Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työpaikan ikävä ihminen

Vierailija
01.03.2014 |

En osallistu juoruiluun ja työkavereitten panetteluun. Olen pettynyt hoitajiin, jotka kahvi-ja ruokatauoilla puhuvat muitten asioista ja sävy on aina kielteinen. Yksi uudehko työntekijä on jatkuvasti äänessä ja kertoo juttuja toisista ja muut myötäilevät ja nauravat. Kuitenkin edessä päin ollaan toveria näitten parjattujen kanssa. 

Olen ottanut tavaksi lukea lehtiä tai raplaan kännykkää tauolla ja lähden syötyäni pois.

Muutaman kerran yritin kääntää aihetta muuhun, onistumatta.

Tiedän olevani ei-suosittu käyttäytymällä näin ja varmasti yksi haukkumisen kohteista. Sille ei voi sitten mitään. Teen työni ja hoidan ystävyyssuhteeni työpaikan ulkopuolella.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla tuntuu kuuluvan työnkuvaan siivoojien arvosteleminen. En tiedä mitään niin inhottavaa. Jotkut suhtautuvat heihin todella alentuvasti ja aina on jokin huonosti. Minusta jälki on oikein hyvää ja siivoojat mukavia.

Vierailija
22/33 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuvittelevat olevansa ap:n kaltaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus huvittaa miesvaltaisella työpaikalla tietyntyyppiset naiset. Jutut on suunnilleen tätä, kommentin kohteena entisen työpaikan naiset "V**tu akat juoruaa, sekin X koko ajan jauhaa paskaa muista, onneksi miehet ei ikinä juorua samalla tavalla kuin nuo ämmät". Sanoin, että onneksi sinäkään et koskaan puhu pahaa muista. "Just niin!", ja päälle vielä pitkä jauhanta samasta asiasta ja akkojen kanamaisuudesta. Hehe. Minä puhuin juuri nyt pahaa taas puolestani noista, joten en ole muita kummempi. 

Vierailija
24/33 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 08:36"]

Juoruilevien ihmisten kanssa työskenteleminen on yhtä piinaa. Nostan sinulle hattua jos kestät tuon. Miesten kanssa on paljon helpompi tehdä töitä, koska he eivät länkytä turhia, eivät alennu juoruamaan. 

[/quote]

Kuule, näin minäkin luulin ennen, että miehet eivät juoruile. Kylläpä vaan juoruilevat. Olen nykyään miesvaltaisella alalla työssä, ja täytyy sanoa, että ukot juoruilee ihan yhtä paljon kuin naisetkin!

Vierailija
25/33 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 09:18"]

Juoruilevien ihmisten kanssa työskenteleminen on yhtä piinaa. Nostan sinulle hattua jos kestät tuon. Miesten kanssa on paljon helpompi tehdä töitä, koska he eivät länkytä turhia, eivät alennu juoruamaan. 

[/quote]

Kuule, näin minäkin luulin ennen, että miehet eivät juoruile. Kylläpä vaan juoruilevat. Olen nykyään miesvaltaisella alalla työssä, ja täytyy sanoa, että ukot juoruilee ihan yhtä paljon kuin naisetkin!

[/quote]

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
26/33 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 09:18"]

[/quote]

[/quote]

Täsmälleen näin. Naiset usein katsovat miehiä ruusunpunaisten lasien läpi. Tässä esimerkiksi meidän firman (uskovaisen) miesinsinöörin kommentti asiakkaasta "se on ihan hullu". Yhteistyökumppanista "Ei se kykene näitä hommia tekemään". Edellisellä työpaikalla muutama mies jaksoi kyllä haukkua paljonkin niitä jotka eivät olleet paikalla ja nauroivat päälle. Miesten juoruilu on kyllä paljon suorasukaisempaa ja ilkeämpää kuin naisten. He sanovat - mutta selän takana tietenkin - toisia ihmisiä tyhmäksi, idiootiksi, kusipääksi yms. Mutta mullakin vei aikaa tajuta tämä. Nuorena katsoin miehiä samalla tavalla ruusunpunaisten lasien läpi. T. 40+ ikäinen naisinsinööri insinööritoimistosta. 

Vierailija
27/33 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedän olevani ei-suosittu käyttäytymällä näin ja varmasti yksi haukkumisen kohteista. Sille ei voi sitten mitään. Teen työni ja hoidan ystävyyssuhteeni työpaikan ulkopuolella."

Kuule, sä olisit yksi haukkumisen kohteista tuollaisessa yhteisössä ihan silloinkin, vaikka olisit mukanakin siinä juoruilussa, koska niinhän se menee, ettei tosijuoruilija osaa olla lojaali ja suoraselkäisen hyvä ketään kohtaan. Edes ystävänsä eivät siltä säästy, tai ehkä korkeintaan ne, joista hän hyötyy itse jotenkin. Olettehan te ikävä kyllä sen itsekin varmasti joskus nähneet, kuinka hetkessä alkaa ikävä puhe siitä(kin) joka poistuu seurasta, ja kuinka se ei tunnu tuottavan mitään omatunnontuskia juoruilijalle itselleen. Eikä tajua edes hävetä käytöstään. Mä en oikein arvosta sellaista ihmisyyttä, vaikkei nämäkään jutut tietenkään mitään täysin mustavalkoisia ole, koska kaikkihan toisista sentään jotakin joskus juttelee, mutta siinä on ihan vissi ero milloin se menee neutraalista ja hyväntahtoisesta sen rajan yli toiselle puolelle, eli manipulatiiviseen ja oikeasti pahaan käytökseen, jossa tausta-ajatuksena on pelkkä jonkinasteisen vallan kahmiminen itselleen alhaisia keskenkasvuisen rumia keinoja käyttäen.

Vierailija
28/33 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

hah hah

Mieheni lähti juuri kyllästyneenä miesvaltaisesta työpaikasta juuri juoruilun takia. Ja pahin juoruilija ja työpaikkakiusaaja oli mies.

Miehet alentuu vielä typerämpiin juttuihin, kuin juoruilu. Piilotellaan työkaluja yms. ja valehdellaan ylemmille pomoille ja kaivellaan seksuaalisuutta yms.

Eli miehet osaa kyllä todellakin juoruilun ja työpaikkakiusaamisen

Vierailija
29/33 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieroilu inhottaa. Viimeksi tänään yksi työntekijä veljeili oikein sujuvasti sellaisen ihmisen kanssa, jota haukkui toissapäivänä. Ihmettelen suuresti, miten joku kykenee tuollaiseen kirkkain silmin.

Vierailija
30/33 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 10:58"]

[/quote]

hah hah

Mieheni lähti juuri kyllästyneenä miesvaltaisesta työpaikasta juuri juoruilun takia. Ja pahin juoruilija ja työpaikkakiusaaja oli mies.

Miehet alentuu vielä typerämpiin juttuihin, kuin juoruilu. Piilotellaan työkaluja yms. ja valehdellaan ylemmille pomoille ja kaivellaan seksuaalisuutta yms.

Eli miehet osaa kyllä todellakin juoruilun ja työpaikkakiusaamisen

[/quote]

Täysin samaa mieltä. Olen naisvaltaisessa työpaikassa ja siellä pahimpia juoruajia ja selkäänpuukottajia ovat miehet. Kokevat olevansa kukkona tunkiolla.

En muuten ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka ylentävät miehiä ja alentavat naisia pelkän sukupuolen perusteella. Mikä sellaisessa on taustalla? Koetaan miehet parempina ja halutaan kuulua porukkaan? Paljon on myös näitä "olen sellainen poikatyttö" naisia, mutta en ole koskaan tavannut "olen sellainen tyttöpoika" miestä.

Vierailija
31/33 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 08:21"]

Tuollainen pahansuopa juoruilu työkavereista kertoo niistä juoruujista itsestään. Kun puuttuu tietoa, yleissivistystä, niin peitetään se vaje kyseenalaisilla keinoilla. Oikein tekee se, joka menee kertomaan, mitä hänestä on puhuttu selän takana.

[/quote]

Minä en ainakaan haluaisi kuulla, mitä minusta on seläntakana puhuttu. En usko, että se tieto olisi minulle niin arvokasta, että sen vuoksi kannattaisi mielensä pahoittaa. Muutenkin uskon, että se mihin keskittyy (työyhteisössäkin) lisääntyy. Pahojen puheiden kertominen eteenpäin (vaikkakin kohteelle itselleen) on turhaa sopan hämmentämistä ja asian suurentamista. Jos/kun asiaan haluaa vaikuttaa, voi sen mielestäni tehdä paremmin puhumalla kyseisestä henkilöstä jotain positiivista.

Vierailija
32/33 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 09:18"]

[/quote]

[/quote]

Ei pidä paikkaansa.

[/quote]

Ja tasan tarkkaan pitää. Lisäksi osa ukoista luulee olevansa jumalan lahja naisille. No ne olen pitänyt tapanani nitistää heti kättelyssä. Iso osa miehistä on täydellisiä akkoja ... jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Vierailija
33/33 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 08:11"]

En osallistu juoruiluun ja työkavereitten panetteluun. Olen pettynyt hoitajiin, jotka kahvi-ja ruokatauoilla puhuvat muitten asioista ja sävy on aina kielteinen. Yksi uudehko työntekijä on jatkuvasti äänessä ja kertoo juttuja toisista ja muut myötäilevät ja nauravat. Kuitenkin edessä päin ollaan toveria näitten parjattujen kanssa. 

Olen ottanut tavaksi lukea lehtiä tai raplaan kännykkää tauolla ja lähden syötyäni pois.

Muutaman kerran yritin kääntää aihetta muuhun, onistumatta.

Tiedän olevani ei-suosittu käyttäytymällä näin ja varmasti yksi haukkumisen kohteista. Sille ei voi sitten mitään. Teen työni ja hoidan ystävyyssuhteeni työpaikan ulkopuolella.

[/quote]

Tästä saa ehkä vähän passiivisaggressiivisen kuvan. Olen itsekin hankalassa työyhteisössä, jossa on paljon seläntakanapuhumista. En halua mennä siihen mukaan ja pitkään oli hankala löytää roolia siellä. Sitten tajusin, että kun en muihin voi vaikuttaa voin vaikuttaa omaan käyttäytymiseeni. En siihen pahan puhumiseen mene mukaan, mutta toisaalta minun ei tarvitse nähdä näitä henkilöitä pelkästään pahoina. Voin puhua heille muista asioista. Kun vaan sinnikkäästi kääntää sitä keskustelua muihin aiheisiin niin kyllä se onnistuu. Välillä on työkavereiden kanssa ihan hauskaakin kun puhutaan vaikka harrastuksista. Jos jää kokonaan työyhteisön ulkopuolelle tekee olon vaan liian hankalaksi ja sisäpuolelta on kuitenkin helppo vaikuttaa siihen ilmapiiriinkin. Heikkoutensa meillä kaikilla ja turha ylemmyydentunto ei kuitenkaan ole millään elämänosa-alueella hyvästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi