Olen kyllästynyt olemaan yleinen aseman kahvila ja odotusaula
Asun keskustassa ja lähes joka päivä joku ehdottaa tapaamista meillä, kun on vietävä/tuotava lapsi ja odotettava tunti keskustassa, että voikos piipahtaa kahvilla?
Ihan kivahan se on kavereita ja sukulaisia joskus nähdä, mutta kyllä ihmetyttää ihmisten härski lokkeilu.
Kommentit (36)
On olemassa sellainen ihmisryhmä jolle ei sana ei mene jakeluun. Mulla veli ja äidin puoleinen suku OLI tälläisia ,itse sairaalassa töissä kun suku pelmahtaa osastolle kesken hoitojen "hei me tultiin käymään , ANNA avain" tyyliin. Ja välimatkaa oli satoja kilometrejä , vierailut monta kertaa kuussa. Juu , kiitos ei , mulle ei sopinut tämä. Nyt onneksi entisiä sukulaisia kiitos poliisin (diagnosoituja narsisteja). Halusin tällä kertoa että jotkut ei oikeasti ymmärrä ei-sanan merkitystä, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä jos kieltäytyisit niillä kerroilla, kun sinulle ei sovi? En ymmärrä ongelmaasi.
Et ymmärrä ongelmaa? No kyllä minä ymmärrän.
Selitätkö sitten mikä se on? En ymmärrä mikä ongelma on siinä, että joku kysyy, voiko tulla luokseni. Jos minulle sopii, vastaan kyllä, jos ei sovi, vastaan ei ja muut hommani jatkuvat. Yksinkertaista. Kysyminen ei vaikuta elämääni mitenkään, paitsi vie sen muutaman sekunnin mitä puhelimeen tai viestiin vastaaminen ottaa.
Sinulla ei olekaan ilmeisesti tulijoita ongelmaksi asti. Ei varmaan niin työlästä kerran kuussa sanoa kaverille, että ei käy. Mutta jos _lähes joka päivä_ joku olisi teille pyrkimässä kahville, luulen, että sinullakin olisi ongelma.
No ei ole ongelmaksi asti kun en tee siitä ongelmaa. Useamman kerran viikossa meille pyrkii joku. Asun myös keskeisellä paikalla, kuten AP.
Sinä et olekaan kyllästynyt olemaan odotusaula, ap on.
Koko jutun pointti on siinä, että en ole odotusaula, koska osaan kieltäytyä. AP:n kannattaisi myös opetella.
Jos toinen kysyy kahville pääsyä, niin voit sanoa, että ok tuo sinä pullat / sämpylät tai mitä nyt haluatkin syödä, niin minä keitän kahvit. Pelkästään tämä karsii ison osan tulijoista, jos ei eka kerralla niin seuraavalla kerralla hän harkitsee, että käykin juomassa kahvit kahvilassa. Siihen voi tietysti valmistautua, että toinen sanoo, että pelkkä kahvi riittää. Silloin voi sanoa, että nyt kyllä on pakkio saada pullaa. Lähtisin kahvilaan, mutta just nyt ei onnistu, joten parempi jättää kahvittelut väliin.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa sellainen ihmisryhmä jolle ei sana ei mene jakeluun. Mulla veli ja äidin puoleinen suku OLI tälläisia ,itse sairaalassa töissä kun suku pelmahtaa osastolle kesken hoitojen "hei me tultiin käymään , ANNA avain" tyyliin. Ja välimatkaa oli satoja kilometrejä , vierailut monta kertaa kuussa. Juu , kiitos ei , mulle ei sopinut tämä. Nyt onneksi entisiä sukulaisia kiitos poliisin (diagnosoituja narsisteja). Halusin tällä kertoa että jotkut ei oikeasti ymmärrä ei-sanan merkitystä, ikävä kyllä.
No sitä avainta ei tietenkään anneta. Piste.
Ja sisään ei ole muutoinkaan asiaa.
Mikä tässä on niin vaikeaa?
Asuin Töölössä opiskeluaikoina. Kaverit eivät (muka) viitsineet mennä baarista yöbusseilla lähiöihin, vaan halusivat mun kämpille majoitukseen. Puhelin soi aina viikonloppuöinä. Lopulta aloin pitää puhelinta irti seinästä öisin, oli lankapuhelinaika vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä avainta ei tietenkään anneta. Piste.
Ja sisään ei ole muutoinkaan asiaa.Mikä tässä on niin vaikeaa?
Minulle tässä ei ollut mitään vaikeaa vaan tälle porukalle joka VAATI avainta , jos avainta ei kesken hoitojen antanut alkoi sellainen kinuaminen ja itkupotkuraivari-jankkaus käytös ettei tosikaan. Huomaa ettet ole tavannut kiukuttelevaa narsistia , käytös on samaa kuin kaksi vuotiaalla. Ei siinä auta normaalit selitykset kun toisen aivoihin ei päädy sana EI. Kuvittele itsesi antamassa potilaalle hoitoa kun vieressä raivoaa lapsilauma. Onneksi työkaverit ymmärsi (työkaverit usein valehteli etten ole töissä jolloin appivanhemmat joutui tulilinjalle MISSÄ SE ON? kun ei ole töissä). Tuskanhiki nousee kun muistelen näitä huh huh.
Minua ärsyttää, kun maalla asuvat serkut sanovat aina, miten kamalaa ja kallista on asua Helsingin keskustassa ja maalla on niin mukavaa. Käyvät aika tiheästi lomillaan Helsingissä ja kas vain meiltä varataan yöpymiset. Syödään ja juodaan ja asutaan meidän laskuun ja lähtiessä sanotaan, että eihän täällä kukaan voi asua. Minä sanon, että kiva kun pääsette nyt omaan kotiinne. Kerran sanoin, että hotelli on vieressä, mutta olette tervetulleita meille iltakahville. Suuttuivat tosi paljon. En antanut periksi, vaan sanoin, että hotellissa on valmiit petit ja aamiaiset.
Tuttua! Asuin aikoinaan sairaalan vieressä ja jos jollakulla oli aika sairaalan, tunki minun luokseni kahville koska sairaalan kahviossa oli kallista. Tein töitä kotoa käsin ja tiesivät, että olin takuulla kotona. Tuo loppui kun aloin valitella että voi kun minulta on nyt kahvi/suodatinpussit/maito lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää, kun maalla asuvat serkut sanovat aina, miten kamalaa ja kallista on asua Helsingin keskustassa ja maalla on niin mukavaa. Käyvät aika tiheästi lomillaan Helsingissä ja kas vain meiltä varataan yöpymiset. Syödään ja juodaan ja asutaan meidän laskuun ja lähtiessä sanotaan, että eihän täällä kukaan voi asua. Minä sanon, että kiva kun pääsette nyt omaan kotiinne. Kerran sanoin, että hotelli on vieressä, mutta olette tervetulleita meille iltakahville. Suuttuivat tosi paljon. En antanut periksi, vaan sanoin, että hotellissa on valmiit petit ja aamiaiset.
Kai vastavuoroisesti majoitut kesällä kuukaudeksi heille ja vaadit täyden ylläpidon ja rantasaunan joka illaksi?
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. Aloin tekemään sitä, että laitoin syrjässä asuville kavereille viestiä yllättäen, että tulen käymään kun ajan siitä ”ohi”.
Moni oli vastaamatta kokonaan tai oli ”flunssassa”. Kun sanoin ettei minua flunssa haittaa, eivät vastanneet enää mitään.
No, ap (sinähän tämän kirjoitit) miten tuo kuvailemasi auttoi siinä, kun ihmiset haluavat tulla sinun luoksesi?
Siitä puuttuu se vastavuoroisuus.
Vierailija kirjoitti:
Asuin Töölössä opiskeluaikoina. Kaverit eivät (muka) viitsineet mennä baarista yöbusseilla lähiöihin, vaan halusivat mun kämpille majoitukseen. Puhelin soi aina viikonloppuöinä. Lopulta aloin pitää puhelinta irti seinästä öisin, oli lankapuhelinaika vielä.
Muistan opiskeluajoilta, kun kamu totesi mulle, että me päätettiin tulla teille pitämään illanviettoa. Toki porukalla nähtiin muutenkin, mutta tuo epäkohtelias tyyli sai kyllä hiljaiseksi. Se siinä on, että röyhkeää kohtelua saadessaan ei osaa ainakaan ensimmäisellä kerralla reagoida. Kaikilla vain ei ole käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Nuoruuden aika on vähän tälläistä, ei oikein osata ajatella, että toinen on yöpuulla kun taas meillä bileet loppu aamuyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Sano ei?
Juuri näin. En ymmärrä miksi tämänkaltaiset valitukset tuodaan tänne? Arvaus,olettamus että nämä henkilöt lukevat palstaa ja ottavat vihjeestä kiinni. Koska et siedä näitä ihmisiä kieltäydy,sano ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean kätevää. Sulta hoituu kaikki vierailut ilman metrinkään matkustamista. OIen kade.
Kolikossa on kaksi puolta. Itse olen tehnyt päätöksen ja sen myös pidän. Sitten kun minuakin vastavuoroisesti kutsutaan vierailulle ja saan monenlaiset tarjoilut kuten minun luonani , niin sitten ehkä voin ottaa vastaan vieraita. Ja eräs joka on usein käynyt vain siksi että pääsee vessaan , tulee ilmoittamatta, jatkossa voi ryhtyä käyttämään vaippaa ja on täällä monta liikettäkin missä on maksuttomat yleisövessat.
Sinä et olekaan kyllästynyt olemaan odotusaula, ap on.