Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka kertaa Kanariansaarille. Mitä mukaan?

Vierailija
06.03.2014 |

Otetaanko sinne omat pyyhkeet vai voiko hotellin pyyhkeitä viedä rannalle? Onko iltaisin kylmää maaliskuun lopulla, riittääkö pelkkä keäsinen neuletakki takiksi? Pärjääkö kenkinä sandaaleilla? Paljonko mukaan vaatetta 4v ja 7v lapsille?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuo "lääkelaukku" on tärkeä lasten kanssa matkustaessa. Maitohappobakteerit, käsidesi, panadol, parit laastarit, tarvittavat voiteet ja meillä ainakin mies tarvitsee närästyslääkettä ;) kun tulee iltaisin syötyä paljon ja myöhään.

Puhelimen laturi! 

Vierailija
22/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käydään useamman kerran vuodessa kanarialla löhölomalla enkä ole enää ottanut mukaan hienompia vaatteita tai korkeita kenkiä. löhötään, urheillaan, syödään ja juodaan, ihan sortseissa koko perhe. se on lomaa, kotiin jää niin rolexit kuin chanel-laukutkin ja timanttisormukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää lapset 5t-paidalla ja kolmella sortseilla! Pitää olla kevyitä pitkähihaiset, pitkiä housuja jne. Muista että reissussa myös likaantuu nopeasti ja kuivuminen saattaa kestää jos onkin huonot säät.

Ja koneeseen myös parit vaihtovaatteet per muksut! Ja pitkähihaiset nimenomaan, tuuletus välillä tosi kylmää.

Itelle myös vähän lämpimämpää, yhden Kanarian loman olen kulkenut sukkia kun sattui kylmempi viikko. Muuten onkin suht säät suosineet.

Aurinkorasva kannattaa ostaa apteekista tarpeeksi kovaa kerrointa ja allergisille sopivaa varuiksi.

Jos kovin pieniä lapsia niin me ollaan otettu ruoat kotoa, siis purkit ja puurot. Ja vaipat. Ei tartte käyttää aikaa niitten etsimiseen ja laukussa on tuliaisille tilaa.

Lääkkeet käsimatkatavaroihin, lapsille lennolle välipalaa ja tekemistä mukaan.

Ai niin ja hyvät kengät jos meinaatte esim kävellen tutustua mestoihin.

Vierailija
24/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää lapset 5t-paidalla ja kolmella sortseilla! Pitää olla kevyitä pitkähihaiset, pitkiä housuja jne. Muista että reissussa myös likaantuu nopeasti ja kuivuminen saattaa kestää jos onkin huonot säät.

Ja koneeseen myös parit vaihtovaatteet per muksut! Ja pitkähihaiset nimenomaan, tuuletus välillä tosi kylmää.

Itelle myös vähän lämpimämpää, yhden Kanarian loman olen kulkenut sukkia kun sattui kylmempi viikko. Muuten onkin suht säät suosineet.

Aurinkorasva kannattaa ostaa apteekista tarpeeksi kovaa kerrointa ja allergisille sopivaa varuiksi.

Jos kovin pieniä lapsia niin me ollaan otettu ruoat kotoa, siis purkit ja puurot. Ja vaipat. Ei tartte käyttää aikaa niitten etsimiseen ja laukussa on tuliaisille tilaa.

Lääkkeet käsimatkatavaroihin, lapsille lennolle välipalaa ja tekemistä mukaan.

Ai niin ja hyvät kengät jos meinaatte esim kävellen tutustua mestoihin.

Vierailija
25/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän ja viiden tähden hotelleissa on "pukukoodi" mutta se tarkoittaa vain että siistit vaatteet ja miehillä pitkät housut eli ei illalla ravintolaan shortseja ;) Allasbaarissa ja rantabaarissa saa päivällä olla rennosti mutta yl. monet naiset laittaa päälle jonkun kevyen rantatunikan/mekon ja minulla on sellainen iso ohut huivi jonka kietaisen hameeksi tai tai mekoksi bikinien päälle.

Vierailija
26/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan hotellista. Itse olen lähdössä parin päivän päästä ja väitän kyllä, että niitä "hienoja" vaatteita tarvitaan. Itse en ainakaan kehtaisi mennä 5 tähden hotellin gourmet-ravintolaan panostamatta ulkonäkööni... Eri asia tietysti, jos syö jossain pizzerioissa tai vastaavissa.

Vierailija
27/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi, jos on rahaa maksaa olostaan 5 tähden hotellissa saa pukeutua ihan miten haluaa.

Vierailija
28/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä rennosti uikkareissa, rantamekossa tai toppi ja caprit jos lähtee shoppailemaan tai retkelle.

Illalla aina (mukavat) juhlavaatteet vähän riippuen siitä syökö 5 tähden ravintolassa vai rantaterassilla.

Itse olen ihan hullu pakkaaja kun aloitan pakkaamisen jo 2 viikkoa ennen reissua ja pitää olla valinnanvaraa vaatteissa. Toki paikan päällä tulee ostettua kaikenlaista mutta sen varaa en uskalla jättäytyä.

Nyt tuli matkakuume!

Vierailija
29/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin kelloja ja aurinkolaseja kauppaaviin neekereihin, lomaosakekauppiaisiin ja ravintoloiden sisäänheittäjiin kannattaa varautua. Itse suhtauduin heihin kuin olisivat ilmaa.

Ovat aikamoinen riesa...

Vierailija
30/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa pukeutua 5 tähden hotellissa melkein miten haluaa jos vaan kehtaa mutta en ymmärrä miksi menisi hyvään hotelliin renttuilemaan!

Se pukeutumiskoodi on suositus ja kohtelias pyyntö hotellilta ottamaan huomioon muut asiakkaat jos joku ei itse ymmärrä.

Viimeksi olimme ainoat suomalaiset meidän hotelissa ja kaikki kyllä pukeutuivat siististi illalla.

Ja lounaallekaan pääravintolaan ei saanut mennä uikkareissa tai paljain jaloin kun sitä varten on allas- ja rantabaari mistä sai myös lounasta.

Vierailija
31/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi, me ollaan pukeuduttu 4 tähden hotellissa ihan miten sattuu. kukaan ei ole koskaan tullut huomauttamaan. relatkaa vähän, olette maksavia asiakkaita.

Vierailija
32/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 14:57"]

voi voi, jos on rahaa maksaa olostaan 5 tähden hotellissa saa pukeutua ihan miten haluaa.

[/quote]Niin, jos haluaa olla juntti. Itse tunnen oloni mukavammaksi, kun pukeudun hotellin toivoman etiketin mukaan, kuten muutkin hotellivieraat. Asian vierestä voin mainita, että täysihoito 5 tähden hotellissa ei usein maksa yhtään enempää kuin perustason hotelli ja siihen erikseen maksettuna ruokailut ravintolassa päälle. Kannattaa joskus laskea, voit yllättyä tuloksesta ;)

Vierailija
33/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 14:50"]

me käydään useamman kerran vuodessa kanarialla löhölomalla enkä ole enää ottanut mukaan hienompia vaatteita tai korkeita kenkiä. löhötään, urheillaan, syödään ja juodaan, ihan sortseissa koko perhe. se on lomaa, kotiin jää niin rolexit kuin chanel-laukutkin ja timanttisormukset.

[/quote]

Noi roinathan jää muutenkin Suomeen, kun ei sulla ole mitään niistä.

Vierailija
34/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pukeudun päivittäin hyvin, en enää jossain kanarian löhölomalla. paitsi että silloinkin rennompi pukeutuminen voittaa monen suomalaisen naisen huhlapukeutumisen; mihin kuuluu miesten sandaalit ja puolisääreen ylettyvät hirveät leveälahkeiset housut ja adidaksen liian tiukka t-paita. vaikkei ole koskaan lyllerö urheillut.

Vierailija
35/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme täällä Kanarialla parhaillaan. Säät Kanarialla ei tosiaan ole takuuta vaan maaliskuun lopullakin on paleltu joskus jopa päivisin. Nyt on ollut erittäin aurinkoinen viikko, eipä paljon pilvenhattaraa ole näkynyt.

Ehdottomasti lämmintä iltoja varten mukaan. Auringon laskettua lämpötila on äkkiä vain 16-17, joten farkut ja neuletakki on tarpeen. Päivälläkin voi tuulessa ja varjossa tulla kylmä, jos joutuu pitkään olemaan paikallaan. Villasukat on usein myös tarpeen. Hotellien laattalattiat voi olla kylmiä ja jos miehen kanssa vaikka vietätte iltaa parvekkeella lasten nukuttua, niin villasukat lämmittää mukavasti. Kannattaa tosiaan ottaa lämpimät lökövaatteet, jos teillä on tapana valvoa lasten nukuttua illalla.

Vaatteita kannattaa siis varata kaikkea shortseista ja topeista neuletakkeihin. Matkakengiksi kannattaa ottaa normaalit kävelykengät, joten ne toimii sitten tarvittaessa myös iltakenkinä. Sandaaleillakin kyllä pärjää, mutta meidän muksuilla on iltaisin ulkona tennarit.

Vierailija
36/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen / joudun työssäni yöpymään noissa "viiden tähden" hienoissa hotelleissa, lomalla en niiden pönötystä ja hienostelua jaksa. Menen sellaiseen hotelliin, jossa voin liikkua kesämekossa tai sortseissa aamusta iltaan.

Teneriffalla vuokraamme aina auton, ja ajamme usein lähikyliin syömään (esim. Adejen kylä tai Los Abrigos). Usein mitä vaatimattomamman näköinen paikka = täynnä paikallisia = ihanaa ruokaa.

Vierailija
37/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

34:lle voi voi, mulla on vaikka mitä kaikkea sellaista mistä sä et uskalla uneksiakaan

t. 23

Vierailija
38/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 32

Ei ole siis ihme jos suomalaiset tunnistaa jo kaukaa ulkomailla ;)

Te olette se perhe joka pieruverkkareissa tunkee illalla ravintolaan kauhealla kiireellä ja tunkee buffetissa kaikki ruuat samalle lautaselle tai on pulassa jos ruoka pitää tilata ja ei ole suomenkielistä ruokalistaa.

Vierailija
39/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme juuri Teneriffalla 1 ja 4 vuotiaiden kanssa ja nämä asiat olivat turhia pakata mukaan jo Suomessa, ostettiin paikanpäältä:

- rantapyyhkeet

- vauvan rasva

- nestemäinen korvike

- vauvan soseet

- vaipat ( tietty sen verran mitä lennolla tarvitsi)

- aurinkorasva suojakerroin 50

Vierailija
40/45 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 15:28"]

34:lle voi voi, mulla on vaikka mitä kaikkea sellaista mistä sä et uskalla uneksiakaan

t. 23

[/quote]

Toki olet rikas. Me kaikki uskomme sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä