Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin kylässä nais kaverin luona ja sillä ei ollut roskista vessassa

Vierailija
11.11.2020 |

En ymmärrä kun olen nainen

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tasan yksi roskis kaksikerroksisessa ja kolmevessaisessa 190m2-talossa.

Aiemmin oli useampia roskiksia, mutta kaikki muut paitsi keittiön roskikset jäivät aina tyhjentämättä ja alkoivat haista. Kaikki roskat siis yhteen roskikseen, jota tyhjennetään usein.

Vierailija
62/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi supercreepyä laittaa vessaan roskis vain vieraita varten, ja sitten hipsiä aina heidän lähdettyään tarkistamaan että löytyykös sieltä aarteista... (koska jos/kun roskista ei itse käytä, niin toki se pitäisi aina vieraiden jälkeen tarkistaa jotteivät heidän suojansa "jäisi haisemaan" sinne).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen ainakin niin että aina kun vien keittiön bio-ja sekajätepussin niin mä siinä viedes yhdistän sen vessan roskiksen ja sen toisen sekajätepussin siinä mennessä niin että niistä tulee yksi roskapussi.

Silloin sekin tulee tyhjennettyä säännöllisesti.

Mut jos teillä tulee noin paljon roskaa että joka toinen päivä viette roskiksenne niin miten teillä voi siteet edes mahtua sinne keittiön roskikseen piiloon?

Ja ei ole ihme jos ne siteet alkaa haista kun ne yhdistää muuhun eloperäiseen jätteeseen. Miten se haju voi siis olla peruste wc-roskiksen puuttumiselle? Eikö se haju ole ikävämpi keittiössä kui vessassa? Vessassa sentään haisee muitakin ikäviä hajuja helposti, jos pieraisee tai kakkii. 😁

PS wc roskis voi olla kannellinen. Niitä on pieniäkin joihin saa pieniä roskapusseja, esim Jysk. Ei maksa ne pussit paljoa.

Miten voi olla helpompaa/kätevämpää viedä ne erikseen joka kerta sinne keittiöön + pestä kädet uudelleen kuin kerralla tyhjentää se yksi wc-roskis sinne keittiön pussin joukkoon kun vie roskat? Vähemmän raahaamista edestakaisin, vähemmän käsienpesua.

Mihin eloperäiseen jätteeseen ne sekoittuvat? Meillä on bioroskis erikseen ja sinne ei kuukautissuojia laiteta. Ja ei ne kyllä siellä toisessa roskiksessa haise. Enkä muuten koe tarvetta niitä piilotellakaan, ihan siihen roskikseen normaalisti ne laitan niin kuin muutkin roskat.

Vierailija
64/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän yleisissäkin vessoissa on roskikset. Jos käy vieraita, pitäisi olla kohtelias ja laittaa roskis vessaan. Ettei kenenkään tarvitse roskat kädessä tai taskussa etsiä niille oikeaa paikkaa. Tämä myös voi johtaa siihen, että roskat laitetaan wc-pönttöön, kun muuta paikkaa ei löydetä. Jos ei voi tyhjennellä vieraiden jälkeen roskista, viedä roskapussia ulkoroskikseen, voi jättää vieraat kutsumatta. 

Vierailija
65/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mullakaan ole ikinä ollut.  keittiöön vien. jopa lapsen vaipat. tuleepahan vaihdettua roskis usein.

Vierailija
66/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi supercreepyä laittaa vessaan roskis vain vieraita varten, ja sitten hipsiä aina heidän lähdettyään tarkistamaan että löytyykös sieltä aarteista... (koska jos/kun roskista ei itse käytä, niin toki se pitäisi aina vieraiden jälkeen tarkistaa jotteivät heidän suojansa "jäisi haisemaan" sinne).

Aarteita... sä se vasta omituinen oletkin. En mä sitä vessanroskista mitenkään "tarkista", otan pussin pois ja nakkaan sen roskikseen. Kyllä tälläkin palstalla on kaikenlaista viheltäjää.

Vierailija
67/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vessoissa roskista. Alakerran wc on keittiön vieressä ja roskis siis aika lähellä. Ylhäällä on roskis kylpyhuoneessa eikä viereisessä vessassa, sillä wc on tosi mini ja kylppäri iso. Ja toimii hyvin kun ovat vierekkäin.

En tosiaan ryhdy ostamaan roskiksia vieraita varten ja uskon että ihmiset muutaman tunnin kutsuilla selviää hyvin. Jos taas kavereita on pidempään tai yökylässä, niin mun kaverit on sellaisia että pystyvät ihan hyvin sanomaan, että on menkat ja missä on roskis. Sama juttu vauvavieraiden ja vaippojen kanssa.

Ihan luonnollisia juttuja molemmat, en ymmärrä miksi roskia pitäisi vaihvihkaa salassa viedä. Itse asiassa se vasta olisikin ällöä, JOS olisi vessassa roskis ja sitten vieraiden lähdettyä sieltä löytyisi tällaisia yllätyksiä.

Vierailija
68/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aarteita... sä se vasta omituinen oletkin. En mä sitä vessanroskista mitenkään "tarkista", otan pussin pois ja nakkaan sen roskikseen. Kyllä tälläkin palstalla on kaikenlaista viheltäjää.

Kyllähän pienestä pussista huomaa, onko se tyhjä vai ei. Ja aika tuhlausta olisi tyhjä muovipussi laittaa roskiin, jos sinne ei tullutkaan vierailta mitään.

Minusta te vastaanväittäjat ette nyt vain suostu uskomaan, ettei osalla ihmisistä ole itsellään mitään tarvetta wcn roskikselle. Siksi et ymmärrä, että se pussi tosiaan olisi muuten tyhjä, joten tottakai sieltä side tai tamponi näkyy kun roskiksen sitten vieraan jälkeen tarkistaa. Tai vaikka silmät kiinni ottaisi sen pussin pois, niin huomaahan sen sisällön silti viimeistään pussia solmiessa kun siellä ei ole mitään muuta.

Vierailija
69/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen ainakin niin että aina kun vien keittiön bio-ja sekajätepussin niin mä siinä viedes yhdistän sen vessan roskiksen ja sen toisen sekajätepussin siinä mennessä niin että niistä tulee yksi roskapussi.

Silloin sekin tulee tyhjennettyä säännöllisesti.

Mut jos teillä tulee noin paljon roskaa että joka toinen päivä viette roskiksenne niin miten teillä voi siteet edes mahtua sinne keittiön roskikseen piiloon?

Ja ei ole ihme jos ne siteet alkaa haista kun ne yhdistää muuhun eloperäiseen jätteeseen. Miten se haju voi siis olla peruste wc-roskiksen puuttumiselle? Eikö se haju ole ikävämpi keittiössä kui vessassa? Vessassa sentään haisee muitakin ikäviä hajuja helposti, jos pieraisee tai kakkii. 😁

PS wc roskis voi olla kannellinen. Niitä on pieniäkin joihin saa pieniä roskapusseja, esim Jysk. Ei maksa ne pussit paljoa.

Miten voi olla helpompaa/kätevämpää viedä ne erikseen joka kerta sinne keittiöön + pestä kädet uudelleen kuin kerralla tyhjentää se yksi wc-roskis sinne keittiön pussin joukkoon kun vie roskat? Vähemmän raahaamista edestakaisin, vähemmän käsienpesua.

Inhoan kaikkia hajuja, joten tyhjään roskiksen kerran päivässä ainakin. Kissanvessan myös, sen ainakin kahdesti päivässä.

Vierailija
70/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele. Mä vien ainakin saman tien kuukautissuojan keittiöön roskiin. Eipähän sitten vessassa haise.

Eikö se sitten siellä keittiössä haise? Minusta ainakin on paljon parempi, että ne kuukautissuojat, tamponit, vanutupot ja -laput ovat kannellisessa roskiksessa kylppärissä, josta eivät haise läpi, kuin haisemassa keittiön alakaapin avoroskiksessa. On myös suhteellisen nöyryyttävää laittaa vieras kuljettamaan niitä likaisia siteitä ja tamponeja kylpyhuoneesta keittiöön, kun kylppärissä ei ole roskakoria hygieniatarvikkeille. Jos siteitä ei käytä, niin kyllä ne vanulaput, tyhjät sampoopullot ym. tyhjät kosmetiikkaputelit voi sinne heittää, ettei niitäkään tarvitse keittiöön asti kylppäristä kantaa.

Mökillä ollessa inhotti aina kaikista eniten, jos sattui tulemaan kuukautiset, kun piti se helkkarin side paketoida ja kuljettaa salassa mökin keittiön roskikseen kaikkien nähtäväksi. Lopetin tämän takia mökillä käymisen pitkäksi aikaa, enkä nykyäänkään lähde vahingossakaan kuukautisten aikaan mökille, koska niitä siteitä ei tosiaankaan ole mukava kuljetella jossain housun taskussa tai kädessä muualle, saatikka sitten tamponeja.

Vierailija
71/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän pienestä pussista huomaa, onko se tyhjä vai ei. Ja aika tuhlausta olisi tyhjä muovipussi laittaa roskiin, jos sinne ei tullutkaan vierailta mitään.

Minusta te vastaanväittäjat ette nyt vain suostu uskomaan, ettei osalla ihmisistä ole itsellään mitään tarvetta wcn roskikselle. Siksi et ymmärrä, että se pussi tosiaan olisi muuten tyhjä, joten tottakai sieltä side tai tamponi näkyy kun roskiksen sitten vieraan jälkeen tarkistaa. Tai vaikka silmät kiinni ottaisi sen pussin pois, niin huomaahan sen sisällön silti viimeistään pussia solmiessa kun siellä ei ole mitään muuta.

Niin, ei mulla olekaan, siksi laitan sellaisen vieraille. Mutta jos sä tunnetkin jännitystä löytäessäsi sieltä roskiksesta käytetyn tamponin, niin voin vakuuttaa, ettei se esim. mulle ole mikään sellainen juttu, jota kävisin mielessäni uudelleen ja uudelleen, ja kirjoittelisin siitä jopa haaveilevasti keskustelupalstalle. Jos tällaiset kysymykset nousevat ylitsepääsemättömiksi, niin kannattaa ehkä lopettaa vierailut ihmisten luo, tai vaihtoehtoisesti olla kutsumatta ihmisiä kotiinsa. Omalla kohdalla ainakin tuntuu, että  elämässä on sen verran muutakin sisältöä, ettei vieraiden vessanroskikseen jättämät roskat jätä kovin syvää muistijälkeä tai aiheuta erityisiä tunteenpurkauksia.

Vierailija
72/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön roskiksessa ei yleensä ole kantta, vaan on kaapissa ja sitä availlaan usein. Minusta on epähygieenistä kuljettaa roskia kädessä ja viedä ne keittiöön. WC:ssä kannellinen roskis ja kerran vkossa tyhjennys, ei haise ja jos roskia on vähän voi ne kipata sitten vaikka samaan kuin keittiön roskat. Keittiön roskis täyttyy muutenkin nopeasti, joten turhaan sitä täyttää myös vanupuikoilla, siteillä, tyhjillä meikkituotepurkeilla tms.

Viekää ens kerralla ravintolassa, koulussa, työpaikalla teidän WC:n roskat mukana keittiön roskikseen, jos se teistä on normaalia. yäk, noloa.

Vierailija
73/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ehkä ole huomanneet, mutta kannellinen roskis vessassa haisee. Ilma on tunkkainen.

Keittiön roskikset täyttyvät niin usein, etteivät ehdi haisemaan. Siteet voi myös laittaa vanhaan leipäpussiin ja sulkea solmulla, eivät haise läpi.

Julkiset tilat ovat eri asia kuin oma koti ja nekin roskikset tyhjennetään päivittäin.  Olisi ällöttävää tarkistaa vessan roskis vieraiden jälkeen.

Vierailija
74/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelit laittaa menkkaiset siteet kaverisi riesaksi? Hyi olkoon.

Tuollaista kaveria en tarvitse kuin sinä

Vierailija
75/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule paljo creepympää sille vieraalle sala kuljettaa se side jotenkin sinne keittiöön kun talo täynnä ihmisiä ja lapsetkin siellä roskiksilla käy. Saattaa nekin kysyä että äiti mikä toi on eikä oo kaunis näky. Roskiksen puuttuminen asettaa vieraan noloon tilanteeseen.

T. Vieras jolla kiusallisia keittiöreissuja yöllä. Joskus oon kahvia kaataessa jännittänyt että toivottavasti se side ei tipu sieltä roskiksesta kun emäntä on roskista käyttänyt tai vienyt.

Vierailija
76/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi.

Vierailija
77/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole. Mulla on roskis vain keittiössä, vien sinne kaikki roskat. Mikä ongelma?

Vierailija
78/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kauas te ne tamponit, siteet ,phs , korvatikut , vanulaput yms kuljetatte?

En käytä yhtäkään listaamistasi tuotteista.

Et puhdista koskaan korviasi vanupuikoilla? Hyi saatana.

KARVAINEN METSIEN MIES

Vierailija
79/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule paljo creepympää sille vieraalle sala kuljettaa se side jotenkin sinne keittiöön kun talo täynnä ihmisiä ja lapsetkin siellä roskiksilla käy. Saattaa nekin kysyä että äiti mikä toi on eikä oo kaunis näky. Roskiksen puuttuminen asettaa vieraan noloon tilanteeseen.

T. Vieras jolla kiusallisia keittiöreissuja yöllä. Joskus oon kahvia kaataessa jännittänyt että toivottavasti se side ei tipu sieltä roskiksesta kun emäntä on roskista käyttänyt tai vienyt.

Ongelma ei tässä kuule ole se roskiksen puuttuminen vaan sinun oma rajoittuneisuutesi. Kuukautiset ovat täysin normaali ja luonnollinen asia. Ja tottakai ennen roskiin laittamista käärit sen siteen vaan ensin kääröksi, ettei sieltä roskiksesta pilkota mikään verinen mytty. Jos olet siteen käärinyt kunnolla paperiin niin en ymmärrä mikä sinua oikein hävettää?

Vierailija
80/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kotona ollut koskaan vessassa roskista, eikä itsellekään omissa asunnoissa ole ollut. Ei tarvetta, roudaan keittiön roskikseen. Myös ne vanulaput ja puikot. Ällöttäisi ajatus että WC-roskiksessa olisi jotain roskia kun ei sitä tulisi tyhjennettyä niin usein. Ja joo, ei vaan huvita tyhjennellä yhtä roskista enemmän kun yhdelläkin pärjää.

Siksi miksi ei tulisi tyhjennettyä? Voithan sä sinne heittää muutakin kuivaa roskaa sekaan, esim karkkikääreet, muovikääreet, paperit, nenäliinat, hylsyt jne.

Sen sijaan on järjetöntä ja oikeasti epähygienistä viedä tampneita ym takapuolessa olleita tuotteita keittiöön. Oksettavaa. Ja ne voi joku nähdä. En yhdistäisi keittiön ja wc:n roskia, en todellakaan. Johan se houkuttelee kesällä kärpäsiäkin. Hyi että. Ja erittäin epäkäytännöllistä. Kai te ny sentään kätenne pesette sen jälkeen uudelleen??

Kierrätys lienee sinulle vieras asia? Paperi menee paperinkeräykseen, pehmopaperi biojätteeseen, muovikääreet muoviin, hylsyt pahviin, karkkikääreetkin ovat useimmiten joko muoviin tai kartonkiin sopivaa materiaalia.