Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ulkomailla on huonot karkkivalikoimat?

Vierailija
07.03.2014 |

Eikö siellä syödä karkkeja?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on neljä maata Keski-Euroopassa. Karkkivalikoimat on kaupassa yleensä tosiaan aika huonot, paitsi suklaan osalta. Haribon viinikumeja löytyy, ja sellaisia kovia paperikarkkeja, mutta siihen se sitten melkein jääkin.

Irtokarkkeja olen löytänyt kaikista maista, joissa olen asunut, mutta yleensä vain pikkukioskeilta, tosi suppealla valikoimalla ja ihan suhteettoman kalliiseen hintaan.

Vierailija
42/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin viime kesänä Barcelonassa, siellä ainakin löytyi karkkeja.

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 11:45"]

Lähinnä muita kuin pohjoismaita tarkoitan.Aina löytyy perus marsit,snickersit sun muut,sekä haribo pusseja, jotka loppujen lopuksi maistuu kaikki samalle. ap

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta tuli viime kesänä ruotsalainen dokkari, ihmettelivät miksei muualla syödä karkkeja. Siinä haastateltiin mm. kreikkalaista joka ei tiennyt kenenkään tuttunsa (aikuisen) syövän karkkeja.

Itse huvikseni yritin samana kesänä Kreikan matkalla löytää karkkeja. Kyllähän siellä oli mutta tosi oudosti maustettuja, mm. kanelin ja kardemumman makuisia.

Vierailija
44/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole suomalaisen irtokarkin voittanutta! Itselläkin hirveä karkin himo ollut jo pidemmän aikaa. Onhan täälläkin karkkia ( asun siis ulkomailla) mutta ei se ole sama asia, maku on jotain ihan toista ja valikoimat surkeita. Ja sama kaikissa muissa maissa missä olen oleskellut. Voisin vaikka lentää seuraavalla koneella Suomeen, että saisin Makuunin irtiksiä!

Vierailija
45/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa muussa maassa ihmisillla on ruoka-ajat ja ne syovat oikeaa ruokaa. Karkit ovat lahinna pikkulapsille - aikuiset karkkia massyttavat ihmiset eivat ole tavallinen naky. Makeaa syodaan mutta ruoan yhteydessa jalkiruokana, mutta ei massyteta pussikaupalla.

Vierailija
46/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mäkin oon ihmetellyt, lähinnä Aasiassa tai väli-Amerikassa matkustaessani. Jos jotain karkkeja löytyykin, ne on sellaisia kovia imeskeltäviä.

Vierailija
47/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hedelmätoffeita.

Vierailija
48/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Keski-Euroopassa on tapana syödä terveellisesti eikä mässyttää karkkia ja sipsejä illat pitkät.

Vierailija
49/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on aika laaja käsite. Tarkennatko mitä maata erityisesti tarkoitat?

Vierailija
50/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa ja miten niin? Kyllä useimmissa maissa, ainakin länsimaissa, karkkeja on hyvin tarjolla, mutta maku saattaa olla vähän erilainen kuin Suomessa ja esim. salmiakkia ei monessa paikassa ole tapana syödä.

Vierailija
51/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no yleensä puoli ruokakauppaa ei ole varattu karkeille niinkuin Suomessa mutta mun kokemuksen valikoimat on silti hyvät

Vierailija
52/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite asun ulkomailla ja taytyy kyl sanoo, et yks juttu jota Suomesta ikavoin on karkit. :D Toki taallakin on valikoimaa, mut ei ne oo yhta hyvia. Suklaata toki senkin edesta ja vielapa ihan sairaan hyvaa, mut ma kuitenkin oon pohjimmiltani karkki-ihminen. Nyt kun asiaa mietin, niin en oo kyl varmaan koskaan nahny kenenkaan taalla ostavan karkkia. :D

Vierailija
53/57 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtokarkit on melko lailla pohjoismaalainen ilmiö. Monissa maissa makeanhimo taltutetaan leivoksin, ei karkein.

Vierailija
54/57 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa muussa maassa ihmisillla on ruoka-ajat ja ne syovat oikeaa ruokaa. Karkit ovat lahinna pikkulapsille - aikuiset karkkia massyttavat ihmiset eivat ole tavallinen naky. Makeaa syodaan mutta ruoan yhteydessa jalkiruokana, mutta ei massyteta pussikaupalla.

Ei niitä karkkejakaan tarvitsi "mässyttää pussikaupalla".

Vierailija
55/57 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin syön karkkia 10x mieluummin kuin leivoksia.

Kakut ja leivokset on ällöttäviä, karkki hyvää :D

ja joo, matkustaa melkein mihin tahansa Suomen ulkopuolelle, niin karkkitarjonta on surkeaa.

Vierailija
56/57 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jostakin tilata irtokarkkeja ulkomaille? Nyt en pitkään aikaan pääse Suomeen..

Vierailija
57/57 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa aikuiset eivät syö karkkeja. Lisäksi tuolla lapsille opetetaan syömään makeaa kohtuudella, eli esim. jotain makeaa ruuan päälle tai vaikka aamiaiseksi:) Suomessa sen sijaan mässytetään kilo kaupalla jotain epämääräisiä e-koodi pommeja joita kutsutaan karkeiksi.