Mtv: "Parikat löytyvät lähes kaikkien kaapista".
Mtv:n uutisen mukaan Minna Parikan suunnittelemat kengät löytyvät lähes kaikkien suomalaisten naisten kenkäkaapista. Onko tosiaan näin? Itselläni ei ole, enkä myöskään tunne ketään kenellä olisi.
Kommentit (104)
Kuuluu samaan sarjaan kuin se, että kenenkään suomalaisen palkka ei voi olla alle 2400 kuussa.
Yhdellä työkaverilla oli kerran sellaiset pupukorvat töissä. Me luultiin, että ne oli jostain lasten muskarikerhosta kun olivat niin hassun näköiset. Ei sillä toiste niitä jalassa ollut, kertoi myyneensä jossain kirpparitorilla eteenpäin kun ne olivat niin epämukavat jaloissa.
Oli huonosti uutisoitu, ei varmasti ole jokaisella eivätkä nuo jokaisen silmää miellytä.
Eikö teistä tässä ketjussa ole kuitenkin tarpeettoman negatiivistä kommentointia? Nuohan ovat laadukasta työtä, kokonahkaa ja erittäin hyvät jalassa kun lesti sopii.
Minulla ja tytöllä on yhteensä neljät, kaikissa ei ole pupunkorviakaan. Vanhimmat omistani ovat päälle 10 vuotta olleet kovassa käytössä ja edelleen kuin uudet. Minusta on ollut hieno juttu, että suomalainen on kansainvälisten suunnittelijoiden tasoista jälkeä.
Ainakaan omassa lähipiirissä ei ole kenelläkään. Mutta on outoa, että lopettaa eikä myy firmaa. Se kielii siitä, että ei ole ollut kovin kannattavaa hommaa ja laskusuunnassa bisnekset. Yleensä kun otetaan exit niin aina myydään firma. Ilmeisesti ei vaan osannut uudistaa brändiä ja kehittää eteenpäin. Aika normaali suomalainen tarina yhden idean firmasta.
Vierailija kirjoitti:
Oli huonosti uutisoitu, ei varmasti ole jokaisella eivätkä nuo jokaisen silmää miellytä.
Eikö teistä tässä ketjussa ole kuitenkin tarpeettoman negatiivistä kommentointia? Nuohan ovat laadukasta työtä, kokonahkaa ja erittäin hyvät jalassa kun lesti sopii.
Minulla ja tytöllä on yhteensä neljät, kaikissa ei ole pupunkorviakaan. Vanhimmat omistani ovat päälle 10 vuotta olleet kovassa käytössä ja edelleen kuin uudet. Minusta on ollut hieno juttu, että suomalainen on kansainvälisten suunnittelijoiden tasoista jälkeä.
Mikä tahansa edes semilaadukas kenkä on hyvä jalassa jos lesti sopii. Kenkien malli näyttää kuitenkin järjestään olevan hyvin kapea, ja tyypillisesti suomalaisilla on leveä lesti. Suomen markkinoille näitä ei siis ole suunnattu, joka tietty on ihan ok ja järkevääkin. Mutta samalla ei kannata ihmetellä, jos suurin osa kommenteista on negatiivisia, kun tosiaan istuvuus keskimääräiselle suomalaiselle jalalle on huono.
Lisäksi itsekin olen samaa mieltä monien kanssa että pupun korvat yms ovat aika lapsekasta kuvamaailmaa aikuisille naisille. Itse ainakin haluan olla kaunis ja tyylikäs, en näyttää siltä että pomppasin jonkun satukirjan sivuilta. Pupun korvat aikuisen naisen kengissä ovat sama, kuin jos 40v businessmies pukeutuisi hämähäkkimieskuvioisiin kenkiin.
Eräällä ystävälläni on useita parikoita (ja mieletön määrä muitakin kenkiä). Muita en tiedä ja itse olen taas toisessa ääripäässä enkä omista edes korkokenkiä.
Mulla on keikka- ja juhlakenkinä mustat sydänkorkkarit, ne matalampi- ja tukevampikorkoiset. Tykkään! Menee tilanteessa kuin tilanteessa, ovat hillityt peruskorkkarit mutta kuitenkin niissä on se pieni extra. Tuntuvat myös laadukkailta, mulla on jonkin verran ylipainoa ja monista omistamistani korkkareista on jossain vaiheessa ne korot ”löystyneet”, tosin eipä mulla ennen mitään oikeasti laadukkaita olekaan ollut. Nämä on kuitenkin kestäneet jo useita vuosia. Lopetusuutisen luettuani mietin heti, pitäisikö vielä ostaa samat myös kimaltavana versiona kun vielä voi, mutta enpä tiedä missä niitä käyttäisin.
Minä tunnen yhden, jolla on Parikat. Hän oli poliitikko, joka osti kengät television keskusteluohjelmaa varten. Hän ei pystynyt kävelemään niillä, mutta ei ollut tarkoituskaan.
Olisi pitänyt palkata suunnittelijoita ja kasvattaa valmistusta (alihankkjoilla kiinassa) tai tehdä nimeä isommille valmistajille suunnittelemalla, mutta yhden naisen firmaa ei saa kenellekään myytyä jos aikoo downshiftata.
Eikö suomalaisissa muotikouluissa opeteta bisnestä?
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen yhden, jolla on Parikat. Hän oli poliitikko, joka osti kengät television keskusteluohjelmaa varten. Hän ei pystynyt kävelemään niillä, mutta ei ollut tarkoituskaan.
Kuinka monta aivan vastaavaa kommenttia ajattelit tähän ketjuun vielä keksiä?
Kuulostaa siltä, että olet kateellinen Minnan menestyksestä sekä kaikille heille joilla niihin kenkiin on varaa ja joiden jalkaan ne sopii.
Ostin kirpparilta 65 eurolla. Tästä on jo muutaman vuotta aikaa. Pidin yhdessä väitöstilaisuudessa ja häissä, sitten kaappiin. Nyt 2019 taas pidin työkaverin läksiäisissä ja anopin illanistujaisissa
Sellaiset mustat korkokengät. Tosi ajattomat, hyvät jalassa. Työkaveri osti 200 eurolla. Vähän harmittaa kun myin.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen se lesti mahtaa olla, jos enemmistö kertoo että se on huono ja sinusta se on hyvä? Onko se hyvin leveä, kapea, mitä?
Esim. Louboutinejä kehutaan miellyttäviksi jaloissa, toki ne mielestäni painivat ihan eri luokassa parikoiden suhteen. Mihin kansainväliseen merkkiin vertaisit parikoita?
Eipä ole ei. Minä kuljen cittarin kengissä. Ja nekin yleensä alesta. Ei kukaan täällä maalla kiinnitä huomiota toisten kenkiin. Sama vaikka kumppareissa kulkisi.
Parikoita on muitakin malleja kuin korkokenkiä. Tennarit ja bellerinat on hyvät jalassa. Samoin nilkkurit.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on keikka- ja juhlakenkinä mustat sydänkorkkarit, ne matalampi- ja tukevampikorkoiset. Tykkään! Menee tilanteessa kuin tilanteessa, ovat hillityt peruskorkkarit mutta kuitenkin niissä on se pieni extra. Tuntuvat myös laadukkailta, mulla on jonkin verran ylipainoa ja monista omistamistani korkkareista on jossain vaiheessa ne korot ”löystyneet”, tosin eipä mulla ennen mitään oikeasti laadukkaita olekaan ollut. Nämä on kuitenkin kestäneet jo useita vuosia. Lopetusuutisen luettuani mietin heti, pitäisikö vielä ostaa samat myös kimaltavana versiona kun vielä voi, mutta enpä tiedä missä niitä käyttäisin.
Mulla on samat, mutta ei näillä koko iltaa juhlita. Itselläni lähti toisesta päkiästä, en tiedä mitä hermoa puristi. En luovu silti, ostin itselleni täyttäessäni pyöreitä. Oisin halunnut myös tennarit, mutta pohjallinen oli niin liukas, että oli hankala jo kokeillessa, millanen lie olisi ollut käytössä. Tulihan tuo lopetus vähän yllätyksenä, mutta oma firma, oma päätös. TTK sai varmaan miettimään muitakin tapoja elää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta aivan vastaavaa kommenttia ajattelit tähän ketjuun vielä keksiä?
Kuulostaa siltä, että olet kateellinen Minnan menestyksestä sekä kaikille heille joilla niihin kenkiin on varaa ja joiden jalkaan ne sopii.
Maailman väsynein kortti, kateuskortti. Juu siksi joku ei tykkää pupukengistä, koska hän on kateellinen. Ihan varmasti. Juuri siksi. Joku ajatelkaa saattaa olla kateellinen minnalle, marimekolle, retrotyylille, lihapullille, automerkille ja naapurille. Siksi ei tykkää. Koska kateellinen! Ja leveelestinen tanttakin vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa edes semilaadukas kenkä on hyvä jalassa jos lesti sopii. Kenkien malli näyttää kuitenkin järjestään olevan hyvin kapea, ja tyypillisesti suomalaisilla on leveä lesti. Suomen markkinoille näitä ei siis ole suunnattu, joka tietty on ihan ok ja järkevääkin. Mutta samalla ei kannata ihmetellä, jos suurin osa kommenteista on negatiivisia, kun tosiaan istuvuus keskimääräiselle suomalaiselle jalalle on huono.
Lisäksi itsekin olen samaa mieltä monien kanssa että pupun korvat yms ovat aika lapsekasta kuvamaailmaa aikuisille naisille. Itse ainakin haluan olla kaunis ja tyylikäs, en näyttää siltä että pomppasin jonkun satukirjan sivuilta. Pupun korvat aikuisen naisen kengissä ovat sama, kuin jos 40v businessmies pukeutuisi hämähäkkimieskuvioisiin kenkiin.
En tiedä millaisia läskijalkoja sitten nämä vanhemman sukupolven naiset ovat.. jalkahan kasvaa, jos on paljon painoa. Mutta itselleni nämä ainakin sopivat hienosti, samoin kuten monelle kaverille ja tutulle. En ole kenenkään kuullut valittavan, että olisi liian kapeat. Päinvastoin, Parikan kengissä on hyvin leveä lesti.
Jos on tyylikäs nainen ja on silmää pukeutua niin ne pupunkorvat voivat olla tyylikkäät vaikka 60 vuotiaalla. Mutta jos tyyliä ei ole niin varmasti näyttää naurettavalta.
Okei, jos ei ole kateellinen on läskijalka ja tyylitön. Okei!
Ja oliko ne nyt siis kapeat vai leveät? Aiempi kirjoittaja sanoi, että kapeat, sinä sanot leveät.
Suomessa on mitä noin kaksi miljoonaa naista? Lähes kaikkien voisi kuvitella tarkoittavan 80+% eli Parikan olisi pitänyt myydä noin 1,6 miljoonaa kenkäparia ja luultavasti olisi uudestaankin ostavia asiakkaita. Viime vuosina Minna Parikka Shoes oy:n liikevaihto noin 3 miljoonaa vuodessa. 200 euron hinnalla tuo tarkoittaisi 15 000 kenkäparia. Tuolla vauhdilla menisi vajaa 107 vuotta myydä 1,6 miljoonaa kenkäparia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samat, mutta ei näillä koko iltaa juhlita. Itselläni lähti toisesta päkiästä, en tiedä mitä hermoa puristi. En luovu silti, ostin itselleni täyttäessäni pyöreitä. Oisin halunnut myös tennarit, mutta pohjallinen oli niin liukas, että oli hankala jo kokeillessa, millanen lie olisi ollut käytössä. Tulihan tuo lopetus vähän yllätyksenä, mutta oma firma, oma päätös. TTK sai varmaan miettimään muitakin tapoja elää
Siis kenkiinhän pitäisi aina laittaa pohjallinen, näin kenkä säilyy parempana pitempään kun ei jalan hiki ja rasva huononna kengän omaa pohjallista. Estää myös liukumisen. Ohis
Hah, tämä on hauska 😄. Otsikon pitää olla lyhyt ja ytimekäs, joten en laittanut siihen enempää informaatoita.
Mediassa on yleistyksiä aivan liikaa ylipäätään, etenkin naisten asioista. Esim. " Nämä housut ovat tänä syksynä kaikilla", " Tämä hame löytyy jokaisen kaapista". Sitten siellä on kuvia huonosti istuvista peltihousuista tai jostain laatikkomallisesta kauhtanasta, joita ei sitten muotikuvia enempää näekään katukuvassa.
- mutta tosiaan, tuo "työkalu" oli paha 😄