Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava nainen, miksi treenaat 4kg kahvakuulalla

Vierailija
27.02.2014 |

Olen käynyt 1,5 vuotta kahvakuulatunneilla ja siellä on useampi tukeva nainen, jotka on käyneet sen saman ajan, ellei enemmänkin. Itsekin aloitin 4kg kuulalla, mutta vaiheittain olen siirtynyt isompaan ja nyt käytössä 8kg ja 12kg liikkeestä riippuen. Mutta nämä tietyt naiset jatkaa vaan sillä 4kg:lla, vaikka kehon oma massa mahdollistaisi jo aloittamisen paljon isommalla. Saako he tuosta tunnista mitään irti??

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:13"]

Mitä asia sinulle kuuluu? Jos niillä on huono kunto eivätkä jaksa isompaa kuulaa käyttää.

[/quote]

jos on 1,5 vuotta käynyt, niin luulis kunnon jo nousevan.

Ja siksi täällä kysyn, kun en nyt oikeesti voi mennä keneltäkään kysymään. Hienoa toki että kaikentasoiset käy, joillakin voi olla suuri kynnys lähteä ryhmäliikuntaan, mutta se ettei edisty, ihmetyttää.

Vierailija
22/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks mä olen laiha niin saan treenata 4 kg:n kuulalla häiritsemättä ap:ta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako 75kg/170cm treenata 6kg:n kuulalla? Kuinka paha asteikolla 1-10?

Vierailija
24/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:13"]

Mitä asia sinulle kuuluu? Jos niillä on huono kunto eivätkä jaksa isompaa kuulaa käyttää.

[/quote]

jos on 1,5 vuotta käynyt, niin luulis kunnon jo nousevan.

Ja siksi täällä kysyn, kun en nyt oikeesti voi mennä keneltäkään kysymään. Hienoa toki että kaikentasoiset käy, joillakin voi olla suuri kynnys lähteä ryhmäliikuntaan, mutta se ettei edisty, ihmetyttää.

[/quote]

Ihmisen ei välttämättä tarvitse "edistyä", jos hän esimerkiksi pitämässä yllä toimintakykyä. Hän saattaa tehdä uskomattoman paljon enmmän työtä kyetäkseen pitämään kourassaan sen saman 4 kilon kuulan kuukaudesta toiseen, kuin sinä kehittyessäsi kilosta suureempaan.

Koitapa joskus miettiä, että ihmiset voivat treenata muustakin syystä kuin kilpailumielessä tai näyttääkseen pinkeämmiltä. Ehkä he käyvät siellä salilla tavatakseen ihmisiä, välttyäkseen lihomasta enempää, taistellakseen rappeuttavaa sairautta vastaan tai pysyäkseen liikuntakykyisinä. Kaikki ei perustu ulkonäköön.

Vierailija
25/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Minut näet salilla päivittäin kilon puntit käsissä. Siten olen toistaiseksi välttynyt pyörätuolilta mutten toisaalta pysty enempäänkään ilman riskejä. Tämä riittää.

Vierailija
26/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Minut näet salilla päivittäin kilon puntit käsissä. Siten olen toistaiseksi välttynyt pyörätuolilta mutten toisaalta pysty enempäänkään ilman riskejä. Tämä riittää.

Vierailija
27/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava tai laiha, tärkeintä että liikkuu edes jotenkin.

Vierailija
28/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy tunneilla vaan kahvakuulailen kotona kahvakuulailudvd:n ohjaamana, siinä on semmonen 40minuutin ohjelma. SIsältää pääasiassa lihaskuntotyyppisiä liikkeitä eikä semmosia "heitto"tyylisiä juttuja mitä monesti kahvakuulalla tehdään ulkotiloissa.

Mutta joo, olen lievästi tukeva (71kg/165cm) nuori nainen, voinen kai vastata omalta osaltani. Treenaan KOLME kiloisella kuulalla! Eikö olekin hurjaa ap? Ja aion vaihtaa tosta joskus tulevaisuudessa enintään nelikiloiseen :D Meneekö vielä hurjemmaksi?

Syy on mulla ihan pelkästään se että polveni oireilee. Vuoden aikana olen polvituoesta huolimatta saanut jo kahdesti polveni oireilemaan niin etten kykene kävelemään viikkoon portaita normaalisti. Asun neljännessä kerroksessa hissittömässä talossa ja koirien takia käyn ulkona vähintään 3-4kertaa päivässä, joten silloin kun polvi kärsii, on tosi ikävää. Raahaudun käsilläni yläkertaan. Mulla ei ennen kahvakuulailun aloitusta polvi vammannut koskaan ja kun ekan kerran vamasi, aloitin tuen käytön. SIlti se askelkyykkyjä ja muita tehdessä ei tahdo aina täydellisen suorana pysyä vaikka yritän. Ja tekniikka on hallussa, siskoni on liikunnaohjaajana kattonut tekniikkani ja en tee liikkeitä väärin...

Mutta tosiaan, en yksinkertasdesti uskalla käyttää suuria painoja kun jo pienen painon kanssa koen saavani hyvän, sopivan vastuksen, jaksan tehdä pienen painon kera liikkeitä tehokkaasti sen 40min enkä uuvu heti viidessä minuutissa kuten isolla painolla kävisi. Mielummin liikun vähemmäkllä vastuksella pitkään kuin isolla vastuksella niin lyhyen ajan ettei se ehdi kaloria liiemmin polttamaan.

Ja suurin syy on tuo polvi. Mun kahvakuulaohjelmassa on runsaasti kyykyn tapasia liikkeitä joissa polvi on rasituksen alla, ja vaikka suurimman osan ajasta liikkeet menee täysin oikein ja sujuu, niin isommalla painolla olisi vaikea piää tuellakaan polvi aivan suoraviivasena liikkeissä.

Nojoo sekava vastaus... mutta noh itse koen saaneeni pikkukuulasta riittävästi vastusta. Iso kuula tulisi kyseeseen ehkä jos menisin ulos kuulailemaan ja tekemään niitä heittelytyylisiä liikkeitä, kun ei olisi riskiä että kuula rikkosi jotain jos ote irtoo..

Vierailija
29/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:42"]

Oot vuoden käynyt ja treenaat 8/12 kilon kuulalla! Selitäpä itse, että miten toi on mahdollista? Normaalille, terveelle ihmiselle 12 kiloa on hyvä alotuspaino, jos haluaa voi käyttää kasia alkuun mutta siitäkin äkkiä pois. Vuoden jälkeen pitäisi olla jo ihan jotain muuta, ei tosta ole yhtään mitään hyötyä. 

En voi uskoa että alotit toisten haukkumisketjun tolta pohjalta, huutonaurua (hyvässä hengessä kuitenkin). 

[/quote]

Kyllä 12 kilon kuula on aloituspainoksi liian suuri jos puhutaan vaikkapa yhden käden liikkeistä. Kerta ehkä menee muttei sarja. Valakyykkykin on tosi haastava 12 kilolla.

Alle 8 kilon kuulan ei normaalikuntoisen aloittajan kannata mennä, jos ei mitään vammoja ole. 

Vierailija
30/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kahvakuulailusta yhtään mitään, joten tyhmänä kysyn, pystyykö niitten avulla saamaan vatsamakkaroita kiinteämmksi. Mistä löytäisin parhaita vinkkejä?

Vierailija
31/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kahvakuulailusta yhtään mitään, joten tyhmänä kysyn, pystyykö niitten avulla saamaan vatsamakkaroita kiinteämmksi. Mistä löytäisin parhaita vinkkejä?

Vierailija
32/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas näitä selityksiä riittää. "muttakun on selkä rikki ja on polvi rikki ja blaablaa". Naiselle sopiva aloituspaino on 6-8 kiloa. Riippumatta siitä, että mikä paikka on rikki vai onko läskiä vai ei. Jos treenaa pienemmällä painolla, kyse on ihan jostain muusta kuin kahvakuulailusta. Kahvakuulalla kun on tarkoitus treenata keskivartaloa, kaikki voima lähtee keskivartalosta, joten painetta ei tule juurikaan esim. polviin. 

Vierailija
33/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se esim. rasittaa polvia, jos treenaa yläkroppaa? (minullakin on polvet sekä selkä sökönä ja harrastan kahvakuulaa)

Ja voihan niitä kuulia olla useita eri painoilla, esim. jalathan ovat väkisin riskimmät kuin kädet?

Vierailija
34/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen teniskyynärpää, liikkeiden täydellisellä hallinnalla ei laukea..eli paino pidettävä sellaisena että sen hallitsee, joo ja alaselkäkin on moro.

Pienillä painoilla pysyy edes vähän toimintakuntoisena, sori kauheasti jos sua häiritsee..

Vierailija
35/35 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:55"]Täällä taas näitä selityksiä riittää. "muttakun on selkä rikki ja on polvi rikki ja blaablaa". Naiselle sopiva aloituspaino on 6-8 kiloa. Riippumatta siitä, että mikä paikka on rikki vai onko läskiä vai ei. Jos treenaa pienemmällä painolla, kyse on ihan jostain muusta kuin kahvakuulailusta. Kahvakuulalla kun on tarkoitus treenata keskivartaloa, kaikki voima lähtee keskivartalosta, joten painetta ei tule juurikaan esim. polviin. 

Täytyykin sanoa ensi kerralla ammattitaidottomalle fysioterapeutille, että treenaan tästä lähtien vain 6-8 kilon painolla, vaikka hänen mukaansa pitäisi treenata 1.5 kg painolla, kun on tämä blaablaab vika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän