Eikö ketään muuta ahdista Ukrainan tilanne?
Ei pitäisi varmaan seurata uutisia kun ahdistaa ajatus sodasta ja sen mahdollisista seurauksista Suomelle.
Kommentit (74)
Ajatelkaa mitä säästöjä tehty. Itärajalla lakkautuksia varuskunnissa.
Pitäskö muuttaa ihan muualle?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:48"]Ajatelkaa mitä säästöjä tehty. Itärajalla lakkautuksia varuskunnissa.
Pitäskö muuttaa ihan muualle?
[/quote]
Lohdutukseksesi voin kertoa, ettei kaksi kärpäsenkakkaa olisi Venäjän tänne marssiessa sen parempi kuin yksi kärpäsenkakka.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:31"]
Olisikohan jokin ero siinä, onko kyseessä entinen osa Venäjää vai täysin itsenäinen maa? OMG...
[/quote]
Ukraina on täysin itsenäinen maa. Ollut 1920-luvulla, ollut 1990-luvulta.
Tunnetko lainkaan Suomen historiaa? Tiedätkö, missä asemassa Suomi oli 1809-1917? Tiedätkö, mitä Stalin kirjoitti päiväkirjaansa hyväksyessään Suomen itsenäisyyden 1917? Tiedätkö, millaisen sopimuksen Molotov teki Saksan kanssa myöhemmin Suomen osalta?
Monen venäläisen näkökulmasta Suomen asema ei ole ollenkaan sen kummallisempi kuin Ukrainan.
[/quote]
Pidän itseäni ihan sivistyneenä ihmisenä, mutta nyt jäi vaivaamaan: mitä se Stalin kirjoitti päiväkirjaansa vuonna 1917? En googlettamallakaan saanut tietää!
Mitä helvetin vellihousuja tässä maassa kasvaa?? En usko, että baltit pissii alleen tällä hetkellä, vaikka baltian maissa asuu prosentuaalisesti ihan älytön määrä venäläisiä. Suomeen MUUTTANEET venäläiset on ihan eri asia, kun venäläinen väestö esim. Ukrainassa. He ovat asuneet siellä ikänsä ja useamman sukupolven ajan.
Ukrainalla ja Venäjällä on taloudellista riippuvutta keskenään, vanhoja maakaasukiistoja (Ukraina pölli kaasut putkista) ja varmasti monia muita rasitteita välillään, josta emme edes tiedä.
Googlettakaa nyt vielä "Venäjä" ja katsokaa, minkä kokoinen se on. Vaikka Wikipediasta. Suomi on kärpäsen paska. Krim on kaukana. Vetäkää henkeä.
Putin uhoaa ihan kuten suurvalloissa on tapana, ette te pissi housuun silloinkaan, kun USA päättää mennä sotilasvoimin ojentamaan porukkaa lähi-itään tai muihin tarpeellisiksi katsomiinsa paikkoihih. Ja he sentään harrastavat sitä melko usein.
Venäjä kokee tämän shown sisäiseksi ongelmakseen, vaikkei Ukraina enää Venäjään kuulukaan. Ei muilla ole hätää, eikä Volodjakaan niin typerä ole, että pilaa kaikki länsisuhteet sotimalla. Viikon päästä se on jo kääntänyt katseensa johonkin muuhun juttuun ja kerää pisteet kotiin jollain myönnytys- ja kädenojennus tempulla.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:07"]
Ukrainalla ja Venäjällä on taloudellista riippuvutta keskenään, vanhoja maakaasukiistoja (Ukraina pölli kaasut putkista) ja varmasti monia muita rasitteita välillään, josta emme edes tiedä.
- -
Putin uhoaa ihan kuten suurvalloissa on tapana...
[/quote]
Noihin muihin viisauksiisi en edes jaksa ottaa kantaa, mutta
a) Suomella ja Venäjällä on myös oma historiansa ja omat kiistansa
b) Ai että kun suurvalloilla on tapana uhota sodalla ja miehittää naapurivaltioitaan, niin katsotaan vaan vierestä ja hys hys, vetäkää henkeä? Tiedätkö miten Hitler valtasi esim. Itävallan ennen toista maailmansotaa ja miksi kaikki vain katsoivat vierestä?
Voi voi, näin ne vain Raamatun ennustukset täyttyy toisensa perään. Onneksi itse tietää mitä tuleman pitää, eikä tarvitse elää pelon alla :)
Voi voi, näin ne vain Raamatun ennustukset täyttyy toisensa perään. Onneksi itse tietää mitä tuleman pitää, eikä tarvitse elää pelon alla :)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:43"]
[/quote]
no kerro lisää?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:43"]
[/quote]
no kerro lisää?
[/quote]Kristus on syntynyt uudelleen, uusi Messias on Vladimir Vladimirovitš Putin. Halleluja!
Valistusta kuuluisille palsta-akateemikoille ja muille neroille
Tietoja Ukrainan historiasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ukraina
Tietoa Suomen historiasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomi
Onhan teillä jo varattuna perhellenne vettä, näkkileipää, rusinoita ja tikkuaskeja?
Minua ahdistaa. Kuvittelen että Putin on Viipurissa tarkistamassa joukkoja. Yllätys yllätys on tullut Suomen vuoro.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 13:25"]
Koska Ruotsi on viimeksi käynyt sotaa? 1808-1809. Siitä on yli 200 vuotta aikaa. Joten ei, en pelkää.
[/quote]
No eikö tämäkin tosiasia kerro teille, että on ihan mahdollista elää maassa, johon sotaa ei ole tulossa? Silti te täällä huokailette, ettei ole sellaista sukupolvea, joka ei sotaa kokisi.
Jos te hermoheikot asuisitte Ruotsissa, niin lyön vetoa, että olisitte sanomassa jotakin tyyliin "niin kauan on tätä rauhan aikaa kestänyt, että nyt se sota varmasti meidän aikana tulee".
Minua hämmästyttää suuresti, että näin sankoin joukoin (ja moninaisin uusin aloituksin) av:lla lietsotaan sotapelkoa. Oletan tosin, että osa teistä on provoja. Koomista jotenkin. Eipä toisaalta tarvitse täällä nyt kauheasti palstailla, kun ei nämä sota-aloitukset kiinnosta. Tämä olkoon minulle ensimmäinen ja viimeinen kerta kun aiheeseen osallistun.
Hipit järjestää jotain terapiasaunoja, eli kyllä joitakin huolettaa. :D
Ei Venäjä Suomea tarvitse. Koko tämä kriisi on lännen syytä. Venäjä on vuokrannut Simferopolista tilaa maan suurimmalle sotalaivastolle ja nyt kun sopimus on loppumassa tadadaa...heitetän Janukovichin ulos ja kaapataan valtaa. Seuraava askel olisi liittyminen Natoon ja tadadadaa...Amerikan tai Saksan tukikohdat olisivat jo suoraan Venäjän rajalla. Näin Venäjä menettää hetkessä maan suurimman sotalaivastopaikan.Janukovitch maksoi kovan hinnan siitä, että teki yhteystyötä Venäjän kanssa. Saman verran varasti kun muutkin Ukrainaan poliitikot aijemmin.
Ahdistaa. Olen ehkä liian herkkis. Sitä tulee mietittyä että mitä lapsille tapahtuu jos sota syttyisi.
Varmasti monia ahdistaa, mutta mä lopetin sotien pelkäämisen joskus teinivuosien jälkeen, kun ovat asioita, joille en voi yhtään mitään...
Ei. En juurikaan seuraa uutisia. Paitsi urheilu-uutisia.
En pelkää, että Suomi joutuisi sotaan, mutta jos Ukraina ja Venäjä alkavat sotia, niin totta kai se vaikuttaa EU-maihin ja sitä kautta myös Suomeen.