Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kyllästynyt olemaan yleinen aseman kahvila ja odotusaula

Vierailija
08.11.2020 |

Asun keskustassa ja lähes joka päivä joku ehdottaa tapaamista meillä, kun on vietävä/tuotava lapsi ja odotettava tunti keskustassa, että voikos piipahtaa kahvilla?
Ihan kivahan se on kavereita ja sukulaisia joskus nähdä, mutta kyllä ihmetyttää ihmisten härski lokkeilu.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ei?

Vierailija
2/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä jos kieltäytyisit niillä kerroilla, kun sinulle ei sovi? En ymmärrä ongelmaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain, että ”OK, tuo kahvit ja pullat tullessasi, siinä korttelin päässä meiltä on Arnolds!”

Vierailija
4/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot,ettet ole kotona. Ikinä.

Vierailija
5/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdottaisin tapaamista kahvilassa,  jos olis aikaa, niitähä keskustassa on. Tai sanoisin, että tuotko kahvia tullessas, mulla on loppu. Jos sulle ei sovi, sitten vain sanot ettei sovi. Teetkö töitä kotona? Se on ihan hyvä syy sanoa, että ei käy. Jos sulla on menoa, sitten on, et siirtele menojasi muiden mukaan. 

Vierailija
6/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hyödyntävät sinua joten sinäkin voit hyödyntää heitä. Pyydä tuomaan ne kahvipullat. Ja jos et halua nähdä, sanot vain ettei sovi. Sinun ei tarvitse tilittää edes syytä miksi ei sovi. Ota aikasi omaan haltuusi.

Vierailija
7/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa puhelimeen.

Minulla oli hiukan vastaava kokemus kun asuin ydinkeskustassa. Usein autopaikkaani kärkyttiin, lähes aina oli jonkun tutuntutun auto parkissa siinä.

Muutin syrjäseudulle, nyt ei kukaan ole pyrkinyt vieraisille.

Vierailija
8/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean kätevää. Sulta hoituu kaikki vierailut ilman metrinkään matkustamista. OIen kade.

Vierailija
9/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin pakkaseen säkillisen valmispullia ja sieltä paistaisin aina. Ei olis kallista.

Vierailija
10/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä jos kieltäytyisit niillä kerroilla, kun sinulle ei sovi? En ymmärrä ongelmaasi.

Et ymmärrä ongelmaa? No kyllä minä ymmärrän.

Vierailija
11/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean kätevää. Sulta hoituu kaikki vierailut ilman metrinkään matkustamista. OIen kade.

Mulla siis asuu kaikki tuttavat ja sukulaiset yli 100-200 km:n päässä. Vierailuun pitää aina varata päivä.

Vierailija
12/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveruushan on aina hyötymistä. Mulla ei ole mitään hyödynnettävää, niin ei ole kavereitakaan. Ei ole rahaa, ei keskustan kämppää, ei seurapiirejä, ei yhteyksiä, ei psykologista silmää lohduttajaksi tai lääkäritason neuvoja. Ketään ei kiinnosta ystävyyteni.

Vierailija
13/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitätkö sitten mikä se on? En ymmärrä mikä ongelma on siinä, että joku kysyy, voiko tulla luokseni. Jos minulle sopii, vastaan kyllä, jos ei sovi, vastaan ei ja muut hommani jatkuvat. Yksinkertaista. Kysyminen ei vaikuta elämääni mitenkään, paitsi vie sen muutaman sekunnin mitä puhelimeen tai viestiin vastaaminen ottaa.

Vierailija
14/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kyllästyin olemaan yleinen kahvila ja vessa. Onneksi pääsin töihin Smolnan vessaksi, voi voi kun tietäisitte miten mielenkiintoista tämä on. Mutta en voi kertoa mitään, olen antanut vaitiololupauksen.

Vierailija
15/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveruushan on aina hyötymistä. Mulla ei ole mitään hyödynnettävää, niin ei ole kavereitakaan. Ei ole rahaa, ei keskustan kämppää, ei seurapiirejä, ei yhteyksiä, ei psykologista silmää lohduttajaksi tai lääkäritason neuvoja. Ketään ei kiinnosta ystävyyteni.

Näin se pitkälti menee. Itse olen ottanut sen linjan, että ei läheisiä kavereita, mutta liikun paljon kodin ulkpuolella, lukuunottamatta nyt koronaa. Paljon harrastuksia joissa näkee ihmisiä , enkä päästä ketään liian läheiseksi, ettei tarvitse harrastusten ulkopuolella nähdä. Kansalaisopistoa, hyväntekeväisyyttä, tapahtumia. Mulla on kyllä tulot ok, mutta pidän sen omana tietonani, onneksi ei liian hyvät. Mies on ja hän riittää mulle kaveriksi. Mies näkee jotain työkavereitaan työajan ulkopuolella, mutta lähinnä tyyliin käyvät kalassa ja jokainen hoitaa siinä hommassa oman tonttinsa. Mulla on kaksi veljeä, joiden kanssa pidän yhteyttä säännöllisesti, mutta asumme kaikki eri puolilla suomea ja veljet on perheettömiä. 

Vierailija
16/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaan sano että ei käy?

Kuinka usein tätä siis tapahtuu?

Kaverini joka asuu keskustassa valittaa facessa yksinäisyyttään. Juuri mietin että voisin mennä hänen luokse kylään siksi aikaa kun lapseni on kaverillaan siinä lähellä.

Jos sanoisi että nyt ei sovi kun ei ole kotona tms niin ok, menen kiertelemään kauppoja tai ajan kotiin. Thats it. Ei ongelmaa.

Vierailija
17/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitätkö sitten mikä se on? En ymmärrä mikä ongelma on siinä, että joku kysyy, voiko tulla luokseni. Jos minulle sopii, vastaan kyllä, jos ei sovi, vastaan ei ja muut hommani jatkuvat. Yksinkertaista. Kysyminen ei vaikuta elämääni mitenkään, paitsi vie sen muutaman sekunnin mitä puhelimeen tai viestiin vastaaminen ottaa.

Sinulla ei olekaan ilmeisesti tulijoita ongelmaksi asti. Ei varmaan niin työlästä kerran kuussa sanoa kaverille, että ei käy. Mutta jos _lähes joka päivä_ joku olisi teille pyrkimässä kahville, luulen, että sinullakin olisi ongelma.

Vierailija
18/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä sitten osaa edes koronaan vedota? 

Jos sairastut, niin oma mokasi. 

Vierailija
19/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Aloin tekemään sitä, että laitoin syrjässä asuville kavereille viestiä yllättäen, että tulen käymään kun ajan siitä ”ohi”.

Moni oli vastaamatta kokonaan tai oli ”flunssassa”. Kun sanoin ettei minua flunssa haittaa, eivät vastanneet enää mitään.

Vierailija
20/36 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei olekaan ilmeisesti tulijoita ongelmaksi asti. Ei varmaan niin työlästä kerran kuussa sanoa kaverille, että ei käy. Mutta jos _lähes joka päivä_ joku olisi teille pyrkimässä kahville, luulen, että sinullakin olisi ongelma.

No ei ole ongelmaksi asti kun en tee siitä ongelmaa. Useamman kerran viikossa meille pyrkii joku. Asun myös keskeisellä paikalla, kuten AP.