Alkaisin perhe-elämään milloin vain, jos saisin miehen roolin
Kotona huutaisi kaksi alle kouluikäistä, eli painuisin pakoon omaan rauhaan piha-aittaan neulomaan ja juomaan viiniä. Ei ne lapset kuole, kun niillä on vanhempi siellä seurana. Töistä kotiintullessa kotona odottaisi aina valmis ja monipuolinen ruoka, ja tiskitkit hoituisivat itsestään. Ja kun laittaa likapyykit pyykkikoriin tai ihan vaan sohvalle, ja ne ilmestyvät jonkin ajan päästä takaisin kaappiin puhtaina ja viikattuna! Koti puhdistuisi itsestään, lapset kasvattuvat ilman sen merkittävämpää omaa panostusta. Ehkä kouluikäisten kanssa voisi mennä joskus potkimaan palloa jos itseä huvittaa.
Skippaisin päiväkodin ja koulun vanhempainvartit, lasten lääkärikäynnit, ja kura-asujen/suksien/luistimien/sisäpelikenkien uusimisen, kun ne hoituu muutenkin ihan ilman omaa vaivautumista. Pari kertaa viikossa tietty omat harrastukset, kun ei pidä menettää itseään perhe-elämään, ja pari kertaa vuodessa joku kaverireissu ulkomaille.
Kuulostaa aika hyvältä elämältä, eikö?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on isänpäivä ja palstalla on kymmeniä raivopäisiä miehiä kiukuttelemassa. Mikäs nyt, eikö mamma keittänytkään kultapojalleen aamukahvia?
Käsittääkseni tämäKIN aloitus on naisen tekemä miesten ja isien vihaamisaloitus.
IsäinpäivänäKIN pitää lietsoa miesvihakiimaa.
Nainen kertoo, millaista miesten elämä lapsiperheessä usein on ja kertoo itsekin haluavan lapsia, jos saisi elää niin. Sen sijaan, että sinä rupesit rääkymään, niin kerro, miten sinulla ja vaimolla on perheen vastuut jaettu. Ole hyvä, sana on vapaa.
Aloittajalla ei ole kokemusta perhe-elämästä, ja kokemusta vain yhdestä miehestä parisuhteessa.
Aloittaja ja sinä tässä rääytte.
Mutta sinulla on ollut useita parisuhteita ja lapsiakin, niinkö? Kerro nyt lisää, olisi kiva kuulla, miten sinä vaimosi kanssa olette järjestäneet perheen arjen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on isänpäivä ja palstalla on kymmeniä raivopäisiä miehiä kiukuttelemassa. Mikäs nyt, eikö mamma keittänytkään kultapojalleen aamukahvia?
Käsittääkseni tämäKIN aloitus on naisen tekemä miesten ja isien vihaamisaloitus.
Nainen kertoo, millaista miesten elämä lapsiperheessä usein on ja kertoo itsekin haluavan lapsia, jos saisi elää niin. Sen sijaan, että sinä rupesit rääkymään, niin kerro, miten sinulla ja vaimolla on perheen vastuut jaettu. Ole hyvä, sana on vapaa.
Aloittajalla ei ole kokemusta perhe-elämästä, ja kokemusta vain yhdestä miehestä parisuhteessa.
Mutta sinulla on ollut useita parisuhteita ja lapsiakin, niinkö? Kerro nyt lisää, olisi kiva kuulla, miten sinä vaimosi kanssa olette järjestäneet perheen arjen.
En ole teille miesvihaajille millään tapaa tilivelvollinen. Monestakos miehestä sinulla on kokemusta? Aloittajalla peräti yhdestä.
Juuri sanottiin radiossa että Suomessa miehet viettää eniten aikaa lastensa kanssa koko MAAILMASSA? Silti valitetaan ettei ole tarpeeksi? Toiveenne on täysin utopistinen ja teidän tulisi olla iloisia, että miehet viettävät edes vähän aikaa lastensa kanssa.
Totta, työelämä repii naisista irti saman kuin miehistä, mutta siihen päälle vanhemmuuden päävastuut kipataan äideille. Ei ihme että syntyvyys laskee kohisten. Ennen asenneilmapiiri ja matalampi hintataso mahdollisti sentään paremmin kotiäitiyden, ja koulut oikeesti kasvatti lapsia tukena, soittelematta suuremmin koteihin, nyt taas pitäisi olla niin osallistuvaa vanhempaa että.
Olen aina tuumannut, että isäksi voisin ruveta, mutta äidiksi en ikinä. Lähinnä siksi, että isien ei tarvitse olla raskaana, synnyttää ja imettää. Tämä asia vain on hieman vaikeampi ratkaista kuin riita kotitöistä tai lapsen vanhempainillasta.
Tokihan voisin ryhtyä lesbosuhteen "mieheksi", mutta ei tuntuisi oikein luontevalta sekään. 🤔
Jos naisen ei halua kantaa yksin vastuuta lasten- ja kodinhoidosta niin ehkä kannattaisi valita mies jolta nämäkin asiat hoituu? Kyllä heitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kuulosta hyvältä elämältä. Olisi kauheaa olla isä. Aliarvioit vanhemmuuden surkeuden erittäin pahasti.
M35
Oma isäni on vielä pahempi kuin ap:n esimerkki. Isiä on onneksi nykyään monia hyviä, enemmän kuin aiemmin. Ja ideaalia olisi tietysti kaikkien kannalta, että perheessä olisi sekä hyvä vaimo että äiti ja hyvä aviomies että isä. Siinä on varmasti tsemppaamisen kohtaa oikeastaan jokaisella, että jaksaisi olla paras versio itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Juuri sanottiin radiossa että Suomessa miehet viettää eniten aikaa lastensa kanssa koko MAAILMASSA? Silti valitetaan ettei ole tarpeeksi? Toiveenne on täysin utopistinen ja teidän tulisi olla iloisia, että miehet viettävät edes vähän aikaa lastensa kanssa.
Hyvä, että viettävät, koska käsittääkseni myös naiset tuovat maailmassa eniten rahaa kotiin suhteessa miehen panostukseen.
Joo sitten vielä se iso plussa, ettei tarvitse synnyttää. Minulla on lähipiirissäni useita lapsiperheita (siis kymmeniä) ja kaikissa on arki juuri tuollaista kuin Ap kertoi. Täällä on kommenteissa kiistetty, mutta yksikään ei silti ole antanut esimerkkiä, jossa asiat olisivat toisin. Olen päätellyt, että suurimmassa osassa perheitä asiat ovat juuri näin, joissakin poikkeuksissa voi olla paremmin. Itse en ainakaan uskaltaisi luottaa, että minun perheeni tulee olemaan se poikkeus.
Pakko sanoa, että itse ”äänestän” tätä järjestelmää vastaan jättämällä lapsiluvun yhteen. Lapsi oli tekemällä tehty ja toivottu. Isäkin tekee jonkun osan, mutta kyllä se emotionaalinen kuorma ja päävastuu jää äidille. Totesin sitten, että enää toista kertaa en tähän lähde.
Esimerkiksi haitalliset talousvaikutukset painavat myös, säästöjä palaa ja lyhennysvapaata olisi pakko ottaa. Unohtamatta työhön tulevaa kaksinkertaista rasitetta sairauspoissaoloista, mieskin jää joskus, mutta lähes aina ”palaa ylityöt” tai ”on vaan niin kiire”, että minun on jäätävä kotiin.
Siinä pakollisessa ja epämiellyttävässä paikassa minä aina joustan. Tavallaan jätän toisen lapsen tekemättä, että kykenen pysymään naimisissa katkeroitumatta. Epäilen, että toisen lapsen jälkeen olisin niin loppu, että erohan siitä tulisi.
Ja sanotaanko vielä, ettei taloudellisesti lapsen hankkimisessa ole ikinä järkeä ja todellakin on sen arvoista. Rakastan lasta ihan varmasti enemmän kuin miestäni.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata suostua kotiorjan rooliin.
Sehän taas riippuu miehen lompakon ja muun varustuksen paksuudesta, onko kotiäitiys hyvä diili naiselle. Toisilla toimii, toisilla ei.
Naisten ulinaa osa 1000000000000000000000000
Kukaan näistä ulisijoista ole äitiä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole teille miesvihaajille millään tapaa tilivelvollinen. Monestakos miehestä sinulla on kokemusta? Aloittajalla peräti yhdestä.
Et muka ole tilivelvollinen, mutta tivaat toisilta keskustelijoilta vastauksia. Eihän tästä tule mitään keskustelua vaan kysymys-vastaus-palsta. No, voin kertoa sen verran, että minullakin on kokemusta vain yhdestä miehestä. Mies on meidänkin perheessä päässyt kaikesta paljon helpommalla mitä minä, mutta nyt on onneksi alkanut elämänvaihe, jolloin minä voin ottaa rennommin. Mies ei tykkää, mutta ei minua pieni marina haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos naisen ei halua kantaa yksin vastuuta lasten- ja kodinhoidosta niin ehkä kannattaisi valita mies jolta nämäkin asiat hoituu? Kyllä heitäkin on.
Et vain oikeasti koskaan voi tiedää, että miten hän tulee olemaan lasten kanssa. Vaikka mitä sovittaisiin etukäteen, niin usein asiat luisivat äidin vastuulle. Näin on käynyt siskollani, serkullani, parhaalla ystävälläni ja myös äidilläni. Siksi en itse aio ottaa riskiä, kun hirveä hinku ei ole muutenkaan synnyttämään.
Kateellisuus ei kaunista. Eikä katkeruus.
Mikään pakko ei ole hoitaa miehen puolikasta. Miksi jotkut naiset tekevät niin? Yleensä varmaan se ukko tienaa paremmin ja mahdollistaa asumisen kivassa kodissa. Silti valitetaan.
Meillä on lapsia ja täysin tasan huolehdimme lasten asiat. Ihan voin skipata itsekin neuvolat jos on mielestäni miehen vuoro. Raskaus, synnytys ja imetys nyt oli sellaisia yksinomaan minun vastuita, mutta sainpa valtion tukeakin siihen. Tällä hetkellä asumme kahdessa asunnossa, toinen on minun ja toinen miehen. Eletään perheenä molemmissa, mutta yhteistä kotia minulla ja miehellä ei ole. On ehkä harvinaista? Tietysti oltaisiin voitu ostaa yksi iso talo, jonka rempat ei koskaan valmistuisi ja jossa minä saisin yksin tiskata, pyykätä ja nahistua. Se on se rooli, johon jotkut naiset aivan vapaaehtoisesti ajautuu. Jos sen yhteisen kodin haluaa niin pitää olla oikeasti osata pitää puolensa aina kaikessa. Itse tykkään huolehtia oman kodin asiat, harrastaa liikuntaa, musiikkia ja taidetta, tässä järjestelyssä ei pala hermot lasten kanssa ja sivussa paeisuhdekin vielä toimii.
En todellakaan haluaisi olla perheenisä, jolla on vihainen ja laiminlyöty nainen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata suostua kotiorjan rooliin.
Olen mies ja minulle kelpaa ihan hyvin tämä "kotiorjan" rooli.
Mitäs siihen sanot?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ottaisin Suomessa naisen roolin. Olisin aina oikeassa ja ihana sekä olisi korkea markkina-arvo.
Et ottaisi naisen roolia, vaan nuoren kauniin suomalaisen naisen roolin.
Et ottaisi ysikymppisen lihavan mummon roolia. Hänkin on nainen.
Et ottaisi viisikymppisen lihavan rekkalesbon roolia. Hänkin on nainen.
Et ottaisi raiskatun naisen roolia. Hänkin on nainen.
Enpä muista äitienpäivinä olleen näin paljon vastaavia naisvihaketjuja palstalla.
Mutta se ei tällä palstalla yllätä.
Aina yhtä huvittavaa tämä sirkus. Aikaa ja voimia on ulista tästä päivästä toiseen.
Ei jatkoon. 👎