Suututtaa kuinka vähän ihmiset kayttää maskeja
Kävin viikonloppuna kahdessa isossa kauppakeskuksessa ja totesin että maskisuositus on kyllä mennyt suurimmalla osalla ihmisiä ihan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Miksi sinä et käytä maskia kaupassa tai kauppakeskuksessa?
Kommentit (107)
"Mutta sinä..sinä joka huolehdit käsihygieniasta, pidät turvavälejä, et yski ja pärski ympärillesi, etkä turhaan notku yleisillä paikoilla olet kaiken pahan alku ja saatanasta koska et pidä maskia.
Ja suurin osa maskinaamoista ei osaa käyttää sitä maskia. On hienoja kangasriepuja naamalla joita tuskin edes pestään oikein, saati ollenkaan. Riepu laukkuun ja kohta sama rätti naamalle. Roikotetaan toisella korvalla ja takas naamalle. Hipelöidään maskia ja kasvoja."
Niinpä. Itse olen kuulunut tuohon ensimmäiseen porukkaan. Asun yksin, en ole käynyt juuri missään kauppoja lukuunottamatta ja niissä on ollut yleensä hyvät turvavälit ja lisäksi olen desinfioinut käsiäni mennen tullen. Mutta koska minä ilmeisesti olen kaiken pahan alku ja juuri ja kannan varmasti tuon hurjastelevan käytökseni vuoksi koronaa, olen nyt joitakin kertoja näiden marisijoiden vuoksi käyttänyt kauppareissulla maskia. Minulla on kangasriepu, jonka otan välillä pois tai roikotan korvalla, jotta saan hengitettyä, hipelöin sitä välillä jos se menee huonosti ja rapsuttelen, kun se kutittaa kasvojani. Kaupasta poistuessani taittelen sen laukkuun ja laitan uudelleen naamalle, jos menen vielä toiseen kauppaan. Mutta jee mulla on maski!
https://www.ucsf.edu/news/2020/06/417906/still-confused-about-masks-her…
"But health experts say the evidence is clear that masks can help prevent the spread of COVID-19 and that the more people wearing masks, the better."
https://www.weforum.org/agenda/2020/06/who-updates-guidance-on-masks-he…
https://examine.com/topics/coronavirus-masks/ "We analyzed over 80 studies to help answer your mask questions: efficacy of different types, storage, and more. The specifics vary by mask type, but the overall evidence is clear: masks save lives."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää kuin maskit on vältellä paikkoja, jossa niitä tarvitsee käyttää.
Ruokakaupassa nyt on vain pakko käydä, ja ei, minulla ei ole varaa tilata ruokaa kotiinkuljetuksella, niinkuin ei varmaan monella muullakaan.
Näinpä juuri. Ja kun maskin käyttö sentään on niin perin vaivatonta niin vaikea ymmärtää miksi niinkin monet sitä vastaan kapinoivat. En usko että tälläkään palstalla maskia vastaan jänkkäävät ovat niitä, jotka todella eivät pätevästä syystä voi käyttää maskia, heitä on pieni määrä ja se on kaikin mokomin ok. Joku ihme vastustamisen tarve vain tuntuu joissakin asuvan ja se on surullista, luulisi että vaikeassa tilanteessa löytyisi vähän yhteisvastuullisuutta mutta ei vain kaikista tunnu löytyvän.
Vai vaivatonta. Itse en ole selvinnyt vielä yhdeltäkään kauppareissulta niin, etten olisi joutunut ottamaan maskia välillä pois ja hengittelemään vähän aikaa ilman sitä. Ja erilaisia maskeja on ollut kokeilussa. Enkä ole mikään astmaatikko edes.
Ilmeisesti sitten on jotakin ongelmaa hengityspuolella Kannattaisi mennä lääkäriin, mieluiten heti eikä sitten vasta kun korona sattuu kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Maskiin keräät kaikista käymistäsi paikoista virukset..
Jotka muuten olisivat menneet keuhkoihisi. Se on vähän niinkuin sen maskin ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Itse olen kuulunut tuohon ensimmäiseen porukkaan. Asun yksin, en ole käynyt juuri missään kauppoja lukuunottamatta ja niissä on ollut yleensä hyvät turvavälit ja lisäksi olen desinfioinut käsiäni mennen tullen. Mutta koska minä ilmeisesti olen kaiken pahan alku ja juuri ja kannan varmasti tuon hurjastelevan käytökseni vuoksi koronaa, olen nyt joitakin kertoja näiden marisijoiden vuoksi käyttänyt kauppareissulla maskia. Minulla on kangasriepu, jonka otan välillä pois tai roikotan korvalla, jotta saan hengitettyä, hipelöin sitä välillä jos se menee huonosti ja rapsuttelen, kun se kutittaa kasvojani. Kaupasta poistuessani taittelen sen laukkuun ja laitan uudelleen naamalle, jos menen vielä toiseen kauppaan. Mutta jee mulla on maski!
Kiitokset! Itsellesi ei taida tuollaisesta olla hyötyä mutta jos kuitenkin esim. kaupassa käytät maskia niin ehkäpä muita vähän suojaat. Tietysti, jos opettelisit maskin oikeamman käyton, voisit vähän suojata itseäsikin. Muiden hyväksi uhrautuminen on toki ylevää toimintaa.
Jos on niin vaikeaa laittaa yksi maski naamalle sen takia, että 'aivonne' (tai niiden rippeet) ovat niin itsekkyyden ja ylitsepääsemättömän tyhmyyden sumentamat, kannattaisi hankkia psykiatrin apua.
Maskiasiassa ei ole enää kyse vain epidemian leviämisen ehkäisystä vaan hyvin monien - valitettavasti - halusta ja tarpeesta kontrolloida muita ihmisiä. Maskinipottajille maskista on tullut eräällä tavalla vallankäytön väline ja he kokevat oikeudekseen määrätä muita ja vaatia muilta. Mä käytän hengityssuojainta silloin, kun menen paikkaan, jossa turvavälin pitäminen ei ole mahdollista. Ei ole tarvetta nipottaa kenellekään.