Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakka vs lihavuus!

Vierailija
03.03.2014 |

Kumpi; Tupakointi vai lihavuus, terveyden kannalta. Lihavuus tappaa, mutta niin tupakkakin. Kaikki tietää tupakan lisäävän syövän yms riskiä, lihavuus aiheuttaa diabetestä... Kerro ihmeessä mielipiteesi ;)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat pahoja, pahoja, pahoja.

t. pullerotupakoija, ja juu, alkokin maistuu

Vierailija
2/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan mutta olen hoikka. Eli tupakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka!

Vierailija
4/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka. Kun välttämättä ei aiheuta tautia, ja mieluummin pysyn hoikkana.

Vierailija
5/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin vihdoin monen (todella monen) yrityksen jälkeen eroon tupakasta reilu puoli vuotta sitten ja olen siitä niin onnellinen, että kertyneet kuusi lisäkiloa eivät haittaa yhtään! Elämän laatuni on niin paljon parempi savuttomana, että valitsen kyllä lihavuuden. Se on väliaikaista ja muutettavissa :) 

Vierailija
6/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:29"]Tupakka. Kun välttämättä ei aiheuta tautia, ja mieluummin pysyn hoikkana.

[/quote]

Ei aiheuta lihavuuskaan välttämättä. Minä sanon ennemmin lihavuus, koska tupakoitsija myrkyttää ympärilläolijat

Hoikka ja savuton

Vierailija
7/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen hoikka tupakoitsija ja nykyinen muutaman kilon pyöristynyt savuton valitsee lihavuuden. Siitä on helpompi päästä kuin tupakasta.

Lääkäri kehui valintaa myös.

Vierailija
8/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijoista suurin osa saa joko keuhkoahtaumataudin tai keuhkosyövän, molemmat tappavia tauteja joihin tarvitaan vuosien kalliit hoidot. Kaikki lihavat eivät saa diabetesta, ja lihavat voivat laihduttaa ja vielä parantua diabeteksestä. On tutkittu että jo 10% laihduttaminen vähentää aika paljon sairastumisriskiä, mutta jos tupakoitsija jättää pari tupakkaa askista päivässä polttamatta, se ei auta yhtään mitään.

Myös alkoholismi on kalliimpi tauti kuin lihavuus.

Vierailija
9/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan fakta on, että tupakointi lyhentää elinikää enemmän, ja on vaarallisempaa.

Lievä ylipaino voi jopa pidentää elinikää, ja merkittävä lyhentää vain hieman. Saa olla ihan hirvittävän lihava, että se olisi yhtä suuri terveysriski kuin tupakointi.

Vierailija
10/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi kaikkineen aiheuttaa yhteiskunnalle 1,5-2 miljardin euron kulut, ja tupakkavero tuo vain 600 miljoonaa takaisin.

Lihavuudesta aiheutuu vuodessa 330 miljoonan euron kulut yhteiskunnalle.

Kaikista sairain ihminen on lihava tupakoitsija alkoholisti, mutta onneksi kuolee pian pois.

Vierailija
11/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus, rööki haisee :P Pääsin puoli vuotta eroon tupakoinnista jonka aloitin 13-vuotiaana. Nyt olen 22. Helppo vastata, että mielummin lihava! (:

Vierailija
12/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmh... Lopetin tupakan polton vuosi sitten. Painoa ei tullut yhtään lisää, mutta 2.tyypin diabeetes kyllä.

Enkä ole sitten mikään onneton läski, vaan ihan normi painoinen hoikka :|

Aina ei vaan nallekarkit mene tasan

Vierailija
13/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:29"]Minä poltan mutta olen hoikka. Eli tupakka.

[/quote]

Mutta lihot kun lopetat tupakoinnin.

Vierailija
14/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ne vastaavat tupakka, jotka eivät pysty lopettamaan tupakointia. Minä pystyin. Vastaukseni on lihavuus, vaikka itse en ole lhonut grammaakaan.

Vierailija
15/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on pienempi paha. Olen lopettanut satunnaisenkin tupakoinnin ja ylipainoa ei ole ollut koskaan. Tupakan haju on nykyään niin inhottava, että vaikeata tekee. Samoin tupakoivien haiseva hengitys ja vaatteet. Tupakoiva sairastuttaa toisetkin, en ole kuullut kenenkään sairastuneen "passiiviseen lihavuuteen".

Vierailija
16/30 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus tappaa, mutta niin tupakkakin. Ja porkkanaankin voi tukehtua.

Ihmisten kuolleisuusprosentti on tällä pallolla tasan se 100 teki sitten ihan mitä tahansa.

Vierailija
17/30 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin tupakka koska itse poltan olen hoikka en harrasta liikuntaa kyllä tupakka hoikkana pitää lopettaminen lihottaa sen takia ei lopettaminen tuu edes mieleenkää en halua lihoa mieluummin hoikka kun lihava yök

Vierailija
18/30 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalin painon päälle on järjettömästi ylipainoa. Vaikka 100 kg ylimääräistä. Voisin hyvin uskoa sen olevan terveydelle haitallisempaa kuin tupakointi.

Vierailija
19/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tupakoin olen hoikka että mieluummin tupakka kun että lopetan ja alan lihoa

Vierailija
20/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijoista suurin osa saa joko keuhkoahtaumataudin tai keuhkosyövän, molemmat tappavia tauteja joihin tarvitaan vuosien kalliit hoidot. Kaikki lihavat eivät saa diabetesta, ja lihavat voivat laihduttaa ja vielä parantua diabeteksestä. On tutkittu että jo 10% laihduttaminen vähentää aika paljon sairastumisriskiä, mutta jos tupakoitsija jättää pari tupakkaa askista päivässä polttamatta, se ei auta yhtään mitään.

Myös alkoholismi on kalliimpi tauti kuin lihavuus.

Keuhkosyövän riski koko ikänsä polttaneella on tilastojen mukaan alle 10 %. En sanoisi, että "suurin osa"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme