Jos eläisitte teini-iän nyt uudestaan teini-ikäisenä mutta nykyisellä elämänkokemuksella varustettuna
mitä tekisitte eri tavalla?
Mä lopettaisin panikoimisen siitä, kelpaanko, olenko ruma, olenko lihava, saanko koskaan poikaystävää jne. Sanoisin vastaan, kun joku sanoisi koulussa ilkeästi. Ottaisin rohkeasti kontaktia luokan hiljaisiin ja yrittäisin olla heille hyvä ystävä. Pukeutuisin vapaammin enkä välittäisi siitä, mitä muut ajattelevat. Olisin kohteliaampi ja ystävällisempi vanhemmilleni. Ottaisin koulun enemmän tosissani.
Kommentit (87)
En välittäisi yhtään siitä, mitä muut minusta ajattelevat. Pukeutuisin juuri niin kuin haluaisin. En kieltäytyisi kutsuista kotibileisiin sen pelossa, että maine menee.
Vierailija kirjoitti:
Alkaisin instabeibeksi ja iskisin mahdollisimman rikkaan miljonäärin. Ei haittaa vaikka olisi pikkuisen vanhempi mua. :D Pumppaisin rajattomasti rahaa viattomilla mutta pikkutuhmilla kuvilla OnlyFansissa. Sitten tämän pääoman turvin toteuttaisin unelmani omasta yrityksestä, jossa saisin toteuttaa itseäni.
Harmittaa pirusti, että minulla oli nuorena niin hyvä ulkonäkö ja kroppa, että sitä olisi kannattanut hyödyntää 100%. Olin vain niin kiltti, korkean moraalin omaava ja idealistinen että en ikinä olisi ryhtynyt tuollaiseen. Nyt antaisin palaa, mutta vähän myöhäistä keskiluokkaisena 37v... :-(
itten noin
Tämä minuakin harmittaa. Olin kiltti tyttö joka ei saanut mitään. Jos olisin ollut tuhma, olisin saanut rahaa, miehiä ja kaikkea.
Noh, mä pääsen sitten taivaaseen varmaan tän yksinäisen eloni päätteeksi.
Minä tarttuisit joka tilaisuuteen (se ei pane, joka valkkaa) enkä odottaisi sitä unelmien prinsessaa.
En polttaisi kaikkia päiväkirjojani ja kirjeitäni!!
En olisi alkanut ikinä seurustelemaan koska pitkälle kolme.. okei neljäkymppiseksi asti en pystynyt jättämään ketään vain siitä syystä, etten tahtonut olla heidän kanssaan. Enkä myöskään keksinyt hyviä tekosyitä, joita miehet eivät olisi tahtoneet selvitellä. Uskalsin erota vasta sitten aivan viimeisenä vaihtoehtona. Tai jos olisin nyt vanhempana kovasti viisaampi niin ehkä ne seurustelusuhteet olisi menneet ihan hyvin. Osaisin ehkä sanoa mitä tahdon ja pitää kiinni siitä mitä minä tahdon. Esimerkiksi valitsisin itse haluanko olla yhdessä jonkin pojan/miehen kanssa vai en... Lisäksi uskoisin itseeni koska olisin varmasti pärjännyt hyvin opinnoissa. Nyt en enää jaksa alkaa kirjoittelemaan esseitä sillä työttömyyteen ei ole varaa. Meni silti ihan hyvin näinkin. Jos voisin elää uudestaan teininä en varmasti antaisi vanhempieni ja sukulaisteni juoksuttaa jos millä asialla ja vaikeuttaa elämääni. Sanoisin suoraan, että en tahdo kuunnella humalaisten harhaisia avautumisia yönä ennen kirjoituksia ja prkl se korkki kiinni.
Millähän keinoin voisi tukea nykyisten teinien itsetuntoa ja itsearvostusta, ettei kaikkien tarvitsisi kulkea vuosia turhaan murehtien.
Itse kuvittelin olevani ruma ja stressasin siitä, ettei ollut rintavarustusta. Kuitenkin kiinnostavuus on itsetunnosta ja karismasta kiinni, jokainen on kaunis joka arvostaa itseään ja kohtelee muita hyvin. Parikymppisenä kiinnostuneita miehiä riittikin ympärillä.
Panisin niitä luokkakavereita, jotka tarjosivat seksiä, mutta minä en uskaltanut liian arkana tai kännissä tarttua tarjoukseen. Ei niistä yksikään ollut mikään kaunotar, mutta voihan rumassakin kassissa olla hyvät eväät.
Viinaa ottaisin selvästi vähemmän.