Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6 vuotta nuorempi mies !!

Vierailija
06.03.2014 |

Jestas, näin on käynyt. Olen ihastunut 6 vuotta nuorempaan mieheen ja hän minuun. Nyt tässä hetki oltu ja kaikki tuntuu kivalta/hyvältä. Mutta tunnen itseni vanhaksi..hitto.

Minä siis 39 ja mies 33, ei edes paha, mutta jotenkin tuo vaivaa...

Kertokaa kokemuksia suhteista näin päin :)

Muuten olo on ihan tidididiiiii!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ihania ja positiivisia ketjuja, hitsi... :D jes. Lisää vaan!

yhä enemmän tididiiiiii!

ap

Vierailija
2/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 38v. ja mieheni 32v. Kaksi vuotta seurusteltiin ja nyt ollaan oltu 8 vuotta naimisissa ja edelleen tiditii......

Alussa minä pohdin ikäeroamme, mieheni totesi vaan, että leskiaika jää lyhyemmäksi kun miehet tuppaa kuolemaan aikaisemmin. Mieheni on vanhana syntynyt ja minä en kasva koskaan aikuiseksi. ;)

Ikäero jos tulee joidenkin kanssa puheeksi, kaikille tulee yllätyksenä, että minä olen se vanhempi. Kun on "nuori"mies pysyy itsekin nuorena!

Onnea ja anna palaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua?

Onko 6 vuotta aikuisille ikäero? Siis onko aina kamalaa jos nainen on se vanhempi vai mitä tää on? Varmaan nainen on puuma jos ottaa jonkun itseään n. 5 vuotta nuoremman miehen, kummallinen maailma. Mä olen mun miestä 9 vuotta nuorempi ja mistään ikäerosta ei ole kukaan ikinä puhunut. Tämä aloitus on mun mielestä tosi ärsyttävä ja asenteellinen, vaikka itse oonkin just päinvastaisen ikäeron suhteessa.

Vierailija
4/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 15:15"]Mitä vittua?

Onko 6 vuotta aikuisille ikäero? Siis onko aina kamalaa jos nainen on se vanhempi vai mitä tää on? Varmaan nainen on puuma jos ottaa jonkun itseään n. 5 vuotta nuoremman miehen, kummallinen maailma. Mä olen mun miestä 9 vuotta nuorempi ja mistään ikäerosta ei ole kukaan ikinä puhunut. Tämä aloitus on mun mielestä tosi ärsyttävä ja asenteellinen, vaikka itse oonkin just päinvastaisen ikäeron suhteessa.

[/quote]

Katsos kun siinä ihastumis/rakastumisvaiheessa tulee pohdittua kaikenlaista. Jopa sitä ikäeroa.

Yleinen normi on, että mies on vanhempi, niin kuin teilläkin. Siinä kun pohtii, että onko tämä mies minulle hyvä / olenko minä hänelle hyvä niin se ikäerokin tulee mieleen. Nykyään voi omille tuntemuksille hakea vahvistusta näin anonyymisti keskustelupalstoilta. Eikö olekin hyvä asia!

- 15

Vierailija
5/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 15:15"]Mitä vittua?

[/quote]

Katsos kun siinä ihastumis/rakastumisvaiheessa tulee pohdittua kaikenlaista. Jopa sitä ikäeroa.

Yleinen normi on, että mies on vanhempi, niin kuin teilläkin. Siinä kun pohtii, että onko tämä mies minulle hyvä / olenko minä hänelle hyvä niin se ikäerokin tulee mieleen. Nykyään voi omille tuntemuksille hakea vahvistusta näin anonyymisti keskustelupalstoilta. Eikö olekin hyvä asia!

- 15

[/quote]

Mun suhteeni onkin päättymässä, syynä ei ole ikäero vaan se että mies ei kuuntele muita kuin itseään. Meidän parisuhde ei ole ollenkaan tasa-arvoinen. Ehkä ikäero nuorempi nainen-vanhempi mies vaikuttaa sen verran, että mun miesystävälläni on periaate siitä että haluaa nuoremman naisen. Hän on konservatiivinen muissakin asioissa ja vähän tosikko, pidemmän päälle epämiellyttävä kumppani. Ollaan oltu yhdessä vain vuosi, emme onneksi ole asuneet yhdessä. 

Vierailija
6/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sillä ikäerolla tässä iässä enää niin väliä ole. Ainoa, että jos itse haluat lapsia niin alkaa olla vähän kiire, eli toivottavasti mies on valmis siihen. 

Mulla mies 31v, itse 36v. Ei mitään ongelmia, täydellinen suhde. Ja jos mennään keskiarvojen mukaan niin ei ehkä tarvitse sitten vanhana sinnitellä yksinäisenä leskenä. 

Vierailija
7/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia enää, kummallekaan. Meillä on ne jo :-)

ap

Vierailija
8/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit en kyllä näe mitään ongelmaa! Parempi näin päin mun mielestä! Hassu normi, että naisen pitäisi olla korkeintaan samanikäinen, vaikka naiset elää kauemmin.

Vierailija
9/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 6 vuotta ole edes paljon. Madonnalla, Demilla, Katri-Helenalla ja muutamalla muulla on n.20-30 vuotta nuorempi mies. 

Vierailija
10/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt ole mikään ihme ikäero kun molemmat on kuitenkin 3kymppisiä ja aikuisia ihmisiä!

Minun äidilläni oli 16 vuotta nuorempi mies ja ei sitä kukaan olisi arvannut jos ei olisi tiennyt koska äitini oli nuoremman näköinen kuin oli ja mies taas vanhemman oloinen kuin oikeasti oli.

Molemmilla oli jo lapset edellisestä liitosta.

Olivat yhdessä melkein 30 vuotta kunnes kuolema erotti.

Vierailija
11/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa :)

mun 5 v nuorempi mies pitää mut nuorekkaana ja virkeänä, ja ei haittaa mitenkään.

Kuka mies nyt edes kyselisi onko ok ikäero :)

Vierailija
12/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on 8 vuotta nuorempi mies. Hän oli 56 kun tapasi miehen ja mies 48. Nyt 17 vuotta myöhemmin äitini on 73, pirteä ja menevä ihminen. Matkustelee ympäri maailmaa yksikseen, selätti syövän, urheilee ja haluaa hoitaa lastenlapsia liiankin kanssa. 8-vuotta nuorempi mies toipuu vaikeasta aivoinfarktista ja on aika huollettava. Miehet tahtoo sairastua ja vanhentua huomattavasti nuorempina kuin naiset. Eli kannattaa ottaa mahdollisimman nuori ; )

Vierailija
13/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania viestejä <3

Kiitos. ja kyllä, annan palaa!

ap

Vierailija
14/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 11:02"]

Jestas, näin on käynyt. Olen ihastunut 6 vuotta nuorempaan mieheen ja hän minuun. Nyt tässä hetki oltu ja kaikki tuntuu kivalta/hyvältä. Mutta tunnen itseni vanhaksi..hitto.

Minä siis 39 ja mies 33, ei edes paha, mutta jotenkin tuo vaivaa...

Kertokaa kokemuksia suhteista näin päin :)

Muuten olo on ihan tidididiiiii!

[/quote]

Minä olin 36v (3 lapsen yh) ja mieheni 31v kun aloimme seurustella. Nyt takana jo lähes 20v ja onnellisia vieläkin:) En osaisi kuvitellakaan itselleni ikäistäni tai vanhempaa miestä - näin on erittäin hyvä:D

Vierailija
15/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisen ikäeron antaa häiritä, niin parempi erota. Naurettavaa pelleilyä. Mun mies on 12 vuotta nuorempi eikä ole häirinnyt yhtään.

Vierailija
16/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta nuorempi mies iski mut, ja aluksi jarruttelin todella paljon. Ikäero, mitä muut ajattelee, mitä mies ajattelee(!), se on niin nuori (oli yli 30 silloin), voi ei, yms.

Sitten päästin irti ja annoin palaa. Olen vieläkin ihan tidididiiii, hyvin menee jo neljättä vuotta.

Onnea teillekin!

Vierailija
17/19 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 6 vuotta nuorempi mies. Aloimme surustella, kun hän oli vasta 23 ja minä 29. Olemme olleet jo hyvän tovin naimisissa, ja lapsiakin on, eikä ikäero näy mitenkään. En ole alun jälkeen edes ajatellut koko asiaa. 

Vierailija
18/19 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vähän säälittävää että mies tänne kirjoittaa, mutta kuitenkin. Olen rakastunut 6 vuotta vanhempaan naiseen, enkä näe mitään syytä miksi se olisi väärin.

Vierailija
19/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lättäjalka kirjoitti:

Varmaan vähän säälittävää että mies tänne kirjoittaa, mutta kuitenkin. Olen rakastunut 6 vuotta vanhempaan naiseen, enkä näe mitään syytä miksi se olisi väärin.

Vastaan tähän ja nostan samalla ketjua:

Ei todellakaan ole säälittävää, että kirjoitat tänne! Olisi kiva kuulla, että miten tilanteenne on edennyt vuoden 2021 jälkeen. Itsellä nimittäin tilanne, että olisi vähän juttua juurikin 6 vuotta nuoremman miehen kanssa, mutta jotkin asiat mietityttävät tuossa ikäerossa, vaikka tiedänkin että varsinkaan tässä vaiheessa (olen 31) ikäerolla on ehkä vielä vähemmän merkitystä kuin esimerkiksi 20-26-vuotiaina.

Ehkä miettii sellaisia asioita kuten että alkaako hän katsoa nuorempia naisia jossain välissä kun alan rupsahtaa (anteeksi tämä osin pessimistinen suhtautumiseni elämään - ei kaikissa asioissa, mutta juuri deittailuun liittyen erityisesti, mikä johtuu paljolti omien vanhempien huonosta parisuhteesta).

Toisaalta ainakin toistaiseksi vaikutan ulkoisesti ikäistäni paljon nuoremmalta. En kuitenkaan haluaisi olla silti liikaa kiinni ulkonäössä. Pitäisi varmaan ajatella, että parisuhteeseen sisältyy aina riski ja jos mies lähtee joskus niin sitten lähtee, se olisi sitten sen ajan kysymys miten selviydyn sitten sen yli.

Olemme toisaalta pitkälti samassa elämäntilanteessa (opiskelijoita, itsellä meni joitakin vuosia alaa vaihtaessa ja sairaudesta toipumisen vuoksi ennen kuin aloitin nykyiset opinnot). Lisäksi mies vaikuttaa henkisesti kypsältä ja hänen on puolestaan toisinaan vähän vaikea sopeutua "ikäistensä elämään", ei viihdy hirveästi baareissa ja opiskelijapippaloissa ja olisi ihan valmis "asettumaan" jo parisuhteeseen kanssani.

En tiedä, eihän tuo ikäero mikään iso tosiaan tässä vaiheessa ole, mutta jotenkin vain miettii silti, että millaisia asioita siitä voi mahdollisesti seurata. Oli mukava lukea tästä ketjusta kuitenkin jo monia sellaisia kommentteja, että vastaavan ikäeron suhde on toiminut joillakuilla täysin ok:sti! Mietin varmaan osin vain liikaa