Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömäksi jäädessä yleinen säästämisneuvo on lehdet pois?

Vierailija
28.02.2014 |

Siis lehtitilaukset irtisanomalla ei montaa kymppiä per kk tule säästöä.

Jos minä jäisin työttömäksi, tulot tippuu 1000-1300e/kk, joten kyllä se on asuntolainan lyhennys, josta tuo summa revitään.

Mitä sitä sit työttömänä tekee kun aikaa on vaikka kuinka eikä enää edes niitä lehtiä. Kaikilla ei ole kirjastoakaan ihan lähellä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 14:18"]

Työkkäri vaatii että olis netti, työnhaku tapahtuu nykyään siellä.

[/quote]

Eiköhän työkkörin nettiä saa käyttää työnhakuun ihan vapaasti, ei ne voi omaa edellyttää.

[/quote]

Luuletko että kaikilla on työkkäri lähellä??Monilta isommiltakin paikkakunnilta toimipiste on lakkautettu.

Vierailija
22/26 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 14:18"]

Työkkäri vaatii että olis netti, työnhaku tapahtuu nykyään siellä.

[/quote]

Eiköhän työkkörin nettiä saa käyttää työnhakuun ihan vapaasti, ei ne voi omaa edellyttää.

[/quote]

Luuletko että kaikilla on työkkäri lähellä??Monilta isommiltakin paikkakunnilta toimipiste on lakkautettu.

[/quote]

Itsellä tuo on 10km päässä.... kai sinne fillarilla vois lähteä, aikaahan olis. Ja samalla käy sitten kaupassa.

Saako netin kulut laittaa mukaan jos hakee toimeentulotukea? Halvin/hitain mokkulanetti taitaa olla jotain 5€/kk.

-6 ja 11-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä puroista ne suuret virrat kasvavat eli työttömäksi jäädessä on karsittava kaikkia ylimääräisiä menoja.  Ensin on turvattava rahat asumiseen ja ruokaan ja sen jälkeen arvotettava, mistä kuluista itse haluaa karsia. Lehdet eivät ole välttämättömiä, mutta katto pään päällä on. Joku voi luopua kuntosalista, joku toinen netistä tai lehdistä, jotakuta ei kirpaise, vaikka luopuisi noista kaikista kerralla.

Vierailija
24/26 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti, että se ei enää ole ajan hermoilla eikä saa haettua työpaikkaa eikä tiedä mitä maailmassa tapahtuu. Miksikäs muutenkaan.

Vierailija
25/26 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 14:12"]

Mulle tulee Tiede, Tieteenkuvalehti ja Tähdet ja avaruus, aika vähän niissä on mainoksia =)

Noista en luovu, jos työttömäksi joskus jään.

ap.

[/quote]

Sinulle tuleekin vain kolme lehteä, mutta näkisitpä ne lehtivuoret joita joillekin ihmisille tulee + ostavat lehtien irtonumeroita lisäksi joka viikko. Jos tulot pienenevät, on helppoa vähentää menoja lopettamalla turhien lehtien tilaaminen ja ostaminen.

[/quote]

Tuollaisessa tapauksessa on melko tyhmä, jos ei tajua lehtiin mevää rahamäärää

Vierailija
26/26 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisestä kotikunnasta työkkärissä käynti maksaisi bussilla yli 18 euroa kerta edestakaisin. siellä oli aikonaan oma, sitten oli päivystys pari kertaa viikossa ja lopulta lopetettiin kokonaan. Mutta asuminen on siellä paljon halvempaa kuin viereissä kaupungissa, missä työkkäri on. Itse en ole työtön, mutta halusin vaan kertoa tämän. Kirjasto siellä vielä on, kirjastossa on kaks konetta. Se on auki joka arkipäivä, mutta päiväsaikaan ei kannata mennä, koska samassa rakennuksessa olevat koululaiset valtaavat sen. Ilalla voi hyvällä tuurilla päästä koneella ilman ajanvarausta.