Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin kylässä nais kaverin luona ja sillä ei ollut roskista vessassa

Vierailija
11.11.2020 |

En ymmärrä kun olen nainen

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä lailla ne menkkarätit siellä keittiössä haisee ellei pahemmin, kun keittiön roskakaappia availlaan kuitenkin useammin...

Millaisia kuukautissuojia käytätte jos ne haisee? Ja miten? Itse käytän pelkästään tamponeja eikä ne miltään haise, ellei tietty nenä kiinni käy nuuhkimaan niin kai siitä jonkun veren hajun saa haistettua, mutta se kai menee jo jonkin fetissin puolelle. Ei ne sieltä roskiksesta mihinkään haise.

Minkälainen hajuaisti sulla on?

Normaali. Sun toosasi ei tosin varmaan varmaan sitä ole jos kuukautissuojasi haisevat roskiksessa niin että koko keittiö lemuaa. Mene gynelle.

no kyllähän nuo suojat alkaavat lemuamaan kun saavat ilmaa, varsinkin kannettomissa roskiksissa, hyi

- eri

Vierailija
42/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä lailla ne menkkarätit siellä keittiössä haisee ellei pahemmin, kun keittiön roskakaappia availlaan kuitenkin useammin...

Millaisia kuukautissuojia käytätte jos ne haisee? Ja miten? Itse käytän pelkästään tamponeja eikä ne miltään haise, ellei tietty nenä kiinni käy nuuhkimaan niin kai siitä jonkun veren hajun saa haistettua, mutta se kai menee jo jonkin fetissin puolelle. Ei ne sieltä roskiksesta mihinkään haise.

Normaali. Sun toosasi ei tosin varmaan varmaan sitä ole jos kuukautissuojasi haisevat roskiksessa niin että koko keittiö lemuaa. Mene gynelle.

Olen eri, mutta ei kyllä siltä kuulosta. Kyllä kuivunut veri haisee, tuli se sitten alunperin toosasta tai jostain ihan muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa naisen elämä. Onneksi olen raavas mies.

Vierailija
44/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien siteeni keittiön roskikseen. Kun otan seuraavan siteen, niin kääräisen sen käytetyn rullalle ja siihen seuraavan siteen muovikääreeseen rullalle. Enemmän mun keittiön roskiksessa haisee jauhelihapaketit jne, mä en ala niitä pesemään muovinkeräykseen.

Vierailija
45/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ei kyllä siltä kuulosta. Kyllä kuivunut veri haisee, tuli se sitten alunperin toosasta tai jostain ihan muualta.

Vietkö sitten siteet tai tamponit suoraan ulkoroskikseen? Vai siedät sitä kamalaa hajua sitten vessassa?

Vierailija
46/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ette itte tarttis roskakoria vessassa niin laittakaa sinne vaikka edes muovipussi mihin laittaa siteet ym.

On aika ikävä ylläri kylässä käydessä. Tää on käyny mulle monta kertaa. Kiva salakuljettaa se side tyyliin keittiönroskikseen tai pakata muovipussissa laukkuun. Yök.

Esim. Kaverilla oon vieny TÄYTEEN keittiön roskikseen yöllä hipsien ja miettiny miten pääsen sen lasten ohi yöllä huomaamatta ettei ne herää (ovat minun perässä aina varsinkin 10v tyttö). Vaikea sitä sidettä on sinne piilottaa, ajatus oksettaa kun tietää sen olevan keittiön roskiksessa. Jännintä että tällä kaverilla oli 2 vaippaikäistä lasta. (Tää ongelma toistui usein - roskis aivan täynnä, ei paikkaa, lapset herää helposti. Ja juu aina ei aavista millon on rättipäivät ja käyttää ne ihmiset tenaakin!)

Ei pitäis tulla yllätyksenä että jos kylään tulee esim parikymppinen ystävä että vessassa joku roskis voi olla tarpeen. Vaikka sitten vaan niille meikinpuhdistusvanulapuille tai vaikka intiimipyykeille, nenäliinoille, piilaripakkauksille mille vaan.

Muovi ei pitäis olla mahdoton järjestää. Ja kyllä, sen voi mainita vieraille erikseen että vessassa on muovipussi jos roskista tarttee.

Vierailija
47/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ette itte tarttis roskakoria vessassa niin laittakaa sinne vaikka edes muovipussi mihin laittaa siteet ym.

On aika ikävä ylläri kylässä käydessä. Tää on käyny mulle monta kertaa. Kiva salakuljettaa se side tyyliin keittiönroskikseen tai pakata muovipussissa laukkuun. Yök.

Esim. Kaverilla oon vieny TÄYTEEN keittiön roskikseen yöllä hipsien ja miettiny miten pääsen sen lasten ohi yöllä huomaamatta ettei ne herää (ovat minun perässä aina varsinkin 10v tyttö). Vaikea sitä sidettä on sinne piilottaa, ajatus oksettaa kun tietää sen olevan keittiön roskiksessa. Jännintä että tällä kaverilla oli 2 vaippaikäistä lasta. (Tää ongelma toistui usein - roskis aivan täynnä, ei paikkaa, lapset herää helposti. Ja juu aina ei aavista millon on rättipäivät ja käyttää ne ihmiset tenaakin!)

Ei pitäis tulla yllätyksenä että jos kylään tulee esim parikymppinen ystävä että vessassa joku roskis voi olla tarpeen. Vaikka sitten vaan niille meikinpuhdistusvanulapuille tai vaikka intiimipyykeille, nenäliinoille, piilaripakkauksille mille vaan.

Muovi ei pitäis olla mahdoton järjestää. Ja kyllä, sen voi mainita vieraille erikseen että vessassa on muovipussi jos roskista tarttee.

Ihmiset viettää niin erilaisia elämiä. En muista milloin olisin ollut jollain kaverilla yötä, ja varsinkaan niin monta kertaa että joku arkipäivän asia olisi muodostunut siellä ongelmaksi.

Vierailija
48/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kotona ollut koskaan vessassa roskista, eikä itsellekään omissa asunnoissa ole ollut. Ei tarvetta, roudaan keittiön roskikseen. Myös ne vanulaput ja puikot. Ällöttäisi ajatus että WC-roskiksessa olisi jotain roskia kun ei sitä tulisi tyhjennettyä niin usein. Ja joo, ei vaan huvita tyhjennellä yhtä roskista enemmän kun yhdelläkin pärjää.

Siksi miksi ei tulisi tyhjennettyä? Voithan sä sinne heittää muutakin kuivaa roskaa sekaan, esim karkkikääreet, muovikääreet, paperit, nenäliinat, hylsyt jne.

Sen sijaan on järjetöntä ja oikeasti epähygienistä viedä tampneita ym takapuolessa olleita tuotteita keittiöön. Oksettavaa. Ja ne voi joku nähdä. En yhdistäisi keittiön ja wc:n roskia, en todellakaan. Johan se houkuttelee kesällä kärpäsiäkin. Hyi että. Ja erittäin epäkäytännöllistä. Kai te ny sentään kätenne pesette sen jälkeen uudelleen??

Vierailija
49/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaroskat keittiöön roskikseen ja se pois vähintään joka toinen päivä

Vierailija
50/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset viettää niin erilaisia elämiä. En muista milloin olisin ollut jollain kaverilla yötä, ja varsinkaan niin monta kertaa että joku arkipäivän asia olisi muodostunut siellä ongelmaksi.

Osa meistä vierailee pitkiä matkoja. Ei silloin tulla päiväkäynnille. Mitä ylimääräistä vaivaa on vessan roskiksen pitämisestä?

Vierailija
51/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoitatko, ettei roskista ollut näkyvillä?

Meillä vessan roskis säilytetään allaskaapissa, avaa vain oven, niin roskis löytyy sieltä, kun ei tykätä lattioilla lojuvista tavaroista.

Vierailija
52/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa meistä vierailee pitkiä matkoja. Ei silloin tulla päiväkäynnille. Mitä ylimääräistä vaivaa on vessan roskiksen pitämisestä?

Mä en ottanut kantaa tähän roskisasiaan. Kunhan totesin että eipä tule itsellä paljon kyläiltyä.

Vierailija
53/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ainakin niin että aina kun vien keittiön bio-ja sekajätepussin niin mä siinä viedes yhdistän sen vessan roskiksen ja sen toisen sekajätepussin siinä mennessä niin että niistä tulee yksi roskapussi.

Silloin sekin tulee tyhjennettyä säännöllisesti.

Mut jos teillä tulee noin paljon roskaa että joka toinen päivä viette roskiksenne niin miten teillä voi siteet edes mahtua sinne keittiön roskikseen piiloon?

Ja ei ole ihme jos ne siteet alkaa haista kun ne yhdistää muuhun eloperäiseen jätteeseen. Miten se haju voi siis olla peruste wc-roskiksen puuttumiselle? Eikö se haju ole ikävämpi keittiössä kui vessassa? Vessassa sentään haisee muitakin ikäviä hajuja helposti, jos pieraisee tai kakkii. 😁

PS wc roskis voi olla kannellinen. Niitä on pieniäkin joihin saa pieniä roskapusseja, esim Jysk. Ei maksa ne pussit paljoa.

Miten voi olla helpompaa/kätevämpää viedä ne erikseen joka kerta sinne keittiöön + pestä kädet uudelleen kuin kerralla tyhjentää se yksi wc-roskis sinne keittiön pussin joukkoon kun vie roskat? Vähemmän raahaamista edestakaisin, vähemmän käsienpesua.

Vierailija
54/139 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulin että roskis wc:ssä on ihan normaali asia! Kyllä suurimmalla osalla ihmisistä, keiden luona olen vieraillut, on vessaroskis. Kauheaa kuljetella niitä sidekääreitä jonnekin keittiöön. Yhden kamalan kerran muistan, kun olin juhlissa henkilöllä, jolla ei ollut roskista vessassa EIKÄ keittiössä. Hädissäni tungin siteen laukkuun, jonne unohdin sen..

Vierailija
55/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit laittaa menkkaiset siteet kaverisi riesaksi? Hyi olkoon.

Vierailija
56/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kauas te ne tamponit, siteet ,phs , korvatikut , vanulaput yms kuljetatte?

Minulla on kyllä roskis vessassa ihan juuri vieraitakin ajatellen, minkä lisäksi monesti heitän sinne myös esimerkiksi pesuainepulloista, voidepurkeita ym. tulevat pikkuroskat ja toisinaan esim. paperinenäliinan, jos vessassa satun niistämään. Mutta minä käytän kuukautiskuppia, joten tamponeja ja siteitä ei tule heitetäväksi, en käytä vanulappuja mihinkään, vaan pesen aina kasvoni ihan vain pesuaineella ja vedellä, ja vanupuikkoja minulla on hätävarana sellaisia puisia, pitkiä, jos joskus tarvitsee meikkiä korjailla tms., mutta en todellakaan kaivele korviani niillä säännöllisesti, kun eipä sitä korvalääkäritkään suosittele (vaan pikemminkin käskevät olemaan tekemättä). Joten ei olisi ihan hirveä vaiva, vaikka kerran kuussa joutuisin sen vanupuikon sieltä vessasta keittiön roskikseen kantamaankin.

Vierailija
57/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole. Säännöllisimmin vessassa käyttämäni kertakäyttötuote on hammaslanka, se on aika helppo viedä keittiön roskikseen. Vanulappuja tai -puikkoja en käytä, niitä on kyllä varalla olemassa, jos joskus johonkin tarvitsee. Meillä on olemassa myös vessanroskis, joka laitetaan vessaan, jos tulee sellaisia vieraita, joiden ajattelen sitä tarvitsevan. Mutta normaalisti sen ei tarvitse olla siellä tiellä. Mulla oli kyllä vessanroskis silloin, kun käytin kertakäyttöisiä kuukautissuojia.

Vierailija
58/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaroskikset ne vasta oksettavia onkin 🤢

Vierailija
59/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montakohan kertaa nämä tyypit ovat haistaneet jonkun vessaroskiksettoman keittiössä käytetyn kuukautissuojan... en usko että on kyse kovin laajasta ongelmasta.

Vierailija
60/139 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun olisi ehdottomasti pitänyt soittaa poliisit.