Millaisia koruja käytätte tamponin narussa?
Jos mulla on menkat kun käyn kylpylässä tai uimahallissa, niin laitan aina tamponin naruun jonkun sievän korun tai punon naruun puuhelmiä. Se naru on muuten niin ruma ja kun se näkyy sellaisenaan, niin huomio kiinnittyy vain siihen että mulla on menkat.
Kommentit (1663)
Vierailija kirjoitti:
Mulla roikkuu siinä Wunderbaum ja suosikkituoksuni eli "Uuden auton tuoksu".
Memphis Minnie - Me And My Chauffeur Blues
Recorded In Chicago, 1941 Memphis Minnie - voc / g Little Son - g
liimasin naruun höyheniä jonka jälkeen kastelin tamponin viinalla ja työnsin sen pöllönsilmään
Mulla oli pääsiäisenä maalattuja munia ja tipuja, ja kiinnyin niihin niin, että nyt en raaski niistä luopua. Mitä mä teen? Vinkkejä, apua? Miten itse toimisit, tässä tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvesissä kroolatessani olen laittanut tamponin naruun kiinni ongenkoukun ja madon. Aina silloin tällöin uimareissun päätteeksi on saanut paistaa haukea taikka säynävää.
Minä unohdin koko tampoonin. Meni matikka. Miesten rannalla kuilui olleen hauki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli pääsiäisenä maalattuja munia ja tipuja, ja kiinnyin niihin niin, että nyt en raaski niistä luopua. Mitä mä teen? Vinkkejä, apua? Miten itse toimisit, tässä tilanteessa?
Tää on niin tätä. Itse yritän toimia seuraavasti:
Kuvittelen mielessäni seuraavan juhlan ja siihen liittyvät korut. Eli heti pääsiäisen jälkeen alan suunnitella vappukoruja. Meinaan laittaa semmosen tööt-pillin, mikä rullautuu auki puhallettaessa. Tiedä, ketä kohtaan...
Mutta siis: vuodenajat ja juhlat on rikkaus. Joka ajalle omat korut; uudet tai voi kaivaa naftaliinista vanhat, perinteiset.
Ai. Oliks ne tiput oikeita? Juhannuspöytään?
En Minä Tiedä
Mä kiinitä tampoonin narun auton peräkoukkuun ja äijä sitten vetää tuutin pois, kun ei enää jaksa odotella milloin ne kuukautiset loppuu…
Korusta viis, mutta punainen sen kannattaa olla.
Roikutan siihen mun isoäidin vihkisormuksen :) Se on mulle tosi tärkiä, muistan yhä kun hän sen mulle anto.. Vetäähän se vähän sitä tamponia, kunnon timantit ja paksuhan se on! Pitä välillä korjata asentoa. Ei ole vielä ryöstetty.
Sidon narut vain kiinni lävärikoruun ja annan niiden roikkua kuin joulukoristeet. Alkaa olla aika kokoelma kasassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä on tamponikoru?
Jos ei 47 sivun aikana ole selvinnyt niin en kauheasti kyllä odottaisi valaistusta enää tässä vaiheessa
No en minäkään tiedä, enkä viitsi lukea tuota määrää sivuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä on tamponikoru?
Jos ei 47 sivun aikana ole selvinnyt niin en kauheasti kyllä odottaisi valaistusta enää tässä vaiheessa
Ohhoi. Missä takapajulassa asut???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä on tamponikoru?
Mitä ihmettä?! Eletään vuotta 2022. Ihmiset pukeutuvat ja koristautuvat yksilöllisesti. Ihmiset ovat koristautuneet jo historian aamuhämärissä näkinkengillä ja luonnonmateriaaleilla. Materiaaleja on joka lähtöön ja vain mielikuvitus on rajana. Sitä paitsi tamponinnaru on varsin kestävää ainetta, mikä lisää tietysti koristemahdollisuuksia. Tässä ketjussa on todella paljon hyviä ideoita. Rohkeasti mukaan kokeilemaan!
Mä käytän heijastinta. Joskus oli myös sellainen karvapallo, jolla oli silmät, mutta joku varasti sen. En tiedä onko kukaan täällä vielä avautunut, miten noloa on, kun koru tarttuu uimahallissa saunan lauteisiin...
Meillä oli kansalaisopistossa viime talvena tamponin narun koristelu- kurssi. Ohjaajana oli artesaani, puuseppä Anu Sappi. Taisi olla talven suosituin kurssi, harmitti vaan sitten kun koronatilanne paheni ja jouduttiin askartelemaan etänä. Eihän voi olettaa että kaikilla on kotona sorvi ja hiomakone. Minä tein itselleni tuulikellotyylisen korun. On aika kiva kun meillä kotona on boho-kausi nyt menossa. Oon itse jo aiemmin tehnyt sellaisen unisiepparikorun, mitä pidän öisin. Miehelle ehdin tehdä jouluyllätykseksi hänen anustappiinsa veikeän kulkuskorun. Kaikki ihailivat sitä kun se kuoriutui miehen paketista, oli todellinen ylläri ja kiersi kädestä käteen ihastusten kera, meillähän oli oikein vanhanaikainen sukulaisjoulu.
Wunderbaum ja karvanopat ovat arkisin. Viikonlopuksi laitan usein naruun mieheni iloksi, vilkkuvat led-valot.
Raskainta tuossa hommassa on se kun ne narut on niin lyhyet. On kyllä mennyt monta iltapuhdetta kun olen alkanut jatkamaan naruja. Ostan yleensä pari pakettia kerralla ja jatkan narut. Sitten vasta alan suunnittelemaan koristeita. Nyt on menossa itselläni hirveä vege- kausi. Hernettä, härkäpapua, pähkinää oon paljon käyttänyt. On muuten kätevä napata siitä vähän evästä kun poskeen jos hiukoo. Kun olen sellainen herkkusuu on narut välillä tosi pitkiäkin. Miestäni tämä aina naurattaa.
Ostin joskus ebaysta semmoisen mustan hämähäkin ja mies säikähti oikeasti. :D Yleensä pidän jotain suht huomaamatonta. Pieni feikkitimantti nytkin. Ruusukultaista sydäntä säästän vähän romanttisempiin iltoihin ja juhliin.
Kalanruoto on mukava ja ekologinen. Nuorempana tuli pidettyä tuoksukynttilää, koska se loi tunnelmaa ja valoa esileikkien ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Raskainta tuossa hommassa on se kun ne narut on niin lyhyet. On kyllä mennyt monta iltapuhdetta kun olen alkanut jatkamaan naruja. Ostan yleensä pari pakettia kerralla ja jatkan narut.
Tää! En tiedä onko mulla jotenkin pitkä emätin tai jotakin, mutta narut jää tosi lyhyiksi. Vissiin en ole ainoa. Tamponimerkistäkin vähän riippuu. Mä jatkoin naruja joskus leikkaamalla toisen niistä naruista tamponin juuresta poikki, kun heti tulee tuplasti mittaa. Mutta en jaksais aina askarrella ja pelottaa, että jos se jäljelle jäävä naru ei sitten kestäkään.
Rippiristin ketjulla olen kans joskus jatkanut narua kun piti luonnon helmassa vaihtaa ja sain vaan kaverilta lainatamponin. Siis pujotin sen ketjun siitä narun silmukasta ja suljin lukon.