Onko 10 000 askelta päivässä paljon? S Health..
Syötin juuri tietoni puhelimen S Health sovellukseen ja se kertoo että laihtuakseni 10kg (1kg/viikko) toukokuuhun mennessä minun pitää kävellä 10 000 askelta päivässä.
Onko se paljon? En ole koskaan laskenut askeliani niin ei mitään hajua....
Tietysti myös ruokavalioni tulee olemaan terveellinen ja "herkuton" :)
Kommentit (116)
Siis jos vaan makoilee kotona ja pesee pyykkiä yms perushommia niin ei todellakaan tule mitään tuhansia askeleita täyteen. Tulee tuhat vaikka kuinka kipittäisi.
10000 askeleeseen pitää jo liikkua kauan.
Raksasiivoojana askelia saattaa tulla reilusti yli 20 000 päivässä! Eilenkin tuli 25 000 askelta, työ + työmatkat. :O Näin on helppo kyllä pitää itsensä kunnossa.
Ennen siivoamista minulla oli ensin tavoitteena 10 000 askelta päivässä, mikä vastaa noin 1.5h kävelyä. Sain sen vaan kävelemällä joka paikkaan, ei bussia eikä polkupyörää. Sitten nostin tavoitteen sinne 19 000 mikä on jo noin 3h kävelyä jos oikein arvioin.. Sain sen arkiliikunnalla plus tunnin extrakäveilylenkki miehen kanssa.
Hyvää on tehnyt ja painokin tippuisi varmaan kilon viikossa (kuten tippuikin ennen plussausta), ellen olisi raskaana ja söisi näin paljoa. :,D Laihtua kun ei nyt saa. ;)
Hiukan huolettaa että onko tämä raksasiivous hyväksi masuvauvalle, keskustelen siitä seuraavaksi neuvolassa. Olen ajatellut että jos oma vointi on hyvä eikä kropassa tunnu pahalta niin vaaraa ei kai ole..
Vierailija kirjoitti:
Syötin juuri tietoni puhelimen S Health sovellukseen ja se kertoo että laihtuakseni 10kg (1kg/viikko) toukokuuhun mennessä minun pitää kävellä 10 000 askelta päivässä.
Onko se paljon? En ole koskaan laskenut askeliani niin ei mitään hajua....
Tietysti myös ruokavalioni tulee olemaan terveellinen ja "herkuton" :)
On se ihan hyvä määrä. Itse tosin kävelen joskus 20 000 askelta päivässä mutta on toi 10 000 ihan hyvä. Ärsyttää kun jotkut huijaa siinä silleen et ne ois saanu muka 200 000 askelta päivässä...
tänään 22 000 askelta eli ei tuo ole vielä mitään
askelmittari voi olla sen 50% väärässä,ellei enemmänkin. Riittää kun ajelee vanhalla dieselautolla niin askeleita ropisee tuhottomasti.
Siivoojan työssä tulee helposti 20000 askelta työpäivä aikana.
Itselle tulee noin 30000 askelta päivässä
Minä olen rakennusmaalari tehtaassa ja minulle tulee 8 tunnin työpäivänä yli 20 000 askelta. Jos käyn töiden jälkeen vielä lenkillä, niin määrä saattaa olla illalla 25 000 - 30 000. Ja silti olen lievästi ylipainoinen.
Kun juoksen 9,5 kilometrin lenkin, tästä tulee normaalisti askelia n. 11000. Jos kävelisin saman matkan, askelia tulisi n. 12000 - 13000.
Tähän vielä päälle päivän normaalit kävelyt (n. 1800 - 4500 askelta).
Mittarina Garmin Forerunner 35.
Minusta tuo on todella paljon. Olen työtön ja masennuspotilas mutta yritän silti tehdä edes 20 minsan lenkin päivässä jolloin saan vaivaiset 3000 askelta täyteen. Koska askelmittari on puhelimessa, en tiedä paljonko saan siihen päälle kotona liikkumalla vessaan, jääkaapille, tekemällä kotitöitä.
10 000 askelta tulee sitten vasta täyteen kun kävelen 2 km kaupungille ja pyörin siellä asioilla ja takaisin ja liikun todella paljon.
Mulle 10 000 on ihan normaali päivä.
Työmatkoista tulee jo 2500 suuntaansa, eli puolet kymppitonnista.
Lounaalla tulee helposti 1000-2000 lisää.
Työpäivän jälkeen ostoksille tai ruokakauppaan. Kaupungilta kotiin kävellen, tai esim. vähän kauemmalta bussipysäkiltä. Siitä tulee jo se 3000-4000.
Jos mulla olisi koira tai jaksaisin käydä vähän useammin varsinaisella lenkillä, tulisi varmasti päivittäin 20 000 täyteen ja olisi edelleen ihan tavallista arkiliikuntaa.
Mittarina Fitbit ranteessa.
Felicia kirjoitti:
Raksasiivoojana askelia saattaa tulla reilusti yli 20 000 päivässä! Eilenkin tuli 25 000 askelta, työ + työmatkat. :O Näin on helppo kyllä pitää itsensä kunnossa.
Ennen siivoamista minulla oli ensin tavoitteena 10 000 askelta päivässä, mikä vastaa noin 1.5h kävelyä. Sain sen vaan kävelemällä joka paikkaan, ei bussia eikä polkupyörää. Sitten nostin tavoitteen sinne 19 000 mikä on jo noin 3h kävelyä jos oikein arvioin.. Sain sen arkiliikunnalla plus tunnin extrakäveilylenkki miehen kanssa.
Hyvää on tehnyt ja painokin tippuisi varmaan kilon viikossa (kuten tippuikin ennen plussausta), ellen olisi raskaana ja söisi näin paljoa. :,D Laihtua kun ei nyt saa. ;)
Hiukan huolettaa että onko tämä raksasiivous hyväksi masuvauvalle, keskustelen siitä seuraavaksi neuvolassa. Olen ajatellut että jos oma vointi on hyvä eikä kropassa tunnu pahalta niin vaaraa ei kai ole..
hei tisulimameli, ei se masuvauva vahingoitu jos itse kestät hyvin askeleet.
sitte viikkikuukkiviiivulimiimeli-vaiheessa voi haitata kyllä
No kuule! Ravintola-ala ratkaisee tämän ongelman! Mittarin tulee askeleita ihan reippaasti parhaillaan 30000/ päivä ! Tervetuloa alalle ..
Olen diabetes potilas 70v ja saanut Ozepic lääkkeen kun sokeri t ei laske. Olen 102kg 168cm. 2020mittasin lenkit. Tulos 1.3 milj askelta eli. 650km. Tämä oli lähinnä sauvakävely. En joka päivä kävellyt vaan 3 krt viikossa. Kerta noin 4km. Nyt tammikuussa pyrin nostamaan vuoden askeleet yli 2 milj. Sauvoilla. Tuntuu olevan liikaa. Joka paikka särkee. Sauva vaikuttaa olla ja vatsaan.
Vierailija kirjoitti:
MIllaista työtä te teette, joille tuo 10000 askelta tulee päivässä täyteen ilman lenkkeilyä? Ymmärrän kyllä, jos kävelette esim. muutaman kilometrin työmatkan, eikä se siis ole varsinaista lenkkeilyä.
Mutta jos joku normaalisti kotioloissa tai toimistotyössä saa tuon täyteen, niin kyllä täytyy aika levottomasti liikehtiä.
Kyllä minun ainakin piti oikeasti käydä kävelyllä silloin kun askelmittarissa vielä oli virtaa paristossa.
Nykyään on onneksi koira perheessä, joten noita askelia tulee tarpeeksi mittaamattakin.
En lenkkeile. Joka arkipäivä yli 10 000 askelta. Olen varhaiskasvatuksen opettaja.
10 000 askelta on minulla noin kahdeksan kilometriä. Käytän kunnollista askelmittaria ja tarkistan lisäksi matkat kartalta.
En usko, että kukaan kävelee sisätyössään kahdeksaa kilometriä. Mittari voi tietenkin heilua ja rekisteröidä askeleita, jotka eivät ole todellisia.