Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto-opiskelija, joka väitti, että miehellä ei voi olla kuukautisia sai kenkää kurssilta

Kommentit (870)

Vierailija
1/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kannata väittää, että biologia on tiede. Kaikki on mahdollista nykyään, minäkin olen pupu.

Vierailija
2/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Minä olen ihan yliopistosta valmistunut biologi ja olen kyllä samaa mieltä, että biologisilla miehillä ei ole kuukautisia.

Viitaten ko. keskusteluun jossa joku kirjoitti, että "biologiaöyhöttäjät" eivät ole opiskelleet biologiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transmiehillä voi olla kuukautiset - oikein

Miehillä voi olla kuukautiset - väärin

Vierailija
4/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistokin mädättää, kuka yllättyi?

Vierailija
5/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Minä olen ihan yliopistosta valmistunut biologi ja olen kyllä samaa mieltä, että biologisilla miehillä ei ole kuukautisia.

Viitaten ko. keskusteluun jossa joku kirjoitti, että "biologiaöyhöttäjät" eivät ole opiskelleet biologiaa.

Niin biologisilla miehillä ei ole, mutta sellaisesta ei tuossa chatissa puhuttukaan. Puhuttiin vaan miehistä, mikä on laajempi käsite.

Vierailija
6/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olihan se nyt aika tökeröä ja tarkoitushakuista mennä tuota kyseenalaistamaan, jos kurssin aihe oli transsukupuoliset, kuten kuulostaa. Virallisesti he ovat miehiä ja heillä voi olla kuukautiset, vaikka biologisesti eivät olekaan miehiä.

Et tiedä millaista yliopistossa on, kun kuvittelet, ettei siellä saisi olla eri mieltä tai keskustella asioista. Kyseinen kurssi ei kuuluisi olla yliopiston järjestämä, jos siellä ei saa keskustella, olla eri mieltä ja kyseenalaistaa.

T. Yliopistosta valmistunut

Vierailija
7/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli ei ole pelkkää biologiaa. On olemassa mm kulttuurinen ja juridinen ulottuvuus, joista jälkimmäinen on olennaista transihmisten kohdalla. Näin ollen juridisesti mies, joka on biologisesti nainen, voi menstruoida.

Typerä trolli tuo twiittaaja. Nolaa itsensä.

Vierailija
8/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä voi olla kuukautiset niin mistä se veri ulos tulee?

Vierailija
9/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olihan se nyt aika tökeröä ja tarkoitushakuista mennä tuota kyseenalaistamaan, jos kurssin aihe oli transsukupuoliset, kuten kuulostaa. Virallisesti he ovat miehiä ja heillä voi olla kuukautiset, vaikka biologisesti eivät olekaan miehiä.

Et tiedä millaista yliopistossa on, kun kuvittelet, ettei siellä saisi olla eri mieltä tai keskustella asioista. Kyseinen kurssi ei kuuluisi olla yliopiston järjestämä, jos siellä ei saa keskustella, olla eri mieltä ja kyseenalaistaa.

Jos luennolla jää jankuttamaan aiheesta niin kyllä se pyritään saadaan loppumaan, ihan jo kurssikavereidenkin taholta. On tosi rasittavia nämä jankkarit, joita joskus luennoille eksyy, tuhlaavat kaikkien aikaa siinä kun pitäisi päästä itse aiheessa eteenpäin. Rakentava keskustelu on sitten erikseen.

T. Jo toista tutkintoaan opiskeleva

Vierailija
10/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli ei ole pelkkää biologiaa. On olemassa mm kulttuurinen ja juridinen ulottuvuus, joista jälkimmäinen on olennaista transihmisten kohdalla. Näin ollen juridisesti mies, joka on biologisesti nainen, voi menstruoida.

Sukupuoli nimenomaan on vain biologiaa. Juridinen sukupuoli voi olla mitä vain, sehän on lainsäätäjän päätettävissä.

Vierailija
11/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin valmistunut yliopistosta. On ero tarkoitushakuisen loukkaamisen ja jankkaamisen (kuten tuossa chatissa) ja tavallisen mielipide-eroista keskustelun välillä.

Vierailija
12/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessako tämä tapahtui? En saa twiittiä puhelimella auki, sillä se vaatii kirjautumista Twitteriin.

Vierailija
13/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli nimenomaan on vain biologiaa. Juridinen sukupuoli voi olla mitä vain, sehän on lainsäätäjän päätettävissä.

Mikä se sitten on se ”juridinen sukupuoli”, jos sinäkin sen tuossa muodossa kirjoitat? Osa sukupuolta.

Väitteesi kumosivat toisensa.

Vierailija
14/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Opiskelija ei ole jaksanut keskittyä luennolla tai ei pysty ymmärtämään aihetta. Ihmisellä voi olla poikkeava kromosomisto, epätyypilliset sisäiset ja ulkoiset sukupuolielimet tai vain kuukautisia muistuttavaa hormonitoimintaa, kuten linkin mukaan on 26% miehillä.

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/2015112520724671

Ei ole olemassa mitään miehen kuukautisia missään muodossa. Se, että mies on pahalla tuulella, ei ole kuukautiset.

Vierailija
15/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin nainenhan voi olla henkisesti mies nykyään.

Vierailija
16/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessako tämä tapahtui? En saa twiittiä puhelimella auki, sillä se vaatii kirjautumista Twitteriin.

Suomessa joo

Vierailija
17/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettiin kurssilta, koska jakoi julkiselle foorumille kurssilla käytyä keskustelua. Zoomin chat taidetaan luokitella samaan kategoriaan kurssimateriaalin kanssa, eli ei olr lupaa jakaa eteenpäin.

Tuosta olisi voitu käydä mielenkiintoinen keskustelu, mutta puolin ja toisin vinkuminen ja itkeminen ei ole debattia nähnytkään. Sekä chatissa vinkujat että tämä twiittaaja itse ovat aika säälittäviä.

Vierailija
18/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis persunuorten varapuhis. Syy miksi poistettiin kurssilta oli kurssin chat-keskustelujen julkaisu ilman keskustelijoiden lupaa.

Vierailija
19/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nähnyt, että kyse olisi nyt mielipiteen takia kurssilta pois potkimisesta vaan ns. yksityisen keskustelun julkaisemisesta sosiaalisessa mediassa. Monilla kursseilla voidaan käydä aika luottamuksellisia asioita ja niiden julkaiseminen ilman asianomaisten lupaa on törkeää. 

Olihan keskustelun aloitus myös todella provo huomioiden tilanteen ja paikan. Kysymyksen ja kommentin voisi esittää omasta mielestäni rakentavammin jos oikeasti tähdätään oikeaan keskusteluun. Eikä me tiedetä, mitä luennolla on käyty tai oltiin sillä hetkellä käymässä.

Vierailija
20/870 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Opiskelija ei ole jaksanut keskittyä luennolla tai ei pysty ymmärtämään aihetta. Ihmisellä voi olla poikkeava kromosomisto, epätyypilliset sisäiset ja ulkoiset sukupuolielimet tai vain kuukautisia muistuttavaa hormonitoimintaa, kuten linkin mukaan on 26% miehillä.

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/2015112520724671

Miesten hormonivaihtelu ei kyllä liity kuukautisiin mitenkään 😃

Kuukautisiin tarvitaan kohtu ja naishormonit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi