Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmentynyt mies - kuuluuko vaimon hallita 100% minua?

nelikymppinen mies
10.11.2020 |

Kirjoitan tänne koska olen aidosti todella pahasti hämmentynyt. Pitkä avioliitto on takana, lapset ovat jo kohta aikuisia, nyt nyt hiljalleen pahimman hulluuden hellittäessä tajusin että vaimo hallitsee minua 100%.

Jokainen valveillaolon hetki kotona kuluu hoitaessa hänen määrittelemää tehtävälistaa. Kun olen töissä, hän pommittaa jatkuvasti ties millä asialla mitä pitää hoitaa seuraavaksi. Hän ei anna minun pitää yhteyttä kehenkään, minulla ei ole ollut edes hyvänpäivän kavereita niin kauan kuin olemme olleet naimisissa. Hän ei anna minun pitää vapaasti yhteyttä edes omiin vanhempiini, vaan se tapahtuu tarkalleen hänen fiiliksensä sallimissa rajoissa.

Olin ennen häntä hyvinkin musikaalinen, mutta hän on tehnyt sen selväksi että en soita enää mitään, en laula, en vihellä, koska hän ei siitä pidä. Hän määrää mitä musiikkia kuunnellaan, ja yleensä ei kuunnella mitään, vaan hän päättää pistää radion kiinni. Kotona, autossa, missä vaan ollaan. Joskus jos musiikkia kuunnellaan vaikka automatkalla, minun toiveita ei toteuteta koska minulla on niin huono musiikkimaku. Siksi kuunnellaan vain hänen (tai lasten) valitsemia uusimpia listahittejä.

Hän ostelee itselleen mitä mieli tekee, ja vaatii säännöllisesti niin kalliita lahjoja että perheen talous meinaa mennä kuralle. Minä en saa itse käyttää rahaa mihinkään, en siis yhtään mihinkään, ellen saa häneltä siihen lupaa. Jos joskus minulle "päätetään" ostaa jotain, hän on silti siitä katkera ja haluaa itselleen jotain vähintään yhtä kallista (ja on siitä huolimatta katkera) ja kuittailee loputtomiin siitä mitä minulle ostettiin.

Minulla ei ole yhtään harrastusta, kuten sanottua, töistä kotiin tultuani minulla ei ole sekunninkaan mahdollisuutta tehdä mitään itsenäisesti. En liioittele. Päivän kohokohta on kun hän kertoo että nyt mennään nukkumaan - ihana rauha. Tosin jos satun vaikka kuorsaamaan yöllä, hän saattaa herättää katsomaan videota jonka hän otti kun minä kuorsasin.

Välillä yritän rimpuilla ulos tästä vankilasta, josta seuraa ihan järkyttävä tappelu, päivien mökötys ja marttyrismi. Olen ollut ajattelematta itseäni jo ihan lastenkin takia, ja toki tuleehan paljon asioita hoidettua kun käyttää jokaisen vapaahetken asioiden hoitamiseen tai remontin tekemiseen tai vaikka puutarhanhoitoon. Että on siinä hyvääkin.

Mutta nyt taas ajattelen, että ei tämä voi olla normaalia. Vai voiko? Ovatko kaikki (tai suurin osa) naisista tämmöisiä? Kyselen ihan vapaita, avoimia, mielipiteitä.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis tossun alla.

Vierailija
2/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä lottoat, onko normaalia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole, eikä ole normaalia.

T: vanha vaimo, jolla on edelleen kivaa miehensä kanssa

Vierailija
4/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat jo kohta aikuisia" - kauanko on kakkua jäljellä?

Vierailija
5/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu hallita, mutta ilmeisesti sinun kaltainen tossukka tarvitsee pirttihirmun hallitsemaan tekemisiäsi.

Vierailija
6/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet noin saamaton ja toimintakyvytön ihminen, on suuri onni, että joku aikuinen pitää sinusta huolta.

Vierailija
7/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas monisanaisen kuvaileva mies vauva-palstailemassa. Porvoolainen vaimosi antaa sinun purkaa sieluasi täällä... Tarkistahan vielä onko vehkeet tallella?

Vierailija
8/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan haluaisi tällaista parisuhdetta? Minä naisena en yhtään katselisi miestä jolla ei olisi omaa mieltä ja elämää, saati että joku koittaisi kontrolloida minua. 

Mieti nyt hyvä mies miten haluat elämäsi elää.

Vierailija
9/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä miksi et ole jo lähtenyt. Mun miehellä oli vähän samantapaista exänsä kanssa, mutta nyt elää normaalissa suhteessa minun kanssani.

Vierailija
10/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut tuollaiseen asemaan? Kyllä luulen että yllättävän monessakin voisi olla tuollaisen kotihirmun piirteitä, jos niihin vaatimuksiin aina vaan lammasmaisesti suostutaan eikä pidetä omia rajoja. Opettele sanomaan EI ja kestämään vaimon marttyröinti, huuto tms. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä se aika pian todennäköisesti tottuu, ettet enää ole tahdoton kynnysmatto jota voi määräillä miten vaan. Ja jos ei, voit aian häipyä.

Vierailija
11/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet itse uhriutunut? Olisiko aika ottaa itseä niskasta kiinni?

Tällaisiin suhteisiin tarvitaan aina kaksi osapuolta.

Vierailija
12/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairaita vastauksia täällä ihmiselle, joka kärsii jo valmiiksi ja on epäterveessä suhteessa. Vastaisitteko näin jos Ap olisi nainen? Kynnys pyytää apua tuollaisessa tilanteessa on varmasti korkea.

Vastauksena kysymykseen, ei ole normaalia. Yhteiset hommat pitää hoitaa, mutta sitten pitää kyllä saada olla omia mielenkiinnon kohteita.

Hae keskusteluapua jostain. Tsemppiä Ap! Ja varmasti vaimosikin tarvitsee apua, ei kuulosta että hänkään olisi täysin terve tai onnellinen.

Vierailija
13/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö, että vaimo lähtee, jos et tottele?

Vierailija
14/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaita vastauksia täällä ihmiselle, joka kärsii jo valmiiksi ja on epäterveessä suhteessa. Vastaisitteko näin jos Ap olisi nainen? ...

Kyllä. Ihan vastaavasti naurattaa naiset, jotka vinkuvat kun mies sitä ja mies tätä ja blaa blaa. Itse ovat puolisonsa valinneet ja päättäneet pysyä suhteessa. Asian voi ottaa puheeksi ja jos se ei auta, niin sitten lusikat jakoon.

Vierailija
15/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeena antaisin, että jätä vaimosi! Sinulla on oikeus omaan elämään!

Vierailija
16/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Eivät kaikki naiset ole sellaisia, jotkut ovat sairaalloisesti kontrolloivia ja se on haitallista. Sinun pitäisi erota, ÄLÄ keskustele hänen kanssaan erosta missään nimessä, vaan LÄHDET VAAN. Pelasta itsesi. Ota selvää oikeuksistasi lapsiin ja katso ettei hän kontrolloi lapsiakin sillä tavoin. Sinä päätät omasta elämästäsi, harrastuksistasi ja sinulla on oikeus pitää yhteyttä vanhempiisi /muihin ihmisiin. Ilman kiristystä. Keskustele kriisikeskuksessa tms jos et pääse irti hänestä. Etsi uusi asunto pian.

Vierailija
17/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 peukkua. Armoa ei anneta😂

Vierailija
18/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hallitse lapsiani enkä edes itseäni kuvaamallasi tavalla.

Kertomuksesi sisältää monenlaista henkistä väkivaltaa: taloudellista, ajankäyttöä, eristämistä puolisoa omista kavereista ja sukulaisista, harrastuksen kieltämistä, kuittailua ( Oletan, että on haukkumista), herättämistä eli unen häiritsemistä. Jos toinen kuorsaa, niin eri huoneissa voi nukkua.

Miksi olet antanut vaimosi hallita koko elämääsi? Miksi et mene nukkumaan kun tahdot? Miksi et mene tapaamaan sukulaisiasi kun tahdot? Miksi et ota yhteyttä ystäviisi kun tahdot? Miksi et juuri tänään ota instrumenttia käteesi ja soita? Miksi et juuri nyt laita pitämääsi musiikkia päälle? Miksi suoritat vaimosi tehtävälistaa?

Hallitseeko vaimosi samalla tavalla myös lastesi elämää? Miten alunperin tutustuitte vaimosi kanssa? Ihastuitko hänen tehokkuuteensa yms? Millainen oli elämäntilanteesi vaimoosi tutustuessa? Oliko se järjestyksessä (ei pikavippejä, laskut maksettuna, suhteellisen terveelliset elämäntavat jne.)?

Mikä on saanut sinut hyväksymään vaimosi pomottelun?

Vastauksena kysymykseesi: Ei, tuo ei ole normaalia. Ei kaikki naiset eivät todellakaan ole tuollaisia. Kysymyksesi herättää lisäkysymyksen: Onko äitisi ollut samanlainen? jos ei ole, niin miksi esität tuon kysymyksen?

Vierailija
19/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kuulu. Minä laittaisin muijan vaihtoon. Vaihtamalla paranee.

Vierailija
20/157 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi etsiä ja lukea Eroon läheisriippuvuudesta -ketju, jos on tosissaan eikä provoile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän