Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen koko elämäni ajan luullut, että kaikilla ihmisillä soi aina päässä joku biisi/melodia

Vierailija
02.03.2014 |

Hah. Ihan oikeasti luulin. Itselläni pyörii nyt " jos sun lysti on". Sitä ennen oli "gone with the sin" ja hetkeä aiemmin "Kulkurin iltatähti".

Olen ihan tosissani olettanut, että kaikilla pyörii mielessä joku biisi.

Kerroin, tai mainitsin tästä musikaaliselle miehelleni ja hän piti minua outona

Kokemuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 09:48"]

Biisien lisäksi mulla "soi" usein päässä joku yksittäinen lause, usein jostain leffasta tai tv-ohjelmasta. En mitenkään tietoisesti ajattele sitä, mutta se pyörii luupilla siellä taustalla päiväkausia, eikä se tyypillisesti liity yhtään mihinkään minulle ajankohtaiseen. Parhaillaan se lause on "I'll give you store credit in the amount of four dollars."

[/quote]

OT mutta oliko tuo lause Frendeistä, se jakso missä Ross ostaa liian ison sohvan,sahaa sen kahtia ja yrittää palauttaa kauppaan?

[/quote]

Toki. Mutta siis näitä lauseita voi tulla mistä vain. Esim. tuolla jaksolla ei ole minulle mitään erityistä merkitystä, en ole ostamassa sohvaa tai palauttamassa mitään enkä muista nähneeni sitä jaksoa vuosiin.

Vierailija
22/31 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minä myös uudelleensanoitan lauluja päässäni välillä jonkun teeman mukaan. Se alkaa kuin itsestään, ja sitten saatan hauskuuttaa(?) sillä tuotoksella seuralaistani. Tai ei tätä enää nykyään tapahdu niin usein kuin menneisyydessäni... Se on aika suorassa suhteessa kokemani elämänilon ja rentouden kanssa, kun niitä pullahtelee mielen päälle.

15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ollut vuosia ja nyt vaivaa taas niin että en voi nukkua enkä keskittyä. Joudun pyytämään sairaslomaa koska työstä ei tule yhtään mitään. Biisit ja lauseet voivat olla tosiaan koko elämän ajalta. En ole pariin kuukauteen uskaltanut kuunnella musiikkia ollenkaan eikä se auta yhtään tähän. Pahinta on kun soi vain yksi tai kaksi fraasia jostain. Viime päivinä on soinut repeatilla kohta Pullotetaan kyyneleet viedään ne Baden Badeniin. Välillä Kasmirin joku kesäbiisin osa väärillä sanoilla koska en muista niitä. Joku ysäribiisi Move it on up, move it on up. En voi ees riidellessä saada rauhaa tältä. Esim. jos kumppani sanoo että sä et ymmärrä mua niin alkaa Apulannan Ilona: En aina voi sua ymmärtää...

Vierailija
24/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla soi ajoittain, samoin joskus jää joku lause, sanonta tai hokema päälle. Eikä millään meinaa päästä eroon. Mutta se liittyy mitä varmimmin minun pakko-oireisiin. Minulla on pakko-oireita ja ajatuksia, joita juuri nyt hallitsen hyvin. Mutta etenkin heti jos on stressiä, niitä on vaikeampi hallita ja niitä tulee enemmän.

Vierailija
25/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin vielä edelliseen että tää alkoi aikuisiällä ja on jaksottaista eli saattaa mennä pitkiä aikoja että ei ole mutta heti jos stressiä tai unettomuutta niin tulee ja saanut joskus pois neurolepteillä joita saanut lääkäriltä unettomuuteen. Neuroleptejä käytetään isoina annoksina psykoosiin ja pienempinä annoksina esim. unettomuuteen ja ahdistukseen. Googletin just taas tätä ja löysin Suomi24-ketjun jossa moni poti tätä ja jotkut sanoi että on pakko-ajatuksia. Googletin sitten ne ja osui kyllä.

Vierailija
26/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 jatkaa:
Yleensä tästä piporadiosta (kiitos muuten sinulle nro. 21 tästä sanasta :D ) vapaudun parhaiten vain pistämällä musiikkia soimaan. Joskus jopa sen biisin joka soi päässäni vähäksi aikaa ja sitten joku muu kappale.

Vierailija
27/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin messissä.

Päässä soi biisejä lähes aina. Heti herättyä puhkean säveliin ja sieltä voi tulla ihan mitä vaan. Kappaleita, joita en itsekään muista osaavani, vaikka jostain 60- luvulta. Suomeksi tai englanniksi, jopa ruotsiksi. Osaan ulkoa lyriikoita valtavasti. Pystyn laulamaan mukana kappaletta, jonka olen kuullut viimeksi kymmeniä vuosia sitten.

Lisäksi toistelen mielessäni fraaseja, usein sellaisia, jotka ärsyttävät suunnattomasti tai jotka vain muuten haluaisin unohtaa. 

Usein mietin, kuinka paljon aivokapasiteettia minulta kuluu edellämainittuihin asioihin. Luulisi, että jokainen sopukka päässä on täynnä musiikkia. Ihme, että pystyn vielä oppimaan uusiakin asioita. Ja laululyriikoita. 

Mieheni, joka ei ole musikaalinen, ei voi käsittää kykyäni muistaa lyriikoita. Hän ei osaa ulkoa edes "Jänis istui maassa".

Olenkin miettinyt, että olisi pitänyt säveltää kaikki koulukirjojen tekstit. Matematiikan kaavat menisivät kuin vettä vaan, kun niissä olisi sävel.

Vierailija
28/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein soi, joo. Mutta huomaan, että silloin kun olen stressaantunut, soi todella häiritsevästi ja yleensä yksi ja sama biisi koko ajan, jopa päiviä. Se on kamalaa, kun unikaan ei meinaa tulla, raikaa vain se biisi päässä. Sitten kun stressi laukeaa, on taas mukavan hiljaista.

Vierailija
29/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:31"]

Olen niin messissä.

Päässä soi biisejä lähes aina. Heti herättyä puhkean säveliin ja sieltä voi tulla ihan mitä vaan. Kappaleita, joita en itsekään muista osaavani, vaikka jostain 60- luvulta. Suomeksi tai englanniksi, jopa ruotsiksi. Osaan ulkoa lyriikoita valtavasti. Pystyn laulamaan mukana kappaletta, jonka olen kuullut viimeksi kymmeniä vuosia sitten.

Lisäksi toistelen mielessäni fraaseja, usein sellaisia, jotka ärsyttävät suunnattomasti tai jotka vain muuten haluaisin unohtaa. 

Usein mietin, kuinka paljon aivokapasiteettia minulta kuluu edellämainittuihin asioihin. Luulisi, että jokainen sopukka päässä on täynnä musiikkia. Ihme, että pystyn vielä oppimaan uusiakin asioita. Ja laululyriikoita. 

Mieheni, joka ei ole musikaalinen, ei voi käsittää kykyäni muistaa lyriikoita. Hän ei osaa ulkoa edes "Jänis istui maassa".

Olenkin miettinyt, että olisi pitänyt säveltää kaikki koulukirjojen tekstit. Matematiikan kaavat menisivät kuin vettä vaan, kun niissä olisi sävel.

[/quote]

Lisään vielä, että minulla tämä ei liity stressiin eikä minulla ole pakkoajatuksia. Aikuisella pojallani on sama taipumus ja hänellä sitävastoin on pakkoajatuksia.

Vierailija
30/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini kertoo myös kuulevansa musiikkia pään sisällä tosi usein. Jos kappaleet on monimutkaisia, esim jotain klassista, se saattaa haitata jo keskustelua muiden kanssa.
Itsellä ei nyt koko ajan joku soi päässä, mutta aika usein pala jotain biisiä. En ole mitenkään erityisen musikaalinen enkä muista sanoja, joten sitä raivostuttavampaa, kun päässä pyörii vaan yksi säe.

Vierailija
31/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi.. :) Ärsyttävimpiä on juuri ne lyhyet pätkät jotka pyörii. Kun olis kiva kuunnella se kappale loppuun :D

Minulla alkaa biisit soimaan myös kolinasta tai rytmistä, esim yhden maksukorttini pin-koodi näpytellään rytmissä "Nalle on puh" josta biisi lähtee :D Nalle on puh, nalle on puh..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme