Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kirkkailla valoilla varustautuneet lenkkeilijät/koiranulkoiluttajat!

Vierailija
11.11.2020 |

Voisitteko osoittaa sillä lampulla hiukan sivuun kun vastaantulija tulee kohdalle. Todella ärsyttävää häikäistyä valosta kun tuntuu että sillä oikein osoitetaan vastaantulijaa että kukas se sieltä tulee. Eiköhän vastaantulijan olemus ole selvinnyt jo kymmenen metriä ennen kohtaamista riittävästi.

Tämä ärsyttää niin paljon että olen harkinnut omaa otsalamppua jonka laitan mielenosoituksellisesti päälle kun näitä valopäitä tulee häikäisten kohdalle. Katsotaan sitten kuinka kivaa se on sokaistua hetkellisesti.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin täällä Oulussa on näitä yli-innokkaita pyöräilijöitä joilla on valot pyörässä ja sitten vielä kypärässäkin. Ja tottakai ainakin osa valoista pitää vilkkua. Onhan se ärsyttävää mutta koitan katsella muualle kun sellaisia tulee vastaan. Parempi että on valoja kuin olisivat ilman.

Täällä osa pyöräilijöistä ovat muutenkin ihan sekopäitä. Just niitä dippi-inssejä jotka vetää työmatkat pyörällä kesät talvet ja töiden jälkeen lähdetään vielä 500kilometrin pikkaselle iltalenkille. Kaahataan kävelijöiden ja muiden pyöräilijöiden keskellä trikoot ja pohkeet kireinä. Kahvitauoilla jauhetaan jalkovälit kovana munamankeleista. Muuten ne paikat eivät taida enää toimiakaan kun satulaa on hinkattu paikat litistyneenä tuntikaupalla. Mutta ei siinä mittään, pyöräily on kiva harrastus. 

Me ei varmaan asuta samassa Oulussa. Pyöräilijöitä on paljon, mutta suurin osa on fiksua porukka. Vilkkuvaloja näkee harvoin.

Mä taas oululaisena tunnistan vilkkuvalo-ongelman.

Vierailija
42/44 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampun pitäisi osoittaa maata kulkijan edessä eikä kohtisuoraan eteen.

Mun pitää suojata silmäni vilkkuvaloilta myös autoillessa ja joskus jopa pysähtyä. Saan migreenin kirkkaista vilkkuvaloista. Kävellessä voi sentään pysähtyä ja sulkea sillmänsä kokonaan.

Vilkkuvalot pitäisi kieltää. Ne on sopivia vain hälytysajoneuvoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän turpaan seuraavaa, joka sohii valolla.

Vierailija
44/44 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin on noitakin, mutta enemmän häiritsee autot jotka ajaa pitkät päällä katuvaloalueella eivätkä vaihda lyhyille kun tulee jalankulkija vastaan. Ne häikäisee paljon enemmän kuin otsalamput. Useimmilla noista on vielä sellainen ledlista mistä tulee julmetun kirkas valo. Tekisi mieli käydä potkimassa noita lisävaloja...

Valoja ei tarvi jalankulkijan takia vaihtaa, koska tämä voi katsoa muualle. Ajoneuvon kohdatessa pitää vaihtaa.

Ei kai se valojen vaihtaminen kiellettyäkään ole. Itse vaihdan lähivaloille silloin jos jalankulkijalla on heijastin, muuten päästelen pitkillä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi