Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varhaisultrassa alkio oletettua pienempi, silti kaikki hyvin?

Vierailija
08.11.2020 |

Kävin eilen varhaisultrassa, alkio vastasi 6+1.

Oli neuvolan kanssa arvioitu että olisi menossa 7-8 vko, eli alkuperäinen la siirtyi viikolla - kahdella.

Syke meidän miniltä kuitenkin näkyi ja piirtyi vahvasti, ei vielä kuulunut. Olin tehnyt positiivisen haalean testin 21.10, Clearbluen viikkonäytöllinen näytti 23.10 ”raskaana 2-3”.

Taustaa; keskeytys geneettisistä syistä 28.5, jälkivuotoa 3vkoa. Tiputtelua/kuukautiset 25.6-4.7. Siirtokuuri heinä-elokuun taitteessa joka päättyi 15.8. Vuotoa 19-21.8. Sen jälkeen tiputtelua/kuukautiset epämääräisinä 7.-19.9 välisenä aikana.

Eli olenko sitten vain ovuloinut myöhemmin ja kaikki on oikeasti hyvin? Menkkojen tarkkaa päivää oli vaikea arvioida kun vuoto oli vähän mitä sattuu.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt siellä ultrassa?

Vierailija
2/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysynyt siellä ultrassa?

Kysyn kokemuksia täällä. Hyvin kokenut ultraaja sanoi kaiken olevan hyvin. Mutta kai sitä saa kysellä kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ainakin arvioinut hedelmöittymisajan ihan väärin kuukautisten (epäsäännölliset) perusteella, joten ekassa ultrassa ei näkynyt vielä juuri mitään. Viikon kuluttua siitä näkyi jo syke yms. mutta tosiaan viikot olivat paljon pienemmät kuin kuvittelin.

Ja kaikki meni hyvin. Poika on nyt 14.

Vierailija
4/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöitynyt vaan myöhemmin kuin luulit. Ei hätää.

Vierailija
5/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin ainakin arvioinut hedelmöittymisajan ihan väärin kuukautisten (epäsäännölliset) perusteella, joten ekassa ultrassa ei näkynyt vielä juuri mitään. Viikon kuluttua siitä näkyi jo syke yms. mutta tosiaan viikot olivat paljon pienemmät kuin kuvittelin.

Ja kaikki meni hyvin. Poika on nyt 14.

Okei! Täytyy nyt vaan ottaa mahdollisimman rennosti nt- ultraan asti.

-ap

Vierailija
6/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmöitynyt vaan myöhemmin kuin luulit. Ei hätää.

Joo! Ei tosiaan mitään hajua milloin ovulaatio tmv ollut, kun en harrasta tikuttelua tai muutakaan. Nt- ultrassa sitten nähdään paremmin.

-ap

Vierailija
7/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisessa alkuraskauden ultrassa jossain viikolla 11-13 määritetään se "todellinen" raskauden kesto, eli tuo ihan ensimmäinen varhaisultra on vain suuntaa antava. Minullakin silloin arvioitiin sikiö vielä viikkoa pienemmäksi kuin mitä tiesin olevan ja sitten tuossa rv 13 täsmeni siihen, mitä olin itsekin ovulaation ja kuukautiskierron perusteella laskeskellut, eli kuukautisista laskettuna viikon pienemmäksi (kiertoni on jotakuinkin 35 päivää, eli viikon keskimääräistä pidempi).

Jos ei ovulaation ajankohdasta ole tietoa ja kuukautiskierto epäsäännöllinen, niin silloin ei tosiaankaan voi siis laskea vain kuukautisten perusteella raskauden kestoa, joten älä huolestu. Noin pienellä kokoarvio heittää vielä muutenkin, että odottele vain rauhassa sitä seuraavaa "virallista" ultraa.

Vierailija
8/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko noin alkuvaiheessa kehitys pysähtyä, pari viikkoa menkkojen jäännistä pois, ja silti syke näkyisi? En tiedä, mutta hullulta kuulostaa. Luulisi, että se syke ei sitten myöskään näkyisi?

Vierailija
9/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi olla hedelmöitys luultua myöhemmin. Mullakin heitti melkein 2 viikolla ja aikaa korjattiin jälkikäteen. Ei kannata huolestua turhaan, käsittääkseni hyvin yleistä, että ovulaatio ollut luultua aikaisemmin/myöhemmin.

Vierailija
10/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisessa alkuraskauden ultrassa jossain viikolla 11-13 määritetään se "todellinen" raskauden kesto, eli tuo ihan ensimmäinen varhaisultra on vain suuntaa antava. Minullakin silloin arvioitiin sikiö vielä viikkoa pienemmäksi kuin mitä tiesin olevan ja sitten tuossa rv 13 täsmeni siihen, mitä olin itsekin ovulaation ja kuukautiskierron perusteella laskeskellut, eli kuukautisista laskettuna viikon pienemmäksi (kiertoni on jotakuinkin 35 päivää, eli viikon keskimääräistä pidempi).

Jos ei ovulaation ajankohdasta ole tietoa ja kuukautiskierto epäsäännöllinen, niin silloin ei tosiaankaan voi siis laskea vain kuukautisten perusteella raskauden kestoa, joten älä huolestu. Noin pienellä kokoarvio heittää vielä muutenkin, että odottele vain rauhassa sitä seuraavaa "virallista" ultraa.

Kiitos vastauksestasi! Tottahan se on että vaikea alussa saada kunnon mittoja, ja ehkä sekin on syy miksi julkisella puolella se ensimmäinen ultra on vasta siellä 11-13 viikkojen aikaan. Soitan kyllä huomenna neuvolaan että missä mennään.

-ap

Vierailija
11/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko noin alkuvaiheessa kehitys pysähtyä, pari viikkoa menkkojen jäännistä pois, ja silti syke näkyisi? En tiedä, mutta hullulta kuulostaa. Luulisi, että se syke ei sitten myöskään näkyisi?

Ei syke silloin näkyisi🤔 siellä sykki sydän ja piirtyi käyrälle.

-ap

Vierailija
12/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voi olla hedelmöitys luultua myöhemmin. Mullakin heitti melkein 2 viikolla ja aikaa korjattiin jälkikäteen. Ei kannata huolestua turhaan, käsittääkseni hyvin yleistä, että ovulaatio ollut luultua aikaisemmin/myöhemmin.

Joo! Täytyy nyt malttaa se viitisen viikkoa ultraan.

-ap

Vierailija
13/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt niin että luulin olevani jo pidemmällä, mutta ovulaatio oli tapahtunutkin sitten todellisuudessa vähän myöhemmin. Laskettu aika siirtyi kahdella viikolla eteenpäin myöhemmässä ultrassa.

Vierailija
14/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kaikki hyvin😢

Vierailija
15/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan jos kasvu ei vastaa viikkoja syke voi näkyä mutta kasvu loppuu muutaman viikon sisällä.

Voi olla että ovulaatio ollut oletettua myöhemmin ja kaikki hyvin.

Vierailija
16/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt niin että luulin olevani jo pidemmällä, mutta ovulaatio oli tapahtunutkin sitten todellisuudessa vähän myöhemmin. Laskettu aika siirtyi kahdella viikolla eteenpäin myöhemmässä ultrassa.

Eli vähän sama tilanne kuin minulla! Eiköhän nt- ultrassa nähdä tarkemmin missä mennään.

-ap

Vierailija
17/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan jos kasvu ei vastaa viikkoja syke voi näkyä mutta kasvu loppuu muutaman viikon sisällä.

Voi olla että ovulaatio ollut oletettua myöhemmin ja kaikki hyvin.

Toivotaan että kaikki hyvin! Ainakin ultran tehnyt, 30 vuoden kokemuksen omaava sh/kätilö oli sitä mieltä että kaikki on kuten pitääkin.

-ap

Vierailija
18/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatio ollut myöhemmin kuin ajateltu.

Vierailija
19/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hyvin! Kuten moni on jo todennut, niin hedelmöitys on vaan tapahtunut luultua myöhemmin.

Vierailija
20/21 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on hyvin! Kuten moni on jo todennut, niin hedelmöitys on vaan tapahtunut luultua myöhemmin.

Joo! En nyt murehdi❤️ Hyvä kun täältä sai mielenrauhaa lisää.

-ap