Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan onnistunut laihduttamaan yli 30kg? Onko urbaani legenda?

Vierailija
09.11.2020 |

Jotenkin mahdotonta, vaikka kuinka yrittää.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt laihtunut vähän yli puolessa vuodessa 24 kg. Tavoite on laihtua vielä noin 10 kg, jotta pääsen normaalipainoon. Talvella minäkin pidin tätä mahdottomana tavoitteena, nyt en enää.

Lääkärin kehotuksesta ka säikähtäneenä siitä, että vanhemmallani todettiin diabetes, päätin yrittää laihduttaa edes 5 kg. Ensin vaan lisäsin liikuntaa. Kun 5 kg lähti ja huomasin, että on kevyempi liikkua, innostuin. Jätin herkut pois. Aloin vähitellen syömään enemmän kasviksia.

Käytännössä olen vaan kävellyt paljon ja kesällä uin. Lisäksi olen syönyt normaalia kotiruokaa terveellisesti. Laihtuminen on mahdollista eikä vaadi mitään merkillistä.

No diabetekseen on lääkkeet, joten se ei motivoi.

Kun on nähnyt diabeteksen takia amputoituja raajoja, niin kummasti se vaan motivoi.

No ajoissa lääkkeet, niin kyllä selviää. Suvussa diabetesta, niin tiedä tapauksen, jolla ei riittänyt itsekuria ruokavalilla hoitaa, niin sai lääkkeet.

No kun olen nähnyt vuosia lääkkeitä syöneitä ihmisiä, jotka silti haluavat herkutella, valittavat kun ruoka ei ole tarpeeksi makeaa ja maukasta, ovat ylipainoisia, eivät liikua ja sitten otetaan nips naps jalkakin pois mutta asenne ei muutu.

Jos olisi vaihtoehto korjata tilanne itse syömällä oikein tai olemalla lihomatta niin kuka sitä ei valitsisi?

Siis viekö ne lääkkeet makuaistin? Tai siis huonontaa sitä? Tuo olisi kyllä paras ratkaisu itselleni.

Vierailija
42/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8kk ja -32kg enkä ole muuttanut muuta kuin jätin alkoholin ja enimmäkseen sokerin ja aloin kävellä päivittäin vähintään puoli tuntia. Yleensä käyn lenkillä aamulla ennen töitä ja illalla käyn salilla tai jossain jumpassa tms

Mitään vhh- tai ketodieettiä en noudata vaan ihan perusruualla mennään

Vau! Paljonko käytit alkoholia ja herkkuja aiemmin? Hurja pudotusvauhti sinulla.

Olin lihonut parissa vuodessa 25kg. Ikävästi päättynyt parisuhde, miesystävä SOITTI, ei vaivautunut edes kasvotusten kertomaan, että on pitänyt jo kuukausia minua hätävarana kun on lämmitellyt uutta naista ja nyt se uusi on niin ihana ettei enää halua tavata minua. 6 vuotta oltiin seurusteltu. Siitä tuli kai jonkunlainen masennus koska aloin juomaan viikonloppuisin paljon, 3l pänikkä saattoi mennä lauantaitissutteluun ja se oli joka viikonloppuista. Tietenkin myös söin mitä sattuu. Sitten lopetin tupakoinnin ja sen korvikkeena aloin vetää kaksin käsin makeaa.

Lopulta havahduin että tuo jatkuvasti väsynyt pöhöttynyt läski joka ei saa edes kengännauhojaan sidottua en ole minä ja etten halua elää elämääni sillä tavalla. Alkoholin ja makean jätin kertalaakista ja liikuntaa lisäsin pikkuhiljaa. Välillä saatan syödä jotain pizzaa tai burgeriaterian mutta ne ei enää kuulu jatkuvaan ruokavalioon vaan hyvin poikkeustapauksiin. Juhlissa saatan juoda lasin viiniä tai syödä kakkupalan mutta nekään ei ole enää edes joka kuukausi listalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8kk ja -32kg enkä ole muuttanut muuta kuin jätin alkoholin ja enimmäkseen sokerin ja aloin kävellä päivittäin vähintään puoli tuntia. Yleensä käyn lenkillä aamulla ennen töitä ja illalla käyn salilla tai jossain jumpassa tms

Vau! Paljonko käytit alkoholia ja herkkuja aiemmin? Hurja pudotusvauhti sinulla.

Olin lihonut parissa vuodessa 25kg. Ikävästi päättynyt parisuhde, miesystävä SOITTI, ei vaivautunut edes kasvotusten kertomaan, että on pitänyt jo kuukausia minua hätävarana kun on lämmitellyt uutta naista ja nyt se uusi on niin ihana ettei enää halua tavata minua. 6 vuotta oltiin seurusteltu. Siitä tuli kai jonkunlainen masennus koska aloin juomaan viikonloppuisin paljon, 3l pänikkä saattoi mennä lauantaitissutteluun ja se oli joka viikonloppuista. Tietenkin myös söin mitä sattuu. Sitten lopetin tupakoinnin ja sen korvikkeena aloin vetää kaksin käsin makeaa.

Lopulta havahduin että tuo jatkuvasti väsynyt pöhöttynyt läski joka ei saa edes kengännauhojaan sidottua en ole minä ja etten halua elää elämääni sillä tavalla. Alkoholin ja makean jätin kertalaakista ja liikuntaa lisäsin pikkuhiljaa. Välillä saatan syödä jotain pizzaa tai burgeriaterian mutta ne ei enää kuulu jatkuvaan ruokavalioon vaan hyvin poikkeustapauksiin. Juhlissa saatan juoda lasin viiniä tai syödä kakkupalan mutta nekään ei ole enää edes joka kuukausi listalla

Ikävää. Niinhän se on, ei kukaan onnellinen liho. Pahimpina aikoina toivoin kuolemaa, siis silloin kun nämä kilot keräsin. Ap

Vierailija
44/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt laihtunut vähän yli puolessa vuodessa 24 kg. Tavoite on laihtua vielä noin 10 kg, jotta pääsen normaalipainoon. Talvella minäkin pidin tätä mahdottomana tavoitteena, nyt en enää.

Lääkärin kehotuksesta ka säikähtäneenä siitä, että vanhemmallani todettiin diabetes, päätin yrittää laihduttaa edes 5 kg. Ensin vaan lisäsin liikuntaa. Kun 5 kg lähti ja huomasin, että on kevyempi liikkua, innostuin. Jätin herkut pois. Aloin vähitellen syömään enemmän kasviksia.

Käytännössä olen vaan kävellyt paljon ja kesällä uin. Lisäksi olen syönyt normaalia kotiruokaa terveellisesti. Laihtuminen on mahdollista eikä vaadi mitään merkillistä.

No diabetekseen on lääkkeet, joten se ei motivoi.

Kun on nähnyt diabeteksen takia amputoituja raajoja, niin kummasti se vaan motivoi.

No ajoissa lääkkeet, niin kyllä selviää. Suvussa diabetesta, niin tiedä tapauksen, jolla ei riittänyt itsekuria ruokavalilla hoitaa, niin sai lääkkeet.

No kun olen nähnyt vuosia lääkkeitä syöneitä ihmisiä, jotka silti haluavat herkutella, valittavat kun ruoka ei ole tarpeeksi makeaa ja maukasta, ovat ylipainoisia, eivät liikua ja sitten otetaan nips naps jalkakin pois mutta asenne ei muutu.

Jos olisi vaihtoehto korjata tilanne itse syömällä oikein tai olemalla lihomatta niin kuka sitä ei valitsisi?

Siis viekö ne lääkkeet makuaistin? Tai siis huonontaa sitä? Tuo olisi kyllä paras ratkaisu itselleni.

No ei sentään :) Heidän sokerihammastaan vaan kolottaa. Ovat siis ihmisiä, jotka tykkäävät makeasta ja haluaisivat syödä vain makeaa ja kaikkea sellaista mikä ei diabeetikolle ole hyväksi.

Vierailija
45/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähä reilu 50kg on lähtenyt.

Oliko lihavuus leikkaus vai miten? Hurja määrä.

Vierailija
46/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita juttuja varmaan viikottain lehdissä, että joku on onnistunut laihduttamaan vähintään 30 kg. Tuskin ne kaikki huijausta ja pelkkää kuvamuokkausta ovat.

Tätä mietin, että onko ne vaan huijausta. Koittanut nyt 2 vuotta laihduttaa, mutta ilmeisesti ei ole kunnon motivaatiota, kun se "elämäntapamuutos" kestää alle viikon.

No miksi muut ei onnistuisi jos sinä et onnistu? Rasvaa palaa niin paljon kuin sitä on, jos oikea dieetti.

Vierailija
47/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää. Niinhän se on, ei kukaan onnellinen liho. Pahimpina aikoina toivoin kuolemaa, siis silloin kun nämä kilot keräsin. Ap

Modetrointi on kyllä syvältä. Yhtään en tiedä mikä sana ihan asiallisessa vastauksessani aiheutti ”kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen”

Yritin tsempata sinua kertomalla, että jaksan nyt paljon enemmän ja olen paljon iloisempi ja että

Ex tai muutkaan ei ole sen arvoisia että voi huonosti syömisen tai juomisen takia

Vierailija
48/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos löydät jokaiseen oman ratkaisun, niin kuin tässä topicissa, niin älä sitten laihduta jos on noin vaikeaa. Pysy lihavana ja negariivisena.

Ainoat sun vaihtoehdot ovat:

1. Pysy lihavana.

2. Lisäät liikuntaa salia ja lenkkejä, joten voit jatkaa syömistä samalla tavalla.

3. Pienennät ruoka-annoksia ja herkkujen määrää. Tai sitten muutat ruokavaliota. Terveellistä ruokaa joutuu syömään paljon että maha täyttyy, mutta kaloreita on niin vähän.

Voithan tehdä niin, että syöt itsesi terveellisesti täyteen noin 1000kcal ja sitten mässytät niitä herkkujasi 200-600kcal illalla.

Kyllä minut on tuomittu tähän ikuiseen lihavuuteen :/ Harmillista, mutta eihän sille mitään voi.

Ei sulla ole motivaatiota. Mikä motivoisi, jos ei terveys?

Ei mikään dieetti kestä, jos ei oikeasti halua muuttua.

Vierailija
49/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

140kg -> 85kg. 190cm mies. Kesällä 2016 painoin 140kg, syksyllä 2018 85kg. Nykyään paino 90kg ja pysynyt siinä aika hyvin.

Tämä onnistui tupakan ja hyvän elämäntilanteen ansiosta. Tupakka tunnetusti vähentää ruokahalua ja oli sellainen elämäntilanne että tuli uusia kavereita mikä motivoi laihduttamaan.

Vierailija
50/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita juttuja varmaan viikottain lehdissä, että joku on onnistunut laihduttamaan vähintään 30 kg. Tuskin ne kaikki huijausta ja pelkkää kuvamuokkausta ovat.

Tätä mietin, että onko ne vaan huijausta. Koittanut nyt 2 vuotta laihduttaa, mutta ilmeisesti ei ole kunnon motivaatiota, kun se "elämäntapamuutos" kestää alle viikon.

No miksi muut ei onnistuisi jos sinä et onnistu? Rasvaa palaa niin paljon kuin sitä on, jos oikea dieetti.

MIKSI ne muut onnistuu ja minä en?? Sitä en ymmärrä! Siksi mietin, onko ne vain keksittyjä tarinoita.

Vierailija
51/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

140kg -> 85kg. 190cm mies. Kesällä 2016 painoin 140kg, syksyllä 2018 85kg. Nykyään paino 90kg ja pysynyt siinä aika hyvin.

Tämä onnistui tupakan ja hyvän elämäntilanteen ansiosta. Tupakka tunnetusti vähentää ruokahalua ja oli sellainen elämäntilanne että tuli uusia kavereita mikä motivoi laihduttamaan.

Tupakka on kyllä tehokas!

Mietin, jos aloittaisin nikotiini purkka kuurin, sillä korvaisi turhan syömisen.

Vierailija
52/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI ne muut onnistuu ja minä en?? Sitä en ymmärrä! Siksi mietin, onko ne vain keksittyjä tarinoita.

Yleensä ei auta jos aloittaa ryminällä hirmu liikunnan ja jonkun ”teho”dieetin. Niistä lipsuu viikossa. Ne kilot ei tulleet yhdessä yössä, ei ne lähdekään yhdessä yössä. Muuta pikkuhiljaa tapojasi: suosi kasviksia, kanaa, kalaa.. jätä kermaiset, rasvaiset ja suolaiset ja makeat. Juo vettä paljon, älä mehuja tai limuja. Vaihda pulla mandariiniin. Kävele useammin pieniä lenkkejä, älä lähde heti juoksemaan maratoonia. Pieniä muutoksia pikkuhiljaa niin painokin muuttuu pikkuhiljaa. Äläkä ravaa vaa’alla jatkuvasti

Vierailija
53/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja loppujen lopuksi se olikin helppoo.Aloin liikkua niin paljon kuin vaan voi ,ulkona nälkä katos,mut söin tietty erilailla. virkeä,nukuinkin vähempi..Kauppapäivät.Muuten lenkkarit jalkaan ja pihalle..Siinnä jää turhat shoppailut,ja kun laihtuu ostaa uusii vaattei,käy kampaajal jnejne.itseään pitää palkita välilläkin.

Vierailija
54/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ei auta jos aloittaa ryminällä hirmu liikunnan ja jonkun ”teho”dieetin. Niistä lipsuu viikossa. Ne kilot ei tulleet yhdessä yössä, ei ne lähdekään yhdessä yössä. Muuta pikkuhiljaa tapojasi: suosi kasviksia, kanaa, kalaa.. jätä kermaiset, rasvaiset ja suolaiset ja makeat. Juo vettä paljon, älä mehuja tai limuja. Vaihda pulla mandariiniin. Kävele useammin pieniä lenkkejä, älä lähde heti juoksemaan maratoonia. Pieniä muutoksia pikkuhiljaa niin painokin muuttuu pikkuhiljaa. Äläkä ravaa vaa’alla jatkuvasti

Tutkimusten mukaan ei ole totta, että nopea alku johtaisi huonoon tulokseen. Päinvastoin, ainakin isoja määriä laihduttaessa sellaisesta voi olla apua, kun saa heti näkyviä ja tuntuvia tuloksia. Ja tutkimusten mukaan myös takaisin lihomisen riski on ihan sama (aina valitettavan korkea, yli 90% kyllå) olipa laihduttanut hitailla elämäntapamuutoksilla tai pikakuureilla.

Itse laihdutin ekat 22 kg sairaalan painonhallintaryhmässä VLCD kuurilla 12 viikossa. Sen jälkeen sitten hitaammin vielä 14 kg kaloreita laskien ja ruokaa syöden. Ei olisi ikinä riittänyt kärsivällisyys alkaa yli 100 kg painosta jollain pikku muutoksilla joilla paino laskee hikiset max puoli kiloa viikossa. Olisi tuntunut että projektista tulee loputtoman pitkä. 

Vierailija
55/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Floridan yliopiston tutkimusten mukaan kilojen pudottaminen nopeasti päinvastoin auttaa 

"nopeiten laihduttaneet naiset saavuttivat viisi kertaa todennäköisemmin 10 prosentin painonpudotuksen puolentoista vuoden aikana verrattuna kahdessa muussa ryhmässä olleisiin. Toisaalta toiseksi nopeiten (0,23-0,68 kilogrammaa/viikossa) laihtuneetkin saavuttivat tavoitteen kolme kertaa todennäköisemmin kuin hitaimmassa ryhmässä olleet. Vauhdikkaimmin laihtuneet eivät myöskään niin helposti keränneet painoa takaisin, tutkimuksesta selviää."

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000000224322.html

Vierailija
56/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tähtää 30 kiloon, tähtää ensin 5 % painonpudotukseen. Jos painat nyt 90 kg, pudota 4,5 kg. Jo sillä on terveysvaikutuksia. Älä aloita huomenna, aloita tänään. Olet viisi kiloa kevyempi jouluun mennessä. Ai, mutta eihän se kannata nyt aloittaa, kun jouluna pitää saada herkutella? Ja uutena vuotena ja oikeastaan vielä loppiaisenakin? Siinäpä se, kun ei riitä, että laihduttaa vaan pitää omaksua sellainen elämäntapa, jossa ei herkutella joulusta loppiaiseen.

Ei, kyllä mun ongelma on se, että illalla pitää jo saada herkutella :( varsinkin jos lasten kanssa mennyt hermot, niin syöminen lohdutta ja piristää. Hankalaa kyllä.

Jos herkut himottaa illalla, niin yleensä se tarkoittaa et päivällä on syöty liian vähän tai kevyesti.

Vierailija
57/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Floridan yliopiston tutkimusten mukaan kilojen pudottaminen nopeasti päinvastoin auttaa 

"nopeiten laihduttaneet naiset saavuttivat viisi kertaa todennäköisemmin 10 prosentin painonpudotuksen puolentoista vuoden aikana verrattuna kahdessa muussa ryhmässä olleisiin. Toisaalta toiseksi nopeiten (0,23-0,68 kilogrammaa/viikossa) laihtuneetkin saavuttivat tavoitteen kolme kertaa todennäköisemmin kuin hitaimmassa ryhmässä olleet. Vauhdikkaimmin laihtuneet eivät myöskään niin helposti keränneet painoa takaisin, tutkimuksesta selviää."

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000000224322.html

Tämä on vaan yksi tutkimus, jossa oli parisataa henkeä.

Ei yhden tutkimuksen takia kannata mitään olettaa.

Kyllä konsensus on, että hitaammin on parempi ja sille on näyttöä paljon, että dieetit ei toimi.

Vierailija
58/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä! Olen 170cm, painoin pahimmillaan 105kg, sain painon laskemaan 60 kiloon.

aloitin syömään kasviksia ja kuntoilemaan, tarkkailin miten laihat ihmiset syö ja elää, päätin tulla yhdeksi heistä. Minulla oli terveyssyyt takana.

Aikaa meni useampi vuosi, lopulta olen nostanut painon tarkoituksellä tähän reiluun 70 kiloon missä nyt olen. 60-kiloisena palelin ja sairastelin koko ajan, ei ollut hyvä olo. Nyt on ja oon tosi tyytyväinen :) Liikunnasta tullut intohimo!

Vihaan liikuntaa! Mutta teen sitä pakosta 3-4x viikko, lenkkejä ja lihaskuntoa. Parasta liikunnassa on se, kun se loppuu :D

Pakko tehdä illalla, koska se väsyttää ja tekee pahantuulikseksi. Kerran koitin aamu salia, olin kuin per seelle ammuttu karhu koko päivän.

Tämä siis Ap.

Liikunnallahan ei ole väliä, se vaan lisää ahmintaa. Eli vähän kaksipiippuinen juttu, kannattaako liikkua, jos haluaa laihtua

Sä olet kyllä aika sekaisin noiden ajatustesi kanssa.

Voithan maata sängyssä ja juoda vettä.

Kai sitä ihmisen on hyvä elääkin. Liikunnasta tulee hyvä oli. Liikunta suttaa moneen asiaan terveydessä. Positiivisesti.

Sokeriaineenvaihdunta, kolesteroli, sydän, keuhkot, lihakset.

Sydän tarvitsee liikuntaa. Anna sille sitä.

Anna keuhkojen tehdä työtään. Hengästytä itseäsi..

Anna elimistöllesi mahdollisuus vahvistua..

Elimistösi kiittää, kun liikut.

Ei sinun tehtäväsi ole maata ja olla laiha.

Liiku syö lepää nuku.

Uni ja lepo ovat tosi tärkeitä, jos laihtua haluat.

Levollinen elimistö huoltaa itseään paremmin luin stressaanatunut.

Nauti ulkoilusta. Syö hyvin ja säännöllisesti.

Kroppa ja aivot tottuu siihen ja alkaa haluta hyvää rytmiä ja terveellistä elämää ihan itsestään, kun tietoisesti muutat tapasi ensin.

Olet muuttanut vähän pakottamalla pikkuhiljaa huonoon ja nyt vaan totuta siihen entiseen hyvään itsesi... Siiihen mikä oli silloin, kun olit normaalipainoinen, miten toimit silloin? Muistele.

Liikunnasta tulee hyvä olo= urbaani legenda! En ole koskaan saanut siitä sitä hyvää oloa! Ihmettelen, mitä kaikki hehkuttaa. Siitä tulee lihakset kipeäksi ja se väsyttää. Siksi liikun vain illalla.

Joo, hyvää terveydelle, mutta hyvää oloa se ei tuo.

Olisi ihanaa olla sporttinen ja NAUTTIA siitä. No, ei tässä elämässä.

Sulla on väärä laji. Mäkin salitreenistä tulin äkäiseksi ja kipeäksi ja väsyneeksi. Menin salille kun kaikki toitottaa että pitää olla salia, salia, sali, muu ei laihduta.

Lopetin salit ja nyt JUOKSEN. Ja se on ihanaa. Kun sain ekat 10kg ylipainoa pois (vieläkin on 18kg liikaa) juoksu muuttui upeaksi, ihan kuin lintu, liidän ja lennän, olen vapaa, askel liitää. En sano että juoksu tekisi juuri sinua onnelliseksi mutta ehkäpä uinti, tanssi, karate?

Vierailija
59/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloitin syömään kasviksia ja kuntoilemaan, tarkkailin miten laihat ihmiset syö ja elää, päätin tulla yhdeksi heistä. Minulla oli terveyssyyt takana.

Aikaa meni useampi vuosi, lopulta olen nostanut painon tarkoituksellä tähän reiluun 70 kiloon missä nyt olen. 60-kiloisena palelin ja sairastelin koko ajan, ei ollut hyvä olo. Nyt on ja oon tosi tyytyväinen :) Liikunnasta tullut intohimo!

Vihaan liikuntaa! Mutta teen sitä pakosta 3-4x viikko, lenkkejä ja lihaskuntoa. Parasta liikunnassa on se, kun se loppuu :D

Pakko tehdä illalla, koska se väsyttää ja tekee pahantuulikseksi. Kerran koitin aamu salia, olin kuin per seelle ammuttu karhu koko päivän.

Tämä siis Ap.

Liikunnallahan ei ole väliä, se vaan lisää ahmintaa. Eli vähän kaksipiippuinen juttu, kannattaako liikkua, jos haluaa laihtua

Olen usein aloittanut laihduttamaan ja mulle on käynyt juurikin noin että liikunta lisää ruokahalua. Toisaalta sitä innostusta liikkumiseen ei ole riittänyt kovin pitkälle. Masentavaa ...

Poikani on onnistunut pudottamaan painoaan hitaasti mutta varmasti. Liikuntaa hän ei harrasta enempää kuin ennenkään mutta alinomaan saan kuulla häneltä että täytyy syödä kellon mukaan ja niin reilu annos että varmasti jaksaa seuraavaan ateriaan. Ja saan aina huomautuksen jos syön ruoka-aikojen ulkopuolella. Joten mulla ainakin tuohon ruokahalun kasvamiseen liikunnan myötä vaikutti ruokailun epäsäännöllisyys. Lisäksi tuli syötyä väsyneenä, surullisena, iloisena...

varmaan painonpudotuksessa on jokaisella omat ongelmansa ja kokemuksesta tiedän, että omille tavoilleen on jotenkin sokea. Onnistuneet vinkkaavat usein pienistä muutoksista. Kai siinäkin on perää. Jostain sitä on aloitettava. Onhan äkillinen muutos aika kova juttu kun ajattelee. Ja monesti paino nousee aluksi. Ehkä hyvä olis ottaa myös mittanauha puntarin lisäksi. Ja joku vanha vaatekappale tsemppivaatteeksi. Puntari ei tosiaan kerro kaikkea ainakaan jos pudotettavaa on paljon. Muistan erään naisen, ikuisen laihduttajan, joka lopulta onnistui. Viisi kiloa. Se ei varmaankaan ole mahdotonta mutta hän oli pudottanut sen liikkumista lisäämällä (vain pyöräilyä) ja ulkonäön perusteella näytti siltä että 15 kiloa olisi ollut lähempänä totuutta.

Ruokapäiväkirja on myös hyvä alkuun pääsemiseksi.

Vierailija
60/90 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis Ap.

Sä olet kyllä aika sekaisin noiden ajatustesi kanssa.

Voithan maata sängyssä ja juoda vettä.

Kai sitä ihmisen on hyvä elääkin. Liikunnasta tulee hyvä oli. Liikunta suttaa moneen asiaan terveydessä. Positiivisesti.

Sokeriaineenvaihdunta, kolesteroli, sydän, keuhkot, lihakset.

Sydän tarvitsee liikuntaa. Anna sille sitä.

Anna keuhkojen tehdä työtään. Hengästytä itseäsi..

Anna elimistöllesi mahdollisuus vahvistua..

Elimistösi kiittää, kun liikut.

Ei sinun tehtäväsi ole maata ja olla laiha.

Liiku syö lepää nuku.

Uni ja lepo ovat tosi tärkeitä, jos laihtua haluat.

Levollinen elimistö huoltaa itseään paremmin luin stressaanatunut.

Nauti ulkoilusta. Syö hyvin ja säännöllisesti.

Kroppa ja aivot tottuu siihen ja alkaa haluta hyvää rytmiä ja terveellistä elämää ihan itsestään, kun tietoisesti muutat tapasi ensin.

Olet muuttanut vähän pakottamalla pikkuhiljaa huonoon ja nyt vaan totuta siihen entiseen hyvään itsesi... Siiihen mikä oli silloin, kun olit normaalipainoinen, miten toimit silloin? Muistele.

Liikunnasta tulee hyvä olo= urbaani legenda! En ole koskaan saanut siitä sitä hyvää oloa! Ihmettelen, mitä kaikki hehkuttaa. Siitä tulee lihakset kipeäksi ja se väsyttää. Siksi liikun vain illalla.

Joo, hyvää terveydelle, mutta hyvää oloa se ei tuo.

Olisi ihanaa olla sporttinen ja NAUTTIA siitä. No, ei tässä elämässä.

Sulla on väärä laji. Mäkin salitreenistä tulin äkäiseksi ja kipeäksi ja väsyneeksi. Menin salille kun kaikki toitottaa että pitää olla salia, salia, sali, muu ei laihduta.

Lopetin salit ja nyt JUOKSEN. Ja se on ihanaa. Kun sain ekat 10kg ylipainoa pois (vieläkin on 18kg liikaa) juoksu muuttui upeaksi, ihan kuin lintu, liidän ja lennän, olen vapaa, askel liitää. En sano että juoksu tekisi juuri sinua onnelliseksi mutta ehkäpä uinti, tanssi, karate?

Aamu uinti on vielä pahempi väsyttäjä kuin sali!

Uiminen on ainoa kiva liikunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan