Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteen virkaan 80 hakemusta ja vain 3 kutsuttiin haastatteluun!

Vierailija
04.03.2014 |

Onko tuo ihan oikea suhdeluku?!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmään näihin jatkuvasti. Sähköpostiin tulee aina ilmoitukset. Itse en koskaan pääse haastatteluihin. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kolmessa haastateltavassa oli kolme hyvää ehdokasta. Mitä sitä niitä vähemmän hyviä haastattelemaan, jos on tarjolla lähes täydellisiä.

Vierailija
4/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näin on. Itse yllätyin suuresti kun viime viikolla tuli puhelu, että olen yksi kolmesta, joita haastatellaan (hakijoita 86).

Tällä kertaa panostin tavallista enemmän hakemuksen tekemiseen. Luulen, että sen vuoksi pääsin haastatteluun.

Vierailija
5/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö tuo virka jo pedattu jollekin tietylle hakijalle ja ne kaksi muuta haastateltavaa on vain näön vuoksi?

Vierailija
6/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:27"]

Juu näin on. Itse yllätyin suuresti kun viime viikolla tuli puhelu, että olen yksi kolmesta, joita haastatellaan (hakijoita 86).

Tällä kertaa panostin tavallista enemmän hakemuksen tekemiseen. Luulen, että sen vuoksi pääsin haastatteluun.

[/quote]

Kauanko muuten meni hakuajan päättymisestä siihen, että kutsu haastatteluun kävi?

Vierailija
7/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Plus että se on ihan reilua. Se kertoo, että nuo kolme ovat ylivertaisia eikä muita pompoteta siellä turhaan.

Vierailija
8/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:27"]

[/quote]No minä tein kans tuohon paikkaan yksilöllisen hakemuksen, jossa korostin kyseisessä työssä tarvittavia ominaisuuksia, joita minulla on käyttäen kuitenkin samoja/samantyyppisiä fraaseja joita ns. hakemuspohjassani on. Ja tuon pohjani on aikoinaan arvioinut työterveyspsykologi, joka on tehnyt paljon rekrytointia mutta olin hänellä siis potilaana sillä hetkellä. Sain häneltä (ja olen saanut monilta muiltakin) kehuja siitä kuinka hyvin osaan ilmaista itseäni kirjallisesti. ap

Vierailija
9/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:27"]

[/quote]

Kauanko muuten meni hakuajan päättymisestä siihen, että kutsu haastatteluun kävi?

[/quote]

Reilu viikko. Ensi viikolla haastattelu.

Vierailija
10/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh itse hain v. 2010 TYÖHARJOITTELU -paikkaa johon oli hakenut reilu 190 hakijaa ja 5 pääsi haastatteluun. Sain kyseisen paikan mikä tuntui yhtä todennäköiseltä kuin lotossa voittaminen. Tää on tätä nykypäivää. YT-neuvotteluja pukkaa joka tuutista niin ihmekkös tuo on, että hakijoita on paljon.

Vierailija
11/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa käyttää rekrytointiin resurssseja yhtään enempää kuin on tarpeen. Luultavasti paikkaan on yksi vahva hakija ja varalta (tai sitten vain muodon vuoksi) haastatetellaan kaksi muuta. Meillä haastatteluun kutsutaan joskus enemmän hakijoita, mikäli on tarvetta esim. sijaisille lähitulevaisuudessa.

Vierailija
12/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:27"]

[/quote]No minä tein kans tuohon paikkaan yksilöllisen hakemuksen, jossa korostin kyseisessä työssä tarvittavia ominaisuuksia, joita minulla on käyttäen kuitenkin samoja/samantyyppisiä fraaseja joita ns. hakemuspohjassani on. Ja tuon pohjani on aikoinaan arvioinut työterveyspsykologi, joka on tehnyt paljon rekrytointia mutta olin hänellä siis potilaana sillä hetkellä. Sain häneltä (ja olen saanut monilta muiltakin) kehuja siitä kuinka hyvin osaan ilmaista itseäni kirjallisesti. ap

[/quote]

Hyvä. Olen itse hakenut useaa paikkaa vähän semmoisella "tusinahakemuksella", enkä ole päässyt haastatteluun. Ja ihmekkös tuo, ne paperit ei ole erottunut muista lainkaan. Tällä kertaa teetin cv:n tutulla graafikolla, joka teki siitä myös visuaalisesti upean (vaikka sisältöhän siinä on tärkein).

Tsemppiä.

-5

Vierailija
13/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:28"]

Liekö tuo virka jo pedattu jollekin tietylle hakijalle ja ne kaksi muuta haastateltavaa on vain näön vuoksi?

[/quote]

Olen itse ollut useasti tuossa tilanteessa, minut on kutsuttu vain sen vuoksi että voidaan sanoa että on muitakin haastateltu. Netissä oman alan paikoista puolet on nk. hp-paikkoja missä tehtävää on joku hoitanut jo vuosia ja sitten kun se laitetaan pysyväksi laitetaan isot ilmoitukset että nytpä me ettitään osaajia joukkoomme. just joo.

Vierailija
14/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:27"]

[/quote]

Hyvä. Olen itse hakenut useaa paikkaa vähän semmoisella "tusinahakemuksella", enkä ole päässyt haastatteluun. Ja ihmekkös tuo, ne paperit ei ole erottunut muista lainkaan. Tällä kertaa teetin cv:n tutulla graafikolla, joka teki siitä myös visuaalisesti upean (vaikka sisältöhän siinä on tärkein).

Tsemppiä.

-5

[/quote]Mullakin on stilisoitu cv (itsetekemäni, olen visuaalinen ihminen) mutta eivät edes halunneet sitä liitteeksi tuohon lomakepohjaan niin en sitten laittanut. Oli tämä vähän shokki, ensimmäinen työpaikka jota nyt hain melkein 10 vuoteen - jonka olen siis ollut työelämässä - niin tuollainen suhdeluku tuntui todella hurjalta. ap

Vierailija
15/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain sähköpostiini tänään seuraavan viestin: 

Kiitos hakemuksestasi. 

Hakuaika on päättynyt ja saimme 125 hakemusta. 
Haastattelujen jälkeen tehdystä valintapäätöksestä ilmoitetaan kaikille hakijoille.

Laskin että todennäköisyys saada työpaikka on 0,8 % :D

Vierailija
16/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon päässyt nykyisessä työssäni aina työhaastatteluun, kun olen paperit pistänyt (3 kertaa 4 vuoden aikana). Ja suhdeluku tosiaan ap:n kuvailema 3/80.Mutta jo haastatteluihin mennessäni olen tiennyt, ettei paikkaa irtoa -virkoihin on valittu se,  kuka sitä on ennestään jo hoitanutkin...

Mutta jälkikäteen olen mutkan kautta saanut kuulla haastatelijoilta hyvää palautetta. Se kannustaa.

Viime vuonna en tarkoituksella hakenut edes virkaa, vaikka oli useampi tarjolla. Viihdyn niin erinomaisesti nykytyössäni, vaikka määräaikainen olenkin. Tiedän, että saan jatkaa:) Omalle pomolleni oli tervettä huomata että olen pärjännyt haastatteluissa...On jopa ylpeä nykyään, että ole hänen alaisensa...

Vierailija
17/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut yli puoli vuotta töitä ja ollut monissa haastatteluissa. Julkinen puolikin kiinnostaisi, mutta sinne en pääse haastatteluun, ehkä siksi, kun olen ollut vain yksityisellä töissä. Soitin juuri yhteen julkisen puolen paikkaan ei kiitos -viestin jälkeen. Kuulemma varsinkin määräaikaisiin haetaan tosi valmista pakettia, kun ei ole aikaa opettaa. Lisäksi haussa painotettiin erityisesti paria asiaa, joista itselläni ei ole kokemusta. 140 hakijan joukosta oli otettu yhteyttä kymmeneen, ja loppujen lopuksi kuusi oli haastateltu. Prosessi oli kestänyt, joten osa oli saanut muun paikan haun aikana. Voit hyvin soittaa jälkikäteenkin ja kysyä, mitä haussa painotettiin. 

kun olen itse päässyt haastatteluun, on ensimmäisellä kierroksella haastateltu tavallisesti 7-9 ihmistä ja toisella kierroksella yleensä tuo kolme. Ensimmäisen kierroksen haastateltaviksi kolme on vähän, ainakin mainitsemastasi määrästä. Hakemieni paikkojen hakijamäärät ovat vaihdelleet välillä 60-yli 200.

Vierailija
18/43 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:47"]

ensimmäinen työpaikka jota nyt hain melkein 10 vuoteen - jonka olen siis ollut työelämässä - niin tuollainen suhdeluku tuntui todella hurjalta. ap

[/quote]

Vieläkö sä jankkaat siitä suhdeluvusta. Kun ei ole mitään suhdelukua! Ei haastateltavien määrä riipu siitä kuinka moni paikkaa hakee. Ei ole mitään hyötyä haastatella hirmu liutaa hakijoita. Se vie vain älyttömästi aikaa. Kolme on sopiva haastateltavien määrä ajankäytöllisesti. Ja niiden kaikkien kolmen hakemukset varmasti täyttävät jo kaikki toiveet. Miksi pitäisi haastatella sellaisia, joiden hakemuksissa on puutteita?

Vierailija
19/43 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain pari vuotta sitten paikkaa, jossa perusvaatimuksena maisterin tutkinto ja "erityiseksi ansioksia katsotaan tohtorin tutkinto". Paikkaa oli hakenut 250 ihmistä.

Ja tämä oli ennen viime vuoden massairtisanomisia yliopistoissa.

t. FL

Vierailija
20/43 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hakemissani paikoissa haastateltu 5-20 ja hakijoita ollut 50-200.

Akateeminen asiantuntijatyö pk-seudulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi