"tuommoisilta vammasilta uimahallissa käynti pitäisi kieltää"
Olen entinen "himourheilija, mutta onnettomuuden syynä joudun käyttämään liikkumiseen apuna joko rollaattoria tai pyörätuolia.
Mieluummin käytän esim. uimahallissa pyörätuolia, koska altaaseen laskeutuminen on helpompaa, kun kipeällä jalalla.
Olen pitkästä aikaa päässyt liikkumisen makuun. Minä en yhtään muistanut, että nyt on menossa talvilomat.
Menin suihkutiloihin ilman pyörätuoliani, koska se ei oikein mahdu sinne minnekkään. Liikun siis "ihan hyvin myös kävellen, mutta käveleminen on hidasta ja ontuvaa.
Sitten yksi pikku lapsi juoksi jalkaani ja lensin tästä seurauksena nurin, jolloin kaverini tuli siihen heti ja kysyi että kävikö pahasti. Minä sitten sanoin, että ei käynyt, mutta jalka tais ottaa vähän itseensä (paineen tunnetta, ei kipua).
Takaa tämän lapsen äiti tokaisi nuo sanat otsikosta. Ne sattuivat kovasti, koska olen juuri aloittanut vesiliikunta harrastuksen (käynyt pari viikkoa uimassa). Oli suuri kynnys edes tulla "ihmisten ilmoille" vammoineni.
Kommentit (33)
Miksi kehitysvammaiset tai pyörätuoli rajoitteiset ei saisi tehdä
mitään? Miten te ihmiset voitte olla noin ahdasmielisiä? Me
kaikKi olemme yhtä tärkeitä jumalan silmissä pistäkää se
mieleen. T:Tiina
Miten joku voi sanoa että kehitysvammaset kiusaa kun
ne oikeesti haluaa vain autta niitä jotka tarvitsee
apua Ja te jotka sanotte että pyörätuolissa istuvia
on kauheeta auttaa hei haloo miten te voitte olla
noin itsekkäitä
Jumalauta. Olisit tirvaissut turpaan sitä äitiä.
Onko Henna tullut keskustelemaan......
Lapsi parka, joutuu tommosessa perheessä kasvamaan. Vamma ei tartu mutta asenne kyllä.
Tiina rauhoittuu nyt. Ja ap, yksi niistä muutamasta kymmenestä jotka asiakkaana oli sun kanssa yhtä aikaa, sanoi pahasti. Ne muut eivät. Toivon sulle suhteellisuudentajua ja parempaa itsetuntoa. Jatka liikuntaharrstustasi. Oikea ongelmasi on epävarmuus/huono itsetunto/tms. Siihenkin saa kyllä apua. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 12:45"]
En ole ikinä kuullut missään aikuisilta minkäänlaista ikävää kommenttia vammaisuudesta. Ainoa ikävä kommentti on tullut 4-5v. lapselta, joka oli yksin uimarannalla: "miks toi ei osaa kävellä? Hyi, miks toi juo tuttipullosta, vaikka on noin iso. Eikös toi osaa edes puhua? Hyi. Mä en leiki tommosen kaa."
Hän siis haukkui ekaluokkalaistani.
Missähän päin Lappia ap asuu?
[/quote]
Miten niin "missähän päin Lappia?"
[/quote]
Talvilomat tällä viikolla
[/quote]
Ei oo Lapissa nyt talvilomat vaan viikolla 10.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 12:45"]
En ole ikinä kuullut missään aikuisilta minkäänlaista ikävää kommenttia vammaisuudesta. Ainoa ikävä kommentti on tullut 4-5v. lapselta, joka oli yksin uimarannalla: "miks toi ei osaa kävellä? Hyi, miks toi juo tuttipullosta, vaikka on noin iso. Eikös toi osaa edes puhua? Hyi. Mä en leiki tommosen kaa."
[/quote]
Miten niin "missähän päin Lappia?"
[/quote]
Talvilomat tällä viikolla
[/quote]
Ei oo Lapissa nyt talvilomat vaan viikolla 10.
[/quote]
Ei ku joo. olikin melkein vuoden vanha ketju.
Miten te voitte olla niin julmia itsemurhan yllyttäminen
on vaarallista Te olette sairaita kun kirjoitatte
tommosta Ei itsemurha ole mikään ratkaisu Minullakin
on tullut itsetuhoisia ajatuksia kun olen lukenut teidän typeriä juttuja
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 12:45"]
[/quote]
Lappilaisuus ei tarkoita asennevammaa, joten jätä tuo typerä aluerasismi. Ap:ta haukkunut nainen on törkeä sika, surullista että on vielä lapsikin. Jos olisin tällaisen tilanteen todistanut, niin olisin todellakin pitänyt naiselle puhuttelun!
Voi ei. Toi oli vielä lisääntynyt. Joiltakin pitäisi kyllä kaikki aukot polttaa umpeen. Toivottavasti ymmärtää lähteä vaihtopakolaiseksi somaliaan koko perhe.
eikö muka voi tykätä erinlaisuudesta ilman että on oma lapsi
kyseesä.terveisin tiina