Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia koruja käytätte tamponin narussa?

Vierailija
28.02.2014 |

Jos mulla on menkat kun käyn kylpylässä tai uimahallissa, niin laitan aina tamponin naruun jonkun sievän korun tai punon naruun puuhelmiä. Se naru on muuten niin ruma ja kun se näkyy sellaisenaan, niin huomio kiinnittyy vain siihen että mulla on menkat. 

Kommentit (1663)

Vierailija
1/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:17"]

No tietysti posliinisen vulvanaamion. Uusi hittituote jenkeissä. Vain 99,99 $

[/quote]

Just joo, Rikkaitten puheita. Ei ole varaa itsellä tommoiseen, niin niitä halvempai vaihtoehtoja kaivattaisiin.

[/quote]

Naamion voi tehdä itse jostain kipsistä. Ja sitten hioo ja maalaa päältä nätisti. Täytyy ottaa tämä asia puheeksi käsityökehossa.

Vierailija
2/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tehnyt näitä tamponikoruja kansalaisopistossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:15"]

Mä olen kiinnittänyt naruun kaikilta kolmelta lapseltani saamani ylioppilaan äidin lyyrat. Kyllä kieltämättä saan välillä aika kateellisia katseita osakseni. Mutta se nyt vaan on meidän lahjakkaita akateemikkoja kasvattaneiden äitien osa. 

Vaihdevuosissa ollaan ja kohta loppuu menkat. Mahtaako kukaan tietää, voiko tamponia käyttää silti satunnaisesti uimahallikäynneillä? Tuntuu niin alastomalta ja vaatimattomalta ilman narua lyyrineen.

[/quote]

Ratkaisu on ANUSTAPPI! Sitä voi käyttää kaikenikäiset ja sopii myös miehille! Aion kytkeä meidän chihun anustappiin sit kun vaihdevuodet on tehneet tehtävänsä :)

Vierailija
4/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, että. En ole ajatellut noita koruja ollenkaan. Minä olen laittanut siihen kaapin avaimen. Ei ainakaan kukaan pääse sitä varastamaan!

Vierailija
5/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran harmitti kun sormus tippui pukukopin pohjalle ja ne on tosi pimeitä paikkoja. Sen jälkeen olen laittanut aina pienen led-valon siitä narusta roikkumaan. On heti käden ulottuvilla ja valaisee tosi hyvin.

Vierailija
6/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:41"]

[/quote]

Olen! Meidän kaupungin kansalaisopistossa on parhaillaankin menneillään "Klipseistä tamponinnarukoruksi"-kurssi, jota vetää AMK:sta valmistunut tamponomi.

Vierailija
7/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on juuri oikea aika aloittaa himmelin teko ensi jouluksi! Joskus siihen tamponikoruun kannattaa nimittäin panostaakin...

Nimim. Halpojakin nähnyt.

Vierailija
8/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy siihen, että teen korut itse on se kun myytävät korut on usein liian pieniä. Monta kiusallista tilannetta on tullut, kun tamponikoru on mennyt lauteiden väliin ja jäänyt sinne kiinni:( Joo ja näin on päässyt käymään vaikka käytän laudeliinaa. Ei kiva ollenkaan...

Vierailija
9/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:45"]

[/quote]

Olen! Meidän kaupungin kansalaisopistossa on parhaillaankin menneillään "Klipseistä tamponinnarukoruksi"-kurssi, jota vetää AMK:sta valmistunut tamponomi.

[/quote]

Tamponomihan ei ole Suomessa mikään virallinen tutkinto, ainakaan vielä. Tamponomiksi pääsee parilla kurssilla. Tiedän, kun mun sukulainen on tamponomi. Eli tamponomilla on joku pohjakoulutus ja sitten otetaan pari lisäkurssia, niin on erikoistunut tamponomiaan. Vai oliko se tampologiaan. Tota yhtä naapurin teiniä kanssa kiinostaa toi ala. Vihjaisin, että kannattaa suoraan kysyä opintomahdollisuuksista opinto-ohjaajalta tai oppilaitoksista.

Vierailija
10/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:45"]

[/quote]

[/quote]

Tamponomihan ei ole Suomessa mikään virallinen tutkinto, ainakaan vielä. Tamponomiksi pääsee parilla kurssilla. Tiedän, kun mun sukulainen on tamponomi. Eli tamponomilla on joku pohjakoulutus ja sitten otetaan pari lisäkurssia, niin on erikoistunut tamponomiaan. Vai oliko se tampologiaan. Tota yhtä naapurin teiniä kanssa kiinostaa toi ala. Vihjaisin, että kannattaa suoraan kysyä opintomahdollisuuksista opinto-ohjaajalta tai oppilaitoksista.

[/quote]

Historian dosentti vastaa:

Arkeologit joskus erikoistuvat tampologiaan ja uransa tekevät kaivamalla muinaisia tamponikoruja muinaishaudoista ja vanhoilta asumuspaikoilta. Menneiden aikojen hittitamponikoruja olivat mm. lypsyjakkara, tulukset, noituudelta suojaava amuletti ym.

Vierailija
11/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 14:30"]Mä en tuhlaa aikaani koruihin, kun tampoonin narun voi yhtä hyvin hyödyntää treenaamiseen. Kiinnitänkin siihen kahvakuulan ja harjoitan näin lantiopohjan lihaksia.

[/quote] Tälle aiheelle vois avata ihan oman ketjunsa. Muutama viikko sitten olin uimahallissa ja näin kolme näitä "kahvakuulanaista". Ja kuinkas kun ollakaan näin kun yksi oli pyörtynyt suihkun alle liian painavan kahvakuulan takia :(

Vierailija
12/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän huolissani tuon rahankäytön suhteen. Onko teillä, joilla on kotona teini-ikäisiä tyttöjä, keskusteltu siitä että paljonko rahaa käytetään näihin tamponikoruihin? Muoti on niin nopeaa nykyisin, että noihin tahtoo upota valtava summa. Itseäni kiinnostavat maatuvat tamponikorut, ei mitään muovista tms.

Vierailija
13/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut, että kannatti avata tämä ketju:-)

Vierailija
14/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Arkeologit joskus erikoistuvat tampologiaan ja uransa tekevät kaivamalla muinaisia tamponikoruja muinaishaudoista ja vanhoilta asumuspaikoilta. Menneiden aikojen hittitamponikoruja olivat mm. lypsyjakkara, tulukset, noituudelta suojaava amuletti ym.

[/quote]

Eikös ne tampponit olleet aika erilaisia? Muistan lukeneeni että ainakin kuivuteusta suoaineksesta valmistettiin tampooneja.

Vierailija
15/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 16:07"]

[/quote]

[/quote]

Eikös ne tampponit olleet aika erilaisia? Muistan lukeneeni että ainakin kuivuteusta suoaineksesta valmistettiin tampooneja.

[/quote]

Rautakaudella suosittiin Kuivattua suoainesta, pronssikaudella siirryttiin mukavuussyistä pehmeämpään materiaaliin eli kuivattuun angorakaniin. 

Vierailija
16/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:59"]

[/quote]

Tuosta lypsyjakkarasta tulikin idea, että tamponinaruun voisi laittaa kokoontaitettavan retkituolin. Ei enää harmittaisi pitkät jonot pankissa tai kaverin odottaminen Stockan kellon alla, kun voisi istua.

Vierailija
17/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän siinä 5 kilon käsipainoa ja hame on päällä...saa lantionpohjalihakset kunnon treenin.

Vierailija
18/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 16:32"]Pidän siinä 5 kilon käsipainoa ja hame on päällä...saa lantionpohjalihakset kunnon treenin.

[/quote] Täällä puhuttiin KORUISTA eikä treenaamisesta. Kaksi eri asiaa nääs.

Vierailija
19/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/1663 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä en oo tienny edes et tämmösiä on olemassa:o