Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes kaikki työpaikat nykyään haussa vuokrafirman kautta...

Vierailija
09.11.2020 |

Älytöntä että pitäisi käyttää pakolla näitä välistä vetäviä riistäjäfirmoja, joista ei työntekijä saa mitään etuja. Taidan sitten vaan lomailla tän lomautuksen ajan.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten.

Pääasia on että töitä löytyy.

Ja sehän on työnantajalle edullisempaa, ottaa työntekijän vain silloin kun tarvii.

Vierailija
2/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on sellaisiakin paikkoja, joissa vuokrafirma hakee työntekijää mutta ilmoituksessa sanotaan , että työllistyy suoraan yritykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu vuokrafirman kautta töissä ja pääsin sitä kautta koeajan jälkeen talon kirjoille.. eikä mulla kyllä muutenkaan mitenkään paska maku jääny siitä vuokrafirmasta

Vierailija
4/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten.

Pääasia on että töitä löytyy.

Ja sehän on työnantajalle edullisempaa, ottaa työntekijän vain silloin kun tarvii.

Kyllä mä jotain ongelmia näen siinä, jos vuokrafirman kautta otetaan työntekijöitä mieluummin kuin palkataan suoraan. Joku syy on aina taustalla, ja vain joskus se on aidosti työntekijän tarpeen väliaikaisuus.

-eri

Vierailija
5/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa ymmärtää, että se on palkasta pois se vuokrafirman osuus, koska jonkun sekin on maksettava, yksi välistävetäjä lisää, ihan kuin Eu:n  korkein verotus ei riittäisi.

Vierailija
6/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kannattais kouluttautuu jotta ei joudu noiden kanssa tekemisiin?

Vierailija
7/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa ymmärtää, että se on palkasta pois se vuokrafirman osuus, koska jonkun sekin on maksettava, yksi välistävetäjä lisää, ihan kuin Eu:n  korkein verotus ei riittäisi.

Mulla on aina ollu TES:n mukainen palkka vaikka olisin ollu vuokrafirman kautta?

Vierailija
8/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole EU:n korkein verotus, vaan peruskeskitasoa.

Vierailija
9/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollu TES:n mukainen palkka vaikka olisin ollu vuokrafirman kautta?

Mä oon suoraan firmassa töissä ja saan enemmäån kuin TES, ja meillä on noita vuokrafirmojen tyyppejä samoissa töissä, mutta niillä on huonommat palkat eikä lomia yms etuja tai sairaslomaa yms.

-Ovat ikäänkuin työmarkkinoiden heittopusseja.

Aika harva pelkällä TESsillä tekee.

Vierailija
10/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä kannattais kouluttautuu jotta ei joudu noiden kanssa tekemisiin?

Ei se koulutus aina auta asiaa, myös koulutettuja ihmisiä on työttöminä ja ottavat töitä sieltä mistä niitä löytyy.

Vierailija
11/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole vaan ainoastaan tietyntyyppisten matalapalkka-alojen työpaikat.

Vierailija
12/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Johtuu siitä että jos sinä vuokraisit firman niin kyllä siellä lopulta olisi jokatapauksessa työpaikka odottamassa. Vaikka eihän se kuitenkaan hapankaalia voita, mutta on se voi kuitenkin parempaa kuin margariini. Eikä se edes riitä. Koska herran tähden sentään mikä sinua vaivaa? Onko se työpaikka nyt kuitenkaan niin tärkeä asia? Väliäkö sillä miten sen saa? Luulisi ettei se niin pilkuntarkkaa olisi. Mutta kyllä minä joskus vielä aion töitäkin tehdä.

Vierailija
13/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon suoraan firmassa töissä ja saan enemmäån kuin TES, ja meillä on noita vuokrafirmojen tyyppejä samoissa töissä, mutta niillä on huonommat palkat eikä lomia yms etuja tai sairaslomaa yms.

Minulla oli ihan TESsin mukaiset lomatkin kyllä, siinä missä palkkakin oli TESsin mukainen. Sairauslomakin palkallinen. Työvuorolistat tuli myös ajoissa kuten kaikissa muissakin paikoissa.

Ei itsellänikään ollut mitään pahaa sanottavaa vuokrafirman kautta työskentelystä. Silti kyllä mieluummin työllistyn suoraan firman kirjoille.

Vierailija
14/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kuule ole. Ite saan vuokrafirman kautta jopa tessiä parempaa palkkaa.

Vierailija
15/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että vuokratyössä ei kerry lomia eikä saa pitää sairauslomaa? Jepjep...

Vierailija
16/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nähdä vuokrafirmoja ongelmana, kun verrataan siihen kuinka paljon työttömät tekevät ilmaiseksi hommia työllistämistä edistävien palvelujen nimikkeellä. 

Vierailija
17/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen turbolammas tuli avautumaan, bääbää.

Vierailija
18/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyöntekijöillä on sentilleen sama tuntipalkka kuin vakituisillakin meidän firmassa.

Vierailija
19/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että vuokratyössä ei kerry lomia eikä saa pitää sairauslomaa? Jepjep...

Normaalisti kertyy kesälomat. Pekkaset maksetaan palkassa. Sairaslomasta saa palkkaa, mikäli vuorot on ollut sovittuna ja sairastuu. Sairaana tietenkään ei voi varata vuoroja. Palkassa ei ole eroa. Vuorolisät maksetaan normaalisti.

Onko teillä oikeasti noin huonoja vuokratyöfirmoja ollut vai perustuuko nämä vain luuloihin?

Vierailija
20/37 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi työnteettäjälle edullisempaa palkata minut suoraan, maksavat nelinkertaisen hinnan työpanoksestani vuokrafirman kautta. Toki säästävät sosiaalikuluissa eikä tarvitse huolehtia erottamisista yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi