Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviää tukiverkoton yh?

Vierailija
11.11.2020 |

Ero tulossa... Meillä ei koskaan ole ollut mitään tukiverkkoja, jotka auttaisivat lapsen suhteen. Mummot ja kummit eivät ole koskaan suostuneet hoitamaan lastamme edes puolituntisen verran. Nyt mies on lähdössä, sanoo että aikoo muuttaa kauas(?) ja että tapaa lasta vain harvoin (eivät ole olleet koskaan erityisen läheisiä, koska mies on halunnut olla niin paljon töissä lapsen hereilläoloajasta).

Mietityttää miten selviän tukiverkottomana yh:na. Olen laskenut, että rahat juuri riittävät asumiseen ja ruokaan ja sellaiseen pakolliseen, mutta ei ole rahaa palkata jotain lastenhoitajaa, että edes joskus pääsisin jonnekin hoitamaan asioita. On minulla muutama kaveri, joille voin jutella ja jotka kuuntelevat murheita, eli sellaista apua en tarvitse, mutta käytännön asioiden suhteen olen aivan yksin jatkossa.

Onko täällä ketään samassa tilanteessa ollutta? Miten olet selvinnyt?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvinnyt. Vinkkinä lapsenhoitovaihto jossa ei liiku rahaa. Hoidat välillä ilmaiseksi kahta lasta ja välillä saat lapsen hoitoon toiselle yksinhuoltajalle. Netistä löysin ja sain ystäviä näistä. Kun lapsi kasvaa laitat järjestöjen ja seurakunnan viikonloppuleireille, näitä saa edullisesti esim pari kolmekymppiä per viikonloppu. Pienperheyhdistys, ehdottomasti. Lapsi partioon 7 v alkaen, saat vapaata. MLL perhekummi hakuun. Sinä selviät kyllä.

Vierailija
22/23 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apurinki ei hirveästi rasita jos vaikka otat jonkun 5-vuotiaan lauantaina tai sunnuntaina teille. Lapset leikkivät keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on muut tukiverkottomat yh:t saaneet heinäkuun järjestymään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme