Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisitkö naimisiin miehen kanssa, jolle on tehty vasektomia?

Vierailija
08.11.2020 |

Ja sinulla ei olisi lapsia. Et haluaisikaan lapsia, mutta toisaalta olisit vasta 27-vuotias eli mieli voisi vielä muuttua.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies olisi elämänkumppanini ja hoitisi avioliiton velvollisuudet niin miksipä ei. Ei mielestäni nykypäivänä jokaiseen liittoon tarvitse tuottaa lihalapsia, pariskunnan panos maailmaan voi olla muutakin.

Naisen seksuaaliterveyden kannalta se on hyvä, ettei tule jatkuvaa sperma-altistusta. Siitä en tosin tiedä, että miksi ei ole otettu kokonaan palleja pois vaan larpataan sitä siittämistä sitten, jos ei haluta lapsia.

Miksi vasektomian haluava mies tai hänen puolisonsa haluaisi kastraation? Mitä oikein hourit?

Vierailija
42/52 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin rakastunut, niin tietysti menisin, ei lapset ole ainoa sisältö elämälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti menisin. Varsinkin jos mies 40-50 v. 😀

N 63

Vierailija
44/52 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan seisoo, niin mikä etten?

Vierailija
45/52 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. 27-vuotiaana tiesin jo täysin varmasti, etten halua lapsia. Nyt paljon vanhempana tiedän, että olin siinä oikeassa; en koskaan myöhemminkään halunnut lapsia.

Vierailija
46/52 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies olisi elämänkumppanini ja hoitisi avioliiton velvollisuudet niin miksipä ei. Ei mielestäni nykypäivänä jokaiseen liittoon tarvitse tuottaa lihalapsia, pariskunnan panos maailmaan voi olla muutakin.

Naisen seksuaaliterveyden kannalta se on hyvä, ettei tule jatkuvaa sperma-altistusta. Siitä en tosin tiedä, että miksi ei ole otettu kokonaan palleja pois vaan larpataan sitä siittämistä sitten, jos ei haluta lapsia.

Miksi vasektomian haluava mies tai hänen puolisonsa haluaisi kastraation? Mitä oikein hourit?

Toi on se yks palstahullu, joka ei pidä seksistä (mikä on täysin ok) mutta ei ole vielä ymmärtänyt, että useimmat ihmiset pitävät seksistä.

Vierailija
47/52 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on se yks palstahullu, joka ei pidä seksistä (mikä on täysin ok) mutta ei ole vielä ymmärtänyt, että useimmat ihmiset pitävät seksistä.

Makes sense

Vierailija
48/52 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana tällaisen miehen kanssa ja hän jätti minut juurikin siitä syystä, että saattaisin vielä joskus haluta perheen. Sainkin sen sitten seuraavan miehen kanssa, 6 vuotta jätetyksi tulemisen jälkeen. Hänenkin kanssa tosin olimme puhuneet, että mikäli emme lapsia saa niin ei ole maailmanloppu, miehen suvussa kun oli hedelmällisyyden kanssa ongelmia. 

Vierailija
49/52 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sinun iässäsi olin varma, että en halua lapsia. Mutta niin vaan se mieli muuttui kolmenkympin paremmalla puolella. Ja mies oli sen vasektomian vuosien varrella tehnyt, joten iso kriisihän siitä sitten seurasi. Saapi nähdä johtaako eroon. Nyt tuntuu siltä, että haluan oman lapsen ja tämän miehen kanssa se ei onnistu. Tai vaatisi vähintäänkin kalliit hoidot yksityisellä, eikä silti takeita olisi. Vuodet mun osalta käy myös vähiin, joten ihan hirveän kauaa ei tämän partnerin kanssa voi asiaa jahkailla. Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että olet vielä nuori ja mieli tosiaan saattaa muuttua. 

Vierailija
50/52 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorempana tällaisen miehen kanssa ja hän jätti minut juurikin siitä syystä, että saattaisin vielä joskus haluta perheen. Sainkin sen sitten seuraavan miehen kanssa, 6 vuotta jätetyksi tulemisen jälkeen. Hänenkin kanssa tosin olimme puhuneet, että mikäli emme lapsia saa niin ei ole maailmanloppu, miehen suvussa kun oli hedelmällisyyden kanssa ongelmia. 

Siinä oli fiksu mies. Hän ei haaskannut sinun eikä omaa aikaansa suhteeseen, joka oli tuhoontuomittu. Lapsesta ei voi tehdä kompromisseja - se joko syntyy tai ei synny. Jos toinen ei halua lasta ja toinen haluaa niin suhde on aina syytä lopettaa ASAP.

Vierailija
51/52 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä sinun iässäsi olin varma, että en halua lapsia. Mutta niin vaan se mieli muuttui kolmenkympin paremmalla puolella. Ja mies oli sen vasektomian vuosien varrella tehnyt, joten iso kriisihän siitä sitten seurasi. Saapi nähdä johtaako eroon. Nyt tuntuu siltä, että haluan oman lapsen ja tämän miehen kanssa se ei onnistu. Tai vaatisi vähintäänkin kalliit hoidot yksityisellä, eikä silti takeita olisi. Vuodet mun osalta käy myös vähiin, joten ihan hirveän kauaa ei tämän partnerin kanssa voi asiaa jahkailla. Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että olet vielä nuori ja mieli tosiaan saattaa muuttua. 

Miehesi on sitoutunut lapsivapaaseen elämään hankkimalla vasektomian. Hän ansaitsee puolisokseen myös toisen lapsivapaan ihmisen. Sinun jahkailu lapsikysymyksessä aiheuttaa hänellekin stressiä, koska joutuu miettiä, mikä päivä olet päättänyt muuttaa mieltäsi. Tällä viikolla, ensi kuussa tms? Ei tuollaisessa epävarmuudessa voi kukaan elää. Teet itsellesi myös palveluksen ja eroatte yhteisymmärryksessä. Anna miehen etsiä itselleen nainen, joka ei vatvo, vaan tietää mitä haluaa.

Vierailija
52/52 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on luonnostaan hedelmätön niin menisin, jos on jo omia lapsia tai ei lapsia (lisää) halua, mutta en menisi edes sänkyyn mikäli tietäisin, että on tehty vasektonomia. Jotenkin menee himot.