Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet ovat maailman parhaita kaikessa?

Vierailija
18.01.2014 |

Miksi miehet ovat maailman huippuja esim. naisvaltaisilla aloilla, kuten kokIn ammatissa? Gordon Ramsay jne. kaikki maailman huippukokit ovat miehiä. Samoin muotisuunnittelijat. Louis vuitton, armani, tommy hilfiger, levi strauss jne.samoin huippukirurgit, lääkärit, tietotekniikan asiantuntijat jne. Samoin on muuten rahapolitiikan kanssa, rahoituslaitosten johtajat, maailman sijoittajamestarit ovat kaikki miehiä.

Antaako se haaravälistä löytyvä suonekas muna kiksiä elämään niin, että mies valtaa johtopaikan naisilta aina tässä elämässä?

terveisin, mies vantaan martinlaaksosta

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että miehillä on enemmän kunnianhimoa kuin naisilla. Lisäksi minun mielestäni miehet pystyvät paremmin keskittymään yhteen asiaan kuin naiset. Naisilla on usein niin monta tehtävää elämässään, että eivät pysty keskittämään kaikkea (tai lähes kaikkea) tarmoaan yhteen asiaan .Lisäksi menestyvillä miehillä on yleensä vaimo, joka hoitaa monenlaisia arkielämän asioita, joista usein miehillä ei ole pienintä hajuakaan. Ja uskon, että myös ihan biologia vaikuttaa, eli siis hormonitoiminta. Kuukautiskierto vaikuttaa paljon naisen mielialaan, toimintakykyyn jne. Samoin raskaus, synnytyksenjälkeinen aika ja imetys. Ja sitten myöhemmin vaihdevuodet. 

Minun puolestani tämä on ihan ok. En itsekään pystyisi enkä haluaisi keskittyä vain yhteen tai edes kahteen asiaan elämässäni. Enkä voi kuvitellakaan että olisin raskauaikoina pystynyt ja jaksanut hoitaa jotain todella vastuunalaista työtä. Enkä olisi pystynyt jättämään pieniä lapsiani jonkun toisen hoitoon.

Minusta olisi tärkeää ymmärtää ja hyväksyä miesten ja naisten erilaisuus, joka ei tarkoita eriarvoisuutta. Kyllä monet naisetkin ovat kykeneviä hyvinkin vaativiin tehtäviin ja kaikki miehet eivät sitä ole. Minusta tasa-arvotyö on tehnyt aikalailla sen hyvän, mitä sen pitikin, esim. koulutusmahdollisuudet myös naisille, mahdollisuus osallistua työelämään. Nyt voitaisiin miettiä asioita myös laajemmin ja perehtyä siihen, onko kaikki nyt hyvin? Voivatko miehet, naiset, lapset, perheet hyvin?

Tasa-arvon vaatiminen oli ihan perusteltua, kun ajattelee mikä naisen asema ennen oli. Ja miten naisten tekemää ns. ilmaista työtä arvostettiin. Minusta kodin ja lastenhoito on oikeaa ja tärkeää työtä ja vaikkei siitä maksettaisikaan palkkaa, voitaisiin siirtyä esim. jonkinlaiseen yhteisverotukseen. Jos toinen puolisoista olisi kotona, toisen velvollisuus olisi maksaa hänelle eläkevakuutusta.

Tiedän, että olen "vanhanaikainen", eikä mielipiteeni ole suosittu, mutta ajattelen, että monet perheet voisivat paremmin, jos äiti olisi kotona tai miksei isäkin. Samoin pelastuisi moni avioliitto. Meillä on todella onnellinen avioliitto, joka on kestänyt 20 v. Minä olen ollut kotona esikoisen syntymästä lähtien. Kotona riittää edelleen työtä, vaikka lapset ovat jo teinejä ja kyllä he edelleen tarvitsevat vanhempiaan. Minulla on heille aikaa iltapäivisin, kun he tulevat koulusta ja miehellä iltaisin. Mieheni keskittyy täysillä työhönsä, joka on hänelle todella tärkeää. Hän menestyy ja tienaa hyvin. Mies on meillä kaikinpuolin perheenpää, kunnioitan ja rakastan häntä. Samoin mieheni minua. Olemme onnellisia näin.

Ehkä totuus on, että nainen kaipaa kuitenkin, että mies on se johtaja...

Vierailija
2/2 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttämisessä miehet ovat huonoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla