Yliopisto-opiskelija, joka väitti, että miehellä ei voi olla kuukautisia sai kenkää kurssilta
https://twitter.com/joakimvigelius/status/1326260627535499264
On tämä aika erikoista.
Kommentit (870)
Englannissa tämä on selkeää on sex, biologinen sukupuoli ja gender kulttuurinen stereotypiat ja koettu sukupuoli.
Miehellä ei ikinä voi olla kuukautisia, hän on transmies jos hänellä on kuukautiset.
Samoin transnainsen penis jota ei ole poustettu(useat eivät leikkauta itseään naisen näköiseksi) ei muutu naisen sukupuolielimeksi, miksikään ladydickiksi.
Ekakulaattorit ovat ejakulaattoreita eivät oikeita munallisia eli munasolullisia.
Intersukupuoliset ovat valitettavasti kromosomi tai geenivirheisiä ihmisiä, mutta yhtä kaikki ihmisiä kuten minäkin jolla on geenivirheiset munuaiset jotka täyttyvät ja posahtavat pilalle kystista viimeistään kun olen 70-v. Sitä odotellessa yritän elää elämäni terveenä.
Olen vihreä yksisarvinen, ja loukkaannuin kuin kutsuit mua hulkkihepaksi!
Olen myös intersektionaalinen feministi joten haastan sut oikeuteen.
Ei hän mitään väärää ole tehnyt. Sensuroihan hän nimetkin! Ja ihan validi pointtikin oli, miehillä ei tosiaan ole kuukautisia, ja on surettavaa että sellaista huuhaata opetetaan yliopistoissa!
Vierailija kirjoitti:
Itse en nähnyt, että kyse olisi nyt mielipiteen takia kurssilta pois potkimisesta vaan ns. yksityisen keskustelun julkaisemisesta sosiaalisessa mediassa. Monilla kursseilla voidaan käydä aika luottamuksellisia asioita ja niiden julkaiseminen ilman asianomaisten lupaa on törkeää.
Olihan keskustelun aloitus myös todella provo huomioiden tilanteen ja paikan. Kysymyksen ja kommentin voisi esittää omasta mielestäni rakentavammin jos oikeasti tähdätään oikeaan keskusteluun. Eikä me tiedetä, mitä luennolla on käyty tai oltiin sillä hetkellä käymässä.
Nythän sinä vitsin lohkaisit. Yliopiston opetusta saa seurata kuka tahansa, tämä löytynee laista. Tässä voi olla joitain käytännön poikkeuksia ns. ymmärrettävistä syistä, esim. gynekologian harjoitukset lääkäriopiskelijoilla.
Niinpä kun tässä on ilmeisesti ollut kyse etäkurssista joka on järjestetty Zoom-ohjelman avulla on aivan selvää että opettajan ja opiskelijoiden välinen keskustelu, olipa puhetta tai chattikirjoittelua, on käyty kaikille julkisessa tilaisuudessa. Sillä ei ole tässä mitään merkitystä onko Zoomin mahdollista liittyä tuosta vain, mutta mielestäni opettajan täytyisi mahdollistaa pääsy jos joku sellaista kysyy.
Vierailija kirjoitti:
EI kannata väittää, että biologia on tiede. Kaikki on mahdollista nykyään, minäkin olen pupu.
Mä oon kaksipäinen yksisarvinen.
En tosin näytä hevoselta, mulla ei ole sarvea, eikä kahta päätä mutta olen näin päättänyt. :)
Vierailija kirjoitti:
Pellemaailma. Samaan aikaan biologisia faktoja muutetaan subjektiiviseen pirtaan sopiviksi, kun ma, mulaumat kiertelevät ryöstelemässä ja häiriköimässä kulttuuriahdistuksen vuoksi. T. Yliopistodiletantti positiivessa konnotaatiossa.
Hyvin sanottu!
Huvintavinta tuossa oli nuo kanssakeskustelijoiden "nyt kyllä mieleni pahoitin" kommentit. Kopioidaan suoraan USA ja UK keskusteluja. Seuraavaksi vaaditaan yliopistojen luennoille "trigger warnings" varoituksia, jos luennoitsija aikoo käsitellä asioita joista nämä lumihiutaleet saattavat tulla pahalle mielelle. Askel eteenpäin on sitten näiden "vääristä" aiheista luennoivien henkilöiden irtisanominen. Tämä kehityskulku pitäisi katkaista nyt heti alkumetreillä. Yliopistossa pitää olla lupa käydä julkista debattia myös sellaisista asioista, jotka aiheuttavat herkimmille mielipahaa. Yliopisto-opetuksen tulee myös säilyä avoimena ainakin niin kauan, kun se kustannetaan verovaroin. Omalla rahalla saa mun puolesta luoda iha sellaisia safe spaceja kuin haluaa, mutta älkää tuhlatko minun verovarojani siihen pelleilyyn!
Olen homomies, ja siksi en hyväksy puolisokseni muuta kuin OIKEAN miehen. Jos jollekin on epäselvää mitä tämä tarkoittaa niin mies jolla on muna ja ei menstruoi.
Minulla ei ole mitään transmiehiä vastaan, ärsyttää vaan kun väittävät olevansa oikeita miehiä. Tämä muodostuu ongelmaksi etenkin kumppaninhaussa jos tulee ilmi että joku ei ole sitä mitä väittää olevan.
Sain twitterjutuista selväksi sen, että Tampereen yliopistosta on kysymys, mutta mikä on laitos ja mikä kurssi?
Sarjaloukkaantujien, kuten sinun, mielipiteillä ei ole väliä. Hanki töitä ja ole hyödyksi yhteiskunnalle.
Parilla HYn sukupuolentutkimuksen kurssilla pyörähtäneenä en ole yllättynyt. Masentavaa mitä postmodernismi on tehnyt vielä 80-luvulla todella kiinnostavaa, yhteiskunnallista ja historiallista tutkimusta tuottaneelle naistutkimukselle (jota ei ole enää edes olemassa, vaan naistutkimus on kautta maailman muutettu sukupuolentutkimukseksi). Kun sosiaaliset konstruktit, stereotypiat ja abstraktiot nostetaan pääasiaksi ja materiaalinen todellisuus sivuutetaan kokonaan... Onneksi vanhan liiton "radikaali"feminismi nostaa päätään.
Vierailija kirjoitti:
Ei poistettu mielipiteen takia, vaan koska käyttäytyi todella, todella huonosti, jäi jankkaamaan ja julkaisi chattikeskusteluja ilman muiden keskustelijoiden lupaa.
Ja sitten vielä kehtaa uhriutua. Nolo. Oikein vetää huomion omaan typeryyteen. Olisi hiljaa niin näyttäisi vähemmän hölmöltä.
Miehen määritelmästä voidaan olla montaa mieltä, mutta tämä ihminen jää ainakin henkisen määritelmän ulkopuolelle. Keskenkasvuinen kakara.
Miehen määritelmä: mies on ihmislajin uros.
Naisen määritelmä: nainen on ihmislajin naaras.
Nämä eivät ole mitään mielipideasioita, vaan biologista faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Sain twitterjutuista selväksi sen, että Tampereen yliopistosta on kysymys, mutta mikä on laitos ja mikä kurssi?
Ei ainakaan minkään "kovan" tieteen kurssi. Tuo on jotain uskonvaraista huuhaata, jossa väitteitä arvioidaan oikeaoppisuuden eikä labrakokeiden, mittausten ja havaintojen perusteella. "Sukupuolentutkimusta" varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus sentään :D Kyseinen henkilö meni ihan omasta vapaasta tahdostaan kyseiselle kurssille, jossa käsitellään sukupuolen sosiaalisia ilmentymiä, sekä mm. transsukupuolisuutta. Kurssi ei ole biologian kurssi, joten sukupuolta ei käsitellä siellä biologian kannalta. Siksi typerää jäädä jankkaamaan asiasta.
Jodelin perusteella keskustelu lähti siitä, kun luennolla puhuttiin tilojen suunnittelusta, ja esimerkiksi annettiin roskisten puuttuminen miesten wc-kopeissa, mikä voi aiheuttaa ongelmia transmiehille, joilla on kuukautisvuotoa. Eli ei ollut koko luennon ainoa aihe.
Transmies = transidentifioituva nainen.
Kaikilla naisilla ei ole kuukautisia, mutta kuukautiset on vain naisilla.
Mitkään identifioinnit, hormonipiikit, kehon leikkelyt tai transaktivistien harhainen propaganda eivät muuta sitä biologista tosiasiaa, että vain naiset menstruoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli ei ole pelkkää biologiaa. On olemassa mm kulttuurinen ja juridinen ulottuvuus, joista jälkimmäinen on olennaista transihmisten kohdalla. Näin ollen juridisesti mies, joka on biologisesti nainen, voi menstruoida.
Typerä trolli tuo twiittaaja. Nolaa itsensä.
Sukupuoli nimenomaan on vain biologiaa. Juridinen sukupuoli voi olla mitä vain, sehän on lainsäätäjän päätettävissä.
Ja kohta meillä on näitä ladydickkejä naisten tiloissa ja miesten lenkkisaunoissa kannattaa jakaa peflettejä äkkiyllättävien menkkojen varalle kun setatrasek saa hallitusohjelmassa päänsä läpi itseidentifikaation teanslakiin.
Kuka mies ei halua armeijaan, muutu naiseksi paperilla! Mahdollista mahdollisesti tulevaisuudessa, paperito vaan DVv:n ja get out of army paperit hoituu! Ei tarvitse mennä kutsuntoihin, ei kello kuuden herätyksiä, ei mettäleirejä- ole nainen paperilla, -ei tarvetta käydä lääkärillä puhumassa.
Tulevaisuus on naisuus!
Ps. Tuleva nainen, varaudu sitten että saat kohdunkaulasyöpäseulonta ensimmäisen kutsun 25-30v. Ei huolta, ei ole pakollinen kutu kuten armeijan kutsunnat.
Tässä sinulle infovideo joka oletettavasti on tarkoitettu 30v typerille naisille. Tosin videossa ei sanota kertaakaan nainen joten , enpä tiedä kenelle tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Minä olen ihan yliopistosta valmistunut biologi ja olen kyllä samaa mieltä, että biologisilla miehillä ei ole kuukautisia.
Viitaten ko. keskusteluun jossa joku kirjoitti, että "biologiaöyhöttäjät" eivät ole opiskelleet biologiaa.
Niin biologisilla miehillä ei ole, mutta sellaisesta ei tuossa chatissa puhuttukaan. Puhuttiin vaan miehistä, mikä on laajempi käsite.
Mies = biologinen mies.
Kaikki muut "käsitteet" ovat transkultin uuskieltä.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus sentään :D Kyseinen henkilö meni ihan omasta vapaasta tahdostaan kyseiselle kurssille, jossa käsitellään sukupuolen sosiaalisia ilmentymiä, sekä mm. transsukupuolisuutta. Kurssi ei ole biologian kurssi, joten sukupuolta ei käsitellä siellä biologian kannalta. Siksi typerää jäädä jankkaamaan asiasta.
Jodelin perusteella keskustelu lähti siitä, kun luennolla puhuttiin tilojen suunnittelusta, ja esimerkiksi annettiin roskisten puuttuminen miesten wc-kopeissa, mikä voi aiheuttaa ongelmia transmiehille, joilla on kuukautisvuotoa. Eli ei ollut koko luennon ainoa aihe.
Kyseinen kurssi on pakollisia kursseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transmies = transidentifioituva nainen.
Kaikilla naisilla ei ole kuukautisia, mutta kuukautiset on vain naisilla.
Mitkään identifioinnit, hormonipiikit, kehon leikkelyt tai transaktivistien harhainen propaganda eivät muuta sitä biologista tosiasiaa, että vain naiset menstruoivat.
Voit henkilökohtaisesti olla mitä mieltä vaan asiasta, mutta transmiehiä nyt vaan on olemassa, ja heillä saattaa olla kuukautiset. Totuus on, että nykylääketiede tunnustaa transsukupuolisuuden, joten on olemassa biologisiksi naisiksi syntyneitä, jotka kokevat olevansa miehiä. Tämä on fakta, vaikka mielestäsi lääketiede olisi väärässä. Nämä ihmiset eivät lakkaa olemasta sellaisina kuin ovat, vaikka sinä ja moni muu olisitte eri mieltä heidän sukupuolikokemuksestaan. Siksi on myös keskusteltava siitä, miten nämä ihmiset vaikuttavat vaikka julkisten tilojen, kuten yleisten wc-tilojen suunnitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en nähnyt, että kyse olisi nyt mielipiteen takia kurssilta pois potkimisesta vaan ns. yksityisen keskustelun julkaisemisesta sosiaalisessa mediassa. Monilla kursseilla voidaan käydä aika luottamuksellisia asioita ja niiden julkaiseminen ilman asianomaisten lupaa on törkeää.
Olihan keskustelun aloitus myös todella provo huomioiden tilanteen ja paikan. Kysymyksen ja kommentin voisi esittää omasta mielestäni rakentavammin jos oikeasti tähdätään oikeaan keskusteluun. Eikä me tiedetä, mitä luennolla on käyty tai oltiin sillä hetkellä käymässä.
Nythän sinä vitsin lohkaisit. Yliopiston opetusta saa seurata kuka tahansa, tämä löytynee laista. Tässä voi olla joitain käytännön poikkeuksia ns. ymmärrettävistä syistä, esim. gynekologian harjoitukset lääkäriopiskelijoilla.
Niinpä kun tässä on ilmeisesti ollut kyse etäkurssista joka on järjestetty Zoom-ohjelman avulla on aivan selvää että opettajan ja opiskelijoiden välinen keskustelu, olipa puhetta tai chattikirjoittelua, on käyty kaikille julkisessa tilaisuudessa. Sillä ei ole tässä mitään merkitystä onko Zoomin mahdollista liittyä tuosta vain, mutta mielestäni opettajan täytyisi mahdollistaa pääsy jos joku sellaista kysyy.
Kyllä, luentoja saa paikan päällä olla halutessaan seuraamassa kuka tahansa. On kuitenkin ero siinä, seuraako joku "ulkopuolinen" henkilö luennoitsijan opetusta istumalla jossakin tietyssä salissa vai jakaako joku kurssilainen kurssilla käytyjä opiskelijoiden keskusteluja ympäri nettiä lupaa kysymättä kaikkien ihmisten saataville.
Kurssimateriaali ei ole maksuttomassa yliopistokoulutuksessa salaista eli sitä saa vapaasti jakaa (tiede kun on avoin asia) samoin kuin saa jakaa näitä keskusteluja.
Minusta tuo keskustelu kertoo vain siitä, että jos yliopistossa menen väittämään sinistä keltaiseksi, niin opiskelijoiden ei tule asiaa kommentoida, pelkkä usko riittää.
Vähitellen alan uskoa salaliittoteorioihin minäkin.