Onko 10 000 askelta päivässä paljon? S Health..
Syötin juuri tietoni puhelimen S Health sovellukseen ja se kertoo että laihtuakseni 10kg (1kg/viikko) toukokuuhun mennessä minun pitää kävellä 10 000 askelta päivässä.
Onko se paljon? En ole koskaan laskenut askeliani niin ei mitään hajua....
Tietysti myös ruokavalioni tulee olemaan terveellinen ja "herkuton" :)
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:20"]Mä olen kyllä imuroinu tänään 3varttia ja tää ei oikein tunnista imurointia.
[/quote]
Offtopicina: Pitääkö joku imurointiakin kuntoiluna/urheiluna? Ja kuinka iso kämppä pitää olla, että voi mennä noin kauan. 9 tai kymmenen huonetta?
[/quote]
Mä imuroin mun yksiöö kolme varttia. Mä imuroin siis ihan kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 08:38"]
Kannattaa hankkiutua varastoon kävellen suoritettavaan keräilyyn. Jos siinä ei tule askeleita niin ei sitten missään! 8 tuntia pelkkää kävelyä, kyykistelyä ja höpöttämistä luureihin. Kerran katsoin askeleet, 15 000 pelkän työpäivän aikana.
[/quote]
Raksalla hommissa, keskimäärin päivän aikana tulee 20 000 kiirepäivinä lähemmäs 30 000. MUTTA pitää muistaa että nämä mittarit ovat suuntaa antavia.
Paljon lie askeleen pituus? Jos on esim 40cm niin matkana se 10 000 askelmaa olisi 4 km jos laskin oikein (0,4m * 10000 töp töp töpeti töp).
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 09:46"]
On se nyt laihtumisen kannalta hieman eri asia että tuleeko ne 10000 askelta rivakasta sauvakävelylenkistä vai kotona jääkaapin ja sohvan väliä löntystellessä..
[/quote]
Niin onkin. On ihan eri asia kävellä rasvaa polttavalla sykkeellä kuin kävellä taloa ristiin rastiin kaiken maailman pikkuaskareiden takia. Mutta kotiloissa ihan vain askelia tulee helposti enemmän kuin töissäkäyvällä istumatyöntekijällä päivän aikana.
[/quote]
No niinpä. Täällä on mennyt ihan sekaisin hyötyliikunta, jonka seurauksena tulee tehtyä erilaisia liikkeitä (kumartelua, kyykistelyä, nostelua, kurkottelua) ja aerobinen liikunta. Se 10 000 askelta on yhtä tyhjän kanssa, jos laiskasti kävellään 10 askelta vessaan, 10 askelta sohvalle, 10 askelta jääkaapille... Siinä kuuluu oikeasti kävellä pitkäkestoisesti. Ei ehkä koko 10 000 askelta kerrallaan, mutta parissa kolmessa erässä, ja niin, että oikeasti liikkuu reippaasti eteenpäin. Ei tarvitse hiki tulla, mutta hengästyminenkin on jo ihan ok. Jos siis haluaa laihtua ja kohentaa kuntoa.
Olen 14 vuotias poika ja askelia kertyy päivittäin noin 20 000 . Onko se paljon ikäiselleni?
Se on normaali suositus kaikille
osta askelmittari, sillä se selviää.
Mutta kyllä se kilometreissä on.
Se tulee normaalissa aktiivipäivässä mulle ilman liikuntaa. Ei ole erityisen paljon.
jos askeleen pituus on 70cm, niin 10000 askelta on 7km
Se on aika paljon, jos teet istumatyötä ja kuljet työmatkat autolla ovelta ovelle, etkä harrasta liikuntaa. Jos 2 tajuaisi minkälaisia sohvaperunoita suurin osa ihmisistä on, hän ei väittäisi 10 000 askelta normaalisuoritukseksi, mutta se on jokaiselle kohtuullisen terveelle ja kävelykykyiselle täysin mahdollinen päivittäinen askelmäärä ja sen saa helposti täyteen arkiliikunnalla -jos haluaa, joten ap:lle määrän ei pitäisi olla ongelma.
Se on se normimäärä ei vielä vaadi mitään lenkkeilyä. Noin 7 km minulla.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:43"]
Se on aika paljon, jos teet istumatyötä ja kuljet työmatkat autolla ovelta ovelle, etkä harrasta liikuntaa. Jos 2 tajuaisi minkälaisia sohvaperunoita suurin osa ihmisistä on, hän ei väittäisi 10 000 askelta normaalisuoritukseksi, mutta se on jokaiselle kohtuullisen terveelle ja kävelykykyiselle täysin mahdollinen päivittäinen askelmäärä ja sen saa helposti täyteen arkiliikunnalla -jos haluaa, joten ap:lle määrän ei pitäisi olla ongelma.
[/quote]
ei se ole minun väite, vaan ihan virallinen UKK- instituutin ohje.
Mun 70v äiti väitti, että hän puuhaa kotona ja kulkee edestakaisin niin paljon päivän mittaan, että siitä tulee vaikka kuinka, ei tarvi erikseen harrastaa liikuntaa. Sai sitten jonkun lehtitilauksen kylkiäisenä askelmittarin ja käytti sitä päivän. Tulos oli 1300 askelta. Eipä puhunut aineesta sen jälkeen enää mitään...
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:38"]osta askelmittari, sillä se selviää.
Mutta kyllä se kilometreissä on.
[/quote] Niin no se olisi kyllä hyvä hankinta. Puhelin laskee askeleet lenkillä mutta enhän mä sitä muuten koko ajan mukanani kanna.
Paljonko se on kilometreissä? Ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:44"]Se on se normimäärä ei vielä vaadi mitään lenkkeilyä. Noin 7 km minulla.
[/quote] Niin sinulle mutta minäpä en kävele juuri yhtään päivän aikana. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:43"]jos askeleen pituus on 70cm, niin 10000 askelta on 7km
[/quote] Vastaus olikin jo tullut edellisiä kirjoittaessani :) Ap
MIllaista työtä te teette, joille tuo 10000 askelta tulee päivässä täyteen ilman lenkkeilyä? Ymmärrän kyllä, jos kävelette esim. muutaman kilometrin työmatkan, eikä se siis ole varsinaista lenkkeilyä.
Mutta jos joku normaalisti kotioloissa tai toimistotyössä saa tuon täyteen, niin kyllä täytyy aika levottomasti liikehtiä.
Kyllä minun ainakin piti oikeasti käydä kävelyllä silloin kun askelmittarissa vielä oli virtaa paristossa.
Nykyään on onneksi koira perheessä, joten noita askelia tulee tarpeeksi mittaamattakin.
Ei se ainakaan mulla töissä täyty, mutta ei ole autoa ja kävelen osan työmatkasta, käyn kävellen kaupassa yms. Ei se lopulta kovin paljon vaadi. Esim. lauantaina pyörin lapsen kanssa iltapäivän kaupungilla ja 7 km tuli täyteen myös 5-vuotiaalle. Jos taas olen matkoilla tms. ja tulee liikuttua enemmän niin kyllä silloin tulee tuplamäärä askelia.
No minä taas ihmettelen miten te oikein elätte, jos teistä tuo määrä tuntuu isolta... Minä olen neljän lapsen kotiäiti, 170cm/ lähes120kg eli todella ylipainoinen, en harrasta liikuntaa ja valtaosan ajasta olen kotona. Silti minulle tulee askelmittarin mukaan päivittäin noin 13 000 askelta. Se muodostuu päivittäisestä touhaamisesta lasten kanssa, normaalista ulkoilusta, kotitöistä ym. Jos käyn pitemmällä lenkillä tai muuten liikun, saan helposti yli 20 000 askelta.
Ja tämä ei todellakaan ole laihduttanut minua! Eli saa kyllä olla todella lapanen, jos häviää minun kaltaiselleni koti-sialle askelmäärässä! :D
Mä teen istumatyötä, tänään askeleita tähän mennessä 9625.