Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mtv: "Parikat löytyvät lähes kaikkien kaapista".

Poponen
09.11.2020 |

Mtv:n uutisen mukaan Minna Parikan suunnittelemat kengät löytyvät lähes kaikkien suomalaisten naisten kenkäkaapista. Onko tosiaan näin? Itselläni ei ole, enkä myöskään tunne ketään kenellä olisi.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmet. Kahdet tennarit ja yhdet korkokengät. Minulle lesti sopii, tosi mukavat jalassa.

Parikan mallistossa on myös paljon muita kuin puputennareita. Uutisen nähtyäni mietin, että pitää ostaa sekä korkkarit että tennarit varastoon :)

Vierailija
62/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauska yleistys jutussa..., itsellä ei ole yksiäkään enkä tunne ketään kenellä olisi.. Liian kalliita kenkiä minun makuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on mitä noin kaksi miljoonaa naista? Lähes kaikkien voisi kuvitella tarkoittavan 80+% eli Parikan olisi pitänyt myydä noin 1,6 miljoonaa kenkäparia ja luultavasti olisi uudestaankin ostavia asiakkaita. Viime vuosina Minna Parikka Shoes oy:n liikevaihto noin 3 miljoonaa vuodessa. 200 euron hinnalla tuo tarkoittaisi 15 000 kenkäparia. Tuolla vauhdilla menisi vajaa 107 vuotta myydä 1,6 miljoonaa kenkäparia. 

Tuosta liikevaihdosta olikin jo aiemmin maininta.

Kenkien myyntihinnat näyttivät olevan 280-395€ eli 225-318€ alvittomana. Eli menisi vieläkin pidempi aika.

Vierailija
64/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on mitä noin kaksi miljoonaa naista? Lähes kaikkien voisi kuvitella tarkoittavan 80+% eli Parikan olisi pitänyt myydä noin 1,6 miljoonaa kenkäparia ja luultavasti olisi uudestaankin ostavia asiakkaita. Viime vuosina Minna Parikka Shoes oy:n liikevaihto noin 3 miljoonaa vuodessa. 200 euron hinnalla tuo tarkoittaisi 15 000 kenkäparia. Tuolla vauhdilla menisi vajaa 107 vuotta myydä 1,6 miljoonaa kenkäparia. 

:D

Ehkä tää juttu oli vähän sellainen mainos, että "nyt naiset äkkiä ostamaan" ettei se miljoonien kenkäparien varasto jää jonnekin seisomaan. Vähän kuin näyttelijöiden "ei oo töitäkään, kauheeta, oon siis raksalla" ja bimbojulkkisten "etsin nyt uutta miestä/naista, tuntuu et nyt suhde olis paikallaan" -ilmoitusluonteiset jutut.

Ei siinä mitään. Siitä vaan ostelemaan ne jotka tykkää.

Vierailija
65/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toimittajat luulevat, että omat kaverit ja pieni työporukka on koko maa tai maailma. Kannattaa mennä vaikka Rovaniemen Prismaan katselemaan ja miettimään, että näinköhän näilläkin kaikilla on kaapissaan Parikat. 

Vierailija
66/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmet; ballerinat, tennarit ja korkkarit. Etenkin ballerinoista ja tennareista tykkään. Korkkarit jääneet vähemmälle käytölle.

Vierailija
67/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Parikka? Onko tää joku salkkarinäyttelijä? Mun kaapissa on kyllä ihan omia kenkiäni. Ei ole ainoankaan Minnan, sen kummemmin kuin Pirkonkaan jatsaria minun kaapissani.

Vierailija
68/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään jolla olisi varaa niin kalliisiin kenkiin.

Vierailija
69/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kalleimmatkin kengät (talvisaappaat) on maksaneet n. 100 € ja nekin outletista. En tosiaan omistaa 300:n euron popoja.

Vierailija
70/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tennarit. Lestiltään ne on samanlaiset kuin muutkin. Leveämpi lesti kuin esim gantilla.

Nahka on hyvälaatuista, pohja ei ole valahtanut kasaan niin kuin muilla tennareilla. On pari vuotta ollut käytössä.

Vierailija
71/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin että paprikat. No ne löytyy kyllä. Varmaan lähes kaikkien muidenkin jääkaapista. Tosin anoppini ei syö paprikaa koska häntä alkaa se närästämään.

Löytyykö teidän jääkaapista paprikaa?

Vierailija
72/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että otsikossa oli kirjoitusvirhe ja tarkoitettiin että "paprikat", mitä minulla ei juuri nyt ole kaapissa, mutta ei kyllä ole tuollaisia kenkiäkään.

Vierailija
73/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen yhden, jolla on Parikat. Hän oli poliitikko, joka osti kengät television keskusteluohjelmaa varten. Hän ei pystynyt kävelemään niillä, mutta ei ollut tarkoituskaan.

Kuinka monta aivan vastaavaa kommenttia ajattelit tähän ketjuun vielä keksiä?

Kuulostaa siltä, että olet kateellinen Minnan menestyksestä sekä kaikille heille joilla niihin kenkiin on varaa ja joiden jalkaan ne sopii.

Täh? Tämän yhden olen kirjoittanut, en enempää.

Minulla ei ole parikoita, koska olen aivan toisenlaisen tyylin ystävä. Niin on mainitsemani poliitikkokin, jonka kanssa naureskelin hänen kenkävalintaansa. Nuo riemunkirjavat korkkarit oli hankittu vain tilaisuuksiin, jossa ei tarvinnut kävellä eikä seistä, vain istua. Vilkaise Ylen aamutelevision naisjuontajien erikoisia kenkiä ja huomaat, mikä niiden tarkoitus on.

Ottaisin kyllä kenkiä Parikan tarjonnasta, jos hinta, tyyli ja ostopaikka olisivat sopivat.

Vierailija
74/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä oma mallisto, vai minkä merkin popot on kyseessä?

En halua klikkailla, jotain klikkiuutista. Miksi tähän ei voi vastata. Onko tosiaan niin tunnettu merkki, että kaikkien pitäisi tietää? Jos sanotaan kaikkien suomalaisten naisten kaapeissa ja oo ikänä ees kuullu niistä. Monissa noissa klikki jutuissa on ollu et joku suunnittelee jollekkin tunnetulle merkille ja ei siksi tunnettu. Mut kai kun kermaperseet tuntee ni kaikkien tulis tuntea?

Vierailija
75/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne löytyy muotitietoisilta ja niiltä joilla on varaa ostaa.

Köyhillä ei ole varaa.

Vierailija
76/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta luulin eka että kyseessä on joku vitsi tai uusi ohjelma Mikko ja Sara Parikasta.

Vierailija
77/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole parinsadan kenkiin varaa. Ymmärrän kyllä mistä hinta muodostuu, enkä sitä kritisoi. Mutta itse tykkään ostaa ajattomia vaatteita ja kenkiä, joita pystyn käyttämään vuodesta toiseen. Ihastelen kyllä Parikan kenkiä muilla ❤️

Ainakaan Parikoita et mainitsemallasi summalla saa. Tai ehkä alesta jotkut.

Vierailija
78/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin niiden ostamista silloin joskus kun olivat vielä muotia. 2008? 2009?

Lesti vaan oli valtavan huono. Korkokin aivan liian takana, ja se nyt on hyvässä korkokengässä ihan perusjuttuja, että korko piirretään kantapään alle. Silloin korkeallakin korolla on helppo seistä ja kävellä.

Jäi siis ostamatta, ja eihän niitä enää vuosiin ole missään tai kellään näkynyt.

Vierailija
79/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uhrannut ajatustakaan Parikan kengille, mutta nyt kun mietin niin en ikinä maksaisi kengistä noin paljoa, etenkin jostain minulle turhake korkkareista tai tennareista. Laadukkaista vedenpitävistä turvakengistä voin maksaa 150 euroa just ja just. Mutta mikäs siinä jos joku tykkää ja tarvitsee tuollaiset, ei silti kannata yleistää, että kaikilla olisi moiset.

Vierailija
80/104 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis myikö liiketoimintansa, vai onko taustalla jokin sairaus? Miksi se omien sanojensa mukaan kannattavan liiketoiminnan lopettaisi? Kyllästyminen ei voi olla nelikymppisellä oikein syynä, tai ainakaan järkevänä sellaisena. Mikä olisi vaihtoehto? Keskon korkokenkien sisäänostaja vai? Tuskin... olisiko terveyden kanssa haasteita?

Tätä minäkin ihmettelen. Jutuissa hehkutetaan miten bisnes kukoistaa, koronasta huolimatta. Sain sen käsityksen että koko toiminta loppuu, kenkien myynti netissäkin loppuu, eli ei kuulosta siltä että brändiä olisi myyty eteenpäin. Vaikeaahan sitä olisi myydä kun se brändi on hän itse, suunnittelijana. Jos ei enää suunnittele popoja niin ei ole enää uusia parikkapopoja.

Raskaana?

Lopettaa yritystoiminnan / kenkien myynnin. Ehkä jatkaa suunnittelijana? Tai sitten haluaa perheen.

Sillä on jo perhe. Eikä perhe-elämän takia töitä tarvi lopettaa, mikä av-mammoille lienee uutinen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä