Suututtaa kuinka vähän ihmiset kayttää maskeja
Kävin viikonloppuna kahdessa isossa kauppakeskuksessa ja totesin että maskisuositus on kyllä mennyt suurimmalla osalla ihmisiä ihan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Miksi sinä et käytä maskia kaupassa tai kauppakeskuksessa?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää kuin maskit on vältellä paikkoja, jossa niitä tarvitsee käyttää.
Ruokakaupassa nyt on vain pakko käydä, ja ei, minulla ei ole varaa tilata ruokaa kotiinkuljetuksella, niinkuin ei varmaan monella muullakaan.
Näinpä juuri. Ja kun maskin käyttö sentään on niin perin vaivatonta niin vaikea ymmärtää miksi niinkin monet sitä vastaan kapinoivat. En usko että tälläkään palstalla maskia vastaan jänkkäävät ovat niitä, jotka todella eivät pätevästä syystä voi käyttää maskia, heitä on pieni määrä ja se on kaikin mokomin ok. Joku ihme vastustamisen tarve vain tuntuu joissakin asuvan ja se on surullista, luulisi että vaikeassa tilanteessa löytyisi vähän yhteisvastuullisuutta mutta ei vain kaikista tunnu löytyvän.
Vai vaivatonta. Itse en ole selvinnyt vielä yhdeltäkään kauppareissulta niin, etten olisi joutunut ottamaan maskia välillä pois ja hengittelemään vähän aikaa ilman sitä. Ja erilaisia maskeja on ollut kokeilussa. Enkä ole mikään astmaatikko edes.
76, en ole noin sanonut??? ?En käytä maskia kun ne eivät suojaa kuin roiskeilta mutta vaikka en itse käytä maskia, se ei silti oikeuta ketään tulemaan kaupassa syliin, ja tätä maskipäät harrastaa, tullaan aivan kiinni kun on se maski, niin luullaan että se suojaa. Mulle on yksi lysti käyttääkö joku maskia vai ei , mutta iholle ei tulla, onko se kovin vaikea kuonokopallisen ymmärtää?
Syyt, miksi en käytä:
-hyöty tutkimusten mukaan olematon
-hankaloittaa olemista
-turhaa roskaa
-koronaa ei käytännössä ole kellään
Vastustamisen tarve??????????????? ÖÖ miten ois ihan vaan se itsemääräämisoikeus kuitenkin. Korona joka ei ole flunssaa pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassa nyt on vain pakko käydä, ja ei, minulla ei ole varaa tilata ruokaa kotiinkuljetuksella, niinkuin ei varmaan monella muullakaan.
Näinpä juuri. Ja kun maskin käyttö sentään on niin perin vaivatonta niin vaikea ymmärtää miksi niinkin monet sitä vastaan kapinoivat. En usko että tälläkään palstalla maskia vastaan jänkkäävät ovat niitä, jotka todella eivät pätevästä syystä voi käyttää maskia, heitä on pieni määrä ja se on kaikin mokomin ok. Joku ihme vastustamisen tarve vain tuntuu joissakin asuvan ja se on surullista, luulisi että vaikeassa tilanteessa löytyisi vähän yhteisvastuullisuutta mutta ei vain kaikista tunnu löytyvän.
Hengityssuojaimen käyttö on aivan yhtä vaivatonta kuin maskin käyttökin. Mutta joku ihmeen vastustamisen tarve joillakin on hengityssuojaimiin.
Tuskin siinä enää on mistään vastustamistarpeesta kyse. Luullakseni on vain niin ettei enin osa ymmärrä maskin ja hengityssyojaimen eroa. Kunhan nyt edes jompaa kumpaa käytettäisiin.
87 niin tai mitäs jos ei käyttäisi mitään, ;;))
Meidän kaupungissa suurimpien markettien pomot kertoivat juuri haastattelussa että n. 90% heidän arvionsa mukaan käyttää maskeja, siis asiakkaista, ja kaikki henkilökunnasta. Siksi meillä täällä onkin hyvä tilanne, kuten on ollut koko ajan. Koko sairaanhoitopiirin alueella vain 112 tartuntaa koko aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vastustamisen tarve??????????????? ÖÖ miten ois ihan vaan se itsemääräämisoikeus kuitenkin. Korona joka ei ole flunssaa pahempi.
Itsemääräämisoikeus kyllä on mutta miksi sitä pitäisi tällaisessa kaikille yhteisessä asiassa käyttää niin päin että kieltäytyy maskin käytöstä jos ei ole terveydellistä syytä, eivätkö kaikille yhteiset asiat oli sinun juttusi, miksi?
Korona on kyllä flunssaa pahempi, siitä lienevät alan asiantuntijat yksimielisiä.
Ihmisille tuputetaan että pidä maskia, vältä ihmiskontakteja, älä tee sitä ja älä tee tuota. Media lietsoo kauhua julkaisemalla suuria lukuja ihmisistä jotka EHKÄ sairastuneet. Ja tartuntaluvut kuitenkin pysyvät pieninä.
Järjestellään kaikenmaailman konsertteja ja järjestäjät pesevät kätensä vastuusta kun sanovat että muistakaa turvaväli ja peskää kädet. Samalla se konserttiväki juotetaan tuhannen humalaan ja ihmetellään kun turvavälit ei pitäny.
Julkkikset lentelee ympäri maata ja oletetaan että kunhan vaan maski on naamalla ja käyn tullessa koronatestissä niin kaikki on hyvin.
Jääkiekkojoukkueet ja muut pelaa pelejään normaalisti. Siellähän niitä tartuntoja koko ajan ollut. Silti saavat jatkaa.
Järjestellään gaala-iltoja sun muita turhia kissanristijäisiä.
Mutta sinä..sinä joka huolehdit käsihygieniasta, pidät turvavälejä, et yski ja pärski ympärillesi, etkä turhaan notku yleisillä paikoilla olet kaiken pahan alku ja saatanasta koska et pidä maskia.
Ja suurin osa maskinaamoista ei osaa käyttää sitä maskia. On hienoja kangasriepuja naamalla joita tuskin edes pestään oikein, saati ollenkaan. Riepu laukkuun ja kohta sama rätti naamalle. Roikotetaan toisella korvalla ja takas naamalle. Hipelöidään maskia ja kasvoja. Unohdetaan turvavälit ja käsienpesut. Mut hei..onhan mulla maski.
Koko maskihomma on yksi iso vitsi. Ja sille nauraa ne jotka käärii tästä maskibisneksestä ne eurot.
Vierailija kirjoitti:
87 niin tai mitäs jos ei käyttäisi mitään, ;;))
Se olisi sitten jo huonompi vaihtoehto kun sekä maski että hengityssuojain ainakin jollakin lailla pienentävät tartunnan mahdollisuutta.
Huoleton kirjoitti:
Maski tuntuu ikävältä. Lisäksi maskipakkomaissa on aivan tolkuttomasti koronaa. Maskinkäyttäjät eivät myöskään osaa pitää turvavälejä. Maskittomuuteni toivon mukaan edes vähän hillitsee heidän iholle pyrkimistään kassajonoissa.
Maskipakkomaissa kuten naapurissamme Ruotsissa? Kukaan ei saa maskin eikä edes maskipakon takia koronatartuntaa vaan siksi, että edelleen ryysitään esim noihin kauppakeskuksiin hengailemaan ja pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengityssuojaimen käyttö on aivan yhtä vaivatonta kuin maskin käyttökin. Mutta joku ihmeen vastustamisen tarve joillakin on hengityssuojaimiin.
Tuskin siinä enää on mistään vastustamistarpeesta kyse. Luullakseni on vain niin ettei enin osa ymmärrä maskin ja hengityssyojaimen eroa. Kunhan nyt edes jompaa kumpaa käytettäisiin.
Sillä on merkittävä ero, kumpaa käytetään. Mutta olet oikeassa, että suurin osa ihmisistä kuvittelee, että maski ja hengityssuojain ajaa saman asian. Omituisinta asiassa on, että yleensä maskinkäyttöä vaativat ovat niitä, jotka eivät itse halua saada tartuntaa. Mä en ole edes hankkinut maskeja, koska en halua saada tartuntaa ja maskit eivät estä mua saamasta tartuntaa. Käytän mieluummin hengityssuojaimia, koska silloin voin mennä käymään iäkkäillä vanhemmillanikin ihan ilman minkäänlaista riepua naamallani. Jos käyttäisin maskia, en voisi mennä käymään vanhempieni luona lainkaan. En edes maski naamallani.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille tuputetaan että pidä maskia, vältä ihmiskontakteja, älä tee sitä ja älä tee tuota. Media lietsoo kauhua julkaisemalla suuria lukuja ihmisistä jotka EHKÄ sairastuneet. Ja tartuntaluvut kuitenkin pysyvät pieninä.
Järjestellään kaikenmaailman konsertteja ja järjestäjät pesevät kätensä vastuusta kun sanovat että muistakaa turvaväli ja peskää kädet. Samalla se konserttiväki juotetaan tuhannen humalaan ja ihmetellään kun turvavälit ei pitäny.
Julkkikset lentelee ympäri maata ja oletetaan että kunhan vaan maski on naamalla ja käyn tullessa koronatestissä niin kaikki on hyvin.
Jääkiekkojoukkueet ja muut pelaa pelejään normaalisti. Siellähän niitä tartuntoja koko ajan ollut. Silti saavat jatkaa.
Järjestellään gaala-iltoja sun muita turhia kissanristijäisiä.
Mutta sinä..sinä joka huolehdit käsihygieniasta, pidät turvavälejä, et yski ja pärski ympärillesi, etkä turhaan notku yleisillä paikoilla olet kaiken pahan alku ja saatanasta koska et pidä maskia.
Ja suurin osa maskinaamoista ei osaa käyttää sitä maskia. On hienoja kangasriepuja naamalla joita tuskin edes pestään oikein, saati ollenkaan. Riepu laukkuun ja kohta sama rätti naamalle. Roikotetaan toisella korvalla ja takas naamalle. Hipelöidään maskia ja kasvoja. Unohdetaan turvavälit ja käsienpesut. Mut hei..onhan mulla maski.
Koko maskihomma on yksi iso vitsi. Ja sille nauraa ne jotka käärii tästä maskibisneksestä ne eurot.
Tässä on tyypillinen esimerkki surullisen tutusta perustelusta tyyliin "kun kerran tuokin niin.....".
Näin ei kuitenkaan tarvitse olla, kullekin yksilölle on mahdollista vastuun kantaminen ihan itse muista välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Maski tuntuu ikävältä. Lisäksi maskipakkomaissa on aivan tolkuttomasti koronaa. Maskinkäyttäjät eivät myöskään osaa pitää turvavälejä. Maskittomuuteni toivon mukaan edes vähän hillitsee heidän iholle pyrkimistään kassajonoissa.
Maskipakkomaissa kuten naapurissamme Ruotsissa? Kukaan ei saa maskin eikä edes maskipakon takia koronatartuntaa vaan siksi, että edelleen ryysitään esim noihin kauppakeskuksiin hengailemaan ja pyörimään.
Lähinnä sen takia, että tavataan läheisiä sisätiloissa sosiaalisissa merkeissä.
Unohdan aika usein ottaa maskin mukaan. Muuten käyttäisin paljon enemmän.
Mua ihmetyttää nää maskeista nipottajat. Mistä tiedätte, ettei maskittomalla ole hyvää syytä sitä olla käyttämättä? Astma, paniikkihäiriö tai ihan vaan se, että happi tuntuu loppuvan. Kaikki eivät sitä kykene käyttämään.
Ja joo, itse käytän maskia koska pystyn. Se suojaa itseäni ja niitä ihmisiä jotka sitä eivät pysty käyttämään. Nyt joku raja tälle maskivainolle.
Mulle on yksi lysti muiden ihmisten maskien käyttö tai niiden käyttämättömyys. Itse en maskia käytä eikä mua kiinnosta muiden terveys sitten pätkääkään.
Lopettakaa toisten kyttääminen ja maskifasismi. Antakaa ihmisten elää ja olla rauhassa ilman vaimojanne ja jatkuvaa saarnaamistanne.
Maskiin keräät kaikista käymistäsi paikoista virukset. Koskettelet maskia ja täten levität käsiesi kautta pöpöt ympäröiviin pintoihin, esim, ovenkahvoihin ymv.
Käsihygienia unohtuu, ja tuudittaututaan valheelliseen turvallisuuden tunteeseen.
.
Tää on todella ahdistavaa aikaa, kun käydään jatkuvasti kuumana toisille. Tekisi mieli itkeä. Loppuisipa tämä h3lv3tin p4sk4 jo.