Mikä on pahin loukkaus narsistille?
Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?
Kommentit (1115)
Narsisti menee sekaisin, jos antaa huomiota toisille. Jos vaikka kehaisee naapurin miestä, että siinäpä mukava ja aikaansaava mies!
Narsistit on naurettavia. Silti nolaavat itsensä kerta toisensa jälkeen😃
Paljastaa sen valheita muiden kuullen, tosin pitää olla faktaa. Narsisti uhkaa pienimmästäkin kunnianloukkaussyytteellä, tai jollain muulla syytteellä.
Tai kertoo, muiden kuullen, narsistin tekemiä rikoksia, siitä se saattaa hiljentyä.
Jos on kyseessä naisnarsku pitää haukkua sen ulkonäköä, tai haukkua luuseriksi, persaukiseksi hyväksikäyttäjäksi.
Onhan noita keinoja...
Täydellinen mitätöinti. Et reagoi ikinä mihinkään asiaan millään tavalla.
Paras tapa on antaa narsistin maistaa omaa lääkettään. Toisin sanoen jättää yksin ja haukkua, kun se on heikoimmillaan. Laittaa se kärsimään.
Riippuu kuule varmaan ihan narsistista, niitä on niin monenlaisia. Ei kaikki terveetkään loukkaannu samoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on narsistivanhempi joka rääkkäsi mua 35 vuotta. Väkivalta ja eritoten pahoinpitelyt oli sen lempipuuhaa. Kävi vielä mun ollessa aikuinen kimppuuni.
Kun viimein laitoin rajat ja ilmoitin että enää en halua tavata enkö ottaa paskaa niskaani, se olikin HÄN joka suurieleisesti laittoi välit poikki. Ilmoitti etten ole enää hänen tyttärensä ja sen jälkeen marssi lakimiehen luo ja teki minut ulossulkevan testamentin.
Välit ollut kohta 10v poikki. Mun mielestä outoa käytöstä, sillä ei ole esim yrittänyt palauttaa välejä tai ottanut yhteyttä. Olin siinä uskossa että ei haluaisi menettää kokonaan hovinsa jäsentä. Ikävä ei sinällään ole ollut!
Muista sitten vaatia lakiosaasi kun vanhempasi on kuollut. Sen saat kyllä, ellet ole murhasta vankilassa tms. Muistaakseni puolet siitä, mitä saisit normaalisti. Mutta se lakiosa pitää vaatia, sitä ei saa muuten. Tämä lakiosa menee testamentin edelle, luki siellä mitä vaan. Eikä se myöskään edellytä, että järjestät hautajaiset tms.
Narskukaveri on vapaaehtoisena kaiken maailman auttavissa puhelimissa. Tekee myös tiettäväksi. En uskalla soittaa, jos vaikka keskusteluapua tarvitsisin. Ettei vaan tulisi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooraaminen, ns. grey rock -menetelmä, googlatkaa. Valitettavasti tulokset ovat englanniksi, Suomessa ilmeisesti tullaan vähän jälkijunassa mitä tulee puolustautumiskeinoihin narskua vastaan. Itse ajattelin pitkään, ettei kivimenetelmä voi toimia, mutta psyykkasin itseni kokeilemaan sitä. Narsku on sukulainen, jota on melkolailla pakko tavata säännöllisesti, onneksi ei kovin usein. Hän on rikkonut mielenterveyttäni vuosikaudet.
Yhden, noin vuorokauden mittaisen tapaamisen aikana tapahtui selvä muutos. Toimin välinpitämättömästi, tylsästi, enkä niellyt hänen syöttejään ja myrkyllisiä huomautuksia. Olin hiljaa tai naurahdin niille tylsämielisesti, vaikka sisällä kiehui. Olin hänelle emotionaalisesti täysin katatoninen.
Tapaamisen lopulla narsku alkoi seurata kintereilläni selvästi hämmentyneenä. Hän tuli viereeni ja alkoi käskyttää minua hätääntyneenä. Minun piti katsoa hänen tuomaansa esinettä, "Hanna, katso tätä kynää, katso, nyt katsot sitä Hanna!!" Hymähdin ja lähdin pois. Hän oli pois tolaltaan, vaikka älykkäänä ihmisen peittää sen hyvin.
Odotan innolla seuraavaa tapaamistamme. Olen saanut itse hämmästyttävän määrän energiaa, kun sitä ei valunutkaan narskulle kuten aiemmin.
”Tapaamisen lopulla narsku alkoi seurata kintereilläni selvästi hämmentyneenä. Hän tuli viereeni ja alkoi käskyttää minua hätääntyneenä. Minun piti katsoa hänen tuomaansa esinettä, "Hanna, katso tätä kynää, katso, nyt katsot sitä Hanna!!" Hymähdin ja lähdin pois. Hän oli pois tolaltaan, vaikka älykkäänä ihmisen peittää sen hyvin.”
Anteeksi, mutta nyt kuulostaa lähinnä kehitysvammaisen käytökseltä, ei narsistin.
Narsistit ovat joiltakin osin henkiseltä kehitykseltään noin 3-5 -vuotiaan tasolla. Ja tämä siis todella näkyy käytöksessä, kun ymmärtää mitä katsoo.
Kyllä. Joku kommentoi että kuulostaa kehitysvammaiselta. Henkilö on korkeasti koulutettu ja vaikutusvaltainen työssään. Käytöksessä näkyi nimenomaan vajoaminen lapsen tasolle, hän taantui noin kaksivuotiaaksi, joka alkaa komentaa aikuista ja polkea jalkaa, kun häntä ei totella. Se on narsistisen ihmisen tapa käsitellä ristiriitoja. Normaali ihminen olisi tajunnut, ettei Hanna ole nyt juttutuulella. Hän olisi alkanut myös miettiä omaa osuuttaan tilanteeseen, sanoinkohan nyt jotain ajattelematonta Hannalle tms.
Narsismihan onkin periaaatteessa lapsellisuutta. Ollaan jääty sinne 5-6-vuotiaan tasolle vuorovaikutustaidoissa. Kaikkihan oli äänekkäitä pienenä päiväkodissa, eikä kukaan tajunnut olla hiljaa kun kaikki halusi huomiota ja olla äänessä ja pelien johtajana.
Jotkut pienetkin lapset osaa käyttäytyä hyvin eikä kaikki halua olla äänessä. Luonteen erot näkyy jo varhain. Sitä että valitsee aikuisena toimia väärin, ei pitäisi liikaa lapsuudella selittää.
Nyt kun on paljon tietoa narsismista, kai he itsekin voivat näitä lukea ja käytöstään muuttaa, jos niin haluavat. Kyse on tahallisesta pahuudesta, itsekritiikin puutteesta.
Asiallinen kritiikki. Siitä alkaa selän takana (tai avoimesti) paskan puhuminen, tavaroiden varastelu ym. kiukuttelu. Ja narsisteri alkaa havainnoida kun muut hänen mielestään tekevät vastaavaa, mistä häntä on moitittu. Hän myös ottaa jonkin asian moitteista ja yksinkertaistaa sen tyhmällä tavalla, esimerkiksi jos häntä on moitittu ettei hän tehnyt jotain hommaa ajoissa ja siinä oli 2 päivää aikaa tehdä se, hän voi ylidramatisoiden tai tyhmyyttään todeta, että kaikki hommat pitää saada tehtyä kahdessa päivässä ja levittää tätä sanomaa, kielii työkavereista jotka eivät siihen pysty ja väittää, että vain häntä moititaan tästä.
Ja asia siis pitää kuulla niin että hän sanoo, että MINUA on moitittu etten tehnyt jotain 2 päivässä, vain MINUA moititaan siitä. MINÄ huomasin että muut eivät onnistu samassa. MINÄ. MINÄ. MINÄ.
Uskonnollinen narsku-äitini loukkaantui sisäisesti tavalla jota en ollut koskaan nähnyt kun kerroin eronneeni kirkosta.
Blokkaa ja katoa narsistin elämästä. Jatka omaa elämääsi ja unohda koko ihminen. Ei väliä onko narsku naapurin Pena vai oma äitisi. Välien täydellinen katkaiseminen ja katoaminen on ainoa oikeasti toimiva konsti. Kaikki muut keinot ovat pelkkiä väliaikaisia laastareita.
T. Oman narsistiäitinsä jättänyt
Vierailija kirjoitti:
Narsisti menee sekaisin, jos antaa huomiota toisille. Jos vaikka kehaisee naapurin miestä, että siinäpä mukava ja aikaansaava mies!
Tämä on hyvä n-testi
Kun oma lapsi hylkää, koska isä on käyttäytynyt väärin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
narsistihan ei osaa nauraa itselleen, ei yhtään. Normaalit ihmiset osaa, ja kaikkihan me ollaan kerrottu mogiamme hauskoina juttuina.
Noh, kun en vielä tätä tiennyt, niin kerroin tietämättömyyttäni narsistille että mulle oli kerrottu (hauskana juttuna) sen kerran tekemä hölmöys. Jestas, miten kylmästi ja hymyttömästi se tuijotti mua!
Olin siis tehnyt jotain täysin kiellettyä.Miten saatoit, narsistihan on mielestään täydellinen.
En minä häntä vielä tuntenut (avioliiton myötä sukulaiseksi saatu ihminen), suhtauduin häneen kuten normaaliin ihmiseen.
Enkä tiennyt narsisteista vielä mitään.
Lopulta katkaisin omalta osaltani vierailukäytännöt sun muut. Siihen loppui manipulointi ja määräily. Olo oli uskomattoman keveä. Olin kyllä yrittänyt vuosia järkeillä ja sovitella.
Se ei onnistu. Älkää muut haaskatko elämäänne moiseen.
Jos jonkun ihmisen kanssa tulee aina paha olla ja joutuu jatkuvasti puolustautumaan, niin poikki vaan moinen yhteys. Me luulemme väärin että kaikkien kanssa pärjää kun käyttäydytään hyvin. Mutta kaikki ei käyttäydy.
Vierailija kirjoitti:
Sain pari pvää sitten hyvää joulua toivotuksen narsistilta. Sitä ennen marraskuussa kysyi mitä kuuluu. Monta vuotta jo erosta. En aio vastailla viesteihin enää. Pikkuhiljaa häivytin ja pidensin vastausvälejä ja nyt en enää vastaa. Toisaalta viestit tallessa ja jos tiuhaan alkaa viestejä tulla niin poliisilta sitten apua kyselen. Pointti on kuitenkin se, että narsistille kannattaa olla hajuton, mauton, näkymätön. Niin siitä pääsee eroon.
Paitsi että narsisti tuskin toivottaisi hyvää joulua saati kysyisi koskaankaan, mitä sulle kuuluu, jos kerran olisi kiinnostunut vain itsestään, kuten narsismiin kuuluu. Hän siis odottaisi vain sitä, että sinä soittelet ja puhuisi sitten tunnin itsestään. Ihmettelen, miksi kaipaat hänen kysyvän kuulumisiasi, jos kuitenkin haukut häntä narsistiksi ja sanot olevasi jatkossa vastaamatta. Ikävää, jos eksäsi on narsisti, mutta se taas ei tee eksää narsistiksi, että vuosienkin päästä on edes jollain tavalla kiinnostunut sinun elämästäsi, päin vastoin. Ärsyttävää toki, jos itse haluaisi jo erota.
Mun mielestä kaikki ihmiset ansaitsee rukkaset päin naamaa ja selvän viestin siitä, että ei kiinnosta. Normaalit ihmiset osaa ottaa sen hyvin ja keskustella avoimesti asioista. Poliisi nauraa sut pihalle, koska kuulostaa siltä, että se olet vain sinä, joka ei osaa sanoa eksällesi suoraan, mitä ajattelee, enkä tästä saa irti, miksi olisi aihetta mihinkään syytteeseen. Suoraan sanomalla pääsee ihmisistä eroon. Narsisti saattaa loukkaantua, mutta niin saattaa moni muukin ihminen, joka toivoo suhteelta enemmän. Se taas, toivooko eksäsi niin, on toinen kysymys, koska hän saattaa olla vain kohtelias. Odottelu ja feidaus ei silti kuulosta kovin tehokkaalta.
Mutta sotke suhteesi kuten tahdot. Minäkin olen varmasti narsisti, koska mun mielipiteet on parempia kuin koko tämän palstan yhteensä.
Jos olet vierailulla hänen luomaan ja oikein mollaa ja kiusaa sinua,niin käänny ulko-ovelle,nosta jalkaa ja päästä paukku ja häviä hänen elämästään kokonaan, lopullisesti.
Olisiko pahin?
Tää on helppo. Nimittäin ihminen johon heidän manipulaationsa ei tepsi. Se on suurin loukkaus, mikä johtaa yrityksiin tuhota tämä henkilö esim. vainoamalla, sabotoimalla ympäristöä ja lähimmäisiä, tuhoamalla omaisuutta, väkivallalla tai jopa tappamalla.
Tuota virkettä käyttää netissä yksi miesnarsisti/kusipää, on itse aivan mielipuoli mutta käyttää kohteeseen kaasuvalotusta mt.terveydestä, jotta yleisö kyseenalaistasi kohteen mielenterveyden eikä sanojan.
Oikein tyypin lempifraaseja.