Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin kylässä nais kaverin luona ja sillä ei ollut roskista vessassa

Vierailija
11.11.2020 |

En ymmärrä kun olen nainen

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Side avataan hitaasti niin on lähes äänetöntä.

Ja se side myös vedetään pikkuhousuista pois todella hitaasti? Kyllähän siitä että vessassakäynti kestää pystyy päättelemään, että joko on menkat tai kakkoshätä.

Vierailija
102/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele. Mä vien ainakin saman tien kuukautissuojan keittiöön roskiin. Eipähän sitten vessassa haise.

Eikö se sitten siellä keittiössä haise? Minusta ainakin on paljon parempi, että ne kuukautissuojat, tamponit, vanutupot ja -laput ovat kannellisessa roskiksessa kylppärissä, josta eivät haise läpi, kuin haisemassa keittiön alakaapin avoroskiksessa. On myös suhteellisen nöyryyttävää laittaa vieras kuljettamaan niitä likaisia siteitä ja tamponeja kylpyhuoneesta keittiöön, kun kylppärissä ei ole roskakoria hygieniatarvikkeille. Jos siteitä ei käytä, niin kyllä ne vanulaput, tyhjät sampoopullot ym. tyhjät kosmetiikkaputelit voi sinne heittää, ettei niitäkään tarvitse keittiöön asti kylppäristä kantaa.

Mökillä ollessa inhotti aina kaikista eniten, jos sattui tulemaan kuukautiset, kun piti se helkkarin side paketoida ja kuljettaa salassa mökin keittiön roskikseen kaikkien nähtäväksi. Lopetin tämän takia mökillä käymisen pitkäksi aikaa, enkä nykyäänkään lähde vahingossakaan kuukautisten aikaan mökille, koska niitä siteitä ei tosiaankaan ole mukava kuljetella jossain housun taskussa tai kädessä muualle, saatikka sitten tamponeja.

Mulla sama. Joudun suunnittelemaan paljon näitä kyläilyjä jotta mun ei tarttis vaihtaa sidettä siel vessassa ja yritän pitää samaa sidettä mahdollisimman kauan. Mukavaa...

Kanna omaa pientä suljettavaa pussia mukana jos on noin vaikeaa. Sen voi laittaa siististi vaikka laukkuun ja elämä helpottuu kummasti.

Todella epähygienistä.

Miten side on epähygienisempi paperiin käärittynä tiiviisti suljetussa muovipussissa, kuin housuissasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän siitä saa kun ei ole roskiksia vessoissa yms., kaikki viemärit tukossa.

https://yle.fi/uutiset/3-11634712

Vierailija
104/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitsen vessassa roskista? Pesen kasvot vedellä ja joskus lisäksi puhdistusemulsiota. Korvat pesen suihkussa, en tunge niihin esineitä. Käytän kestosuojia kuukautisiin. Jos käytän hammaslankaa, menee se (biohajoava lanka) joko wc-pönttöön paperin mukana tai keittiön jätteisiin. Vaipatkin meillä kestovaippoja.

Vesilaitoksen ja vedenpuhdistuskemikaalien edustajana en suosittele heittämään hammaslankaa vessaan oli  kuinka biohajoava tahansa. Ennen riittäävää degraadiota se on jo ehtinyt osallistua tukoksen muodostukseen viemärissä. Ja ne hajoavat vessapaperihylsyt, nekään eivät kuulu viemäriin.

Vierailija
105/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi supercreepyä laittaa vessaan roskis vain vieraita varten, ja sitten hipsiä aina heidän lähdettyään tarkistamaan että löytyykös sieltä aarteista... (koska jos/kun roskista ei itse käytä, niin toki se pitäisi aina vieraiden jälkeen tarkistaa jotteivät heidän suojansa "jäisi haisemaan" sinne).

Aarteita... sä se vasta omituinen oletkin. En mä sitä vessanroskista mitenkään "tarkista", otan pussin pois ja nakkaan sen roskikseen. Kyllä tälläkin palstalla on kaikenlaista viheltäjää.

Kyllähän pienestä pussista huomaa, onko se tyhjä vai ei. Ja aika tuhlausta olisi tyhjä muovipussi laittaa roskiin, jos sinne ei tullutkaan vierailta mitään.

Minusta te vastaanväittäjat ette nyt vain suostu uskomaan, ettei osalla ihmisistä ole itsellään mitään tarvetta wcn roskikselle. Siksi et ymmärrä, että se pussi tosiaan olisi muuten tyhjä, joten tottakai sieltä side tai tamponi näkyy kun roskiksen sitten vieraan jälkeen tarkistaa. Tai vaikka silmät kiinni ottaisi sen pussin pois, niin huomaahan sen sisällön silti viimeistään pussia solmiessa kun siellä ei ole mitään muuta.

Miksi se tyhjä roskapussi pitää heittää pois?

Entä mikä estää sanomasta vieraille että vessassa on roskapussi jos tarttee tai että roskat voi viedä ulkopönttöön.

Roskapusseja voi ostaa muitakin kuin täysin läpinäkyviä. Ja jos et halua tietää mitään onko vieras käyttänyt sitä pussia vai ei niin heitä sinne alkuun vaikka pari wc-paperihylsyä pohjalle. Näin sun ei tartye tietää.

Tää aloitus on todellakin tarpeellinen, kpska vaikka vieraat ei sitä teille sano niin aika monet on joutunu kiusallisiin tilanteisiin kylässä ollessaan.

Jos on vaikee kuvitella niin kuvittele että olet ihastuksesi tai uuden tuttavuuden luona ja on pakko vaihtaa side. Onko kiva änkeä sinne täpötäyteen laukkuun noinkin hygieninen tuote kaikkien meikkien, hammarharjojen ja vaatteiden sekaan? Ei ole.

Jos ei laita vieraille koskaan roskapussia, voit olla varma että joku on ollut sun kahvipöydässä tosi kiusaantuneena.

Häpeääkö normaali aikuinen nainen kuukautisiaan oikeasti niin paljon, että hävettää viedä side paperikäärössä keittiön roskikseen? Ymmärrän kyllä että teini-ikäistä jonka menkat ovat juuri alkaneet voi hävettää, mutta itse en ainakaan teini-iän ylitettyäni ole moista hävennyt eikä mielestäni ole myöskään sopivaa levittää netissä ajatusta, että menkoissa tai kuukautissiteissä olisi jotain hävettävää. Jos vessassa ei ole roskista niin on TÄYSIN NORMAALIA JA LUONNOLLISTA viedä sidekäärö silloin keittiön roskikseen eikä siinä ole MITÄÄN hävettävää.

Kaikki eivät halua mainostaa että heillä on menkat. :)

Eikä vieras voi tietää onko emännälle ok että keittiöön viedään siteitä. Kyllä mua enempi vieraana ällöttää se ajatus että talon isäntäväki tai lapset näkee sen siteen siellä wc-roskiksessa.

Miten sua voi ällöttää sama roska wc:ssä muttei keittiössä?

Minua ei ällötä juuri mikään roska, mutta kun minulla ei ole niin minkäänlaista tarvetta roskikselle vessassa, niin en ala

a) ostamaan roskista ja siihen sopivia pikkupusseja

b) säilyttämään sitä jossain silloin kun ei ole vieraita (mun vessa on alle neliön, enkä halua sen lattialle mitään turhaa)

c) asettamaan sitä vessaan ennen vieraita

d) yrittää tyhjentää sitä vieraiden jälkeen niin että en tietäisi mitä siellä on tai ei ole, koska en nyt kuitenkaan halua välttämättä tietää oliko jollain vieraalla kuukautiset ja mitä suojia hän käyttää. Ja en vaan keksi tapaa ottaa sitä pientä pussia roskiksesta pois ilman, että huomaisin onko sinne lisätty jotain.

E) en ala myöskään keräämään jotain random roskia ko roskiksen pohjalle hämäykseksi.

Vierailija
106/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskis löytyy joka vessasta ja kylpyhuoneesta. Minusta se on luonnollista.

Vierailija
107/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin. Mutta jotkut tuntuu tykkäävän käveleksiä ympäri asuntoaan kaiken maailman epähygieeniset roskat käsissään.

Vierailija
108/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin. Mutta jotkut tuntuu tykkäävän käveleksiä ympäri asuntoaan kaiken maailman epähygieeniset roskat käsissään.

Mulla ei vessassa tule mitään muuta roskaa kuin vessapaperin hylsyt. Miten ne ovat epähygieenisiä? Uskomatonta miten ihmiset eivät kirjaimellisesti näe sen oman pyllyn ulkopuolelle, kuinka kaikilla ei tule sitä samaa roskavuorta mitä itselle.

Vierailija
109/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, sinänsä minulla ei ole mitään sitä vastaan, että laittavat siteet keittiön roskikseen. Mutta kuinka moni näistä ihmisistä pesee kätensä jälkikäteen? Taitaa olla luku aika lähellä nollaa.

Vierailija
110/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sua ällöttää viedä vessan roskapussi, jossa voi olla side, muttei keittiön roskapussi, jossa voi myös olla side?

Kumpikohan ois pahempi.. löytää vieraan menkkatavaraa keittiöstä vai wc:stä hmm..

Itse olen pelännyt että se tippuu sieltä keittiön roskiksesta kaikkien - emännän ja vieraitten nähden.

Vierailija
111/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin wc kannellinen roskis vessalemujen keskellä kuin kanneton roskis keittiössä haisemassa.

Vierailija
112/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ettei oo roskapussia vessassa, asettaa vieraan todella kiusalliseen tilanteeseen kun ei ole mitään pussia mihin laittaa, pitää jotenki huomaamattomasti laittaa (mikä ei ole mahdollista muuta kuin yöllä koska usein siellä keittiössä häärii porukkaa) sitten pitää sotkea housuntaskukin vielä bakteereilla tai se laukku. Ettekö oikeasti tajua? Mä välttelen kyläilyä joillakin kavereilla tän takia. He haluais nähdä useammin mut vaikka muuten on kivaa niin toi pilaa kyllä kyläilyreissun aina.

Btw, Musta on paljon kuvottavampaa kuljettaa omassa laukussaan käytettyjä siteitä kuim tyhjentää roskista jossa voi olla siteitä. E

Te, joiden mielestä se on muka ok ja parempi vaihtoehto kuin laittaa roskikseen, empä haluais lainata teiltä nenäliinoja...

Vierailija
113/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele. Mä vien ainakin saman tien kuukautissuojan keittiöön roskiin. Eipähän sitten vessassa haise.

Mutta parempi kuin keittössä haisee? Hyi helvetti. 

Mä ihmettelen näitä kenellä noin vahvasti kuukautissuojat haisee.

Vierailija
114/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi supercreepyä laittaa vessaan roskis vain vieraita varten, ja sitten hipsiä aina heidän lähdettyään tarkistamaan että löytyykös sieltä aarteista... (koska jos/kun roskista ei itse käytä, niin toki se pitäisi aina vieraiden jälkeen tarkistaa jotteivät heidän suojansa "jäisi haisemaan" sinne).

Aarteita... sä se vasta omituinen oletkin. En mä sitä vessanroskista mitenkään "tarkista", otan pussin pois ja nakkaan sen roskikseen. Kyllä tälläkin palstalla on kaikenlaista viheltäjää.

Kyllähän pienestä pussista huomaa, onko se tyhjä vai ei. Ja aika tuhlausta olisi tyhjä muovipussi laittaa roskiin, jos sinne ei tullutkaan vierailta mitään.

Minusta te vastaanväittäjat ette nyt vain suostu uskomaan, ettei osalla ihmisistä ole itsellään mitään tarvetta wcn roskikselle. Siksi et ymmärrä, että se pussi tosiaan olisi muuten tyhjä, joten tottakai sieltä side tai tamponi näkyy kun roskiksen sitten vieraan jälkeen tarkistaa. Tai vaikka silmät kiinni ottaisi sen pussin pois, niin huomaahan sen sisällön silti viimeistään pussia solmiessa kun siellä ei ole mitään muuta.

Miksi se tyhjä roskapussi pitää heittää pois?

Entä mikä estää sanomasta vieraille että vessassa on roskapussi jos tarttee tai että roskat voi viedä ulkopönttöön.

Roskapusseja voi ostaa muitakin kuin täysin läpinäkyviä. Ja jos et halua tietää mitään onko vieras käyttänyt sitä pussia vai ei niin heitä sinne alkuun vaikka pari wc-paperihylsyä pohjalle. Näin sun ei tartye tietää.

Tää aloitus on todellakin tarpeellinen, kpska vaikka vieraat ei sitä teille sano niin aika monet on joutunu kiusallisiin tilanteisiin kylässä ollessaan.

Jos on vaikee kuvitella niin kuvittele että olet ihastuksesi tai uuden tuttavuuden luona ja on pakko vaihtaa side. Onko kiva änkeä sinne täpötäyteen laukkuun noinkin hygieninen tuote kaikkien meikkien, hammarharjojen ja vaatteiden sekaan? Ei ole.

Jos ei laita vieraille koskaan roskapussia, voit olla varma että joku on ollut sun kahvipöydässä tosi kiusaantuneena.

Voisitko lopettaa tuon jankkauksen? Suurin osa ei kiusaannu omista kuukautisistaan tai siteen/tamponin asettamisesta muualla kuin WCssä sijaitsevaan roska-astiaan. En aio hankkia ylimääräistä roskakoria vaikka sanoisit mitä.

En ole missään vaiheessa ehdottanut ylimääräisen roskakorin hankintaa, muovipussikim vieraita varten riittää. Vierailla ei aina sellaista mukanaan ole eikä ole kova pyytää. Kaikissa kyläilypaikoissakaan ei ole ollut muovipussia siihen hätään edes antaa. :D sitä on ikävä jälkikäteen pyytää.

Oikeasti tästä oon keskutellu monien ihmisten kanssa kuinka kiusallisia nuo tilanteet on ja kuinka meitä on oksettanut jo pelkästään se mielikuva et joku laittaa siteensä keittiönroskikseen.

Toki saatte tehä miten lystäätte mutta monille vieraille se on kiusallista, kun ei halua sitä sidettään kahvipöydän ohi kuljettaa. Kiva lykätä side kuljetuksen ajaksi puhtaisiin, ehkä jopa vaaleisiin housuihin. Varsinkin kesäkuumalla.

Ei tartte tajuta jos ei halua, mutt vieraat saattaa ehkä vähän vierastaa kyläilyä.

Vierailija
115/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, sinänsä minulla ei ole mitään sitä vastaan, että laittavat siteet keittiön roskikseen. Mutta kuinka moni näistä ihmisistä pesee kätensä jälkikäteen? Taitaa olla luku aika lähellä nollaa.

Jep ja sitten ei uskalleta koskea vessan roskapussiin vieraiden jäljiltä, koska voi nähdä jotain, mutta samaan aikaan vieraalle pitäis olla ok ja olla niin sinut omien kuukautistensa kanssa että kuljettaa sen muiden edessä roskiin mistä kuka tahansa voi nähdä sen? Vessassa inhottava näky, mut ilmeisesti keittiössä ei.

Logic......

Vierailija
116/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en vois kuvitellakaan jättäväni esim kk-suojia haisemaan vessan roskikseen.

Mä tyhjennän vessanroskiksen kerran kuukaudessa, heti kun kuukautiset ovat loppuneet. Muuta haisevaa sinne en heitäkkään.

Vierailija
117/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli roskista tai ei, sitä en kyllä ymmärrä, ettei vessan roskista muka saisi käyttää jos semmoinen on! Eivät kaikki ole mitään salapoliiseja, jotka osaavat arvata talon isännän/emännän mielestä oikean paikan kuukautissuojille, vaan laittavat ne ihan vain lähimpään roskikseen.

Vierailija
118/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sä meinaat että mä haudon niitä siteitä läjän jossain matkalaukussa viikonlopun yli tai jopa viikon?

Missä maailmassa te elätte ettei kehtaa laittaa siteitä roskikseen? Joo kyl se muakin hävettää mut tiedättekö se vieraskin saattaa viedä sen roskiksen lähtiessään.

Pointti on se ettei mulla ole ollut välittämättä edes muovipussia mihin laittaa ne! Oon joutunu kyselemään muovipussia kaverilta tai uhraam hammasharjapussin. :/

On se kumma että menkat on nii kamala juttu että pitää ihan hävetä sitä että tarttee roskista kylässä.

Mua niin ärsyttää mennä tällaisille kylään joilla ei oo roskista. On tosi epäkohteliasta ettei jätä sinne vessaan edes muovipussia.

Vierailija
119/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se keittiön roskis jotenkin erikoinen, kun se ei siellä haise?

Vierailija
120/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi ettei oo roskapussia vessassa, asettaa vieraan todella kiusalliseen tilanteeseen kun ei ole mitään pussia mihin laittaa, pitää jotenki huomaamattomasti laittaa (mikä ei ole mahdollista muuta kuin yöllä koska usein siellä keittiössä häärii porukkaa) sitten pitää sotkea housuntaskukin vielä bakteereilla tai se laukku. Ettekö oikeasti tajua? Mä välttelen kyläilyä joillakin kavereilla tän takia. He haluais nähdä useammin mut vaikka muuten on kivaa niin toi pilaa kyllä kyläilyreissun aina.

Btw, Musta on paljon kuvottavampaa kuljettaa omassa laukussaan käytettyjä siteitä kuim tyhjentää roskista jossa voi olla siteitä. E

Te, joiden mielestä se on muka ok ja parempi vaihtoehto kuin laittaa roskikseen, empä haluais lainata teiltä nenäliinoja...

No ne vessapaperiin käärityt siteet ja tamponit voi kuljettaa sinne keittiön roskikseen. Oikeasti, ketään ei kiinnosta onko siellä tamponi, räkäpapereita vai vaikkapa käytetty vanupuikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi