvalvojalla paperit ja elarit kuntoon. Jos ei maksa, viette käräjäoikeuteen, eikä sääliin hiventäkään.
Ansaitte parempaa. Oikeasti.
Miehes pitää sua varavaihtoehtona. Jos löytyy toinen nainen kenen kanssa aloittaa uusi elämä, niin silloi miehes ottaa eron ja sä jäät vaan ihmettelemään. Nyt itsenäistyt ja alat miettimään elämääs ilman miestäs!
Et sinä ap tässä kärsimätön ole vaan ihan liiankin kärsivällinen. Ei tuo miettiminen tuosta tule miksikään päätymään todennäköisesti. Ei ainakaan siihen että teille tulisi hyvä suhde. Siihen kun on syynsä miksi täytyy miettiä ja miettiä, eikä ne syyt poistu mihinkään, silti vaikka päättäisikin että ollaan yhdessä.
Itse en suostuisi tuhlaamaan elämääni tuollaisen miehen odotteluun, vaan jatkaisin itsekseni.
Peruskusipää. Haluaa pitää sinut varalla, tuttu ja turvallinen mutta silti panna välillä muita. Mä en lähtisi tollaseen ollenkaan. Joko hakisin miehen korvasta kotiin tai sitten potkisin pihalle.
Ps. Kyllä niitä ongelmia saa olla. Hynttyyt yhteen vaan takas ja mies lopettaa haihattelun ennenku menettää perheensä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:59"]
Kuulkaas naiset. Missä on teidän omanarvontunto? Mäkeen tuollaiset miehet ja heti. Pärjäätte hyvin ilman heitä, tehkää sopimus viikko/viikko lapset isällä, niin saatte omaa aikaa ja joutuu nää luuserijätkät osallistumaan.
Siinä sitten etsivät onnellisuuttaan. Onnellisuus löytyy sisältä, itsestä. Ja jos se paskaa täynnä, niin siinä ei naisen vaihto auta. Mutta tuollaset tyypit, älkää nyt perhana odotelko!!!!!!
Ero, lastenvalvojalla paperit ja elarit kuntoon. Jos ei maksa, viette käräjäoikeuteen, eikä sääliin hiventäkään.
Ansaitte parempaa. Oikeasti.
[/quote]
Mitä varten mun pitäis heittää mäkeen mies, jota rakastan? Mä haluan niin palavasti arjen ja suhteen kuntoon. Mä rakastan mun miestä. Ei elämä ole niin mustavalkoista. Ja näinkö niitä ihmissuhteita hoidetaan, että heti kun tulee vaikeampaa, erotaan. Ei, ei silleen. T. ap
[/quote]Miks sit alunperin päästit miehen lähtemään ja lähetit eropaperit? Ne on vääriä tekoja jos oikeasti haluut palata yhteen.
Minä lähdin ja asun nyt lasten kans. Ja siks halusin virallisen harkinta-ajan et se rupeis oikeesti tosissaan miettiin ja tekeen päätöksiä. Lusmu mikä lusmu.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 18:04"]
Minä taas avaudun äijälleni;)
[/quote]
Onnea vaan sulle sit...
Ovela äijä! Poimii rusinat pullasta. Saa perhe-elämää niin halutessaan ja viettää omaa elämäänsä niin halutessaan. Vastuu arjen ja perheen pyörittämisestä jää muijalle. Tämä kuvio tulee jatkumaan tasan niin kauan ku vaimo tulee sen mahdollistamaan. Miksi ihmeessä muuttaa mitään kun saa elämältään kaiken mitä haluaa? Tasan ei mee joululahjat, tässä perheessä ne menee kaikki äijälle.
Mutta ei kait siinä, tekisin itekkin noin jos en tietäisi mitä haluan, en osaisi ottaa vastuuta itsestäni ja läheisistäni, saati välittäisi muusta kuin omasta navastani.
Grow a pair of tits!