Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystäväni korjaa puhettani päivittäin, usein väärin

Vierailija
11.11.2020 |

Miten jaksaa muuten ihanaa ihmistä, joka jatkuvasti korjailee "kielioppivirheitäni" ja vieläpä väärin. En ole luonteeltani jankkaaja, yleensä totean vain "ahaa" tai "itse asiassa kumpikin muoto on oikein" tai "tällä kertaa taidat olla erehtynyt". En ala riitelemään, inttämään tai työntämään sanakirjaa toisen naamaan, mutta kieltämättä vähitellen alkaa ärsyttää kun hän ei usko minua.
Tänään whatsappissa käytin viestissäni sanaa "tällaisesta" ja mies vastasi vain "*tälläisestä :)". Sanoin että molempia voi käyttää, mutta "tällaisesta" on oikein tai oikeampi muoto. Vastauksena aiheen vaihto ja nauruhymiö. Ärsyttävää.
Tai sitten pari pv sitten.. jotain oikeaa asiaa, minua kiinnostavaa juttua selitin, niin hän keskeytti "sanoitko että alkaa tulla talvi, se on kyllä alkaa tulemaan". Okei.. no ei sitten puhuta siitä mun asiasta, vaan kieliopista. Ja jälleen sanoin että molemmat on ok, mutta "alkaa tulla" on kyllä perinteisempi ja oikeampi tapa sanoa.

Pitääks mun alkaa riidellä ja korottaa ääntä jotta tuo loppuu? Ärsyttävää.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän on vastannut, kun kerrot asian ärsyttävän?

Nämä piilovìttuíłevat viestit ovat niiiiin perus palstalla, varmaan yksi ja sama tyyppi näiden takana 😂😂😂😂 kommentoit piiłovíttuìłua koskevaan ketjuun piilovíttuìlemąłĺa, öööö😂😂😂

Ei ole yksi ja sama tyyppi. Itsekin kirjoittelen usein tuollaisia kommentteja, mutta tässä ketjussa joku muu ehti ensin. On meitä varmasti useita, joiden mielestä asiat ratkeavat paremmin keskustelemalla osapuolten välillä kuin vauvapalstan vaativien asiantuntijoiden kanssa.

Vierailija
22/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin itse lisää vettä myllyyn ja alkaisin kirjoittamaan tahallani kaiken väärin. Nauraisin kyllä hänelle asiasta ja sanoisin että tein näin siksi kun aiempi kommunikointi ei ilmeisesti kelvannut niin nyt voi punakynän kanssa käydä tekstiä läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, näyttäisin ovea ja antaisin vauhtia persuksille.

Älä nyt ainakaan lisäänny tämän yksilön kanssa.

Vierailija
24/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vastata tuolläisiin viesteihin jotain tyyliin: "Näemmä löysit taas viestini merkittävimmän sisällön, onnittelut"

Vierailija
25/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vastata tuolläisiin viesteihin jotain tyyliin: "Näemmä löysit taas viestini merkittävimmän sisällön, onnittelut"

Ootko tarkoituksella kirjoittanut tuolläinen... Jos oot, niin toi oli aika paha kuittailu, heh

Vierailija
26/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä selläinen sika.

Vierailija
27/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku alkaa huomautella sulle *tuolläisistä* asioista, se kertoo siitä että jollakin tavalla sinä ärsytät sitä ihmistä. Siis hän ärsyyntyy sinusta. Se ei ennusta suhteelle hyvää. Ei kukaan tee tuollaista ihmiselle, jota ihailee ja kunnioittaa.

Ehkä kannattaa alkaa katsella itselleen mukavampia kumppaneita. Ja sano sille äijälle, että mitä järkeä on leikkiä opettajaa kun ei itsekään osaa.

Vierailija
28/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kuittaan aina tuollaisissa paikoissa että "sehän se mun pointti olikin".

Vierailija
29/30 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja taas pystyit keskittymään olennaiseen"

Vierailija
30/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se todella ihana, jos ei ole mitään muuta valittamista kuin väärin korjatut sanat - täytyy olla, eihän tuota muuten kestäisi erkkikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi