"Naispsykiatri iski veitsen miehen selkään, saa silti jatkaa virassaan apulaisylilääkärinä"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/77656045-76a9-462a-8613-67d8fc702b16
Mies repi naisen hiuksista lattialle ensin ja naisen olisi pitänyt kiltisti kuolla miehen käsittelyssä? Minkä takia itsensä puolustaminen olisi rikos? Uskon, että ei ole ainoa väkivallan teko mieheltä.
Aivan oikein, että saa jatkaa. Iltalehdeltä sairas kannanotto.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti perheväkivallan uhrien asema suomessa on huono.
Kuten joku jo sanoi, joka pahoinpitely on murhanyritys. Sitä ei ajattele, että nyt vain joku vähän pahoinpitelee, ei iso juttu selviän tästä hengissä. Henkinjääminen on usein sattuman kauppaa, jokainen pahoinpitely voi olla viimeinen.
Sanktiot vakavistakin pahoinpitelyistä ovat pienet ja niitä edelleen voidaan pitää perheenvälisinä välienselvittelyinä. Lähestymiskiellostakaan on harvoin hyötyä, jos sellaista edes ehtii saamaan ennen kuin henki lähtee.
Aina ei myöskään tilanteesta voi paeta, vaikka se ulkopuolisten silmissä vaikuttaisi mahdolliselta. Järkyttävässä humalassakin olevat ovat yllättävän ketteriä.
Olen vahvasti sitä mieltä, että jopa sammuneen tappaminen voi olla itsepuolustusta. Tätä voi olla vaikea ymmärtää, jos ei ole koskaan itse kokenut.
Lisäksi jatkuva väkivalta ja sen pelko hämärtää ajattelua, suhteellisuudentaju katoaa ja uhrin käytös muuttuu ulkopuolisen silmin irrationaaliseksi.
Oletko tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että kyseessä on varmaankin pitkään jatkunut perheväkivalta ja olen nainen, mutta siitä huolimatta tapon yrityksestä tuomittu ei sovi ylilääkäriksi. Ihan vain jo elämäntilanteen takia, mikä tapauksen kuvauksesta ilmenee.
Perheväkivaltaan on saatavissa apua, lähestymiskieltoa voi hakea jne. eli perheväkivalta ei mielestäni ole hyvä motiivi yrittää tappaa ketään. Tilanne muuttuisi, jos apua olisi haettu eikä se auttaisi, jolloin tilannetta voisi ymmärtää hätävarjeluna. Kun lääkäri ja mielen asiantuntija itse tarvitsisi apua, hänellä on ollut todella korkea kynnys hakea sitä (muualta kuin Tarot-korteista). Kuitenkin hän ammatin puolesta tietää mistä apua ja tukea saa toisin kuin moni muu perheväkivallan uhri.
Tässä vaikuttaisi olevan tapaus, missä naissukupuoli on vaikuttanut seurauksiin lieventävästi.
Kommentistasi voi päätellä, ettet ymmärrä.
Kyseiseen tapaukseen on vaikea ottaa kantaa, tietämättä kokototuutta, mutta yleisesti ottaen perheväkivallan uhreilla on huono asema. Keinot puuttua ovat vähäiset ja usein tehottomat. Lähestymiskielloilla ei ole vaikutusta hulluihin.
Tuolle ei uskalla sanoa "ei". Siitä vaan otille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo sanoi, joka pahoinpitely on murhanyritys. Sitä ei ajattele, että nyt vain joku vähän pahoinpitelee, ei iso juttu selviän tästä hengissä. Henkinjääminen on usein sattuman kauppaa, jokainen pahoinpitely voi olla viimeinen.
Sanktiot vakavistakin pahoinpitelyistä ovat pienet ja niitä edelleen voidaan pitää perheenvälisinä välienselvittelyinä. Lähestymiskiellostakaan on harvoin hyötyä, jos sellaista edes ehtii saamaan ennen kuin henki lähtee.
Aina ei myöskään tilanteesta voi paeta, vaikka se ulkopuolisten silmissä vaikuttaisi mahdolliselta. Järkyttävässä humalassakin olevat ovat yllättävän ketteriä.
Olen vahvasti sitä mieltä, että jopa sammuneen tappaminen voi olla itsepuolustusta. Tätä voi olla vaikea ymmärtää, jos ei ole koskaan itse kokenut.
Lisäksi jatkuva väkivalta ja sen pelko hämärtää ajattelua, suhteellisuudentaju katoaa ja uhrin käytös muuttuu ulkopuolisen silmin irrationaaliseksi.
Oletko tosissasi?
Olen 100% vakavissani.
Teoriassa me kaikki keksimme ja tiedämme "keinoja" miten tulisi toimia jos puoliso tai muu läheinen osoittautuu väkivaltaiseksi. Käytännössä tilanne on usein toinen.
Hopeakettu kirjoitti:
"Lisäksi nainen oli kertonut saaneensa tarot-ennustuksen ja kirjoittanut kuvauksen tulevasta, pitkään haudotun päätöksen tekemisestä."
Tämä ! Mitenköhän siellä vastaanotollaan toimii ? Katsooko potilaalle tarot-korteista hoito-ohjeet?
Vierailija kirjoitti:
Kelatkaa jos miehet perustelis raiskauksen seksuaalisella hätätilalla ja se hyväksyttäisiin yleisesti
Vierailija kirjoitti:
Naiset valkopesemässä naisten harjoittamaa väkivaltaa. Oksettavaa
ihan arkipäivää
Mistäs se tiedätte montako kertaa tämä nainen on aikaisemmin pahoinpidellyt miestään? Mistä te tiedätte että vain mies on ollut väkivaltainen ja tämä on ollut viimeinen niitti? Eiköhän ole todennäköisempää, että nämä kaksi ovat humalassa useamminkin ollut YHDESSÄ tukkanuottasilla.
Naisten väkivaltaisuus on tabu ja se näkyy hyvin tässä keskustelussa. Ei ole lainkaan harvinaista, että myös naisilla on ongelmia vihanhallinnan kanssa, mutta siitä vaan vaietaan, koska eihän nyt naiset.
Luotan kyseisen naisen arviointikykyyn tilanteessa hänen ammattinsa takia ja niin pitäisi oikeuslaitoksenkin
Vierailija kirjoitti:
Mistäs se tiedätte montako kertaa tämä nainen on aikaisemmin pahoinpidellyt miestään? Mistä te tiedätte että vain mies on ollut väkivaltainen ja tämä on ollut viimeinen niitti? Eiköhän ole todennäköisempää, että nämä kaksi ovat humalassa useamminkin ollut YHDESSÄ tukkanuottasilla.
Naisten väkivaltaisuus on tabu ja se näkyy hyvin tässä keskustelussa. Ei ole lainkaan harvinaista, että myös naisilla on ongelmia vihanhallinnan kanssa, mutta siitä vaan vaietaan, koska eihän nyt naiset.
Mies kuului naisen lähipiiriin, mutta ei sanota selvemmin miten? Edelleen epäselvää, oliko mies ex- puoliso vai mikä läheinen? Tapahtumapaikka viittaa tosiaan moottoripyöräkerhoon?
Eiköhän uutisessa olisi mainittu, jos takana olisi vuosikausien perheväkivalta. Nainenhan sanoi syyksi vain kyseisen henkilön alkoholinkäytön, vaikka itsekin oli humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Luotan kyseisen naisen arviointikykyyn tilanteessa hänen ammattinsa takia ja niin pitäisi oikeuslaitoksenkin
Missä vaiheessa opintoja opetellaan puukottamista?
Todella omituista, että nainen saa jatkaa psykiatrin työssään Kainuun sairaalassa.
Onko lääkäreistä pulaa, kun näin toimitaan?
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
"Lisäksi nainen oli kertonut saaneensa tarot-ennustuksen ja kirjoittanut kuvauksen tulevasta, pitkään haudotun päätöksen tekemisestä."
Tämä ! Mitenköhän siellä vastaanotollaan toimii ? Katsooko potilaalle tarot-korteista hoito-ohjeet?
Kun on psykiatri kyseessä, en ihmettele yhtään mitään.
Olen käynyt kahden psykiatrin luona (molemmat naisia ja olen nainen itsekin). Toinen oli pikkuvanhan lapsen oloinen, ja hänen arvomaailmansa oli tyystin vinksahtanut. Tulin sen käynnin ja kohtelun jäljiltä paljon huonompaan kuntoon. Toinen oli täysjärkisemmän oloinen, mutta ei osannut juuri muuta kuin hymyillä ja lässyttää. Käyntini syyt olivat sellaiset, että hänen käytöksensä tuntui lähinnä irvokkaalta. Psykiatrikäynnit ovat omalta kohdaltani ohi.
Oliko mies, jota nainen puukotti hänen miehensä?
Missä ihmeen lääkärien kerhotiloissa tämä tapahtui?
Uskooko joku oikea lääkäri Tarot kortteihin? Ei hyvää päivää😂
Vierailija kirjoitti:
Todella omituista, että nainen saa jatkaa psykiatrin työssään Kainuun sairaalassa.
Onko lääkäreistä pulaa, kun näin toimitaan?
Eikai sekään mikään syy olisi?
Moni lääkäri on mennyt kokonaan matkailuun ja pankkeihin töihin ja eduskunnassa niitä on ollut kaiken aikaa!
Mikä lääkärien kerhotila tämä oli, jossa veitsihyökkäys tapahtui?
Voiko lääkäri menettää hermonsa, voiko toimia lääkärinä. Kuka uskaltaa enää vastaanotolle.
Naiset valkopesemässä naisten harjoittamaa väkivaltaa. Oksettavaa