Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eläisitte teini-iän nyt uudestaan teini-ikäisenä mutta nykyisellä elämänkokemuksella varustettuna

Vierailija
08.11.2020 |

mitä tekisitte eri tavalla?

Mä lopettaisin panikoimisen siitä, kelpaanko, olenko ruma, olenko lihava, saanko koskaan poikaystävää jne. Sanoisin vastaan, kun joku sanoisi koulussa ilkeästi. Ottaisin rohkeasti kontaktia luokan hiljaisiin ja yrittäisin olla heille hyvä ystävä. Pukeutuisin vapaammin enkä välittäisi siitä, mitä muut ajattelevat. Olisin kohteliaampi ja ystävällisempi vanhemmilleni. Ottaisin koulun enemmän tosissani.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aloittaisi turhanpäiväistä laihdutusta, joka johti anoreksiaan (38 kg, 160 cm), sekoitti hormonitasapainon ja aiheutti pahan aknen.

En olisi niin riippuvainen äidistä.

Vierailija
42/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi naimisiin rahattoman tyhjäntoimittajanaisen kanssa, joka aikuisena vei yritykseni, puolet asunnostani, autoni, puolet purjeveneestäni ja mielenrauhani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aina vastaavat tällaisiin kyselyihin kauhean ylevästi. 

Minä olisin luopunut elämästä. Kaikki on pelkkää kurjuutta kuitenkin. 

Vielä ehdit

Vierailija
44/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin jatko-opintopaikan toisin.

En tuhlaisi aikaa soittoharrastukseen, kun ei minusta kuitenkaan muusikkoa tule (motoriikka ei riitä). 

Puhuisin jollekin kotona näkemästäni perheväkivallasta. 

Vierailija
45/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin parempaa huolta hampaistani, en aloittaisi tupakointia, opiskelisin hyvän ammatin tai jopa kaksi. Olisin huomattavasti itsevarmempi kuin silloin olin.

Vierailija
46/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäisin rahaa

Vierailija
47/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäonnistuisi koulussa sen takia, että tyhmä sisarukseni saisi loistaa. Hän oli vanhempien suosikki, ja pelkäsin että minua vihataan jos olen vahingossa häntä parempi (minua käskettiin antaa hänen olla parempi, syyllistettiin hyvistä numeroista ja häntä kehuttiin keskinkertaisista).

Hommaisin itselleni opiskelumahdollisuuden jossain muussa koulussa. Yritin pyytää vanhemmiltani tätä, että pääsisin kiusaajia pakoon, mutta he eivät halunneet auttaa.

Pysyisin kaukana muista tytöistä. Tytöt ovat ilkeitä ja kamalia suurimmaksi osaksi. Ehkä sietäisin muutamia mukavia, mutta heidätkin pitäisin aina käsivarren mitan päässä. En kantaisi muiden murheita selässäni, jos jollain on vaikeata se ei johdu siitä että minä en ole tehnyt tarpeeksi auttaakseni.

Tajuaisin, että se ei johdu minusta että minua ei rakasteta. Minä olen hyvä, rakastettava ja älykäs ihminen. Ei ole minun vikani, että olen parempi kuin lapsuuden perheen muut jäsenet. Ei ole minun asiani olla muita huonompi, että huonoitsetuntoiset sekopäät saisivat päteä.

Muuttaisin kotoa pois 18-vuotiaana ja laittaisin samalla välit poikki suurimpaan osaan lapsuuden perheestäni. En välittäisi sukulaisten painostuksesta ja ahdistelusta olla tekemisissä. He eivät olleet paikalla minua auttamassa, joten en mene sukujuhliin kuviin poseeraamaan. "Yhtä suurta sukua" my arse.

Kiinnittäisin enemmän huomiota terveyteeni ja elämääni muutenkin. Ei ole minun syytäni että muut ovat ylipainoisia tai eivät saa arkeansa rullaamaan. Minun ei tarvitse epäonnistua vain siksi ettei minua vihattaisi siksi että olen parempi ja fiksumpi.

En käyttäisi napapaitoja. Enkä käyttäisi lannefarkkujen kanssa tavallisia alushousuja, vaan lannemittaisia.

Vierailija
48/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteeni teini-iässä: "Tiedän, että olen lievästi ylipainoinen ja todella tavallisen ja arkisen näköinen enkä sen vuoksi pääse suosittujen tyttöjen prinsessaporukoihin, joten kompensoin ylikorostamalla koulumenestystäni ja älyäni ja olemalla muutenkin todella hyökkäävä ja ilkeä."

Tällä toisella kertaa eläisin teini-iän ilman tuota asennetta, olisin rehellisesti sellainen kuin olen enkä pelkäisi, että sen vuoksi minut hylättäisiin ja joutuisin olemaan loppuelämän yksin. Olisipa jännä päästä kokeilemaan, miten valtavasti tämä asennemuutos vaikuttaisi jokapäiväiseen elämään ja yleiseen hyvinvointiin.

Vierailija
49/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satsaisin paljon enemmän sosiaalisiin taitoihin, harrastuksiin, ehkä jonkin verran juomiseenkin. Yksin kotona lukeminen toi kyllä monta L:ää ja 9.8 keskiarvot, mutta työelämässä ja elämässä muutenkin sosiaalisten taitojen merkitys on ehdottomasti suurempi, kuin mitä koulussa sille annettiin paino-arvoa. Ainakin 90-luvulla istuttiin tuppi suussa kiltisti, ettei vaan käyttäytymisnumero laske.

M34v DI

Tämä jos mikä on totuus. En voisi olla enemmän samaa mieltä.

M43v KTM

Vierailija
50/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin kokeilla ja elää. Menisin kotibileisiin ja festareille, osallistuisin tavalliseen teinimeininkiin enkä kököttäisi yksin kotona, koska vanhemmat olivat vakuuttuneita siitä, että teen syntiä ja makaan kaikkien poikien kanssa ja tulen raskaaksi ja pilaan elämäni lopullisesti, joten minun olisi ollut pakko jäädä häpeällisenä 16-vuotiaana yksinhuoltajana sinne kotikylille asumaan.

Haloo äiti ja isä, miksi ette luottaneet siihen, että tiedän, miten ehkäisy toimii, ja että vaikka menisinkin "rientoihin", niin osaisin silti käyttäytyä.

Vierailija
51/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aina vastaavat tällaisiin kyselyihin kauhean ylevästi. 

Minä olisin luopunut elämästä. Kaikki on pelkkää kurjuutta kuitenkin. 

Vielä ehdit

Totta, mutta nyt on loppu muutenkin jo niin lähellä, että tulkoon omaa tahtiaan. 

Vierailija
52/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostaisin kouluun ja hakisin suoraan oikealle alalle, en antaisi vuosien valua hukkaan.

Vierailija
53/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä nynny luuseri mä vieläkin olen, vähän kyynisempi vain ja kitkerämpi. Ehkä tuolla annilla voisi sitten haistattaa pitkät kiusaajille, en mä muuta tuosta kostuisi. Olen yhtä rajoittunut, aloitekyvytön pelkuri, kuin silloinkin joten en mä muuttuisi miksikään rohkeaksi ja suosituksi jolla olisi poikaystävä niinkuin muillakin.

Taisin olla teini-iän ohittanut, mutta en kieltäytyisi yhdestä tarjotusta opiskelupaikasta ja elämäni olisi ollut paljon onnekkaampaa. Ja toisesta opiskelupaikasta olisin kieltäytynyt, niin olisi jäänyt se kamalin kiusaamistapaus kokematta.

Vierailija
54/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin ajoissa miettiä, mille alalle haluaisin, ja valitsisin paljon paremmin. En hakeutuisi humanistiselle alalle, jossa on työntekijöiden ylitarjontaa ja siten aivan törkeän huonot palkat.

Vierailija
55/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vanhemmilleni vastaan enkä pelkäisi heitä ja heidän reaktioitaan.

Vierailija
56/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyisin yhdessä pojan kanssa, jonka kanssa menin kihloihin 16-vuotiaana. Arvelen, että siitä olisi tullut ihan hyvä parisuhde

Vierailija
57/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
58/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteaika olisi edelleen ihan kauheaa, kun vasta 16-vuotiaana alkoi olla sen verran omaa rahaa, että sai ostettua vaatteita ja meikkejä ja ulkonäköä ehostettua. 

Voisin kuitenkin keskittyä joihinkin kouluaineisiin enemmän. Matikasta tuli myöhemmin oikeasti hauskaa, kun sen eteen alkoi oikeasti nähdä vaivaa. Lukiossa voisi osallistua enemmän luokan yhteisiin tapahtumiin. 

Vierailija
59/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostaisin kesätöihin ja korkeakoulutukseen, hakeutuisin terapiaan ja hyvinvointiini.

Vierailija
60/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehkä voisin jättää välistä laihdutuksen. Koin olevani hirveä läskin 54kg/ 172cm. Voi sitä epätoivoista laihduttamista. Se minusta on hienoa, että nykyajan tytöt on ihan oikeasti hirveitä läskejä ja niitä ei haittaa se yhtään.  Vaappuvat ja lyllertävät tuolla verkkarit puolitangossa persvako vilkkuen ja jalat notkolleen vääntyneinä ja on silti ihan sinut itsensä kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän