Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö vauvan kanssa nukkua eri huoneessa?

Vierailija
26.07.2006 |

Minä ajattelin, että sitten nukun aina niin, että vauva saa paljon läheisyyttä ja pussailen ja hoivaan. No, ensin jouduin siirtämään vauvan omaan pinnikseen, kun se heräsi jokaiseen kyljenkääntämiseeni. Nyt olen huomannut, että se herää viereisessä pinniksessä heti, jos puhumme mieheni kanssa jotain, jos itse herään yöllä ja nousen sängystä ylös tms :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten saat jatkossa olla aina hipihiljaa kun se nukkuu...

mutta teet kuten itse parhaaksi näät!!!

ei sen yksin olo toisessa huoneessa ole " vaarallista" ...

Vierailija
2/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva ei olisi herännyt vaikka katto putoaa.

Sen sijaan minä olin ajatellut että muutan vauvan heti omaan huoneeseen yms. Minullakin kävi päinvastoin. Vauva söi monta kertaa yössä ja päädyin nukuttamaan häntä perhepedissä ja imettämään niin ettei kukaan meistä paljon herännyt.

Sitä vaan täytyy huomata vauvan erityistarpeet ja sopeuttaa omat suunnitelmat sitten siihen. Meillä se minun suunnitelmista poiketen johti perhepetiin, teillä ehkä siihen taas minun toivomaan omaan huoneeseen lapselle.

Tätähän ne monet jotka päivittelee " hoidatko sinä lastasi sillä ja sillä tavalla" ei kyllä ota huomioon. Että ei se kyllä useinkaan johdu äidistä, vaan että tämä pikkuihminen nyt on sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

' vauva tarvii jatkuvaa läheisyyttä' takia pilata vauvan yöunia.

t. ap

Vierailija
4/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siirrettiin nukkuun esikoisen kanssa samaan huoneeseen ja hyvin on nukkunut siitä lähtien!

Vierailija
5/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoista syistä. Vielä kolmivuotiaanakaan ei nuku hyvin samassa sängyssä tai ihan vieressä esim. matkoilla vaan aina parhaiten omassa tilassa. Ei kuitenkaan ole äänille herkkä vaan pesukone voi lingota vieressä, koirat haukkua ja raketit paukkua, eikä herää.

Vierailija
6/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän käyn sitten kyttäämässä, jos omaan huoneeseen laitan :(

Vierailija
7/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva on herkkä heräämään, se ei johdu siitä, että se olisi opetettu siihen tai ettei olisi opetettu ääniin. Vaan vauva on luonteeltaan sellainen, että häiriintyy äänistä herkästi. Eli se on synnynnäistä.

Olet ap ajatellut asiaa aivan oikein. Sinun tehtäväsi on ajatella vauvan parasta. On kyllä kipeää luopua omista ihanteistaan vauvan hoidon suhteen, mutta se juuri on sitä vanhemman herkkyyttää, että ihanteistaan huolimatta herää huomaamaan, että tämä vauva vaatiikin jotain muuta. Kuten joku edellä sanoi, niin etukäteen ei voi päättää näitä asioita, sillä ensin on katsottava, minkä luonteinen vauva sieltä maailmaan putkahtaa. Vierastavaa vauvaa ei voi opettaa olemaan vierastamatta antamalla muiden hoitaa. Luonnostaan tiheästi syövää vauvaa ei voi opettaa syömään harvemmin antamalla harvemmin ruokaa. Ja herkästi heräävää vauvaa ei voi opettaa nukkumaan herättämällä vauva ääniin.

Vierailija
8/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun imetin yöllä. Kun yösyömiset loppuivat, niin siirsin omaan huoneeseen. Kaikki nukkuivat paremmin sen jälkeen. Itse olen niin herkkäuninen että jos vauva vähänkin äänteli, niin heräsin heti.

Vierailija
9/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jokaiselle tuoreelle äidille kehyksissä pinnasängyn yläpuolelle. Neuvolat ja mummut ja ystävättäret sanoo toisin ja sekottaa äitien päät, mutta näin se just on kuin 8 sanoo.